Kuukuppi paras keksintö ikinä

Moonmaiden

Aivan loistava juttu!
Voi unohtaa menkat melkein kokonaan, todella helppo ja vaivaton käyttää (itse opin sisäänlaiton ja poisottamisen heti ensimmäisellä kertaa kun kokeilin, tosin olin kyllä lukenut tältä palstalta aika paljon käyttövinkkejä,niistä oli hyötyä)

Toinen erittäin hyvä juttu on kestositeet, ei enää kutinaa ja hikoilua kun puuvillainen side hengittää toisin kuin kertakäyttömuovisiteet.
Nyt v*tuttaa vaan se että miksei näistä tuotteista ikinä kerrottu missään, ei edes koulun terveydenhoitaja aikanaan jolloin näitä kuitenkin oli jo olemassa? >:[.

Olis säästyny monelta vitutukselta ja ihottumalta juuri tuon hikoilun ja kutinan takia.
Muutenkin menkat tuntuu nyt kivalta ja odotetulta asialta toisin kuin aikaisemmin.

10

1225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moonmaiden

Ainut "huono" asia jonka olen huomannut kuukupissa oli tuo antennin lyhentäminen itselle sopivaksi, ei aluksi meinannut löytyä oikeaa mittaa mitenkään ja siihen meinas palaa hermo.
      Muuten ei mitään valittamista :)

• anem

Joo, elin itsekin vuosikausia tietämättä noista "vaihtoehtois"suojista. Vaikka en ole vielä kokeillutkaan niitä(suunnitelmissa kyllä on), ihan periaatteesta ketuttaa: Kuinka paljon olenkaan elämässäni tuottanut jätettä ja kuluttanut rahaa muka pakollisiin kertakäyttösiteisiin! Ja lisäksi kärsinyt kutinasta ym hiostuksesta. Kyllä toivoisin,että muitakin suojia olisi "mainostettu" jossain aikaisemminkin.

Aion kyllä kokeilla...Kiva kuulla että muilla on positiivisia kokemuksia.

• Moonmaiden

Ainakin jos minun mielipidettä kysytään :).

Ihmettelen vaan että miksi ihmeessä näistä ei ole mistään saanut mitään tietoa aikaisemmin?
        Tukeeko yhteiskunta todellakin näin paljon tätä kertakäyttömaniaa?

Ja sitten ihmetellään miksi on ilmastonlämpenemistä yms :(

• kuukuppilainen vuodesta 2002
        Moonmaiden kirjoitti:

Ainakin jos minun mielipidettä kysytään :).

Ihmettelen vaan että miksi ihmeessä näistä ei ole mistään saanut mitään tietoa aikaisemmin?
        Tukeeko yhteiskunta todellakin näin paljon tätä kertakäyttömaniaa?

Ja sitten ihmetellään miksi on ilmastonlämpenemistä yms :(

...erityisesti mitään, mutta voittoa tavoittelevat yritykset ovat se taho, joka päättää mainonnasta, jolle "altistumme" päivittäin. Ja kertakäyttökuukautissuojat taitavat valitettavasti olla vaihtoehtoisia kuukautissuojia tuottoisampaa bisnestä... Ikävä kyllä se on raha joka pyörittää tätä maailmaa, ei ekologisuus.

Itse olen heti kuukupin löydettyäni mainostanut sitä kaikille kavereilleni ja naispuolisille perheenjäsenilleni, ja nyt suurin osa heistäkin käyttää kuukuppia ja kestositeitä. Olen myös ostanut lahjaksi aloituspaketin kestositeitä siskolleni ja serkulleni, sekä kavereille esim synttärilahjaksi lahjakortteja kauppoihin/nettikauppoihin, joista voi ostaa kuukupin. Niin hekin pääsevät vaivattomasti (ja ilmaiseksi) ainakin kokeilemaan.

• PioneerX

Minua ainakin harmittaa, että käytin kertakäyttösuojia yli kymmenen vuotta. Keksittyäni kuukautiskupin ovat kuukautiset olleet aivan mieluisa asia. Ennen menkat kestivät minulla noin viikon... ja nyt (en tiedä onko varmasti kupin ansiota, mutta olen kuullut samaa myös muilta kupin käyttäjiltä) vain kolme (siis 3!!!) päivää. Toisinaan sitä meinaa vallan unohtaa, että on menkat, kun tyhjennysvälinkään ei välttämättä tarvitse olla muutaman tunnin välein niinkuin kertakäyttösuojien kanssa räpeltäessä.

• PatriciaLa

Itse satsasin kuppiin 25 euroa ja olen tuon summan säästänyt alle vuodessa jos vertaa siteisiin ja tamppooneihin! Eikä tarvitse muistaa side- tai tamppoonipakettia mukaan kun odottelee menkkojen alkua, kuppi kulkee paljon kätevämmin mukana pienessä pussissaan ja harva edes tunnistaisi pientä pussukkaa kuukautissuojan pussukaksi. Eli ei tarvitse nolostua, vaikka joku pussukan käsveskastasi bongaisikin!

• Moonmaiden

Nyt huomasin muutakin huonoa tuossa kupissa kun käytin sitä menkkojen ajan että ensimmäisenä iltana kun jätin kupin yöksi paikoilleen heräsin yöllä siihen että selkä,alamaha ja tuntui myös siltä että emättimen lihakset oisivat krampanneet.
      Kuukautiskipuja minulla on ollut aikaisemminkin muttei mitään verrattuna noihin kramppeihin.

Onko mahdollista että kuppi voimistaa kuukautiskipuja?

(ei tule muutakaan mieleen mikä olisi voinut krampit aiheuttaa, varsinkin kun ne helpottivat heti kun kupin otin pois paikaltaan)

• -u-

Minulla kuppi hieman kyllä tuntuu voimistavan kuukautiskipuja. Lähinnä alavatsakipua, joka on menkkojen alussa aina helvetillinen, mutta menee lääkkeillä kyllä ohi. Kupin käytön aloittaessani huomasin, että lieviä alavatsakipuja esiintyi satunnaisesti koko menkkojen ajan. Ei tosin yhtäjaksoisesti ja kivut ovat hyvin lieviä eivätkä juurikaan häiritse.

Eli voipi olla, että kramppaaminen liittyy kuppiin.

• Kraisu

Emättimen lihaksethan joutuvat hieman työskentelemään, jotta kuukuppi pysyisi paikoillaan toisin sanoen se vahvistaa hieman lantionpohjan lihaksia. Tästä johtuen emättimen lihakset voivat kipeytyä, ihan niin kuin mitä lihaksia tahansa treenatessa. En tiedä paljon tällä on sitten vaikutusta sinun tapaukseesi, koska sinulla kramppaavat muutkin lihakset ja käsittääkseni juuri yöllä lantionpohjan lihakset rentoutuvat, koska olet makuullasi eikä kuukuppi pääse valumaan niin helposti alaspäin...
        Kannattaa kuitenkin kokeilla vielä sinnikkäästi, josko ne öiset krampit loppuisivat. Jos ne kuitenkin jatkuvat, olisiko mahdollista käyttää kuukuppia vain päivisin ja sidettä öisin?

• Moonmaiden
        Kraisu kirjoitti:

Emättimen lihaksethan joutuvat hieman työskentelemään, jotta kuukuppi pysyisi paikoillaan toisin sanoen se vahvistaa hieman lantionpohjan lihaksia. Tästä johtuen emättimen lihakset voivat kipeytyä, ihan niin kuin mitä lihaksia tahansa treenatessa. En tiedä paljon tällä on sitten vaikutusta sinun tapaukseesi, koska sinulla kramppaavat muutkin lihakset ja käsittääkseni juuri yöllä lantionpohjan lihakset rentoutuvat, koska olet makuullasi eikä kuukuppi pääse valumaan niin helposti alaspäin...
        Kannattaa kuitenkin kokeilla vielä sinnikkäästi, josko ne öiset krampit loppuisivat. Jos ne kuitenkin jatkuvat, olisiko mahdollista käyttää kuukuppia vain päivisin ja sidettä öisin?

Nyt käyttänyt kuppia parina yönä ja onneksi ei kramppeja ole enää tullut.
        Sidettä voisin käyttää muuten yöllä, mutta mulla toimii just "väärinpäin" kroppa että päivällä vuoto on niukkaa ja yöllä tulee kun koskesta :(
        Siteiden kanssa piti monta kertaa yössä nousta käymään vessassa kun aina tuli yli.
        En edes muista millon oisin nukkunut näin hyvin kuukautisten aikana.
        Riitti kun kerran nousin tyhjentämään kupin eikä tarvinnut edes sidettä varmistamaan.
        Enemmän kun tyytyväinen kuppiin tällä hetkellä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      43
      1491
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1375
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      309
      1329
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1135
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1091
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      68
      1083
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1047
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1022
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      177
      902
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe