Näkyykö muilla joskus teksti vain osittain?
Meillä jää joskus tekstin alkuosa vasempaan reunaan piiloon.
On kaksi tv:tä, toisessa halpa perusboxi, toisessa kallis tallentava ja vika on sama molemmissa. Useimmiten kolmosella.
Onko jotain mahdollisuutta kuvan säätöön, vai missä vika?
Tekstissä ongelmia
7
748
Vastaukset
- Digiton
Lue manuaalit. Näillä lähtötiedoilla ei voi muuta sanoa.
Siis molemmissa televisioissa se tekstitys temppuilee yht'aikaa, ennen digiaikaa ei moista ollut.
- Digiton
Tellastiina kirjoitti:
Siis molemmissa televisioissa se tekstitys temppuilee yht'aikaa, ennen digiaikaa ei moista ollut.
Teillä on sitten molemmissa telkkareissa samalla tavalla asetukset pielessä. Perussääntönä voi sanoa, että telkkarin kuvasuhdeasetus pitää olla normaali tilassa. Eli telkkari ei saa venyttää eikä vanutta kuvaa mitenkään. Vanhoissa 4:3 telkkareissa ei tätä ongelmaa ole, mutta uudemmissa laajakuvatelkuissa on jos jonkinmoista kuvanvenytystoimintoa, joita ei pidä käyttää (ellei tykkää sitten väärästä kuvasuhteesta).
Kaikkien boksien asetuksista löytyy kohta, jossa kerrotaan boksille minkälaiseen telkkuun (4:3/16:9) laite on kytketty. Vaihtoehtoja voi olla usempiakin (esim auto, letterbox, 4:3, jne). Kokeilemalla ainakin löytyy se oikea. Digiton kirjoitti:
Teillä on sitten molemmissa telkkareissa samalla tavalla asetukset pielessä. Perussääntönä voi sanoa, että telkkarin kuvasuhdeasetus pitää olla normaali tilassa. Eli telkkari ei saa venyttää eikä vanutta kuvaa mitenkään. Vanhoissa 4:3 telkkareissa ei tätä ongelmaa ole, mutta uudemmissa laajakuvatelkuissa on jos jonkinmoista kuvanvenytystoimintoa, joita ei pidä käyttää (ellei tykkää sitten väärästä kuvasuhteesta).
Kaikkien boksien asetuksista löytyy kohta, jossa kerrotaan boksille minkälaiseen telkkuun (4:3/16:9) laite on kytketty. Vaihtoehtoja voi olla usempiakin (esim auto, letterbox, 4:3, jne). Kokeilemalla ainakin löytyy se oikea.Kiitos vastauksistasi. Ihmettelen vieläkin, että miksi se teksti sitten toisinaan on kohdallaan?
Toinen tv on vanha ja toinen laajakulma, missä aina esim.ihmiset ovat aika tynnyreitä.
Pitää hommata joku tekemään asetuksia, itse en niistä mitään ymmärrä - kyselen vaan tyhmiä kysymyksiä!- Digiton...
Tellastiina kirjoitti:
Kiitos vastauksistasi. Ihmettelen vieläkin, että miksi se teksti sitten toisinaan on kohdallaan?
Toinen tv on vanha ja toinen laajakulma, missä aina esim.ihmiset ovat aika tynnyreitä.
Pitää hommata joku tekemään asetuksia, itse en niistä mitään ymmärrä - kyselen vaan tyhmiä kysymyksiä!Lähetykset ovat erilaisia. Asetuksista riippuen jokin lähetys voi näkyä ihan oikein kun taas toisessa on jokin pielessä. Oikeilla asetuksilla kuvan pitäisi aina näkyä oikein.
Digiton... kirjoitti:
Lähetykset ovat erilaisia. Asetuksista riippuen jokin lähetys voi näkyä ihan oikein kun taas toisessa on jokin pielessä. Oikeilla asetuksilla kuvan pitäisi aina näkyä oikein.
uskotaan, koitan jostain löytää apua. Kiitos vielä kerran!
Tellastiina kirjoitti:
Kiitos vastauksistasi. Ihmettelen vieläkin, että miksi se teksti sitten toisinaan on kohdallaan?
Toinen tv on vanha ja toinen laajakulma, missä aina esim.ihmiset ovat aika tynnyreitä.
Pitää hommata joku tekemään asetuksia, itse en niistä mitään ymmärrä - kyselen vaan tyhmiä kysymyksiä!Se on laajakuva, ei laajakulma. Laajakuva-TV:ssä boksi pitää asetaa 16:9 moodiin (tarkka nmike riippuu boksin merkistä esim. Medionissa Auto) ja TV 4:3 moodiin boksin ollessa pois päältä (tai 4:3 lähetyksen aikana). Oikein säädetyssä kuvassa ei ole vääristymiä vaan tarvittaess sivulla on palkit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463
