(en tienny mihin kategoriaan tää kuuluis)
Oon ihan paniikissa että haluisko joku pikasesti vastailla ... Ku semmonen juttu ois mahdollista että oisin raskaana , oon hylänny sen ajatuksen koska en usko että niin mulle kävis . Nyt kuitenki eksyin nettisivuille "raskauden oireet" ja ne kuulosti pelottavan tutuilta joka ikinen .
En oikeen tiiä millasta apua pyydän mut haluisin että KAIKKI NAISET JOTKA TÄN LUKEE kertois mulle onko ihan normaalia että nuorilla tytöillä esiintyy samanlaisia oireita kun raskaana olevilla ? Kertokaa mulle tuntuuko teistä samalta ? Haluun vaan kuulla että se on ihan normaalia ja ei kannata huolestua ennen kun on kunnolla syytä ...
Mulla esiintyviä raskauden oireita on siis :
Pahoinvointi
Rintojen aristelu
Alavatsan nipistely
Voimakas väsymys
Lämmön nousu
Päänsärky
Mielialojen vaihtelut
Tihentynyt tarve käydä vessassa
Sanokaa mulle stressaanko turhaan ???
Raskausoireita ?? (naiset tarviin teidän apua)
10
5273
Vastaukset
- kun en tiedä.
mutta minulla on noita oireita, mutta ei mitään mahdollisuuksia olla raskaana.
suosittelisin ostamaan raskaustestin!!!! - ---
Pahoinvointi - Voi liittyä todella moneen seikkaan tai olla psykosomaattista (uskot voivasi pahoin ja silloin kroppasi alkaa tuottaa näitä tuntemuksia)
Rintojen aristelu - Kuuluu sekä teini-ikään että normaaliin naisen elämään, useimmilla rinnat ovat arat jossakin tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa
Alavatsan nipistely - Kuuluu myös normaaliin kuukautiskierron vaiheeseen
Voimakas väsymys - Voi aiheuttua monesta seikasta, nukutko tarpeeksi, saatko tarpeeksi vitamiineja ja energiaa ruoasta, oletko syönyt joitakin lääkkeitä, oletko masentunut, teetkö liian paljon töitä (opiskeluun liittyen)?
Lämmön nousu - Oletko varma, että tiedät mikä on peruslämpösi ja mikä on siihen nähden lämmön nousua? Ethän ole sairas?
Päänsärky - Liiallinen tietokoneen tuijottaminen, hampaiden pureminen unen aikana, niskojen jumiutuminen, huono näkö jne. voivat aiheuttaa päänsärkyä
Mielialojen vaihtelut - Kuuluvat naisen elämään ihan luonnostaan
Tihentynyt tarve käydä vessassa - Raskausaikana tämä näkyy vasta kun sikiö on niin suuri, että se painaa virtsarakkoa. Harvemmin kuuluu alkuraskauden oireisiin. Virtsatietulehdus taas voi oireilla näin.
Kaikki oireet voi selittää ihan muilla tekijöillä. Raskaustestin voi ostaa apteekista, jotta voit lakata sen tehtyäsi stressaamasta asiaa. Ihan turha sitä on oman pään sisällä miettiä, kun asiaan on hyvin nopeasti saatavissa varmuus. Testin voi kuitenkin tehdä vasta kun kuukautiset ovat myöhässä tai kun yhdynnästä on kulunut 2. viikkoa.
Et missään kohtaan mainitse minkälaisesta tilanteesta pelkäät tulleesi raskaaksi (ja mihin aikaan kuukautiskiertoasi). Sen olisit voinut kertoa, niin voisi sanoa onko pelkosi aiheellinen. Toiset kun kuvittelevat tulevansa raskaaksi paljailta saunanlauteiltakin.- YunanoAiraku
Kiitos oikeesti todella paljon . Ton halusinkin kuulla että kaiken tän voi selittää muullakin tavalla ...
Kuukautiset ei ole alkamassa vielä vähään aikaan eli en tiedä onko ne myöhässä . Sitä odottelenkin että tuleeko menkat vai ei .
Raskaus on hyvin mahdollinen kyllä sen tiedän itsekkin . Oon ollut vastuuntunnoton ja kadun sitä nyt paljon . Raskauden pelko siis johtuu useasta yhdyntäkerrasta ilman ehkäisyä , eli siis ihan syystä oon huolissani ...
Kiitos kuitenkin kun yritätte auttaa - ........
YunanoAiraku kirjoitti:
Kiitos oikeesti todella paljon . Ton halusinkin kuulla että kaiken tän voi selittää muullakin tavalla ...
Kuukautiset ei ole alkamassa vielä vähään aikaan eli en tiedä onko ne myöhässä . Sitä odottelenkin että tuleeko menkat vai ei .
Raskaus on hyvin mahdollinen kyllä sen tiedän itsekkin . Oon ollut vastuuntunnoton ja kadun sitä nyt paljon . Raskauden pelko siis johtuu useasta yhdyntäkerrasta ilman ehkäisyä , eli siis ihan syystä oon huolissani ...
Kiitos kuitenkin kun yritätte auttaa"Kuukautiset ei ole alkamassa vielä vähään aikaan eli en tiedä onko ne myöhässä."
Eli oireet tuskin liittyvät ainakaan menkkojen alkamiseen. Jos tiedät itsekin että voit olla raskaana niin tee testi, täällä on turha spekuloida asiaa. Oireet voivat toki johtua monesta muustakin syystä mutta älä tuudittaudu siihen uskoon, ettet ole raskaana koska Suomi24:n teinipalstan "asiantuntijat" niin väittävät. - ---
YunanoAiraku kirjoitti:
Kiitos kuitenkin kun yritätte auttaaMitä tarkoitat, etteivät ole alkamassa vielä vähään aikaan? Tiesithän, että raskaaksi voi tulla vain silloin kun siittiöt kohtaavat munasolun. Munasolu irtoaa ja on hedelmöittymiskykyinen n. 14 päivää ennen kuukautisten alkua. Jos ei yhdyntä ole ollut lähelläkään tätä (siittiöt elävät hyvissä olosuhteissa lähes viikon), niin ei raskaus ole mitenkään mahdollinen.
Ja siltikin, raskaustesti kannattaa tehdä.
- kesäheinä
Olen pari kertaa eläissäni ollut siinä tilanteessa että menkat on myöhässä ja pelottaa... Jo pelkkä mahdollisen raskauden ajattelemisen aiheuttava stressi saa aikaan noita mainitsemiasi oireita. Etenkin jos mukaan osuu vielä pienen syysflunssan poikasen oireet niin paketti on kasassa.
Huomasin, että joku oli kerinnyt jo ennen minua antamaan monia syitä mainitsemillesi oireille, joten suosittelen lukemaan ne ja miettimään löytyisikö sieltä selitystä.
Mutta koska en tunne sinua tai elämäntilannettasi sen paremmin niin suosittelen raskaustestin ostamista ihan vaan oman mielenrauhasi takia. Niitä löytyy apteekista ja jos sinne meneminen tuntuu vähintäänkin hirveältä niin joistain suuremmista marketeista esim Citymarketeista löytyy myös testejä.
Anyway en taida vielä noiden antamiesi tietojen ja "taudinkuvan" perusteella onnitella uutta äitiä X) - viimeisillään raskaana
Lähes jokainen alkuraskauden oire saattaa olla myös menkkaoire. Jos kuukautisesi eivät vielä ole edes myöhässä, periaatteessa mitään raskausoireita ei pitäisi olla, vaikka olisit raskaana (hyvin harvoilla on). Ensimmäiset kunnon oireet tulevat raskausviikolla 6, kun kuukautiset ovat noin 2 viikkoa myöhässä.
Kannattaa muistaa, että saman naisen eri kuukautiset saattavat oireilla eritavalla. Jos kuukautisiisi ei ole ikinä liittynyt rintojen arkuutta (joka on todella tyypillinen kuukautisoire), se ei tarkoita, etteikö juuri tässä kierrossa niitä voisi aristaa.
Tihentyneeseen vessassa käyntiin sen verran, että se juurikin ON tyypillinen alkuraskauden oire. Virtsaamistarve johtuu aineenvaihdunnan muutoksesta ja lisääntyvästä verimäärästä (samasta syystä raskausaikana myös ikenet ja nenä vuotavat hyvin herkästi). Yleensä vaiva tasaantuu toista raskauskolmannesta kohti ja alkaa uudestaan loppuraskaudesta, kun sikiö painaa (ja potkii) virtsarakkoa.
Itse en mittaisi tuota vessassa ravaamista sillä, kuinka monta kertaa käyt vessassa päivässä vaan kuinka monta kertaa joudut yöllä heräämään. Päivisin vessassa ravaaminen saattaa olla ihan alitajuistakin. Itse heräsin alkuraskauden aikana noin 3-5 kertaa yössä vessaan, normaalisti kerran.
Lämmön nousu ei muuten liity mitenkään raskauteen tai hedelmöitykseen vaan ovulaatioon. Ovulaation tapahduttua naisen ruumiinlämpö tavallisesti nousee 0,5 astetta ja laskee normaaliin joko pari päivää ennen kuukautisten alkua tai ensimmäisenä vuotopäivänä. Tietysti jos olet raskaana, lämpö ei laske kuin vasta myöhemmin (en tiedä tarkalleen, missä vaiheessa, mutta kyllä se laskee).
Jokainen mainitsemistasi oireista voidaan kuitenkin selittää monella tavalla ja ne kaikki ovat tavallisia menkkaoireita. Melko varma raskausoire (joka esiintyy todella monella, mutta ei kuitenkaan kaikilla) on kuukautisten alkamispäivän tienoilla alkanut menkkamainen kipu, joka esiintyy kuitenkin aaltoilevana ja loppuu, toisin kuin menkkakipu, joka jatkuu tasaisesti. Sitä saattaa esiintyä useamman päivän tai viikon verran. Senkin jälkeen ajoittain.
Itselläni ainoat raskausoireet ennen raskausviikkoa 6 (se maaginen raja) olivat ainoastaan tuo menkkamainen kipu (joka alkoi vasta, kun kuukautiset olivat 3-4 päivää myöhässä), rintojen turpoaminen ja aristus sekä turvonneet jalkapöydät (en saanut kenkiä jalkaan). Myös väsymystä oli sen verran, että saatoin nukahtaa kesken telkkarin katselun, mitä en ikinä ennen ole tehnyt ja tosiaan piti öisin heräillä jatkuvasti vessaan.
Odottele rauhassa kuukautisten alkua ja jos ne myöhästyvät (saatat tietysti myöhästyttää itsekin niitä stressaamalla asiaa), käy ostamassa apteekista raskaustesti. Testiä en suosittele tekemään liian aikaisin vaan kannattaa rauhassa odotella muutama päivä tai jopa viikko. Itselläni plussa näkyi testissä hyvin haaleana vasta, kun kuukautiset olivat yli viikon myöhässä. Ja vatsassa silti odottelee lähestyvää synnytystä päiviään vastaava normaalipainoinen pieni poika :) - Hanzki
Mulla tuli vuos sitten raskauden oireita. Miut oli just jätetty. Ja sain myöhemmin tietää että se johtui masennuksesta. Joten siis masennuksen takiakin voi tulla raskauden oireet.
Mun bestiksellä kävi myös sama juttu. - katti
itse olen ollut kerran raskaana ja todellakaan noita kaikki oireita ei ollut samaan aikaan, enkä ole kuullut että kellään olisi ollut kaikki samaan aikaan, mutta kai se voi olla mahdollista. Sen verran vielä että, nyt olemme yrittäneet uutta raskautta ja joka kerta kun kuukautisten tulisi alkaa ja jos eivät alakaan juuri silloin kuin "pitäisi", alan kuvittelemaan oireita, että josko olisi lämpöä ja pahaolo ja yms. jälkeenpäin on tullut totuus ilmi että oli ihan omaa kuvittelua. Ja yleensä jos olen ehtinyt testin tehdä ovat kuukautiset sitten alkaneet samana iltana tai seuraavana aamuna. (kun epätietoisuus "poistuu") toivottavasti olet saanut jo tietää tilanteesi. Toisaalta ensimmäisessä raskaudessani raskaustesti näytti aluksi väärää negaa ja kuukautisetkin tulivat, mutta ultrassa sitten selvisi että raskaus olikin jo silloin alkanut.
- välähdys
kyllä noita juttuja mullakin esiintyy, mutta jos et oo tosiaankaan varma ni suosittelen raskaustestiä. Itekki oon sen tehny ja sain mielenrauhan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4149156Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893760- 212228
- 871393
- 1141148
- 271145
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661122Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss801116- 751110
- 551063