Lisää lisää

Rakennusalan ammattilaisia vaikea saada enää "pikkuhommiin", kysyntä kun ylittää tarjonnan, mutta mistä näille kaikille kauppahässäköille riittää asiakkaita.
Talon rakennus meilläkin mielessä, mutta luotettavan ja ammattitaitoisen pystytysporukan saaminen onkin sitten kiven alla. Mutta hyvähän se on, että töitä riittää :)

http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-10-25,104:4:494278,1:0:0:0:0:0:

7

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issu56

      systeemillähän talofirma hommaa sen pystytysporukankin...pääsee itse huomattavasti helpommalla ja säästyy monelta turhalta erimielisyydeltä :).

      • se on yks vaihtoehto myös.
        Mutta niissäkin nyt hirveet odotusajat ja oikeen sopivaista tönöäkään ei oo löytynyt :)
        Hintakin ratkasee paljon ja pienemmät hommat hoituisi "omasta takaa".
        Mutta täytyy nyt katsoa ja harkita vaihtoehtoja, tämäkin kämppä tarttis myydä alta pois ja väliaikanen asuminen jossain pikkuluukussa ei oikeen tän lauman kanssa kiinnosta :)...kokemusta meinaan on siitäkin.


      • issu56
        muskettisopuli kirjoitti:

        se on yks vaihtoehto myös.
        Mutta niissäkin nyt hirveet odotusajat ja oikeen sopivaista tönöäkään ei oo löytynyt :)
        Hintakin ratkasee paljon ja pienemmät hommat hoituisi "omasta takaa".
        Mutta täytyy nyt katsoa ja harkita vaihtoehtoja, tämäkin kämppä tarttis myydä alta pois ja väliaikanen asuminen jossain pikkuluukussa ei oikeen tän lauman kanssa kiinnosta :)...kokemusta meinaan on siitäkin.

        laidasta laitaan. Meille kun ei rakentaminen tulisi kuuloonkaan, niin siksi ostettiin valmis (lue vanha) talo. Heh, jonka remppa on edelleen täysin alkutekijöissä, mutta hälläkö väliä...hitaasti hyvä tulee.


      • issu56 kirjoitti:

        laidasta laitaan. Meille kun ei rakentaminen tulisi kuuloonkaan, niin siksi ostettiin valmis (lue vanha) talo. Heh, jonka remppa on edelleen täysin alkutekijöissä, mutta hälläkö väliä...hitaasti hyvä tulee.

        mieleenkään ruveta siihen kahden asunnon välillä kulkemisen rääkkiin,varsinkin kun on lapset ja koiratkin vielä.
        Noitahan uusia just rakennettuja ok-taloja on myytävänä pilvin pimein,hinnaltaankin varmaan löytyy sellaisia kohtuullisia jos mietitään mitä rakentamioseen menee vaiva...


      • issu56 kirjoitti:

        laidasta laitaan. Meille kun ei rakentaminen tulisi kuuloonkaan, niin siksi ostettiin valmis (lue vanha) talo. Heh, jonka remppa on edelleen täysin alkutekijöissä, mutta hälläkö väliä...hitaasti hyvä tulee.

        päin, kun ne vanhatkin maksaa maltaita. Siksi uusi nyt mielessä onkin.
        Ja meidän ukon kanssa ei voi sitten edes neuvotella asiasta, että muutettais "hiukan" kauemmas, tosin tonttikin on jo, vain talo puuttuu :)


    • houkutellaan väkeä rakennusalalle. Ammattitaitoiset Suomalaiset saavat lipun kilometritehtaalle joko lomautuksen tai lopputilin muodossa.
      Katsele sinäkin täältä vain sitä kommiaa taloa. Niitä alkaa pian olla myynnissä, sillä väki on aika iäkästä. Täällä sentään pääosin on kunnon tontitkin kooltaan.

    • Pukeli

      virolaisista katontekijöistä. Laittoivat meille uuden tiilikaton ja tietenkin yrittävät tehdä hyvää työtä, että urakka poikisi uusia työkeikkoja Suomessa. Katsojia kävi ja 3 uutta katontekoa heille tuli.
      Rakennusfirmat eivät ole mitään pimeitä yrityksiä, vaan niillä on y-tunnukset ja maksavat Alv-veron.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2030
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      844
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      711
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      65
      574
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      477
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      467
    Aihe