Olen kuullu väitettävän, että koira ei osaa ajatella eikä sillä ole tunteita. Kaikki on muka vaiston varaista toimintaa kuten yleensäkin eläimillä.
Mä ole sitä mieltä, että toi on puppua. Mulla on koira ja se ajattelee! Lisäksi sillä on tunteita. Muista eläimistä en tiedä kun eivät ole kyljessä kiinni niinkuin mun oma Repe.
Mitä mieltä olet?
Koiran ajattelu ja tunteet
3
387
Vastaukset
ja paljon epäselvää...
Koiralla on tunne-elämä, jossain määrin samankaltainen kuin ihmisellä, mutta on PALJON asioita, jotka ovat vastakkaisia.
Hyvä, tosi hyvä linkki tähän aiheeseen alla:
http://www.schutzhund.fi/article_pennusta_aikuiseksi_koiraksi_osa2.htm- paupauu
Virheen tekee siinä jos yrittää tulkita niitä ainoastaa ihmisen näkökulmasta.
Eräs kirja joka mielestäni KAIKKIEN koiranomistakien pitäisi ehdottomasti lukea: "Rauhittavat signaalit" kirjoittanut Turid Rugaas. Oppii puhumaan koiraa, toisinsanoen tajuaa mitä koira eleillään ja teoillaan viestittää. Ymmärtää sen tunteet ja ajatukset. Muutkin hänen kirjansa ovat loistavia. paupauu kirjoitti:
Virheen tekee siinä jos yrittää tulkita niitä ainoastaa ihmisen näkökulmasta.
Eräs kirja joka mielestäni KAIKKIEN koiranomistakien pitäisi ehdottomasti lukea: "Rauhittavat signaalit" kirjoittanut Turid Rugaas. Oppii puhumaan koiraa, toisinsanoen tajuaa mitä koira eleillään ja teoillaan viestittää. Ymmärtää sen tunteet ja ajatukset. Muutkin hänen kirjansa ovat loistavia.ja vettä lisää myllyyn, että aivan yhtä tärkeä pointti on koiran viettikäytös :)
Miksi koira tekee niin tai näin ja mikä on syy ja sen seuraus.
Google laulamaan vaan tiedonjanoiset :)
Ei ole helppoa tämä "koiran opiskelu" :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820