jääkansan tarinoiden loppu osa ?????

kiitollinen

Tietääkö kukaan saako suomesta mistään jääkansan tarinan päättävän kirja sarjan ? Sarja on kuulemma olemassa ja aikoja sitten kun kyselin sitä kirja kaupoista niin selvisi että sitä ei ole käännetty suomeksi. onkohan tämä tieto jo vanhaa??

10

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tummuli

      Nyt tahtoisin tietää kuinka monta osaa olet lukenut kyseisestä sarjasta? Itselläni niitä on jonkinmoinen pino ja mielestäni sarja päättyy siihen.

      • sarjan omistaja

        Sarjan viimeinen osa on n:o 47.Onko sielläketään
        on sen nimi.


    • sarpsa

      Tämän löysin Wikipediasta:

      Sandemon Suomentamaton tuotanto

      Legenden om Ljusets rike ('Valon valtakunnan legenda') (1995–1999)
      Pääartikkeli: Legenden om Ljusets rike
      Legenden om Ljusets rike on sekä Jääkansan tarinan että Noitamestari-sarjan jatko-osa, joka käsittää 20 kirjaa. Toisin kuin kahdessa edellä mainitussa kirjasarjassa, Legenden om Ljusets riken tapahtumat eivät kytkeydy todelliseen historiaan vaan kokonaan fiktiiviseen maailmaan, Valon valtakuntaan. Valon valtakunta kuvataan utopian kaltaisena täydellisenä tarumaailmana, jossa elävillä ihmisillä ja eläimillä ei ole mitään ongelmia. Valon valtakunnan vastakohta on Pimeyden valtakunta, jossa elävät ihmiset pukeutuvat nahkoihin, asuvat maamajoissa ja uhraavat neitsyen jumalalleen kymmenen vuoden välein. Kirjasarjan kansikuvat on tehnyt Christina Nauckhoff.

    • SillySloth

      Tuota Jääkansan tarina- ja sen jälkeen tulevan Noitamestari-sarjan jälkeisiin aikoihin perustuvaa Legenden om Ljuset rike -sarjaa ei ikävä kyllä olla käännetty suomeksi ja tuskinpa sitä tullaankaan kääntämään.

      Tuo sarja on muistaakseni 20-osainen ja, jos kielitaitoo ja innokkuutta riittää sarjan lukemiseen, niin noita kirjoja voi ostaa esim. Adlibriksen sivuilta. Wikipediasta voi käydä katsomassa sarjan kirjojen ruotsinkieliset nimet.

      • ???

        mistä se kertoo? onko kyse siis samasta suvusta edelleen? myydäänkö sitä kaupoissa?


      • SillySloth
        ??? kirjoitti:

        mistä se kertoo? onko kyse siis samasta suvusta edelleen? myydäänkö sitä kaupoissa?

        Noitamestari ei kerro enää Jääkansan suvusta vaan se kertoo islantilaisesta noitamestari Mórista ja norjalaisesta tytöstä, Tirilistä, johon Móri rakastuu. Tiriliä jahtaavat tuntemattomat, Pyhän Auringon Ritarijärjestöön kuuluvat, miehet. Miehet tavoittelevat salaperäisiä kiviä joiden he uskovat antavan mm. kuolemattomuuden. Kivillä on kuitenkin muitakin tarkoituksia ja Móri ystävineen alkaa taistella ritarijärjestöa vastaan estääkseen heitä saamasta kiviä. Loppujen lopuksi Mórin, hänen perheensä ja ystäviensä tie vie salaperäiselle Portille, joka johtaa toiseen maailmaan, josta kerrotaan "Legenden om Ljuset Rike"ssä. Porttien läpi kulkevat myös Jääkansan kirotut ja sitä kautta heidänkin tarina jatkuu tuossa suomentamattomassa kirjasarjassa.

        Jääkansaa ei siis käsitellä muuten kuin ohimennen Noitamestari-sarjassa. Sol auttaa Mórin tytärtä sarjan yhdeksännessä osassa Tulimiekka, mutta muuten Jääkansalla ei ole suurta osaa. Noitamestarin tapahtumat sijoittuvat 1600-luvun loppupuolelle ja 1700-luvun alkupuoliskolle.

        Sarjaa löytyy ainakin joistakin kirjastoista. Itse ostin sarjan Suomalaisen alekorista joskus 6-7 vuotta sitten, enkä ole enää kirjakaupoissa kyseiseen sarjaan törmännyt. Kannattaa kuitenkin etsiä divareista ja netistä mikäli sarjan kerääminen kiinnostaa. Sarjassa on yhteensä 15 osaa.


      • hitsihitsi
        SillySloth kirjoitti:

        Noitamestari ei kerro enää Jääkansan suvusta vaan se kertoo islantilaisesta noitamestari Mórista ja norjalaisesta tytöstä, Tirilistä, johon Móri rakastuu. Tiriliä jahtaavat tuntemattomat, Pyhän Auringon Ritarijärjestöön kuuluvat, miehet. Miehet tavoittelevat salaperäisiä kiviä joiden he uskovat antavan mm. kuolemattomuuden. Kivillä on kuitenkin muitakin tarkoituksia ja Móri ystävineen alkaa taistella ritarijärjestöa vastaan estääkseen heitä saamasta kiviä. Loppujen lopuksi Mórin, hänen perheensä ja ystäviensä tie vie salaperäiselle Portille, joka johtaa toiseen maailmaan, josta kerrotaan "Legenden om Ljuset Rike"ssä. Porttien läpi kulkevat myös Jääkansan kirotut ja sitä kautta heidänkin tarina jatkuu tuossa suomentamattomassa kirjasarjassa.

        Jääkansaa ei siis käsitellä muuten kuin ohimennen Noitamestari-sarjassa. Sol auttaa Mórin tytärtä sarjan yhdeksännessä osassa Tulimiekka, mutta muuten Jääkansalla ei ole suurta osaa. Noitamestarin tapahtumat sijoittuvat 1600-luvun loppupuolelle ja 1700-luvun alkupuoliskolle.

        Sarjaa löytyy ainakin joistakin kirjastoista. Itse ostin sarjan Suomalaisen alekorista joskus 6-7 vuotta sitten, enkä ole enää kirjakaupoissa kyseiseen sarjaan törmännyt. Kannattaa kuitenkin etsiä divareista ja netistä mikäli sarjan kerääminen kiinnostaa. Sarjassa on yhteensä 15 osaa.

        Mulla on kyseinen sarja kokonaisuudessaan ja olen ajatellut viedä sen kirpparille ,mutta aina sortunut lukemaan uusiks ja säästänyt.Hyvä sarja ja mahtavia juonen käänteitä.Jännitystä ja romantiikkaa.Siis 15 osaa joista mulla 3 ekaa on niteenä ja loput kovakantisia...voisin myydä jos löytyy halukkaita.Erittäin hyväkuntoiset kirjat.Alan osata ne jo ulkoa.


      • nen-nu
        hitsihitsi kirjoitti:

        Mulla on kyseinen sarja kokonaisuudessaan ja olen ajatellut viedä sen kirpparille ,mutta aina sortunut lukemaan uusiks ja säästänyt.Hyvä sarja ja mahtavia juonen käänteitä.Jännitystä ja romantiikkaa.Siis 15 osaa joista mulla 3 ekaa on niteenä ja loput kovakantisia...voisin myydä jos löytyy halukkaita.Erittäin hyväkuntoiset kirjat.Alan osata ne jo ulkoa.

        Hinnasta riippuen olisin kiinnostunut ostamaan sarjan sinulta.


      • hitsihitsi
        nen-nu kirjoitti:

        Hinnasta riippuen olisin kiinnostunut ostamaan sarjan sinulta.

        Voi tehdä tarjouksen kirjoistani,myyn ne vain sarjana.Jos siis kiinnostaa riittävästi.Itse olisin kiinnostunut Jääkansan tarinat sarjasta ,mutta sitä ei enää tunnu löytyvän mistään,edes kirppiksiltä kun muutama yksittäinen kirja silloin tällöin.


      • nen-nu
        hitsihitsi kirjoitti:

        Voi tehdä tarjouksen kirjoistani,myyn ne vain sarjana.Jos siis kiinnostaa riittävästi.Itse olisin kiinnostunut Jääkansan tarinat sarjasta ,mutta sitä ei enää tunnu löytyvän mistään,edes kirppiksiltä kun muutama yksittäinen kirja silloin tällöin.

        Jääkansan tarinaa on kyllä vaikea saada kokonaisena sarja itse olen onnellinen omistaja. Noitamestarista voisin näin aluksi vaikka tarjota 40e. Mutta ota yhteyttä sähköpostiini [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1773
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1168
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      997
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      964
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      67
      881
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe