keittiökalusteet

3000e (???)

meillä on L-muotoinen 12neliön keittiö. ollaan menossa vertailemaan hintoja, ja lista on pitkä (jotain kauppoja voisi tiputtaa pois)
budjetti on 5000e koneineen (koneet maksavat n.2000e)

minkälaisia kokemuksia (tarjouksia) teillä on näistä liikkeistä:
Petra Keittiöt
Ala' Carte
Alfa Keittiö oy
HTH-Forum
Parma
Puustelli
Domus
Keittiö.net (siellä ollaan vasta käyty)
Keittiökeskus

35

7875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisinaan täällä

teidän budjetti! Mutta lueskele tätä keittiöketjua. Siltä löytyy puolesta ja vastaa...lähes jokaisesta. Noista tuo Alfa oli oudompi ...itäsuomalainen?

• Sinirenki

Ei tuolla budjetilla ! Tuplaa nyt aluksi se ja keskity toistaiseksi säästämiseen ja haaveiluun.

Toki voit yrittää jos haet rakennussarjat jostain keittiötukusta tai jätistä ja teet itse kaiken kalusteiden kokoamisesta lähtien.

Itselläni on kokemusta samankokoisen keittiön remontoinnista ja kohtuullisen hyvä näkemys hintatasosta. Toki keittiöitä ja myös kodinkoneita on eri hintaisia.

• ei riitä edes

luettelemiesi liikkeiden oven avaamiseen.

• peruskaapit

sekä ylös että alas, laatikot vain perinteisiin tarkoituksiin, kelpuutatte melamiinitason (joka on ihan ok) ja säilytätte vanhan terästiskipöydän, jos sellainen teillä on, voitte tuolla summalla pärjätäkin.

• Valitse

Älä sentään ota melamiinitasoa. On kyllä tosi huono, eikä sitä moni myyjä edes suostu myymään työtasoksi. Valitse laminaatti. Se on hyvä ja kohtuu hintainen. Tämmöisiä ohjeita. Ota ihan itse selvää. Hae 10-15 tarjousta.Siitä se selkenee. Kuuntele mitä myyjät puhuu.

• silurus
        Valitse kirjoitti:

Älä sentään ota melamiinitasoa. On kyllä tosi huono, eikä sitä moni myyjä edes suostu myymään työtasoksi. Valitse laminaatti. Se on hyvä ja kohtuu hintainen. Tämmöisiä ohjeita. Ota ihan itse selvää. Hae 10-15 tarjousta.Siitä se selkenee. Kuuntele mitä myyjät puhuu.

Vähän järkeä nyt noihin ehdotuksiin. Tarjousta ei pidä mennä kysymään kuin 2-3 liikkeestä, joiden hintataso on jo tiedossa -- ja siinäkin tapauksessa kannattaa ihan rehellisesti kysyä, mitä liikkeellä olisi tarjota 5000 euron kokonaisbudjettiin.

Miltä itsestäsi tuntuisi tehdä monta tuntia työtä ~10000 €:n tarjouksen laskemiseen sentilleen ilman pienintäkään mahdollisuutta kauppoihin?

• Valitse
        silurus kirjoitti:

Vähän järkeä nyt noihin ehdotuksiin. Tarjousta ei pidä mennä kysymään kuin 2-3 liikkeestä, joiden hintataso on jo tiedossa -- ja siinäkin tapauksessa kannattaa ihan rehellisesti kysyä, mitä liikkeellä olisi tarjota 5000 euron kokonaisbudjettiin.

Miltä itsestäsi tuntuisi tehdä monta tuntia työtä ~10000 €:n tarjouksen laskemiseen sentilleen ilman pienintäkään mahdollisuutta kauppoihin?

No mihinkäs se melamiinitaso unohtui, onkos se sittenkin hyvä.

• Laminaattia
        Valitse kirjoitti:

tarkoitin, kirjoitin vahingossa melamiini.

• edeliseen

Kannattaa myös miettiä niitä koneita toinenkin kerta. Onko niiden vaihtaminen välttämätöntä ja millaisiin. Lattialla seisova hella tulee paljon edullisemmaksi kuin kalusteisiin upotettu keittotaso ja erillinen uuni. Valkoiset koneet ovat paljon edullisempia kuin rosterit - ja myös käytössä kätevämpiä.

• silurus

Itse olen rakentanut *kolme* alle 5000 euron keittiötä ja aina panostanut koneisiin. Säästöt olen tehnyt minimoimalla kaappien ja laatikoiden määrän käyttämällä mahdollisimman leveitä laatikoita (yleensä 3 laatikkoa/kaappi, leveys 80-100 cm).

Vastaavasti kaksi mitä tahansa kaappia (ilman ovia) maksaa yleensä tuplasti sen verran kuin yksi tuplaleveä yläkaappi.

Kalusteissa säästämisen toinen peruspykälä on olla rakentamatta *kaikkia seiniä* lattiasta kattoon, vaan ainoastaan sille korkeudelle kuin itse ylettää. Tämä tosin vaatii yleensä seinän ja katon tasoittamista.

Valitsemalla kaapit/laatikostot fiksusti, voi säästää todella pitkän sentin koneisiin, jotka parantavat viihtyvyyttä ja käytettävyyttä: ei murusia/pudonneita makaroneja lieden ja kaapin väliin, uunia ei ole pakko asettaa ergonomisesti huonoon paikkaan lieden alle.

• en ole ymmärtänyt
        silurus kirjoitti:

Itse olen rakentanut *kolme* alle 5000 euron keittiötä ja aina panostanut koneisiin. Säästöt olen tehnyt minimoimalla kaappien ja laatikoiden määrän käyttämällä mahdollisimman leveitä laatikoita (yleensä 3 laatikkoa/kaappi, leveys 80-100 cm).

Vastaavasti kaksi mitä tahansa kaappia (ilman ovia) maksaa yleensä tuplasti sen verran kuin yksi tuplaleveä yläkaappi.

Kalusteissa säästämisen toinen peruspykälä on olla rakentamatta *kaikkia seiniä* lattiasta kattoon, vaan ainoastaan sille korkeudelle kuin itse ylettää. Tämä tosin vaatii yleensä seinän ja katon tasoittamista.

Valitsemalla kaapit/laatikostot fiksusti, voi säästää todella pitkän sentin koneisiin, jotka parantavat viihtyvyyttä ja käytettävyyttä: ei murusia/pudonneita makaroneja lieden ja kaapin väliin, uunia ei ole pakko asettaa ergonomisesti huonoon paikkaan lieden alle.

tuota uunin asettamista ergonomiasyistä korkeammalle. Kuinka moni tavallinen tallaaja käyttää uunia niin usein, että selkä katkeaa uuniin koukistelun takia. Sen verran kyllä kyllä täytyy selän taipua, että se onnistuu!

• silurus
        en ole ymmärtänyt kirjoitti:

tuota uunin asettamista ergonomiasyistä korkeammalle. Kuinka moni tavallinen tallaaja käyttää uunia niin usein, että selkä katkeaa uuniin koukistelun takia. Sen verran kyllä kyllä täytyy selän taipua, että se onnistuu!

Kyse ei ole niin paljon ergonomiasta, kuin yleisestä mukavuudesta ja käytännöllisyydestä, jonka saa pienellä suunnitteluun käytetyllä vaivalla ilmaiseksi tai jopa kustannustehokkaaksi.

Paras sijoittelu saavutetaan, kun uunin etäisyys keittolevyistä on noin 1.5 - 2 m siten, että työskennellessä keittolevyjen ääressä pystyy samanaikaisesti tarkkailemaan uunia ja erottamaan sen näytöstä kellonajan ja paistin lämpötilan.

• perheen äiti

Me olemme rakentamassa taloa ja todellakin aijon sijoittaa uunin käyttötasolle, ettei tarvi kykkiä kurkkiessaan uunin lasin läpi. Perheen äidille jolla on usein isomaha edessä (raskaana) ja leipoo perheelleen usein, niin on iso helpotus uuni joka on käyttötasolla. Siinä sulle esimerkki ihmisestä joka ei halua selkäänsä katkasta.

• mieltä.

Vaikka minäkin olen perheellinen, niin viikossa käytän uunia ehkä kolmena päivänä. Kyllä sitä voi sen verran kumartua.
        Mutta astianpesukoneeseen ryömin seitsemänä päivänä, montakin kertaa päivässä. Siksi minä nostin astianpesukoneen ylemmäksi.

• silurus

Suosittelen Ikea:n keittiösuunnitteluohjelman lataamista. Sillä saatte aika hyvän arvion keittiön hinnasta lähes missä tahansa halpiskaupassa -15% haarukalla.

Budjettinne ei riitä kuin keittiö.net iin ja vastaaviin tukkuliikkeisiin, ellette sitten tyydy aivan karvalakkiversioon (melamiiniovet), jotka ovatkin sitten tuplakalliita merkkiliikkeissä tukkukauppoihin verrattuna.

Tämä voi kuulostaa mainokselta, mutta IKEA on ainoa keittiöliike, josta voitte saada puuviiluovet tuohon budjettiin.

• keittiöinen

Budjettisi tuskin riittää noihin liikkkeisiin, mutta keittiö.nettiin riittää. Laatu siellä on huomattavasti parempi kui Ikeassa. Myyjälle pitää varata aika, sitten vaan mitat mukaan ja kaupoille.

Olen ostanut kahteen eri asuntoon keittiöt keittiö.netistä enkä ole huomannut laadussa mitään huomautettavaa, kelpo keittiöitä ovat!

• tehtiin

keittiö keittiönetistä. Keittiö on samankokoinen kuin kysyjän. Ilman kodinkoneita hintaa tuli reilu 7000 euroa. Mutta meillä on massiivipuiset ovat ja kivitaso. Jos olisi valinnut halvemmat materiaalit, ehkä neljällä tonnilla olisi saanut keittiön ilman kodinkoneita.

Kävin pyytämässä tarjouksen myös keittiömaailmasta, parma-keittiöstä. Hinta-arvio oli 40 % kalliimpi kuin keittiönetissä.

• nettiläinen
        tehtiin kirjoitti:

keittiö keittiönetistä. Keittiö on samankokoinen kuin kysyjän. Ilman kodinkoneita hintaa tuli reilu 7000 euroa. Mutta meillä on massiivipuiset ovat ja kivitaso. Jos olisi valinnut halvemmat materiaalit, ehkä neljällä tonnilla olisi saanut keittiön ilman kodinkoneita.

Kävin pyytämässä tarjouksen myös keittiömaailmasta, parma-keittiöstä. Hinta-arvio oli 40 % kalliimpi kuin keittiönetissä.

Kivitasot noin 550€/m, Laminaatti noin 40€/m Massiivipuut riippuen puulajista mallista noin 80-150€/ovi varastomallin ovi noin 30-60€/ovi. Joten aika paljon alla sen 7000€ budjetin eli painutaan alle kolmeen donaan jos halutaan.

• onnistua...

Tarjouksia haettiin itse aikanaan luettelostasi löytyviltä viideltä ns. paremmalta tai ainakin hintavammalta merkiltä. Hinnakkaista sinun luettelostasi jäi vain HTH meillä käymättä. Kaikilta saatiin asiallista palvelua ja tarjoukset ja yksi sitten valittiinkin.

Mutta samaa sanon kuin lähes kaikki edellä kirjoittaneet. Tuolla budjetilla ei kannata kauheasti noista "merkkikeittiöistä" haaveilla vaan keittiö.net taitaa jäädä ainoaksi (alfaa en tunne). Sen kaltaisia halvempia paikkoja tietysti on muitakin. Tietysti riippuu siitä, kuinka paljon teillä on tavaraa keittiössä säilytettäväksi ja mitä teidän keittiössä tavataan tehdä, mutta keittiön koko on kuitenkin semmoinen, että kovin montaa kaappia sinne ei tuolla budjetilla liikene. Mielipiteitä on monia, tämä on minun näkemykseni.

• budjetti??!

Mikäli haluatte tasokkaan keittiön.. Nettokeittiöltä löytyy edullisia vaihtoehtoja mutta mm. meille kävi Puustelli tekemässä alkusuunnittelun, vaihtoon olis mennyt vain astianpesukone, muut olis jääneet, uusi allastaso jne niin tarjous oli pyöreesti 10 000 euroa.. tuttu teki just "pikkurempan" eli vaihtoi vaan kaapistojen ovet ja uusi yhden blokin johon tuli laatikostoja, otti laminaattitasot työtasoiksi, stalan-allassysteemin deko-pinnoitteella, puomivetimet.. maksoi siitä 3500 euroa jossa työn osuus oli jotain 500-600 euroa..

• alkup...

tänään käytiin Parmasta kysymässä keittiölle hintaa, ja siellä sanoivat hinnaksi 6000e kodinkoneineen. se ei haittaa vaikka menee 1000e yli budjetista :)

keittiö.netistä vielä odotetaan tarjousta...

• vinkkiä sinne

Käypäs paikallisissa puusepänliikkeissä, jotka tekevät keittiökalusteita.

Sellaisesta saat varmasti tuohon hintaan hyvälaatuiset kalusteet.

• Laatuun tyytyväinen

Meille otettiin tarjous 5:stä käsityksemme mukaan laadukkaasta puljusta.
      Nelko, A´la Carte, Puustelli, Elega ja Topi.
      Päädyttiin Elegaan ja saattiin sieltä kalvo-ovet edullisemmin kuin Nelkolta ja ne oli halvemmat kuin muiden tarjoamat maalatut.
      Ollaan tyytyväisiä helppoon pintaan (edelliset maalattuja) ja laatuun muutenkin.
      Asennus meni melkein nappiin eli saivat tehtyä kahdessa pvssä ja yksi väärän kokoinen ovi meni vaihtoon ja uusi ovi tuli 2 viikon päästä. Ei ois ees itse heti huomattu, mutta asentaja sanoi että oli sentin liian lyhyt, jotta linjat ois menny tasan ja tilas uuden oven.

• Kvik

Me ostettiin keittiö Kvikistä. 3000 Eur riittää n. 5 metriin kaappeja. Näin ainakin meillä. Eli otettiin kalvopinnoitetut ovet ja laminaattitasot. Ovissa ja laatikoissa hidastimet. Muuten melko basic kamaa.

Mutta jos aiot laittaa kaappeja keittiösi kaikille sinille, niin silloin yhdyn muihin kirjoittelijoihin, eli budjettisi on liian pieni.

Tottakai ne keittiöt maksaa 13000 tai sinnepäin kun ne ostaa esim. Puustellista.

Meille Keittiö.net:stä jäi jotenkin huono kuva.

• n. 3000 euroa.

Neljä laatikostoa hidastimin, ovet hidastinsaranoilla, 13 ovea ylhäällä, kaksi näistä kippiovia ja yksi lasiovi sekä kolme ovea alhaalla, . Lisäksi Franken normaali kaksialtainen teräspöytä. Keittiön koko n. 12 neliötä ja L-keittiö. Ovet Meriten maalatut mdf-ovet mallia talonpoika tai mikä lie. Paikalliselta pienyrittäjältä ja toimitus oli kiitettävää luokkaa. Ja rungotkin on vielä kasassa puolen vuoden jälkeen.

• alkuper..
        n. 3000 euroa. kirjoitti:

Neljä laatikostoa hidastimin, ovet hidastinsaranoilla, 13 ovea ylhäällä, kaksi näistä kippiovia ja yksi lasiovi sekä kolme ovea alhaalla, . Lisäksi Franken normaali kaksialtainen teräspöytä. Keittiön koko n. 12 neliötä ja L-keittiö. Ovet Meriten maalatut mdf-ovet mallia talonpoika tai mikä lie. Paikalliselta pienyrittäjältä ja toimitus oli kiitettävää luokkaa. Ja rungotkin on vielä kasassa puolen vuoden jälkeen.

saatiin keittiö hintaan 3200e (keittiö.net)
        toimitus on max.2vko, kun otettiin varastosta löytyviä osia :)

parma olisi ollut muuten hyvä, mutta toimitusaika on 5vko!

ja meillä on muutto joulukuun alussa jo. 2 lapsen kanssa on ikävä asua keskellä keittiöremonttia.

• eurolla

tuli keittiö, työtasoa 4,5m ja yläkaappeja pari metriä enemmän. Ja hinnassa mukana liesitaso ja uuni (Ikean halvimmat), liesituuletin sekä tiskiallas ja hana ynnä välitilan laatoitus. Työt itse tehtynä.

• on vastaus!!!!!!!!

Sieltä saat keittiösi alle 3000euron. Muutenkaan en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka maksavat "päreestä" yli kahta tonnia, koska samaa paskaa myyvät kaikki liikkeet. Kierrätyspuuta jollain helvetin viiluilla. Kuka näistä maksaa esim.5000-15000 euroa?

No idiootteja tässä maassa riittää ja maksakoot ken haluaa. Edes täyspuisista ja kivitasoisesta keittiöstä ei kuulu maksaa kuin korkeintaan 4000 euroa. Loppu on pelkästää kusetusta ja perustelua, että meillä on tukevammat saranat ja meidän viilu kestää ainakin neljä vuotta ja meidän maali on markkinoiden parasta lateksia ja.....plää plää

• tuntuu olevan

No onhan se nyt vaan niin, että köyhän ei kannata ostaa halvinta jos joutuu viiden vuoden päästä vaihtamaan jo ovet niin olisi kerralla voinut ostaa vähän kalliimmat ja paremmat kuin jotain puolalaista paska mdf:ää. No kyllähän ne jotku vielä ajavat Ladallakin ja pitävät sitä maailma parhaana autona perusteluina mm. eipähän hinta ainakaan tipu... No ei kai se nyt voi enää tippua muutenhan menis miinuksen puolelle. Johtopäätös: Kerää sinä vaan etukupongit ja tarjouslaput talteen ja soita minulle jos löydät jostain kivitasot tuohon mainitsemaasi hintaan, koska mäkin ne haluan...

• =) =)

Meille tuli juuri tarjous, keittiö L-mallinen 4x4,5m. Ovet kalvo-ovia, pähkinää. Vedin alu-soft(pitkä), pähkinä laminaattitaso. Runko valkoinen ja näkyvät osat pähkinää. Sekä lisäksi kolme yläkaappia (vaakaan) alumiini maitolasi. Altaat ja muita lisätarvikkeita hintaan. Halvin tarjous tällä hetkellä kalusteista alle 3000€!!! Ovet muuten taitaa tulla hyvin pitkälle samoilta valmistajilta kalliimmille merkkifirmoille kuin halpamyyjillekkin=) Lisäksi rosteria jääviileäkaappi, pakastinkaappi, mikro, kiertoilmauuni, liesitaso, tiskikone ja liesituuletin 1880€. Jos toiset haluaa maksaa enemmän niin oma valinta=) Joku yllä väitti että kaappiin upotettava uuni on "vanhanaikaista" kalliimpi, ei pidä enää paikkansa!! Itse etsin kiertoilma uunia 60cm, halvin oli kaappiin upotettava sisältäen keraamisen liesitason 380€. Rosteria, merkki oli Zanussi. Lattiamallia en löytänyt noin halpaa!!

• keittiön koko

Keittiön koko ei aina kerro mitään... Meillä n. 15m2 keittiö, jossa neljällä seinällä kaapistoa. Pelkkiä yläkaappejakin jo 12. Eli EI sellaista keittiötä VOI saada 3000€. Eli olisi asiallista muistaa mainita laatikostojen määrä - laatikot kaappeja kalliimpia, ylä ja alakaappien lukumäärä, tasojen pituus, hanat, altaat, liesituulettimet, valaisimet yms yms. Eli ei meilläkään joku pari hassua kaappia olisi maksanut kuin sen muutaman tonnin, mutta nyt sattuu olevan integroidut koneet (kalusteovilla siis) ja 12 yläkaappia, 8 alakaappia joista 4 lisäksi leveä laatikosto ja 2 laatikostoa, täyskorkeat (2kpl) kylmälaitekaapit, nurkkahuuva, liesikaappi, allas (Stalan Combo XL), Stalan jätevaunumekanismi, kaikissa ovissa ja laatikoissa vaimentimet, lyijylasiovia 2kpl, koriste-ja valolistat. Pähkinä runko. Eli nyt me puhumme eri asioista, kun vertaamme keittiöitämme ja niiden hintaa.

• remppa1

Mistä noin edullisesti sait kuulostaa aika lailla samanlaiselta keittiöltä kun mikä meillä on suunnitelmissa?

• sansu80

voisitko kertoa mistä sait kyseisen tarjouksen?

• karsia puolet

Tolla budgetilla voit unohtaa alacarten,puustellin,hth:n ja domuksen. Tai sitten saat korkeintaan 3 metriä pitkän keittiön yksiöön.
      Tommonen keskitason keittiö on koneineen 1000 €/metri , ikävä kyllä.
      Meidän 4,5 metrinen oli kaapistot 3000, koneet 1200, asennus 800,kaakelointi 200 ,kaakelit,sekottaja, maalit ,listat ym pikkusälä 350, putkimies 170,sähköt 130. valaisimet 150. Eli aika tarkkaan 6000.

Itse purkuhommat kaatopaikkakuormat (ilmainen), tasotukset ja maalaukset näkyviin jääviltä osin ja listat.
      Säästää tietysti voisi vielä kasaus 800, laatoitus 200, kaappien kokoaminen 250, kuljetus 150. JOs koneet olis tullu samoille paikoille, niin vielä 300 sähkö- ja putkimieshen osalta . Eli 1700 säästöä. No olihan siinä ollut sitten bensakuluja muulin vuokraa. no ehkä 1500 pois koko summasta, jos itse tekee kaiken. Kosteussulkua en tehnyt, kaukalot vain koneiden alle.

• tämä kirjoittaja

ole jo remonttinsa tehnyt, kun kirjoituksesta aikaa yli puolitoista vuotta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe