Mistä Ford 3000

Ford 3000

ottaa öljyn lisähydrauliikkaan, esim. kippiletkuun ? (perä- vai vaihteistoöljy)
Tarkoitus on rakentaa paluuputki täyttöaukon kautta.
Omistan Ford 3000 vm.1975, eikä siihen ole ohjekirjaa. Voisko joku asiantuntija auttaa, kiitos.

16

5447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä apua

      Ensinnäkin, öljy tulee peräöljystä. Peräöljyä on lisättävä suurin piirtein sen verran mitä ulkopuoliset sylinterit sitä ottavat. Kun ulkopuolista käyttää, kannattaa pitää nostovarret alhaalla, silloin öljy riittää paremmin.
      Toiseksi. Jos käytät kippiä tai etukuormaaja jossa ei ole kaksi toimista ominaisuutta, et tarvitse erillistä öljyn paluuputkea. Vaan öljy kulkee edestakaisin kipin tai etukuormaimen letkuissa.
      Ulkopuolisen ohjaus toiminto. Penkin etureunan kohdalla rungossa on venttiili rakenne, jossa on kolme asentoa. Tappi sisässä >nostolaite toimii. Tappia vedetty ensim ulos >nostolaite ja ulkopuolinen työsylinteri toimivat yhdessä. Tappi vedetty kokonaan ulos > pelkästään ulkopuolinen sylinteri toimii.
      On vielä huomattava. Jos nostovarret ovat täysin yläasennossa, ei ulkopuoliset toimi. Sekä ennen kuin ulkopuolisia voidaan käyttää täytyy, on vetovastuksen käyttövivun oltava oltava vetovastus asennossa. Vipu on oikealla puolella rungossa nostelaitevivun ja edellä mainitun 3 vaiheisen vivun välissä. (muistaakseni vipu oltava yläasennossa ulkopuolisia käytettäessä).
      Kun haluat käyttää ulkopuolista, niin nostat vain nostolaite vipua, öljy alkaa virrata työsylintereihin. Kun haluat lopettaa, vipua vain hieman alas, niin kippi tai etukuormaajan kauha jää tähän kohtaan. Vipua enemmän alas, niin laskeutuu alas.
      Ulosotto öljylle (kipille) on jossain lohko kannessa. En valitettavasti enää muista tätä paikka. Ehkä joku toinen osaa kertoa tämän. Jos jotain et ymmärtänyt niin kysy.

      • ulosotto

        ilmeisesti siinä lohkossa jossa on se kolmiasentoinen nuppi.


      • Ford 3000

        Paljon kiitoksia varsin valaisevista tiedoista. Ilman käyttöohjekirjaa noita on vaikea tietää.


    • Anonyymi

      minulla ford 3000 vm 76. tuntimittari n. 4100 tuntia ja muuten kunnossa, siinä oli valmiina etukuormaaja asennettuna, vaikuttaa tehdastekoiselta. olen pähkäillyt tuon toiminnan kanssa. olen ymmärtänyt, että tuo etukuormaaja ottaa öljyn peräkotelosta ja paluu letku /putki johtaa isoon mutteriin joka akselin päällä. Olen lisännyt öljyä , täyssynteetistä jotta pakkasella olisi notkeampaa. Olen myös ilmannut koneen käydessä lämpimänä tuota pumpun sivussa olevaa ruuvia josta on tullut jonkun verran myös ilmaa ja tietenkin öljyä uloskäsin pumpun ruuvista. joskus tuo etukuormaaja ottaa aikaa ennekun alkaa nostamaan tai kääntämään kauhaa. kuormaajassa on kääntäjä yksisylinterinen, mutta kaksitomiinen ja nosto on kaksisylinteriä, mutta vain nostaa ja omapaino laskee koko homman alaskäsin. tuo laite on hieman hidas ja miettii ennnkun alkaa nostamaan, joskus toimii nopeammin, mutta yleensä viiveellä. letkuissa tai putkissa ei ole vuotoja. tuossa fortissa on noita vipuja ja ruuveja,musta nuppi etuistuimen etureunassa jossa kolma asentoa, alaspainettuna, keskelle vedettynä ja sitten ihan ylös vedettynä? sitten on siinä istuimen oikealla puolen sivussa lyhyt vipu jossa kaksi asentoa joko eteenpäin eli vaakasuoraan tai suoraan nokka ylöskäsin. sitten on semmoinen käsin pyöritettävä mutteri tai nuppi joka menee pohjaan tai nousee sentin verran ylöskäsin. ja sitten istuimen alla lähellä penkin alatasoa lähellä vasemmallapuolen suora noin 10 senttiä pitkä metallivipu joka menee alas tai nousee ylös. missä asennoissa nuo vivut ja muut säädöt tulee olla kun etukuormaaja käytetään. onha tuossa ollu miettimistä, mutta ei tuota ole tällä Ivalon kokoisella kylällä vanhatkaa fortimiehet osanneet kertoa tai eivät muista. musitasko joku tai osais neuvoa tai antaa muuten hyviä ohjeita mistä voisi kysellä.
      kiitoksia etukäteen vaivannäöstä. ps. viimeksi tuossa iltamyöhäsellä vielä lisäsin öljyä ja käytin lämpimäksi ja testailin, mutta mitään vamuutta en toiinnalleni saanut

    • Anonyymi

      Kannattaa kirjautua Masinistit-palstalle, se on alkuperältään Ford/Fordson sivusto, ja siellä on tietäjiä jotka kyllä neuvovat. Minulla ollut montakin Fordia, ja on vieläkin, mutta kaikki ollut noita isompia, joten kolmitonninen on vieras. En osaa neuvoa muuta kuin että se pyöritettävä nuppi on varmaan nostonopeuden säätö, oikealla puolella oleva vipu, joka sojottaa joko ylös tai eteen on luultavasti vetovastus/nostosäätö, ja se piti ohjeen mukaan olla neli ja viistonnisessa vetovastus asennossa ulkopuolisia käytettäessä, mutta pelasi kyllä nostosäätöasennossakin. Luulisin ettei vasemmalla ole hydrauliikkaan vaikuttavia vimpaimia, oliskohan ulosoton vipu, se kysymäsi. Kokeile, kuinka nopeasti saat asiantuntija-apua, kun kirjaudut Masinistit-palstalle, siellä ne Voortimiehet on.

    • Anonyymi

      Koska edelleenkään aloittaja ei ole saanut vastausta kysymykseensä, toistan saman, kirjaudu Masinistit-palstalle, ja saat avun. Siellä muistaakseni nim. Petri on valmistanut niitä välikansia, jolla saat nostolaitteen pelaamaan kätevästi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ei se sillä välikannella nostolaite ala pelaamaan kunnolla näissä pienissä Ford 2000 ja Ford 3000, ainoastaan ulkopuolinen hydrauliikka voi toimia paremmin, jos muuten pumppu pelittää!!!!!
        Ongelmat näiden pienien Fordien nostolaitteissa ei johdu siitä penkin alla nypittävästä karaventtiilistä, vaan se moottorin kylkeen asennettu hydrauliikkapumppu ei vaan toimi kunnolla, tulee helposti kavitaatio. Ongelmaa tuli, jos ajettiin suurilla nopeuksilla maantiellä, niin hydrauliikkapumppu otti ilmaa lautaspyörän läheltä, kun pumppu imee öljyn sieltä lautaspyörän läheltä.
        Tuosta välikannesta on apua VAIN, jos tuo karaventtiili on kulunut tai muuten viallinen ja nostolaite toimii kunnolla. Kuvassa vielä tuo alkuperäinen ulkopuolisen hydrauliikan karaventtiili https://aijaa.com/DWS2G3
        Vaan ei siitä mitään haittaa ole, että kirjautuu sinne masinistien sivustoille. Itse olen aika lailla huumorilla ottanut tuon Ford 3000 traktorini muiden joukossa, onhan se ollut kokemus, kun on päässyt seuraamaan sen vaiheita nyt yli 50 vuoden aikana.


      • Anonyymi

        DorkarmolÖ!!!!!!!!!!!

        viesti vuodelta 2007 onko aivosi Neeverhollantiin
        ja pallisi dådo hurrien?

        ehkä kai on löytänyt vatauksen ellei ole laihialta ahahaha h

        ha
        ah
        ah

        a
        h
        a
        hha
        ha
        a
        h


        Neeverhollantiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DorkarmolÖ!!!!!!!!!!!

        viesti vuodelta 2007 onko aivosi Neeverhollantiin
        ja pallisi dådo hurrien?

        ehkä kai on löytänyt vatauksen ellei ole laihialta ahahaha h

        ha
        ah
        ah

        a
        h
        a
        hha
        ha
        a
        h


        Neeverhollantiin

        Jos lukisit ketjun, huomaisit että tässä on vastailtu 3.12 2019 kysyneelle Ivalon miehelle. Joka kysyi neuvoa, eikä sitä, onko Ford 3000 huono traktori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lukisit ketjun, huomaisit että tässä on vastailtu 3.12 2019 kysyneelle Ivalon miehelle. Joka kysyi neuvoa, eikä sitä, onko Ford 3000 huono traktori.

        On vastattu mitä on pystytty, vaikka onkin huono traktori, niin neuvot on tulleet. Varsin hyvin vielä neuvottu! Ei vaan pidä ihmetellä, jos ko. traktori ei toimi, jos se ei ole kunnolla uutenakaan toiminut ja ne on olleet jo maahantuojan murheenkryynejä.
        Eli jos nyt Ivalon henkilö ei osaa suolistaa sitä Fordiaan ja katsoa noilla annetuilla ohjeilla nostolaitekannen alle, että mikä vikana ja hankkia tuota välikantta penkin alla olevan venttiilin tilalle, niin saa tulla toimeen omillaan!


    • Anonyymi

      Kyllä hyviä neuvoja on tullut aloittajalle. Yksi lisä vielä. Peräöljy korkkiin isompi huohotinreikä , koska kippikärryn kipin laskeutuessa tulee painetta perään ja purkaa sen tefojen kautta rumpujarruihin. Silloin hillittimet ei toppaa. Joutuu muuten etikalla pyhkiin liinoja sekä toholla polttaa rumpuja , melkein punaseksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe