Lisää lisää

Rakennusalan ammattilaisia vaikea saada enää "pikkuhommiin", kysyntä kun ylittää tarjonnan, mutta mistä näille kaikille kauppahässäköille riittää asiakkaita.
Talon rakennus meilläkin mielessä, mutta luotettavan ja ammattitaitoisen pystytysporukan saaminen onkin sitten kiven alla. Mutta hyvähän se on, että töitä riittää :)

http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-10-25,104:4:494278,1:0:0:0:0:0:

7

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issu56

      systeemillähän talofirma hommaa sen pystytysporukankin...pääsee itse huomattavasti helpommalla ja säästyy monelta turhalta erimielisyydeltä :).

      • se on yks vaihtoehto myös.
        Mutta niissäkin nyt hirveet odotusajat ja oikeen sopivaista tönöäkään ei oo löytynyt :)
        Hintakin ratkasee paljon ja pienemmät hommat hoituisi "omasta takaa".
        Mutta täytyy nyt katsoa ja harkita vaihtoehtoja, tämäkin kämppä tarttis myydä alta pois ja väliaikanen asuminen jossain pikkuluukussa ei oikeen tän lauman kanssa kiinnosta :)...kokemusta meinaan on siitäkin.


      • issu56
        muskettisopuli kirjoitti:

        se on yks vaihtoehto myös.
        Mutta niissäkin nyt hirveet odotusajat ja oikeen sopivaista tönöäkään ei oo löytynyt :)
        Hintakin ratkasee paljon ja pienemmät hommat hoituisi "omasta takaa".
        Mutta täytyy nyt katsoa ja harkita vaihtoehtoja, tämäkin kämppä tarttis myydä alta pois ja väliaikanen asuminen jossain pikkuluukussa ei oikeen tän lauman kanssa kiinnosta :)...kokemusta meinaan on siitäkin.

        laidasta laitaan. Meille kun ei rakentaminen tulisi kuuloonkaan, niin siksi ostettiin valmis (lue vanha) talo. Heh, jonka remppa on edelleen täysin alkutekijöissä, mutta hälläkö väliä...hitaasti hyvä tulee.


      • issu56 kirjoitti:

        laidasta laitaan. Meille kun ei rakentaminen tulisi kuuloonkaan, niin siksi ostettiin valmis (lue vanha) talo. Heh, jonka remppa on edelleen täysin alkutekijöissä, mutta hälläkö väliä...hitaasti hyvä tulee.

        mieleenkään ruveta siihen kahden asunnon välillä kulkemisen rääkkiin,varsinkin kun on lapset ja koiratkin vielä.
        Noitahan uusia just rakennettuja ok-taloja on myytävänä pilvin pimein,hinnaltaankin varmaan löytyy sellaisia kohtuullisia jos mietitään mitä rakentamioseen menee vaiva...


      • issu56 kirjoitti:

        laidasta laitaan. Meille kun ei rakentaminen tulisi kuuloonkaan, niin siksi ostettiin valmis (lue vanha) talo. Heh, jonka remppa on edelleen täysin alkutekijöissä, mutta hälläkö väliä...hitaasti hyvä tulee.

        päin, kun ne vanhatkin maksaa maltaita. Siksi uusi nyt mielessä onkin.
        Ja meidän ukon kanssa ei voi sitten edes neuvotella asiasta, että muutettais "hiukan" kauemmas, tosin tonttikin on jo, vain talo puuttuu :)


    • houkutellaan väkeä rakennusalalle. Ammattitaitoiset Suomalaiset saavat lipun kilometritehtaalle joko lomautuksen tai lopputilin muodossa.
      Katsele sinäkin täältä vain sitä kommiaa taloa. Niitä alkaa pian olla myynnissä, sillä väki on aika iäkästä. Täällä sentään pääosin on kunnon tontitkin kooltaan.

    • Pukeli

      virolaisista katontekijöistä. Laittoivat meille uuden tiilikaton ja tietenkin yrittävät tehdä hyvää työtä, että urakka poikisi uusia työkeikkoja Suomessa. Katsojia kävi ja 3 uutta katontekoa heille tuli.
      Rakennusfirmat eivät ole mitään pimeitä yrityksiä, vaan niillä on y-tunnukset ja maksavat Alv-veron.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe