Näkyykö muilla joskus teksti vain osittain?
Meillä jää joskus tekstin alkuosa vasempaan reunaan piiloon.
On kaksi tv:tä, toisessa halpa perusboxi, toisessa kallis tallentava ja vika on sama molemmissa. Useimmiten kolmosella.
Onko jotain mahdollisuutta kuvan säätöön, vai missä vika?
Tekstissä ongelmia
7
729
Vastaukset
- Digiton
Lue manuaalit. Näillä lähtötiedoilla ei voi muuta sanoa.
Siis molemmissa televisioissa se tekstitys temppuilee yht'aikaa, ennen digiaikaa ei moista ollut.
- Digiton
Tellastiina kirjoitti:
Siis molemmissa televisioissa se tekstitys temppuilee yht'aikaa, ennen digiaikaa ei moista ollut.
Teillä on sitten molemmissa telkkareissa samalla tavalla asetukset pielessä. Perussääntönä voi sanoa, että telkkarin kuvasuhdeasetus pitää olla normaali tilassa. Eli telkkari ei saa venyttää eikä vanutta kuvaa mitenkään. Vanhoissa 4:3 telkkareissa ei tätä ongelmaa ole, mutta uudemmissa laajakuvatelkuissa on jos jonkinmoista kuvanvenytystoimintoa, joita ei pidä käyttää (ellei tykkää sitten väärästä kuvasuhteesta).
Kaikkien boksien asetuksista löytyy kohta, jossa kerrotaan boksille minkälaiseen telkkuun (4:3/16:9) laite on kytketty. Vaihtoehtoja voi olla usempiakin (esim auto, letterbox, 4:3, jne). Kokeilemalla ainakin löytyy se oikea. Digiton kirjoitti:
Teillä on sitten molemmissa telkkareissa samalla tavalla asetukset pielessä. Perussääntönä voi sanoa, että telkkarin kuvasuhdeasetus pitää olla normaali tilassa. Eli telkkari ei saa venyttää eikä vanutta kuvaa mitenkään. Vanhoissa 4:3 telkkareissa ei tätä ongelmaa ole, mutta uudemmissa laajakuvatelkuissa on jos jonkinmoista kuvanvenytystoimintoa, joita ei pidä käyttää (ellei tykkää sitten väärästä kuvasuhteesta).
Kaikkien boksien asetuksista löytyy kohta, jossa kerrotaan boksille minkälaiseen telkkuun (4:3/16:9) laite on kytketty. Vaihtoehtoja voi olla usempiakin (esim auto, letterbox, 4:3, jne). Kokeilemalla ainakin löytyy se oikea.Kiitos vastauksistasi. Ihmettelen vieläkin, että miksi se teksti sitten toisinaan on kohdallaan?
Toinen tv on vanha ja toinen laajakulma, missä aina esim.ihmiset ovat aika tynnyreitä.
Pitää hommata joku tekemään asetuksia, itse en niistä mitään ymmärrä - kyselen vaan tyhmiä kysymyksiä!- Digiton...
Tellastiina kirjoitti:
Kiitos vastauksistasi. Ihmettelen vieläkin, että miksi se teksti sitten toisinaan on kohdallaan?
Toinen tv on vanha ja toinen laajakulma, missä aina esim.ihmiset ovat aika tynnyreitä.
Pitää hommata joku tekemään asetuksia, itse en niistä mitään ymmärrä - kyselen vaan tyhmiä kysymyksiä!Lähetykset ovat erilaisia. Asetuksista riippuen jokin lähetys voi näkyä ihan oikein kun taas toisessa on jokin pielessä. Oikeilla asetuksilla kuvan pitäisi aina näkyä oikein.
Digiton... kirjoitti:
Lähetykset ovat erilaisia. Asetuksista riippuen jokin lähetys voi näkyä ihan oikein kun taas toisessa on jokin pielessä. Oikeilla asetuksilla kuvan pitäisi aina näkyä oikein.
uskotaan, koitan jostain löytää apua. Kiitos vielä kerran!
Tellastiina kirjoitti:
Kiitos vastauksistasi. Ihmettelen vieläkin, että miksi se teksti sitten toisinaan on kohdallaan?
Pitää hommata joku tekemään asetuksia, itse en niistä mitään ymmärrä - kyselen vaan tyhmiä kysymyksiä!Se on laajakuva, ei laajakulma. Laajakuva-TV:ssä boksi pitää asetaa 16:9 moodiin (tarkka nmike riippuu boksin merkistä esim. Medionissa Auto) ja TV 4:3 moodiin boksin ollessa pois päältä (tai 4:3 lähetyksen aikana). Oikein säädetyssä kuvassa ei ole vääristymiä vaan tarvittaess sivulla on palkit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh413173Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli702529Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit602339- 942204
Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi411964Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö661615Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla
Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise1291567Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j1701515Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.891495Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä
Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun3781445