vatsatauti

alanyasta tullut viikko sitten

minulla ja tyttärellä vatsavaivoja jo pari viikkoa. kävin lääkäris ja sain antibioottikuurin moskiittojen puremiin. seurataan tilannetta koska ei kuumetta ole ja
vain ripulia. tulehdusarvot normaaleja. ripulli-lääkkeitä syöty ja nesteitä juotu.arveluttaa mennä ens kesänä alanyaan? vaiko kanarialle?

6

1852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyseessä

      olla Salmonella? Minä sain sellaisen Kosilla pari vuotta sitten ruoasta. Selviää, kun ottaa ulosteviljelyn. Vai onko jo otettu? Siitä viljelystä selviää myös, onko jo muu bakteeri tullut ruoan välityksellä.

      • åiti ja tytär

        ollaan jo toivuttu täysin vatsataudista. ei ole otettu näytettä,joku bakteeri se oli. tuli ruoasta ehkä. olen myös hyttysille allerginen. sain antibioottikuurin. kiitos vastauksesta.


      • Kanaria?
        åiti ja tytär kirjoitti:

        ollaan jo toivuttu täysin vatsataudista. ei ole otettu näytettä,joku bakteeri se oli. tuli ruoasta ehkä. olen myös hyttysille allerginen. sain antibioottikuurin. kiitos vastauksesta.

        Kyllä kannattaa jäädä lähemmäksi, ei kesäaikaan ole mielekästä tehdä 6 tunnin lentoa, lämmintä on lähempänäkin. Turkista ei ole kokemusta, eikä edes kiinnosta. Mieti esim. Aurinkorannikkoa, Mallorcaa, joka on todella hieno lomasaari, Rhodosta tai Kreetaa. Nuo kaikki ovat max 4 tunnin lentomatkan päässä ja oman kokemukseni mukaan hygieniatasoltaan hyviä.

        Sama koskee Kanarian kohteita, mutta se on enemmän loppusyksystä kevääseen -jakson kohde.


      • matkaruokailua niin,
        åiti ja tytär kirjoitti:

        ollaan jo toivuttu täysin vatsataudista. ei ole otettu näytettä,joku bakteeri se oli. tuli ruoasta ehkä. olen myös hyttysille allerginen. sain antibioottikuurin. kiitos vastauksesta.

        että syömme vain kuumia ruokia, ja sillä on pärjätty. Ei jäätelöä, ei salaatteja, ei jälkiruokia. Itse voi tehdä jotain näistä, kun pesee tarkkaan kätensä ja tiskaa uudelleen appartementin astiat.


    • amebiaasin

      muutamia vuosia sitten. Jouduin olemaan sairaalassa Alanyassa toista viikkoa, tosi rankka tauti. Luulin että kuolen kyllä siihen. Antibioottilääkitystä oli kahdenlaistakin yhteensä neljä viikkoa. Veti kyllä kunnon tosi huonoksi. Tuli veriripulia ja mahdottomat kivut vatsaan ja selkään. Tipassakin toista viikkoa. Todennäköisesti tuli jostain salaatista.

    • Turkkiin

      Minä ja ystäväni saimme molemmat Alanyasta vatsataudin, joka jatkui vielä vähän aikaa Suomessakin. Salmonellaa se ei ollut.

      Espanjaa ja Kroatiaa voin sen sijaan suositella:
      Espanjan aurinkorannikolla olen ollut neljä kertaa, enkä ole koskaan saanut vatsatautia (siellä juon myös paikallista vettä, sen pitäisi olla ok). Kroatiassa kaksi kertaa, söimme kaikkea merenelävistä lähtien eikä vatsa edes mennyt sekaisin. Sielläkin pienen testailun jälkeen uskalsi juoda vesijohtovettä, olimme kyllä lukeneet, että se on turvallista.
      Joten jos vesijohtovesi on ok ulkomaalaiselle, voi syödä paljon useampaa ruokaa ilman riskiä - vaikka onhan bakteerikanta aina omanlaisensa.

      Toki ruuan väärä säilyttäminen altistaa vatsataudille, mutta sitä voi tapahtua Suomessakin. Tosin jotain hyötyä tästä kylmyydestä on, ei ainakaan pöpöt jyllää ihan samaan tahtiin kuin lämpimässä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe