Tipsu

tuspiT

Onko Tiibetinspanieli helppo kouluttaa?
Mitä tarkoitetaan sillä, että: "Tipsu on itenäinen ja itsepäinen."??

Jos sinulla on tipsu joka on kahdesta vuodesta alaspäin, niin paljon se maksoi?

6

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksia

      eli omani ainakin on itsepäinen,mutta kun saa riittävästi kuria, koulutusta ja hellyyttä niin koirasta tulee mitä ihanin.
      omani sain reilun vuoden ikäisenä ja maksoin 500euroa.

      • tipsu

        Meillä jo 3 vuotias tipsu joka on aikuisena otettu perheeseemme. koulutus oli hiukka hakusessa, ei kunnellut lenkillä yhtään, räksytti kaikki vastaantulijat yms... Nyt tipsu on kuin eri koira! kuntelee lenkillä, katsoo silmiin kun puhun sille, tekee temppuja mukisematta ja haukunnastakin olemme päässeet eroon. koiramme on oikea sylivaava.

        Suosittelen lämpimästi, mikäli sinulla on jokin moista motivointia koulutukseen, inhottaa kun yleensä pienen koirarodun omistajat arvelevat pääsevänsä helpolla kun koiraa ei tarvitse kouluttaa. koulutettuna koira on paljon mielyttävämpi kaveri! muista vain näyttää kuka on pomo ettei tule hampaiden irvistelyä ruokakupilla tai jonkin herkun kanssa!


      • tipsutin
        tipsu kirjoitti:

        Meillä jo 3 vuotias tipsu joka on aikuisena otettu perheeseemme. koulutus oli hiukka hakusessa, ei kunnellut lenkillä yhtään, räksytti kaikki vastaantulijat yms... Nyt tipsu on kuin eri koira! kuntelee lenkillä, katsoo silmiin kun puhun sille, tekee temppuja mukisematta ja haukunnastakin olemme päässeet eroon. koiramme on oikea sylivaava.

        Suosittelen lämpimästi, mikäli sinulla on jokin moista motivointia koulutukseen, inhottaa kun yleensä pienen koirarodun omistajat arvelevat pääsevänsä helpolla kun koiraa ei tarvitse kouluttaa. koulutettuna koira on paljon mielyttävämpi kaveri! muista vain näyttää kuka on pomo ettei tule hampaiden irvistelyä ruokakupilla tai jonkin herkun kanssa!

        Kyllä tipsuja voi kouluttaa. Mutta mitään saksanpaimenkoiran tyyppisiä niistä ei saa.
        Mutta peruasiat menee aika hyvin kaaliin ja pysyy siellä, kun jaksaa niitä toistella. :) Tipsulle ei pidä suuttua tai rueta raivoamaan, koska saat saman takaisin kaksinkertaisena. Kärsivällisyyttä ja muista, että koulutat lyhyitä aikoja kerrallaan.
        Mutta tipsut on kyllä maailman ihanimpia koiria. Minullakin jo toinen tipsu menossa ja tätä nykyistä olen kouluttanut pennusta asti, ja tietää kuka on pomo, vaikka toki toisinaan yrittää kokeilla, et vieläkö minä olen edelleen se, joka on johdossa.


      • tipsunomistaja
        tipsutin kirjoitti:

        Kyllä tipsuja voi kouluttaa. Mutta mitään saksanpaimenkoiran tyyppisiä niistä ei saa.
        Mutta peruasiat menee aika hyvin kaaliin ja pysyy siellä, kun jaksaa niitä toistella. :) Tipsulle ei pidä suuttua tai rueta raivoamaan, koska saat saman takaisin kaksinkertaisena. Kärsivällisyyttä ja muista, että koulutat lyhyitä aikoja kerrallaan.
        Mutta tipsut on kyllä maailman ihanimpia koiria. Minullakin jo toinen tipsu menossa ja tätä nykyistä olen kouluttanut pennusta asti, ja tietää kuka on pomo, vaikka toki toisinaan yrittää kokeilla, et vieläkö minä olen edelleen se, joka on johdossa.

        Siis todellakin puit minun ajatukseni sanoiksi, nimittäin tuon raivoamis asian suhteen. Omallani on ainakin luonnetta, ja kyllä sanoo takaisin jos satun liikaa karjaisemaan sille. Tietää kyllä oman arvonsa, ja on kasvattanut minun luonnettani ja paljon.

        Tipsu ei mikään maailman helpoin koira ole, sillä luonnetta tosiaan on. Mutta koulutettua saa kyllä, kunhan motivaatio on hallussa. Täytyy myöntää, että omani on meillä pomo ja se ilmenee mm. remmirähjäyksenä. Tästä yritetään päästä kyllä eroon, mutta varmasti teillä ei mitään ongelmia tule jos pennusta asti vaan homma hanskassa ihmisillä :)


      • *tiiuh*
        tipsu kirjoitti:

        Meillä jo 3 vuotias tipsu joka on aikuisena otettu perheeseemme. koulutus oli hiukka hakusessa, ei kunnellut lenkillä yhtään, räksytti kaikki vastaantulijat yms... Nyt tipsu on kuin eri koira! kuntelee lenkillä, katsoo silmiin kun puhun sille, tekee temppuja mukisematta ja haukunnastakin olemme päässeet eroon. koiramme on oikea sylivaava.

        Suosittelen lämpimästi, mikäli sinulla on jokin moista motivointia koulutukseen, inhottaa kun yleensä pienen koirarodun omistajat arvelevat pääsevänsä helpolla kun koiraa ei tarvitse kouluttaa. koulutettuna koira on paljon mielyttävämpi kaveri! muista vain näyttää kuka on pomo ettei tule hampaiden irvistelyä ruokakupilla tai jonkin herkun kanssa!

        Hei! Itselleni tuli vuoden 2006 elokuussa aikuinen tipsu myös, ja samanlainen taisi olla tullessaan kuin teidän. Koulutettu ei ollut yhtään mitään ja nyt olen saanut perusasioita kuntoon. Tarvitsisin kuitenkin pientä apua, sillä remmirähjäys toisille koirille on meillä vieläkin ongelmana. Tiedän, koirani on pomo ja olen yrittänyt saada 'vallan' itselleni, mutta olen melko hukassa kaikista ohjeista huolimatta.
        Ajattelinkin pyytää sinulta apua ja neuvoja, sillä olet tainnut itse olla jossain vaiheessa aika samassa tilanteessa kuin minä. Olisin todella kiitollinen jos voisit vastata tähän viestiketjuun tai laittaa sähköpostia minulle ja kertoa hieman siitä, kuinka olette päässeet siihen pisteeseen missä nyt koiranne kanssa olette :)
        S-postini: [email protected]


    • Lydia

      Tipsuilla ei välttämättä ole juurikaan miellyttämisenhalua ja niiden motivointi on usein vaikeaa. Tipsut tarvitsevat useita toistoja, jotta asia menee perille. Tapakasvastuksen ehdottomasti tarvitsevat, siilä muutoin niistä tulee pikku riiviöitä.

      Omistajan pitää olla kärsivällinen ja pitkäjänteinen, sillä tosiaan toistoja tarvitaan. Kuitenkin tipsusta saa koulutettua kelpo koiran kunhan sen eteen jaksaa tehdä töitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1170
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      268
      961
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      885
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe