kynnen irtoaminen

trisseni

onko muilla kokemusta sellaisesta, että kissalta irtoaa kynnestä ikäänkuin päällys? siis uloin kerros. löysin sellaisen juuri sohvaltani ensimmäisen kerran, kyseessä on vanha kissa, 16 v. mistähän johtuu?

6

4741

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • döö

Meidän kissalla on ihan sama homma,jatkunu jo pitkään,kissa 9v.Kaipa se vaan on sen kynnen uusiutumista,hyvänä on meiän kisun kynnet pysyny.

• ihan normaalia

kun kynsi kasvaa liian pitkäksi, lähtee siitä uloin, kuollut kerros pois. useimmiten kynnet kuluvat kai luonnostaan niin ettei tuollaisia juuri ehdi muodostumaan/näkemään, mutta ihan normaalia kuitenkin on, varsinkin jos ei ulkona juoksentele vapaana ja teroittele kynsiä.

• pituudesta johdu :D

vaan kynsi kasvaa kerroksittain, tavallaan sisältäpäin tulee uutta kerrosta ja uloin, eli vanhin kerros tippuu aina pois.

• sen pitää
        pituudesta johdu :D kirjoitti:

vaan kynsi kasvaa kerroksittain, tavallaan sisältäpäin tulee uutta kerrosta ja uloin, eli vanhin kerros tippuu aina pois.

kasvaa tietty tarpeeksi pitkäksi että se uloin kerros 'kuolee'. ja kun kynsi kasvaa kerroksittain niin sehän kasvaa samalla pituutta, eikö? :)

• Nimetön

Ihme ettet ole aikaisemmin nähnyt niitä poiskasvaneita ja irronneita kynsiä. Mulla on kaksi parivuotiasta kollia jotka turkinpesun yhteydessä nyhtää niitä itsekin tassuistaan, että lähteekö jo. Ovat tosin sisäkissoja. Varsinkin toinen tekee pedikyyriä usein ja innolla.

• Anonyymi

Nyt meidän kissalta on lähtenyt aika ajoin kuoria. On 17 vanha, terve kissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      156
      3420
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      60
      2695
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2100
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      78
      1544
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1462
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1205
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1096
    Aihe