Eli millaista työtä tehdään k.o. alalla? Palkkaus, työllistyminen, onko yleensä vuoro vai päivätyötä?
Sähkömoottorin
7
3191
Vastaukset
- obvobv
Muuta en sano, kun että saat sormesi/kätesi helvetin kipeiksi lyhyessä ajassa...Palkka ok jos saa urakalla painaa.
- Nimetön
Vaativaa ja melko raskasta työtä. Yhden staattorin käämiminen vie työparilta keskimäärin noin 2 työvuoroa. Alkupalkka noin 9-10€, ammattimiesten palkka 13€:sta ylöspäin. Pääsääntöisesti kaksi- tai kolmivuorotyö. Näin siis ABB Pitäjänmäellä.
- käämijä
käämintä on haastavaa ja tarkkaavaisuutta vaativaa.työpäivä riippuu firmasta. kuukauspalkka noin 3000e ylitöitä saa painaa kun ei isoilla tehtailla ole enää vara moottoreita.työ on vaihtelevaa paitsi liukuhihna abb:lla käämimisen oppimisen menee koko ikä. koskaan et ole täysin oppinut
- jaettu vakiovyyhti ristikää...
Työllistyminen on melko varmaa, koska on kyseessä pieni ammattiryhmä. Joskus olen kuullut puhuttavan että Suomessa olisi noin 600 moottorien käämijää. Itselläni keskituntiansio 9.67 euroa tunnille. Olen ollut palkollisena 6kk. Joten noviisin olen. Eikä minulla kyllä paikat hajoa. Aluksi ranteet kipeyty, mutta tekniikan parantuessa ei mitään kipuja. Jonkun mielestä työ voi olla tylsää. Itse arvostan työoloja. Työ on yksin tai parin kanssa tehtävää. Sisätyö, kohtuu siistiä. Ei joudu alttiiksi muuta ku lasikuidulle joskus.
- Sisäinen kytkentä
Työ on helvetin tylsää, yhden konee jälkee kaikki on samanlaisia.
Kesätyöntekijätkin saa parempaa palkkaa kuin käämijä. Onneksi moottoreita ei enää mene kaupaksi nii hyvällä tuurilla saa lopputilin.
Kannattaa lapset oikeasti opiskella nii ei tartte kaikkiin paskaduunehin sekaantua.
- öööötss
Nostellaas ketju ylös.. kuka on nykyään pitäjänmäellä kääminnän työnjohtaja? joku hyvännäkönen blondi milffi se oli :D
- mistässais
Mistäs voisi kysellä vaikka 0,8 mm käämilankaa. Onko osoitteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244