Olli Joen tauluista

Tietääkö kukaan

Olen perinyt Joen taulun, -87 maalatun. Kiinnostaisi tietää missä hinnoissa ko. taiteilijan työt liikkuvat.

34

17830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietämätönn

      Hei,
      Selasin vähän nettiä katselin Ollin maalaamien taulujen hintoja ne olivat ~300€ taulusta. Tietysti olisi hyvä tietää mikä teos sinulla on käsissäsi ja minkä kokoinen.

      • Tietämätönn

        Mutta Ollilla on myös paljon arvokkaanpia tauluja, selauksessani pisti yksi taulu Picnic joka on myynnissä näyttelyssä hintaan 6300€ joten olisi hyvä tietää mistä taulusta on kyse :)


    • PKP

      Ollin tauluja oli kesällä myynnissä Elimäellä Peippolan Taidekesässä hintaan 1.000 - 8.800 €.

      Taulujen hinta rippuu varsin monesta tekijästä eikä arviota voi tietenkään antaa ilman mitään muuta tietoa kuin taiteilijan nimi (ja maalausvuosi)...

      • -Joel-

        Olli Joen todelliset hinnat pyörivät 100-800 nurkilla. Taiteilijan tunnettavuus on vielä heikko vaikka kaveri on taitava käsistään. PKP:llä liene tullut painovirhe joten yksi nolla on tuossa taatusti liikaa.


      • tosissasi väität,
        -Joel- kirjoitti:

        Olli Joen todelliset hinnat pyörivät 100-800 nurkilla. Taiteilijan tunnettavuus on vielä heikko vaikka kaveri on taitava käsistään. PKP:llä liene tullut painovirhe joten yksi nolla on tuossa taatusti liikaa.

        että joku myisi suurikokoisia öljyvärimaalauksia 100-800€ hintaan? Minusta tuo 1000-8000€ kuulostaa paljon uskottavammalta.

        Taiteilijasta en sen enempää tiedä, itse en pidä hänen töistään, mutta teosten keskihinnoista tiedän hiukan enemmän. Googlettamalla löytyy tietoa kymmenistä koti- ja ulkomaan yksityisnäyttelyistä ja kuvia useista kymmenistä teoksista, joten mistään aloittelijasta tuskin on kysymys. Tällä perusteella arvioisin teoksia hintavammiksi.


      • ..koska..
        tosissasi väität, kirjoitti:

        että joku myisi suurikokoisia öljyvärimaalauksia 100-800€ hintaan? Minusta tuo 1000-8000€ kuulostaa paljon uskottavammalta.

        Taiteilijasta en sen enempää tiedä, itse en pidä hänen töistään, mutta teosten keskihinnoista tiedän hiukan enemmän. Googlettamalla löytyy tietoa kymmenistä koti- ja ulkomaan yksityisnäyttelyistä ja kuvia useista kymmenistä teoksista, joten mistään aloittelijasta tuskin on kysymys. Tällä perusteella arvioisin teoksia hintavammiksi.

        ..minäkin ostin tämän taiteilijan taulun eräästä tilaisuudesta 150 eurolla. Koko on 40cmX50cm ja on kehystetty ja todella taitavasti tehty.
        Tietenkin otin taiteilijasta selvää kun oletin että olen tehnyt taloudellisessakin mielessä huippuostoksen.
        Hieman petyin, mutta on tietenkin selvää että Olli Joen arvo on nousussa. Taulujen pyyntihinnat kylläkin pyörii noissa lukemissa, mutta kauppaa käydään oikeasti huomattavasti halvemmalla.
        Todella myös itsekin toivoisin että tuo "kurssi" nousisi...vai oliko tyhmästi sanottu taiteesta? kuitenkn vilpittömästi.


      • pittore
        tosissasi väität, kirjoitti:

        että joku myisi suurikokoisia öljyvärimaalauksia 100-800€ hintaan? Minusta tuo 1000-8000€ kuulostaa paljon uskottavammalta.

        Taiteilijasta en sen enempää tiedä, itse en pidä hänen töistään, mutta teosten keskihinnoista tiedän hiukan enemmän. Googlettamalla löytyy tietoa kymmenistä koti- ja ulkomaan yksityisnäyttelyistä ja kuvia useista kymmenistä teoksista, joten mistään aloittelijasta tuskin on kysymys. Tällä perusteella arvioisin teoksia hintavammiksi.

        on todella tuottelias taiteilija ja töitä on tarjolla paljon eri puolilla. Maalaukset ovat kooltaan aivan pienistä, luokkaa 10x20, todella suuriin ja hinnat vastaavasti liikkuvat parista muutamasta sadasta tuhansiin, ei kuitenkaan huippukalliisiin


      • Alkuperäinen kyselijä
        pittore kirjoitti:

        on todella tuottelias taiteilija ja töitä on tarjolla paljon eri puolilla. Maalaukset ovat kooltaan aivan pienistä, luokkaa 10x20, todella suuriin ja hinnat vastaavasti liikkuvat parista muutamasta sadasta tuhansiin, ei kuitenkaan huippukalliisiin

        aiheinen taulu kyseessä, koko n. 40X60 cm. Yritin googlettaa kyllä itsekin mut en löytänyt sellasia sivustoja, joissa olis hintatietoja. Kiitos vastanneille!


      • ohmo
        tosissasi väität, kirjoitti:

        että joku myisi suurikokoisia öljyvärimaalauksia 100-800€ hintaan? Minusta tuo 1000-8000€ kuulostaa paljon uskottavammalta.

        Taiteilijasta en sen enempää tiedä, itse en pidä hänen töistään, mutta teosten keskihinnoista tiedän hiukan enemmän. Googlettamalla löytyy tietoa kymmenistä koti- ja ulkomaan yksityisnäyttelyistä ja kuvia useista kymmenistä teoksista, joten mistään aloittelijasta tuskin on kysymys. Tällä perusteella arvioisin teoksia hintavammiksi.

        minulle tuli juuri kaupoissa olli joen kolme akvarellia koko 40x50 järvi/meri aiheisia pari lokkia kussakin hienon näkösiä jostain -80 luvun alusta mikä on arvo???


      • Tauluja
        -Joel- kirjoitti:

        Olli Joen todelliset hinnat pyörivät 100-800 nurkilla. Taiteilijan tunnettavuus on vielä heikko vaikka kaveri on taitava käsistään. PKP:llä liene tullut painovirhe joten yksi nolla on tuossa taatusti liikaa.

        Jos sulla on Ollin tauluja 100-800 välillä ni on varmasti ostajia minäkin.Et taida paljon tietää taulujen hinnoista!!


      • Tauluja
        ..koska.. kirjoitti:

        ..minäkin ostin tämän taiteilijan taulun eräästä tilaisuudesta 150 eurolla. Koko on 40cmX50cm ja on kehystetty ja todella taitavasti tehty.
        Tietenkin otin taiteilijasta selvää kun oletin että olen tehnyt taloudellisessakin mielessä huippuostoksen.
        Hieman petyin, mutta on tietenkin selvää että Olli Joen arvo on nousussa. Taulujen pyyntihinnat kylläkin pyörii noissa lukemissa, mutta kauppaa käydään oikeasti huomattavasti halvemmalla.
        Todella myös itsekin toivoisin että tuo "kurssi" nousisi...vai oliko tyhmästi sanottu taiteesta? kuitenkn vilpittömästi.

        Kerro ihmeessä missä niitä tauluja saa niin halvalla???


    • Joen...

      ...maalaukset tuskin koskaan nousevat kovin halutuiksi ja arvokkaiksi, eikä myöskään esim. Juhani Palmun.

    • Lapsena ihmetellyt

      Isäni osti 60-luvun lopulla tosi värikkään turkoosi/keltainen-sävyisen Joen taulun. Me lapset ihmettelimme sitä "sotkua", maalia oli käytetty runsaasti ja paikoitellen paksuina klöntteinä. Taulu on isohko, varmaan kokoa 80x140. Kutsuimme sitä lapsina Yrjöksi - onkohan sillä nykyään jotain arvoa?

      • taiteen ystävä

        Tiedättekö, että Olli Joki on ensimmäinen ja ainoa suomalainen taiteilija, joka kutsuttiin Ranskan arvostetuimman taidekomitean S.N.B.A:n jäseneksi. Sen jälkeen Joki on saanut tunnustusta Pariisista alkaen Amerikkaan saakka.
        Pitäkää nyt hyvät ihmiset tauluistanne kiinni, jos aitoja Joen töitä omistatte. Arvo nousee!


      • Taiteentutija
        taiteen ystävä kirjoitti:

        Tiedättekö, että Olli Joki on ensimmäinen ja ainoa suomalainen taiteilija, joka kutsuttiin Ranskan arvostetuimman taidekomitean S.N.B.A:n jäseneksi. Sen jälkeen Joki on saanut tunnustusta Pariisista alkaen Amerikkaan saakka.
        Pitäkää nyt hyvät ihmiset tauluistanne kiinni, jos aitoja Joen töitä omistatte. Arvo nousee!

        Mielestäni Olli Jokinen on maailman IHAN paras taulumaalaaja. Uskomaton tekniikka. Välillä kun katsoo Ollin taulua niin säpsähtää kun luulee, että siinä on IHAN oikea ihminen. Heh. No ei ehkä ihan kuitenkaan, mutta täyyy kyllä sanoa, että Jokisen maalaukset ovat erittäin herkkiä ja ne puhuuu sanatonta kieltään vailla vertaa. Sanoisinko maalattuja runoja ja sävelmiä, lyyrisiä mestariteoksia.
        Värien harmonia ja raikkaus, pensselinvetojen höyhenenkeveys on lähes käsinkosketeltavaa tai sieraimin nuuskutettavaa,töiden olematta kuitenkaan kepeää taidetta.
        Stenvall, Palmu ja esimerkiksi Juhani Honkanen ovat myös hyviä, mutteivät aivan pääse Mestarin tasolle. SNBA onkin jonkinlainen toritaiteen mekka. Mutta tosissaan jos omistaa Jokisen Ollin töitä niin ei missään tapauksessa kannata niitä lähteä myymään esimerkiksi kirpputorilla. Itselläni ei ole varaa Jokisen tauluihin, mutta otin yhdessä näyttelyssä kuvan kännykkäkameralla taulusta ja sitten printtasin sen ja kehystin. Täytyy sanoa, että ihan hyvä tuli.


    • joki/jokinen

      eikö näin että että Olli Joki ja Olli Jokinen ovat kaksi eri taiteilijaa?????
      Olen tietämätön!!!!

    • Nimppi

      SAMA MIES!

    • Anna Liisa

      olen ihastunut Olli Joen töihin, niissä on sitä jotain. Jaksaa ihailla päivästä toiseen.
      Jos olisi rahaa ostaisin niitä itselleni, se on toiveeni,
      liisa

      • Sontakuski

        Olli Joki työntää maalauksia ja grafiikkaa maailmalle sellaisella vauhdilla ja lisäksi suuren osan maneerilla, että töiden arvo parhaita lukuunottamatta ei voi olla pysyvää. Mutta kansa tuntuu pitävän niistä ja sehän on taiteilijan ansion kannalta vain hyväksi. Arvo taiteilijana määräytyy kuitenkin toisilla mittareilla, eikä siinä massatuotanto ole mikään meriitti.


    • kippaba

    • Jotain tietoa

      Taiteen asiantuntemattomuus käy ilmi hyvin monista vastauksista. Jos Olli Joen tauluista on niin muutaman sadan tauluissa täytyy olla kyse grafiikasta. Aidot ölyvärityöt ovat hinnaltaan aivan eri luokaa. Joka sekoittaa Olli Joen ja eri sukunimisen Olli Jokisen, olisi syytä ymmärtää että esimerkiksi Matti Orava ei sama kuin Matti Oravala. Olli Joki on taiteilija, jonka töitä on ollut esillä vaihtuvissa näyttelyissä Louvressa Pariisissa. Ei sinne mikä tahansa taiteilija pääse, se tulisi aivan heti ymmärtää, kun Olli Joen taidetta arvostelee.

      • Saisinko tietää?

        Minulla kiinnostaisi valtavasti tietää milloin Olli Joen töitä on ollut Lovren näyttelyissä?
        Itsellenikin on oma galleristini lukuisia kertoja yrittänyt saada mun teoksia sinne näyttelyihin mutta kun on ihan valtavat jonot ja kovasti taiteilijoita tarjolla. Edelleenkin olen sinne "jonossa" ja odottelemme toiveikkaana. Sen sijaan minulla on ollut Pompidou-keskuksessa neljä näyttelyä joihin olen ollut valtavan tyytyväinen. Eräs tuon keskuksen amanuensseista otti Lovren näyttelyyn pääsyn asiakseen ja uskoi että jo noin vuoden päästä minunkin teoksia on Lovressa.

        Pompidou-keskuksessa sain mukavasti näkyvyyttä ja tiedän että sen ansiosta olen saanut pari näyttelyä Napoliin ja yhden näyttelyn Firenzeen.


      • Samaa mieltä ...

        ...periaatteessa taiteilija Joesta! Se kuitenkin on tosiasia että Olli Joki tuolla tuotteliaisuudellaan...olletikin vaikka on noinkin taitava, on sahannut periaatteessa omaa istumaoksaansa kun kysymyksessä on hänen töidensä arvotus.
        Tuollainen tuotteliaisuus ei jää keneltäkään taidekeräilijältä huomaamatta! Se vain nykypäivänä on valitettava tosiasia joka ei voi olla heijastumatta hänen 'arvotukseensa' myyntimielessä.
        Etenkin kun koko ajan tulee vistejä esimerkiksi että joku on saanut "hassulla" jonkun Olli Joen taulun jostakin myyntitapahtumasta jonkun taidemuseon kahviosta!? Jos taiteilija on ollut sentään Lovren museon näyttelyssä niin onhan sellainen hemmetti vieköön aikamoinen tikki hiukan muuttaa tuota hintapolitiikkaa noissa kahviloiden myynneissäkin!
        Joten hiukan epäileväinen olen noista sun tiedoistasi "jotain tietoa" - nimimerkki.
        Itse olen kuitenkin aina ihaillut Joen tapaa käyttää valöörejä esimerkiksi.


    • S-L.

      Taidanpa tietää kuka olet! :) Kevättä!

      • Kiitos SL!

        Muista käydä tsekkaamassa "kävyt" kun menet vuotuiselle Levin reissullesi! Ne ovat edelleenkin täällä. ;)


    • Olli Joki

      On kyllä mahtava taiteilija, yksi isoimmista suomalaisista nimistä ranskassa.

      Maksaahan nuo teoksetkin melkoisesti.

    • torniteos

      hienoin taideteos on se tehtaan torni jonka on laittanut myyntiin

    • Mirjakaarina

      Meikäläisellä on Olli Joen taulu joka kuvaa kampelaa? tarjoiluvadilla, koko on noin 60x70. Minkä arvoinen noin suurinpiirtein voisi olla

    • valistunut

      Eipä ole oppinut vieläkään kasvoja maalaamaan. Ei lahjat riitä. Vaatimatonta keskitasoa. Uppoaa joihinkin taidetta ja taitoa ymmärtämättömään matti meikeläiseen.

    • amanuenssi.taide

      Louvre on taidemuseo pariisissa, eikä sinne pääse yksikään taiteilija mistään maailmasta pitämään taidenäyttelyä vaik ois kuinka kuuluisa. Jos joku väittää muuta niin puhuu paskaa. Mainoskikkoja epätoivoiset taiteilijat on kautta aikojen viljelleet. Ei pidä uskoa ihan kaikkea

    • ytruyrtur

      Hey Joe

    • Izmo3

      Katsoin taidepalvelu Marika Saikkosen sivuilta Olli Joen taulujen hintoja. 30 sekunnin silmäyksellä hinnat vaihtelivat välillä 300 € - 6.000 €.

    • Amatöörikeräilijä

      Olli Joki ei nyt kuitenkaan ole Suomessakaan niitä kovimpia nimiä, enemmän ehkä pitää itse yllä sitä ulkomaan sukseetaan. Tietääkseni maalaa aika paljon Espanjassa.

      Minulla ei ole mitään syytä mollata hänen tuotantoaan, mutta en ainakaan sijoitusmielessä ostaisi. On mielettömän tuottelias ja määrä ei kyllä vastaa laatua. Tarjolla on joka puolella töitä riittämiin, niin taideliikkeissä kuin huutokaupoissakin.

      Normaalikokoisesta taulusta ei tarvitse, eikä kannata tonneja maksaa. Tai jos haluaa jonkin tietyn työn, niin maksakoon ken haluaa! Öljytöitä on lukemattomia myynnissä alle tuhannen euron. Pyytää saa mitä vaan, mutta maksaa ei kannata mitä vaan.

      Ja ne galleriahinnat on sitten sellaisia, että niihin jokainen vertaa sitä omalla seinällä olevaa tauluaan. Ne on useimmiten aivan tolkuttomasti hinnoiteltu, mutta eipä siellä paljon taulut liiku. Ne samat on useimmiten kuukaudesta - vuodesta toiseen.

      • Anonyymi

        Kuulemma lopettanut, mitähän mahtaa arvo olla näinä päivinä?
        Ostin hiljattain huutokaupasta pari isoa Joen öljyvärimaalausta, 300-400€/kpl. Mielestäni hyvään hintaan sain.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2413
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1534
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      206
      745
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe