Pakoputki / hinta?

Tietämätön tyttönen

Hei,

Minulla on '95 farmarimallin Opel.

Katsastuksessa huomattiin, että autoni pakoputkessa on pientä kulumaa (pientä reikää) siellä pakoputken "pyttypuolen" saumassa ja putken mutkassa.. Katsastusmies sanoi, ettei kyseessä ole mikään kamala juttu, mutta että asia kannattaisi hoitaa hitsaamalla kuntoon tietty mahdollisimman pian. Huomenna autoni hitsautan.

Mielessä siintää pakoputken vaihto. Googlettaa koitin hintoja, mutta enpäs saanut mistään mitään selvää..

Eli paljon maksaa hyväkuntoinen käytetty pakoputki? Entäs uusi? Onkos vaihto helppo homma, josta jokainen autoista jotain tajuava selviää (lähinnä isääni ajattelin..)..

Infosta kiittäen.

7

10698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • datsunisti

      googleen motonet. Sieltä pitäisi löytyä. Suosiolla vaan uusi putki, ei käytettyä. Lisäksi tarvitset mahdollisesti uudet tiivisteet ja kannake kumit. Ongelmana osien vaihdossa on saada vanhat liitokset auki. Tuppaavat ruostumaan ja "palamaan" kiinni. Työ on helpompi tehdä nosturilla kunnon työkaluilla. Tunnissa pitäisi korjaamolla putki vaihtua...

    • hiiren sijaan

      kouraan ja kilauta liikkeeseen

    • senator for ever

      AUTOJEN VIKASARJA
      HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA

      Opel Astra (1991-2007)


      Moottoriviat


      Moottorinohjausyksikön vikoja vanhoissa 1,6 litran malleissa.
      Jakohihnan vaihdosta kannattaa varmistua, vaihtoväli 60 000 kilometriä.
      Jakohihnan kiristinpyörävikoja. Vika saattaa johtua vesipumpun vuodosta kiristinpyörään. Vesipumppu olisi hyvä vaihtaa aina jakohihnan vaihdon yhteydessä. Vuonna 1998 jakohihnan hammaspyörät ja kiristinpyörät vaihdettiin toisenlaisiin.
      Sylinterikannen tiiviste vuotaa.
      Moottorin öljynkulutus saattaa olla suurehko.
      Moottorin öljyvuotoa. Öljypumpun tiiviste rikkoutuu ja öljyt valuvat ulos.
      Virranjakajan kannen sisäpuolelle voi kertyä kosteutta. Kannen rakennetta muutettu 1991.
      Vuotoa venttiilikopan tiivisteestä.
      Moottorin huohotusjärjestelmän vikoja.
      Pakokaasunkierrätysjärjestelmän EGR-venttiilin vikoja.
      Lämpötila-anturivikoja.
      Jäähdytysjärjestelmän vuotoja.
      Vesipumppuvuotoja. Vesipumpun kestoikä voi olla alle 100 000 kilometriä.
      Jos esiintyy nykimistä kun kaasupoljin päästetään ylös, bensiinin suihkutuksessa on liian laiha seos. Nykimistä voi esiintyä samasta syystä myös pintakaasulla ajettaessa.
      Tyhjäkäynnillä sammuminen voi johtua sähköisen kaasuläpän viasta. Osa maksaa noin 500 euroa.
      Käynnistysmoottorivikoja.
      Laturivikoja.
      Virtalukko jumiutuu.
      Termostaatti juuttuu.
      Jäähdyttimen puhaltimen vikoja.
      Sytytyselektroniikan ohjausyksikössä esiintyy vikoja.
      Sytytyspuolavikoja. Vaiva ilmenee siten ettei auto kiihdy kaasua painettaessa. Jos käyntivikaisella autolla on ajettu pitempään, saattaa katalysaattori vaurioitua. Mittauta päästöt käytetystä autosta jos aiot ostaa sen!
      Sytytyskaapelivikoja.
      Polttoainejärjestelmän vuotoja. Polttoainejärjestelmän tuuletusventtiili naputtaa.

      Jarruviat


      ABS-anturivikoja.
      Takajarrut juuttuvat.
      Jarrujen työsylinterivuotoja.
      Jarruputket ruostuneet.
      Etujarrulevyt kierot. Vian huomaa ratin täristyksestä jarrutettaessa.
      Tehtaalla mahdollisesti asennettu vääränkokoiset jarrunkannatinlevyt taka-akseliin. Vaihto tarvittaessa. Takaisinkutsu 21.4.2006.

      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat


      Hammastangon suojakumit rikki.
      Etupään iskunvaimentimet heikot. Farmarimallin takaiskunvaimentimet heikot.
      Etujousien katkeamisia.
      Etualatukivarren pallonivelessä mahdollisesti asennusvirhe. Väärin asennettu pallonivel vaihdettava. Takaisinkutsu 6.2.2006.

      Sähköviat ja valoviat


      Ajovaloautomatiikan rele rikki.

      Sekalaiset viat


      Ilmastointilaitteen kompressorivikoja.
      Keskuslukitus reistailee. Kaapeliliitinvika.
      Tuulilasiin syntyy halkeama lämmön ja jännityksen johdosta. Samoin valoumpioihin tulee halkeamia.
      Varoitusvilkut eivät toimi.
      Ovien ja luukkujen sovituksessa vikaa.
      Vuosimallissa 1992 esiintyi lastentauteja, maalipinnassa hilseilyä, polttoainesäiliövuotoja, sähköliitinvikoja.
      Maalivikoja.

      Pakoputkistoviat


      Happianturivikoja.
      Pakoputkistovuotoja. Pakoputken joustava liitos rikkoutuu
      Eli pikku vikoja tiedossa !!!!!!

      • autoilija.

        Eniten ostettu automalli on kyseessä ja tietysti vikojakin kertyy kun on paljon käyttäjiä, laidasta laitaan. Ja tiedätkös että saattaa olla niinkin että 10000 autosta voi olla esim 1000:lla noista vioista joku, niin kertyyhän niitä.
        Sitäpaitsi jos katsotaan otanta samankokoisesta automäärästä vaikka esim Nissan. Niin eipä taidä olla vikamäärissä suuria eroja.


      • ASTRA
        autoilija. kirjoitti:

        Eniten ostettu automalli on kyseessä ja tietysti vikojakin kertyy kun on paljon käyttäjiä, laidasta laitaan. Ja tiedätkös että saattaa olla niinkin että 10000 autosta voi olla esim 1000:lla noista vioista joku, niin kertyyhän niitä.
        Sitäpaitsi jos katsotaan otanta samankokoisesta automäärästä vaikka esim Nissan. Niin eipä taidä olla vikamäärissä suuria eroja.

        Muistatko LADA oli myös myydyin auto suomessa 1980 luvulla , oliko muka hyvä auto LADA.. Ongelmia riiti kokoajan samoin kuin opelissa..


      • vertailu!
        ASTRA kirjoitti:

        Muistatko LADA oli myös myydyin auto suomessa 1980 luvulla , oliko muka hyvä auto LADA.. Ongelmia riiti kokoajan samoin kuin opelissa..

        Ladaa ostivat silloin sen alhaisen hinnan takia.Ei laadun takia. Eikä polttoaineen kulutuksen takia.


      • ON OOPELISSA
        vertailu! kirjoitti:

        Ladaa ostivat silloin sen alhaisen hinnan takia.Ei laadun takia. Eikä polttoaineen kulutuksen takia.

        SE ON SAKSAN LADA ...TRABANT MENEE KIRKAASTI OHI MYÖS VANHA TRABANT DDR ÄSTÄ .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      955
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe