Mitäs mieltä olette, kumpi on parempi ja / tai hienompi mielestänne -pysty vai vaakapanelointi saunan seinissä?
Pysty- vai vaakapanelointi
11
9633
Vastaukset
- pysty malli
eikö tuo lie makuasia.
- Leijonax
Itse laitoin vaakapaneloinnin, minusta se on siistimpi. Makuasioita, mutta itse en pystyä laittais.
- yrpo
Kyllä vaaka on nätimpi omaan makuun ja tekee tilan tuntua myös.
- kkkkkkkkkkkkkk
... niinkun usesti sattuu, että panelointi alkaa vähän "mustumaan" kosteudesta on VAAKA panelointi ehdotin.
Katson kun vaakaan laitetusta paneloinnista voi helpostu uusia vain ne huonoksi päässeet osat.
Pystyyn paneloitaessa pitää KOKO roska vaihtaa.
Ihan sama kun puutalojen seinissäkin - ei kukaan hullu ala lautoja pystysyyntaan laittamaan, silloinhan uusittaessa laudoitusta menis kaikki uusiksi, vaakamallissa pioistetaan/uusitaan vain niitä alempia lautoja. - VaakaMAMBO
Vaakapaneelit antaa enemmän tilantuntua kun pystypanelointi tekee tilasta korkean mutta ahtaan tuntuisen.
Vaakapanelointia tehdessä ei tarvitse seinässä ristikkäisrimoitusta.
Jos alimmat paneelit kostuu niin kaikkia paneeleita ei tarvitse vaihtaa... Mutaa muista vaakapaneloinnissa yksi kultainen sääntö UROS YLÖSPÄIN, ja alimpaan paneliin "tippanokka" - myös_
ääni vaakapaneelille ja siihen sopiville lauteille. Ne vaakapaneeliin sopivat lauteet ei ole "tikapuulauteet".
- pistinkin
Pää asiassa vaakaa, mutta ikkunoiden kohdalla 45 asteen kulmaan. Ei tule sienästä niin ykstoikkoisen näköinen.
- bbb
etkö saa itse päättää
- Sauna Satu
Kiitos asiallisista mielipiteistä. Ja sinulle edellisen viestin näsäviisaalle kirjoittajalle: toivottavasti olet esimurkkuikäinen lapsi, jos olet aikuinen ihminen niin kommenttisi perusteella sinulla on ihmeellinen käytös. Voi voi. Toki saan itse päättää, mutta halusin vain kuulla mielipiteitä kyseisestä asiasta. Ja se kai on ihan laillista tällä keskustelupalstalla.
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille saunaihmisille ja muille :-) - sauna remppaaja
Hei
Tietysti vaakaan ja urospontti ylös, eli tulee saunanpesuvesille ja muutoinkin seiniin roiskuvalle vedelle luontainen kulku alas. Nykyiset saunapanelit niin ohuita ja kopuraisia että pystypaneli kerää likaa vuosien varrella ponttiin joka näkyy tummentumana. Lisäksi jos paneloitava sauna on välillä kylmillään ja panelit menevät lähelle lattiarajaa, tulee vuosien kuluessa lattian rjan läheisyyteen paneleihin väkisinkin tummentumaa, jopa lahovikaa, näin vaakaa olevat panelit helppo uusia lattian rajasta. Yleensä lämpö rajan yläpuoliset panelit kestävät vuosikymmeniä myös ulkosaunoissa.
Olen uusinut varmaan satoja saunoja pohjoisen keskuksissa ja täysin kiistämättä vaakapaneloinnit pysyneet pidempään siistinä ja käyttökuntoisena.
Itselleni rakensin ok- talon 89 panelit saunassa kuin uudet, rakensin yhtäaikaa naapurin kanssa ja samoista paneeleista, hän pystyyn, joutui jo uusimaan koska paneleiden alapäät tummuivat rumaksi?.
Tämän vain huomaanut vuosien varrella.- Sauna Satu
Kiitos oikein asiallisesta vastauksesta. Vastaus tuntuu kysymykseeni olevan yksinkertainen, vaakapaneeli siis järkevämpi vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745