saatteko palkkaa lapsen

puheterapia käynneistä?

olen kaks vuotta saanut käydä palkalla puheterapiassa mut nyt työn antaja on ottanut kovan linjan poissaoloissa. Miten teillä muilla saatteko käydä? Itse kuulun pamiin ja mieheni on paperiliitossa ja saa myöskin käydä työajalla siellä

6

1558

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse järjestin

käynnit työajan ulkopuolella. Sitten puheterapia siirtyi päiväkotiin hoitopäivän ajaksi, mikä helpotti aikatauluttamista huomattavasti.

• akuuttikäynti lasketaan.

noi pitäs periaatteessa tehhä omalla ajalla. Siihen ei päde alle 10v tilapäinen hoitovapaakaan.
      Siis pitää tehdä takasin!

• kela

Aina käytiin vapaa-ajalla, mutta lapsi tarvitsi enemmän tukea, joten kela alkoi korvata. Kuntoutustukiraha. Alkoi, kun lapsi katsottiin hyötyvän puheopetuksesta ja niissä käynneistä koituvan haittaa vanhemmille.
      Saamme siis Kelalta tukea menetetyistä työtunneista.

• mapee

ei ainakana ole mahdollista käydä työajalla vaan työt järjestellään niin että päästään tai on palkatonta. Luulempa, että ei ole sopimuksessa moista etua vaan on työnantajasta kiinni ollut asia..

• Aineli

Yritin vaihtaa työvuorot niin, että voin viedä lapsen terapiaan (Lähinna muihin kuin puheterapiaan). Lapsella oli myös paljon kontrollikäyntejä poliklinikoilla, joten olihan siinä järjestämistä. Hukkaantunut työaika oli tehtävä takaisin - joskus harvoin sain palkatonta.

Ongelma oli lasten iltahoito kotona, jos äiti joutui tekemään ylimääräistä. Kela maksoi lapsesta keskimmäistä hoitotukea, koska hänellä oli monta sairautta. Ison selvityksen joutui aina tekemään kuluista ja hoidon tarpeesta, vaikka lausunnot sairaalastakin olivat mukana.

Työnantaja osasi kyllä hiillostaa ihan riittävästi - olisi pitänyt mm. tietää etukäteen, koska lapsi sairastuu ja tilata jo silloin kotiin kunnallinen kodinhoitaja (hoitajan sai varmimmin, jos oli käyttänyt sallitut 3 päivää ja koko lapsikatras kipeänä).

Puheterapia sujui sikäli mukavasti, että hänellä oli terapiatila päiväkodissa.

• eipä...

Eipähän ainakaan hoitoalalla ole moiseen mahdollisuutta, kyllä kaikki pitää tehdä sisään tms.
      Paperillahan kaikki onnistuu, saavat varmaan vielä tuplapalkankin kun raukat joutuvat sillälailla lähtemään kesken päivän ja niin tietysti matkakorvauksista puhumattakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      451
      2016
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      157
      1314
    3. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      94
      1193
    4. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      76
      1192
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      114
      1147
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      185
      1082
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      100
      793
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      56
      745
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      47
      733
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      674
    Aihe