olen kaks vuotta saanut käydä palkalla puheterapiassa mut nyt työn antaja on ottanut kovan linjan poissaoloissa. Miten teillä muilla saatteko käydä? Itse kuulun pamiin ja mieheni on paperiliitossa ja saa myöskin käydä työajalla siellä
saatteko palkkaa lapsen
6
1481
Vastaukset
- Itse järjestin
käynnit työajan ulkopuolella. Sitten puheterapia siirtyi päiväkotiin hoitopäivän ajaksi, mikä helpotti aikatauluttamista huomattavasti.
- akuuttikäynti lasketaan.
noi pitäs periaatteessa tehhä omalla ajalla. Siihen ei päde alle 10v tilapäinen hoitovapaakaan.
Siis pitää tehdä takasin! - kela
Aina käytiin vapaa-ajalla, mutta lapsi tarvitsi enemmän tukea, joten kela alkoi korvata. Kuntoutustukiraha. Alkoi, kun lapsi katsottiin hyötyvän puheopetuksesta ja niissä käynneistä koituvan haittaa vanhemmille.
Saamme siis Kelalta tukea menetetyistä työtunneista. - mapee
ei ainakana ole mahdollista käydä työajalla vaan työt järjestellään niin että päästään tai on palkatonta. Luulempa, että ei ole sopimuksessa moista etua vaan on työnantajasta kiinni ollut asia..
- Aineli
Yritin vaihtaa työvuorot niin, että voin viedä lapsen terapiaan (Lähinna muihin kuin puheterapiaan). Lapsella oli myös paljon kontrollikäyntejä poliklinikoilla, joten olihan siinä järjestämistä. Hukkaantunut työaika oli tehtävä takaisin - joskus harvoin sain palkatonta.
Ongelma oli lasten iltahoito kotona, jos äiti joutui tekemään ylimääräistä. Kela maksoi lapsesta keskimmäistä hoitotukea, koska hänellä oli monta sairautta. Ison selvityksen joutui aina tekemään kuluista ja hoidon tarpeesta, vaikka lausunnot sairaalastakin olivat mukana.
Työnantaja osasi kyllä hiillostaa ihan riittävästi - olisi pitänyt mm. tietää etukäteen, koska lapsi sairastuu ja tilata jo silloin kotiin kunnallinen kodinhoitaja (hoitajan sai varmimmin, jos oli käyttänyt sallitut 3 päivää ja koko lapsikatras kipeänä).
Puheterapia sujui sikäli mukavasti, että hänellä oli terapiatila päiväkodissa. - eipä...
Eipähän ainakaan hoitoalalla ole moiseen mahdollisuutta, kyllä kaikki pitää tehdä sisään tms.
Paperillahan kaikki onnistuu, saavat varmaan vielä tuplapalkankin kun raukat joutuvat sillälailla lähtemään kesken päivän ja niin tietysti matkakorvauksista puhumattakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli275324Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123885Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403197IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512810Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851312Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308- 601193
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2141091