Neuvos kysyy ja viisaat vastaa

Mihin tehtävään Alvar Saukko tuli Suomussalmelle?

30

1741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • farth33

      tyttären nimi Anu?

      • mut pojan

        nimi oli Per


    • tiijä

      mihin tehtävään liene alunperin tullut, mutta pitkäänpä tuo oli kyllä kunnanjohtajanakin.

    • kyläpoliisi

      virka, en ole asiaa vielä tutkinut.

      • rainyman

        se tuli odottelemaan kansanpaikkaa,kunnan hyvällä palkalla!Oikein vai väärin,vastaileppa rantaneuvos?Kyläpoliisi voi myös vastata.


      • rainyman

        tänne töihin hyvällä palkalla,että se pääsisi eduskuntaan.Oliko oikein vai ei?Minäki kyselen yhtä yhtä vaikeita kuin neuvos.


      • kyläpoliisi
        rainyman kirjoitti:

        se tuli odottelemaan kansanpaikkaa,kunnan hyvällä palkalla!Oikein vai väärin,vastaileppa rantaneuvos?Kyläpoliisi voi myös vastata.

        kansalaispalkka kaikille halukkaille.


    • farth33

      hän tuli.

    • Neuvokselle

      kielioppia sekä luku- ja kirjoitustaitoa ,omahyväisyyden poistoa ja joukkoon sulautumista...

      • Eeva - vaimo

        opetti monelle luku-ja kirjoitustaidon. Hän oli opettajana ämmänsaaren kansakoulussa.


    • ½!!!!!!!!

      Eiköhän se aluksi tullu pankinjohtajaksi ja siitän se ura urkenee.

    • rainyman

      minä en tiijä paljoakaan , suomussalmen historiasta.
      hyvä kun rantaneuvos tekee arvokasta työtä , suku yms..tutkimuksillaan.

    • kerro myös

      mikä vastaus on oikein jos tiijät.

      • tiedä

        itsekkään.


      • Alvar Saukko tuli Suomussalmenkuntaan Kunnansihteriksi, terveisin "Neuvos"


      • tiedä kirjoitti:

        itsekkään.

        Suomussalmenkuntaan kunnansihteeriksi, terveisin "Neuvos"


    • varma tieto

      kunnasihteerin virkaan

      • saat oikesta vastauksestasi kirjoittamani kirjan Kiannon huoripoika, "Rantaneuvos"


      • farth33
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        saat oikesta vastauksestasi kirjoittamani kirjan Kiannon huoripoika, "Rantaneuvos"

        kaksi kirjaa ja kolmannelle kolme kirjaa?


      • farth33 kirjoitti:

        kaksi kirjaa ja kolmannelle kolme kirjaa?

        terveisin "Neuvos"


      • VÄÄRIN

        Sellaista virkaa ei olekaan kuin
        kunnasihteeri.
        Minä vastaan KUNNANSIHTEERI ja
        saan tietysti palkinnon.
        Vai mitä NEUVOS?


      • kunnansihteerin
        VÄÄRIN kirjoitti:

        Sellaista virkaa ei olekaan kuin
        kunnasihteeri.
        Minä vastaan KUNNANSIHTEERI ja
        saan tietysti palkinnon.
        Vai mitä NEUVOS?

        virkaa ko. nimikkeellä, mutta vastaava on hallintojohtaja. Tuolloin 1960-luvun alkupuolella oli kunnansihteerin virka, josta Alvari siirtyi Suomussalmen 1. kunnanjohtajaksi, kun kj:n virka tuli pakolliseksi ja virka tännekin perustettiin. Vain hieman myöhemmin,oiskohan ollut v. 1966/67 kunnansihtee-rin virkaan tuli Pekka Kemppainen, nykyinen hallintojohtaja ja lähtee eläkkeelle ensi vuonna. Siinä kaksi pitkän uran tehnyttä kunnallisvirkailijaa !


      • VÄÄRIN kirjoitti:

        Sellaista virkaa ei olekaan kuin
        kunnasihteeri.
        Minä vastaan KUNNANSIHTEERI ja
        saan tietysti palkinnon.
        Vai mitä NEUVOS?

        että olisi yhdenkirjaimen puuttuessa hylänyt oikean vastauksen.
        Turha neuvokselle on jälkiviisaana enää viisastella, päätös on ja pysyy, onnittelen voittajaa.
        Alvar Saukko tuli Suomussalmenkuntaan kunnansihteeriksi ja se oli silloin sillä nimikeellä
        ja sitähän minä kysyinkin. Katso alhaalla mitä kysyttiin.
        Mihin tehtävään Alvar Saukko tuli Suomussalmelle?


      • tosikko!
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        että olisi yhdenkirjaimen puuttuessa hylänyt oikean vastauksen.
        Turha neuvokselle on jälkiviisaana enää viisastella, päätös on ja pysyy, onnittelen voittajaa.
        Alvar Saukko tuli Suomussalmenkuntaan kunnansihteeriksi ja se oli silloin sillä nimikeellä
        ja sitähän minä kysyinkin. Katso alhaalla mitä kysyttiin.
        Mihin tehtävään Alvar Saukko tuli Suomussalmelle?

        Ei uskois moisesta pellestä.
        Luulitkos että
        tosissani olen jotain
        pokaalia vonkaamassa.

        Mutta jos oltais vaikka telkussa
        "ostamassa vokaalia" olisi
        kunnasihteeri hylätty välittömästi
        ja vastausvuoro siirtynyt
        seuraavalle.


      • TÄHÄN KUULUU
        kunnansihteerin kirjoitti:

        virkaa ko. nimikkeellä, mutta vastaava on hallintojohtaja. Tuolloin 1960-luvun alkupuolella oli kunnansihteerin virka, josta Alvari siirtyi Suomussalmen 1. kunnanjohtajaksi, kun kj:n virka tuli pakolliseksi ja virka tännekin perustettiin. Vain hieman myöhemmin,oiskohan ollut v. 1966/67 kunnansihtee-rin virkaan tuli Pekka Kemppainen, nykyinen hallintojohtaja ja lähtee eläkkeelle ensi vuonna. Siinä kaksi pitkän uran tehnyttä kunnallisvirkailijaa !

        tuo jorinas.
        Tarkkuutta vastauksiin tässä
        vain vaaditaan.
        Ei mitään historian oppituntia,
        kiitos.


      • tosikko! kirjoitti:

        Ei uskois moisesta pellestä.
        Luulitkos että
        tosissani olen jotain
        pokaalia vonkaamassa.

        Mutta jos oltais vaikka telkussa
        "ostamassa vokaalia" olisi
        kunnasihteeri hylätty välittömästi
        ja vastausvuoro siirtynyt
        seuraavalle.

        ettei tulisi väärin ymmärrettyä ja sillä siisti.


    • Varma tieto ota yhteys "Neuvokseeen 040-5944053"

      • uskaltaisi

        Rantsulle soitella, joutuisi vielä seuraavan tietokilpailun kohteeksi...


      • uskaltaisi kirjoitti:

        Rantsulle soitella, joutuisi vielä seuraavan tietokilpailun kohteeksi...

        koska elämme niin ajanhermolla kokoajan, terveisin "Neuvos"


    • grouse203

      kunnansihteeriksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe