vista ja dna mokkula

joo 89

ongelmani on:

olen 2päivää sitten hankkinu acer aspire 5315 kannettavan,jossa on vista basic, ja dna liikkuvan laajakaistan, 384kb/s

usb dna liikkuvan laajakaistan nimi on huawei model e220
hsdpa usb modem

asun Hämeenlinnan keskustan lähellä, ja aina kun yhdistän kyseisellä modeemilla nettiin,modeemi yhdistää gprs yhteyden. 54kb/s.. ketuttaa aika ****tanasti, kun kaikki maksaa yhteensä 36e kuussa. ja myyjä vielä liikkeessä aivopesi mut.

"jos olet keskellä metsää, tämä modeemi yhdistää gprs yhteyteen..


Toinen tois-sijainen ongelma on, että tämä vista, käyttää hetkessä kaiken ram-muistin.. eli, jos on vaikka tunnin kone hiljaksiin päällä, ilman turhia ohjelmia, niin yhtäkkiä kun vilkasee, rammia on jäljellä 250-300megaa

antakaa pikasia vastauksia, kiitos vaivannäöstä!!

36

36923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mokkula hyytyy

      Ostin eilen HP pavilionin ja dna-mokkulan megasella yhteydellä. Asun 3g alueella myös Hämeenlinnan keskustan lähellä mutta ongelmaa on.. Nopea yhteys toimii vain ja ainoastaan makuuhuoneessa. Työhuoneessa n. 5 metriä sivussa ei gprs -yhteyttä kummempaa enää löydä.
      Kysyin DNA myyjältä perustiedot ennen ostoa ja hänen mukaansa 24kk määräaikaisen sopimuksen voi perua ainoastaan tietyissä tapauksissa ja yksi niistä on juuri se että laite ei toimi. Aion kiikuttaa laitteen maanantaina kauppaan takaisin, mutta edelleen mietityttää josko tuo yhteys toimisi jollain toisella "mokkulalla" huawei 220 lisäksi saunalahti myy huawein 270 pyydystä joka on kuukausihinnaltaan pari euroa kalliimpi (parempi??)

      • Joo 89

        Oliskohan muilla yhtiöillä myös liikkuvaa laajakaista - kannettava konepakettia. Käyn kans huomenna liikkeessä valittamassa kyseisestä ongelmasta, ja jos ne ei osaa tehdä asialle siellä mitään palautan koneen ja ton helvetin mokkulan.


      • Elisan
        Joo 89 kirjoitti:

        Oliskohan muilla yhtiöillä myös liikkuvaa laajakaista - kannettava konepakettia. Käyn kans huomenna liikkeessä valittamassa kyseisestä ongelmasta, ja jos ne ei osaa tehdä asialle siellä mitään palautan koneen ja ton helvetin mokkulan.

        kytky 3g-puhelin ja se toimii kuulemma vallan mainiosti joten ajattelin kokeilla elisan mokkulaa ja jos sekään ei toimi niin sitten on pakko palata tavalliseen laajakaistaan wlan-tukiaseman kera..


      • saapuikin
        Elisan kirjoitti:

        kytky 3g-puhelin ja se toimii kuulemma vallan mainiosti joten ajattelin kokeilla elisan mokkulaa ja jos sekään ei toimi niin sitten on pakko palata tavalliseen laajakaistaan wlan-tukiaseman kera..

        päivä kun lähdin palauttamaan dna mokkulaa.
        Itse liikkeessä ei tietenkään osattu asiaan sanoa mitään vaan käskettiin soittaa asiakaspalveluun (meikäläisen kustannuksella tietysti). Jotta 24kk kytky show voitaisiin katkaista täytyy minun tehdä vapaamuotoinen kirjelmä että homma ei toimi jne.
        - virhe 1: menin onneton sanomaan että sain 3g yhteyden hetkellisesti toimimaan mutta kun liikkui pari metriä sivuun homma meni gprs-yhteydelle
        TÄTÄ EI OLISI missään nimessä kannattanut myöntää - tuo kuulemma riittää vallan mainiosti!! (varsin liikkuva laajakaista kun tuo laajakaistuus toimii 2 neliön alueella kodissani. Kävin hakemassa kotimatkalla kaupasta huomioväristä teippiä jolla rajaan alueen jolla 3g toimii..)
        - virhe 2: menin onneton tekemään sopimuksen dna:n kanssa
        TÄTÄ EI OLISI missään nimessä kannattanut tehdä, sillä vaikka kaupantäti sanoi että jos homma ei toimi sopimuksen voi perua nin unohtui kertoa että laitehan minun täytyy joka tapauksessa maksaa!! Mitäköhän hittoa minä tuolla kapulalla teen jos se ei meillä toimi!!??

        Jotenkin ei niin yhtään tiedä mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä..
        Jos minulle sanotaan kaupassa että homman voi perua jos se ei toimi niin luulisi että se menee näin, mutta ei!!

        Olisi kiva kuulla miten viestiketjun aloittaneelle kävi.. todennäköisesti samaisessa dna-shopissa


      • ketjun aloittaja
        saapuikin kirjoitti:

        päivä kun lähdin palauttamaan dna mokkulaa.
        Itse liikkeessä ei tietenkään osattu asiaan sanoa mitään vaan käskettiin soittaa asiakaspalveluun (meikäläisen kustannuksella tietysti). Jotta 24kk kytky show voitaisiin katkaista täytyy minun tehdä vapaamuotoinen kirjelmä että homma ei toimi jne.
        - virhe 1: menin onneton sanomaan että sain 3g yhteyden hetkellisesti toimimaan mutta kun liikkui pari metriä sivuun homma meni gprs-yhteydelle
        TÄTÄ EI OLISI missään nimessä kannattanut myöntää - tuo kuulemma riittää vallan mainiosti!! (varsin liikkuva laajakaista kun tuo laajakaistuus toimii 2 neliön alueella kodissani. Kävin hakemassa kotimatkalla kaupasta huomioväristä teippiä jolla rajaan alueen jolla 3g toimii..)
        - virhe 2: menin onneton tekemään sopimuksen dna:n kanssa
        TÄTÄ EI OLISI missään nimessä kannattanut tehdä, sillä vaikka kaupantäti sanoi että jos homma ei toimi sopimuksen voi perua nin unohtui kertoa että laitehan minun täytyy joka tapauksessa maksaa!! Mitäköhän hittoa minä tuolla kapulalla teen jos se ei meillä toimi!!??

        Jotenkin ei niin yhtään tiedä mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä..
        Jos minulle sanotaan kaupassa että homman voi perua jos se ei toimi niin luulisi että se menee näin, mutta ei!!

        Olisi kiva kuulla miten viestiketjun aloittaneelle kävi.. todennäköisesti samaisessa dna-shopissa

        toisessa asunnossa tämä mokkula toimii.. Keskustan lähellä, kaurialassa.. mutta esimerkiksi jukolassa on vaikeuksia saada yhteyttä.

        Joo, hankin tämän mokkulan ja kannettavan keskustan dna-liikkeestä.. Kauppakeskus linnasta..

        Siellä liikkeessä ne vaihteli kai jotain asetuksia ja sanoivat että mennä uudestaan jos ei rupea toimimaan.. meen siellä taas joku päivä sit käymään.

        Ulkonakin toimii kaupungin läheisyydessä, mutta ei esim jukolassa, ainakaan kunnolla.. pätkii väliajoin


      • Rempula54
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        toisessa asunnossa tämä mokkula toimii.. Keskustan lähellä, kaurialassa.. mutta esimerkiksi jukolassa on vaikeuksia saada yhteyttä.

        Joo, hankin tämän mokkulan ja kannettavan keskustan dna-liikkeestä.. Kauppakeskus linnasta..

        Siellä liikkeessä ne vaihteli kai jotain asetuksia ja sanoivat että mennä uudestaan jos ei rupea toimimaan.. meen siellä taas joku päivä sit käymään.

        Ulkonakin toimii kaupungin läheisyydessä, mutta ei esim jukolassa, ainakaan kunnolla.. pätkii väliajoin

        Jos se kuule ei siellä alueella toimi, missä on 3g niin tämä oikeuttaa kaupan purkuun. Vaikka kyseessä on kytky niin tällä perusteella kaupan pystyy purkamaan. Olen siitä täysin 100% varma ja niin on myös kuluttaja-asiamies. Tämä asia on selvitetty moneen kertaan. Ja toisekseen myyjä ei aivopese millään tavalla. Asiakas sen päätöksen tekee loppuviimeksi. Eli jos myyjä sanoo, että osta tämä, tämä on hyvä, niin voi siihen sanoa myös, että ei kiitos. Ja jos meinaatte ottaa jotain tuollaista, niin kannattaa sopimuspaperit lukea huolella ennen allekirjoitusta.


      • Eikös jo
        Rempula54 kirjoitti:

        Jos se kuule ei siellä alueella toimi, missä on 3g niin tämä oikeuttaa kaupan purkuun. Vaikka kyseessä on kytky niin tällä perusteella kaupan pystyy purkamaan. Olen siitä täysin 100% varma ja niin on myös kuluttaja-asiamies. Tämä asia on selvitetty moneen kertaan. Ja toisekseen myyjä ei aivopese millään tavalla. Asiakas sen päätöksen tekee loppuviimeksi. Eli jos myyjä sanoo, että osta tämä, tämä on hyvä, niin voi siihen sanoa myös, että ei kiitos. Ja jos meinaatte ottaa jotain tuollaista, niin kannattaa sopimuspaperit lukea huolella ennen allekirjoitusta.

        Nimikin sano, että se on "huawei"?


    • tonca

      Mulla pelaa moitteettomasti tää dnan mokkula. liiankin hyvin! Tuntuu koko ajan että täs on joku koira haudattuna?

      • remizer

        Mitenköhän kun mobile partnerissa näkyy että signaalin voimakkuus 0%, mutta kummiskin selainten avaaminen ja kuvien katseleminen toimii moitteettomasti..? ps: 384 kbit/s.


    • Puolityytyväinen
      • lataan

        tuolta Huawein sivulta. Kone win xp käyttiksellä ja Saunalahden liittymällä. Sillä hitaimmalla.
        Xp:n servicePack2:n jälkeen mokkula lakkasi toimimasta. Ny ajattelin ajaa pävityksen, mutta minkä noista? Ja vaikuttaako tuo mobile partneriin mitenkään?


      • käyttiksenä ei
        lataan kirjoitti:

        tuolta Huawein sivulta. Kone win xp käyttiksellä ja Saunalahden liittymällä. Sillä hitaimmalla.
        Xp:n servicePack2:n jälkeen mokkula lakkasi toimimasta. Ny ajattelin ajaa pävityksen, mutta minkä noista? Ja vaikuttaako tuo mobile partneriin mitenkään?

        ole Vista.


    • se apu löytyy

      ja vähän muualtakin!

      http://www.mydigitallife.info/2007/03/23/huawei-e220-hsdpa-usb-modem/fi/ :

      Huawei E220 HSDPA USB Moodi

      Huawei Teknologia, tietoliikenne verkko liuos ehkäistä ja tehtailija has ensiesittää sen hento aikoa ja jalo ajonopeus E220 HSDPA USB moodi. Nyt kuluva mahti olla hyvä kuulumiset jotta tietokone nerds että arastella jotta heidän tietokone ja aari online jokseenkin 24 aika!

      Nyt kuluva pienois- koko USB moodi on piirtäjä kotona mukautuvuus avulla HSDPA/3G ja HIOA/GPRS erittely. Se viisi aistia kesto -lta HSDPA/3G ja HIOA/GPRS verkko model after aito- aika kivijalka. Käyttäjä kanisteri itse asiassa valikoida verkko vapauttaa: HSDPA, 3G, Hioa. GPRS eli GSM. Antava jotta Huawei, nyt kuluva liittää lujasti moodi on model after ampua- ja- ilakoida kivijalka ja se kanisteri olla yhtenäinen jotta laptop eli PC kautta USB helposti ilman jokin ajaja virkaanasettajaiset. E220 antaa by pääsy arvioida -lta jalkeilla jotta 3.6Mbps model after HSDPA verkko, 384Kbps model after 3G verkko, 236.8Kbps model after HIOA verkko ja 53.6Kbps model after GPRS.

      Edes jos kohta E220 on aivan helppo jotta apu antava jotta tehtailija, usea käyttäjä huomauttaa jokseenkin sen yhteensopivuus erikoisen avulla Akkuna Näköala käyttävä elimistö. elimistö nähdäkseni jotta hankkia arvoitus kotona etsivä aparaatti koska moodi. Jokin kokoonpano kaivata jotta olla valmis aiemmin se tehdas tasaisesti. Tokko te aari hankkiva nyt kuluva arvoitus, ehkä elokuva keritä alapuolella kanisteri auttaa:

      http://www.youtube.com/watch?v=T8VI6Q4cmvM&eurl=http://www.mydigitallife.info/2007/03/23/huawei-e220-hsdpa-usb-modem/fi/

      merkittävä: You're lukeneisuus koneistaa käänsi hotellipoika joka on sillä ehdolla " koska on" ilman takuu. Erilainen ihmis- käännös, koneistaa käännös does ei käsittää kielioppi, semanttinen, lauseoppi, idiomi -lta koristelematon kielenkäyttö, niin monesti aiheuttaa epätarkka ja ammua avu kirjoitus joka on eksyttävä ja käsittämätön. Niin, haluta alistaa jottaalkuperäiskappale Englannin kieli artikkeli jahka kotona epäillä.

      Panna auttaa eli antaa avustuksena tips eli huijari aikaa Minun Digitaali Elinikäinen Foorumi.

    • Masterpiece3

      ... Komiasti on toiminut tämän viikon mitä olen kerennyt käyttämään.

      Tällä 384kb/s nopeudella olen surfaillut, katsonut videopätkiä, pelannut verkossa, ladannut päivityksiä, eikä kertaakaan ole pätkinyt. Ja asun juuri ja juuri 3G alueella.

      Olen tehnyt eri nopeustestejä niin itsellä ainakin tämä 384kb/s yhteys toimii oikeastaan nopeammin kuin pitäisikään, sillä testit antaa tuloksen 420-425kb/s lähes poikkeuksetta.

      Itse tiedoston lataaminen hoituu pääsääntöisesti keskimäärin 50kb vauhtia, eli kutakuinkin samaa vauhtia kuin parin vuoden takainen 512/512 laajakaista. Latailu ei niinkään toimi aina vakaasti, se hyppelee 20-90kb/s välillä (mokkulan mukana tulee ohjelma, joka pitää kirjaa tästä) mutta latailu tahi yhteys ei ikinä katkea, joten tuo vaihtelu ei haittaa meikäläistä.

      Ja koko lystistä maksan 9,90e/kk 4,90e laitteesta eli yhteensä vain 14,80e/kk. Jos olisin kerralla maksanut laitteen pois, ei olisi tarvinnut sitoutua mihinkään mutta eipä tässä hätiä mitiä.

      Itse lueskelin ennen hankintaa näitä keskustelupalstoja yms. ja alkoi mietityttämään, mutta arvatenkin syynä toimimattomuuteen on käyttäjässä itsessään kuin itse laitteistossa.

      Itse voin suositella Dna nettikaistaa ihan ykkösnetiksi, itse surfailen aika paljon ja tämä riittää loistavasti.

      • semmosta

        Taidat muuten olla ihka-aito dna kauppias, eiko vaan juu juu.


      • Masterpiece87
        semmosta kirjoitti:

        Taidat muuten olla ihka-aito dna kauppias, eiko vaan juu juu.

        Mistä sellaista päättelit? Siitäkö, kun en haukkunut dna nettikaistaa ja mokkulaa lyttyyn?

        Ylipäätään mitä merkistystä sillä edes olisi vaikka olisin DNA myyjä, miten sen minua auttaisi vaikka kuinka kehuisin joka foorumilla tätä palvelua? En saisi siitä mitään korvausta tai muutakaan etuutta.

        Alun perin olin hankkimassa elisan vastaavaa, mutta homma kaatui siihen kun on jo kytkypuhelin sopimus niin olisi tarvinnut maksaa 600e vakuusmaksu, jonka toki olisi saanut takaisin sitten vuoden parin päästä.

        Alun alkaen ajattelin kommentoida tätä palvelua (riippumatta kenen tarjoajan sitten onkaan) ja kertoa, että ainakin 3G-alueella täällä Satakunnassa tämä kyllä pelaa moitteetta.

        Kommentoinnin syynä lähinnä se, että yleensähän ihmiset älähtää ja alkaa availemaan viestiketjua juurikin siksi, että palvelu ei syystä tai toisesta toimi. Harvemmiten nähdään vaivaa sen eteen, että kerrotaan sen toimivan.

        Itse jouduin hankkiessani pähkäilemään pääni puhki, osaksi siksi, että netissä keskustelupalstoja lukiessani sain sen kuvan, että homma ei toimi kuin satunnaisesti. Sitten päätin ottaa tuon riskin ja sitoutua tähän pariksi vuodeksi enkä ole katunut.

        Parin viikon joka päiväisessä käytössä on kaksi kertaa pätkässyt ainakin näennäisesti ilman syytä, eli voisin sanoa palvelun toimivan. Eipä se perinteinen laajakaista itsellä sen luotettavampi ollut.


      • remizer

        toimiiko pelaaminenkin ihan lagaamatta? :p
        kun pingi on noin 150..


      • käyttäjät sitten tekevät?

        Itselläni on dna:n mokkula, hitain yhteys ja asun 3g-alueella. En lataile netistä mitään, vaan käytän tätä ainoastaan tavalliseen surffailuun. Viikon tämä toimi moitteettomasti, mutta nykyään minun täytyy usein käynnistää kone uudestaan, koska tämä ei pelaa millään tavalla. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii taas hetken moitteettomasti, ennenkuin täytyy taas käynnistää uudestaan. Eli mitä käyttäjänä teen väärin, koska en todellakaan tiedä!


      • nimetön 9000
        remizer kirjoitti:

        toimiiko pelaaminenkin ihan lagaamatta? :p
        kun pingi on noin 150..

        Peli lagaa vasta jos pingi jotain 300-600 ei ainakaan itselläni asun hsdpa aluella ja mokkullalla maksimi tehot eli 7.2 mbps lataus nopeus noin 100-200kt/s


      • rakastan dna mokkulaa
        nimetön 9000 kirjoitti:

        Peli lagaa vasta jos pingi jotain 300-600 ei ainakaan itselläni asun hsdpa aluella ja mokkullalla maksimi tehot eli 7.2 mbps lataus nopeus noin 100-200kt/s

        mulla oli 1 meganen aluks EIKÄ TOIMINUT alkuunkaan. no minä vaihdoin 2megaseen EIKÄ vielkään. ihmetten miksi DNA mokkula palaa yli puolet päivästä vihreellä, tarkottaa sitä et huono singnaali --> 1 sivun latauksen välis kerkee melkeen käydä vaik suihkussa. soitin ja valitin asiasta. vastaus oli että kyllä siellä "PITÄIS" hyvät tukiasemat olla ...JAA.. pelaaminen ei tosiaan onnistu ku lentää viiveen takia samantien pois serveriltä. joku 10 kertaa jo soittanu ja yrittäny vaihtaa vaik kiinteeseen, mutta se ei onnistu, koska tietoo on siirtynyt sen päivän aikana, eli on se vähän toiminu AARRGGHHT! kiva maksaa 2 vuotta tälläsestä roskasta.(Dna mokkulan asiakas riihimäen keskustasta kuittaa)


    • ippetz

      joo tuli kans hommattua tollanen dna:n
      VITUN MOKKULA ja kylkeen acerin "hyvä"
      läppäri??

      alusta asti ongelmia mm. verkon kans
      vaikka asennus suoritettiin kaupan
      kirjallisten ohjeiden mukaisesti.

      mikäs siinä... ensimmäiset 2-viikkoo
      surffattiin naapurin verkos..(tosin tietämättä siitä)

      no hälytyskellot rupes soimaan ku verkon tehot
      liikku siin 5--->25 % hujakoil

      no ohjelmoitiin uudestaan kone ja sitte
      mokkulal surffailee... no joo o!

      tällane kone ja "meganen netti" = pitäs
      toimia nettikoneena ihan vtun hyvin mut??

      ei mee niin.

      mitä viel, nooo jos tuuril saan netin
      auki ni sivun lataamiseen saattaakin mennä
      pahimmillaan 15--->45 minuuttia!

      HEI HALOO!!

      soitin tos useenpaankin kertaan ja vastaus:

      ei oo kuulemma dna finlandin ongelma jos niiden
      myymä netti konepaketti EI toimi.

      mitä vittua??

      kai tällasest paskast o joku vastuus...

      kuluttaja eli tässä kohtaa minä, maksan 50,-
      euroo kuukaudessa mistä??

      mo siitä että saan tapella toimimattoman koneen
      kans ja kuunnella ihmisten / myyjien vittuilua...

      joo nyt sit vaihtu kanta !

      eli jos vika on konees ni se voidaan lähettää
      huoltoon jonnekkin toiselle puolelle maailmaa,
      ja laskut rullaa kokoajan ja vaihtokoneesta EI
      PUHETTAKAAN


      kun joku viisas ihminen vois kertoo mitä noista acerin tukiohjelmista vois poistaa ilman et kone kaatuu ni ois tosi kiva!!

      • huaweiii

        en täysin nyt ymmärrä, kun itse hankin tollasen dna:n mokkulan jo n.8kk sitten ja mulla se on toiminut moitteettomasti.en asu 3g alueella ja mulla on 3v.vanha hp:n kone jossa muistit 1gb/60gb..mulla on ollut kone mukana vaikka missä eri puolella suomea ja aina olen päässyt nettiin.en tosin lataile hirveästi mitään että mun käyttö on sellaista surffailua..vaikka nopeus olisikin alueella huono niin aina mokkula on silti toiminut..olen tosi surkea tietokoneitten kanssa mutta olen ollut erittäin tyytyväinen mokkulan hankintaani:)


      • vimlle
        huaweiii kirjoitti:

        en täysin nyt ymmärrä, kun itse hankin tollasen dna:n mokkulan jo n.8kk sitten ja mulla se on toiminut moitteettomasti.en asu 3g alueella ja mulla on 3v.vanha hp:n kone jossa muistit 1gb/60gb..mulla on ollut kone mukana vaikka missä eri puolella suomea ja aina olen päässyt nettiin.en tosin lataile hirveästi mitään että mun käyttö on sellaista surffailua..vaikka nopeus olisikin alueella huono niin aina mokkula on silti toiminut..olen tosi surkea tietokoneitten kanssa mutta olen ollut erittäin tyytyväinen mokkulan hankintaani:)

        mullakin on ollu noin 6kk mokkula hyvin on pelannu kun yhteys vaan on hyvä ja nyt pelaa vielä paremmin ku vaihdoin 512 yhteyden


      • huomioon
        vimlle kirjoitti:

        mullakin on ollu noin 6kk mokkula hyvin on pelannu kun yhteys vaan on hyvä ja nyt pelaa vielä paremmin ku vaihdoin 512 yhteyden

        myöskin se seikka minkälaisessa talossa satutte asumaan. Itselläni myös Dnan meganen mokkula ja asun keskellä 3g aluetta mutta asunnon seinien paksuus ja suuri raudan määrä ei päästä signaalia perille. Joskus toimii moitteettomasti mutta lähes aina nopeus jotain 3kB/s luokkaa kun gprs-yhteyttä käyttää. Kun vain saisi sopimuksen purettua..


    • Vihainen kuluttaja

      VAROITUKSEN SANA.Älkää hyvät ihmiset tehkö kahden vuoden sopimuksia.Minä tein ja nyt maksan vuoden vaikka netti mokkula ei käytössä. siis DNA

      • exco

        Minä olen tyytyväinen Dna Sierra Wireless mokkulaan, entinen oli Anvian lanka liittymä 2megan nopeudella.
        Ajattelin että pystyykö mokkula edes siihenkään mutta yllätys yllätys mokkula on paljon nopeampi, koko ajan yli 4 megan vauhti päällä ja yli puolta halvemmalla Anviaan verrattuna.Työpöytäkin siistiytyi jäi vanha modeemi pois ja turhat kaapelit. Tyytyväinen olen.
        Ulkopuolisella antennilla(34€) saattaisi tulla mega-parikin lisää koska talossa on selektiivi ikkunat, kokeilen vielä sitäkin vaikka nykyinen vauhti riittääkin.


    • --------------------

      Jos käytätte konetta kotona niin miksi hankkia mokkula? Kiinteä laajakaista on paras ratkaisu. Mokkula on oiva reisussa pikkukannettavan kanssa tilapäiseen tarpeeseen.

      Mokkula ontaa aina tilaa puhelinliikenteelle jo siksi, että hätäpuhelut täytyy turvata. Operaattorit myönsivät, että maksiminopeudet eivät toteudu kuin laboratoriossa ja normaali nopeus on noin puolet luvatusta. Sekään ei auta vaikka asuu hyvällä 3G alueella. Itse asun Helsingissä ja esim. näin perjantaisin kun puhelinliikennettä on paljon on mokkula todella hidas. Tukiasemat ovat liian kuormittuneita 3G:lle ja puhelinliikenteelle.... datasiirto kasvaa mutta tukiasemien kapasiteetti ei. Mokkula hidastuu ja hidastuu kokoajan.

      Harmittaa kun jouduin hankkimaan 2v kytkyn vaikka olisin puoleksi vuodeksi tarvinnut... mokkula itselle ostettuna on järjettömän kallis muovin ja pienen piirilevyn pala. Helvetin kytkysopimukset ja helvetin mokkulat!

      • tacions

        Juu itse hankin juuri saunalahden prepaid "mokkulan" ja yllättävän nopea 6.7 € viikkohintaan. itse modeemi (mokkula) ja 1kk maksiminopeus käyttö 3g verkossa maksoi 39€ eikä mitään muita kuluja tai 24kk sopimuksia.

        Virtaus ollut n. 2.2mpbs [URL=http://www.speedtest.net][IMG]http://www.speedtest.net/result/673140797.png[/IMG][/URL].

        Pientä kikkailua tietty vaati jotta 3g modeemin saa toimimaan pätkimättä, esimerkiksi nuo verkkoasetukset tulee muuttaa ettei modeemi hae jatkuvasti parasta singnaalia vaan pysyy esim. kotiverkossa. ja toinen on MOBILE PARTNER. uskomaton muistisyöppö joka tukee pc koneen omaa puhelinverkkoyhteyttä? miksi?
        mobilepartneria ei tarvitse turhaa pyörittää taustalla. (verkkoyhteys toimii pelkän modeemin ajurin kanssa) muistaa vaan laittaa yhdistettäväksi numeroksi *99#.

        sitten kmysys GURUILLE, miksi oi miks tuo http verkko tukkiutuu perkele mitä pidempään esim lataukset tai selain ollut päällä. Eli hidastuu ja hidastuu ja hidastuu kunnes virtaus ei paljon yli 20 kts ylity..


      • Selaimen välimuisti
        tacions kirjoitti:

        Juu itse hankin juuri saunalahden prepaid "mokkulan" ja yllättävän nopea 6.7 € viikkohintaan. itse modeemi (mokkula) ja 1kk maksiminopeus käyttö 3g verkossa maksoi 39€ eikä mitään muita kuluja tai 24kk sopimuksia.

        Virtaus ollut n. 2.2mpbs [URL=http://www.speedtest.net][IMG]http://www.speedtest.net/result/673140797.png[/IMG][/URL].

        Pientä kikkailua tietty vaati jotta 3g modeemin saa toimimaan pätkimättä, esimerkiksi nuo verkkoasetukset tulee muuttaa ettei modeemi hae jatkuvasti parasta singnaalia vaan pysyy esim. kotiverkossa. ja toinen on MOBILE PARTNER. uskomaton muistisyöppö joka tukee pc koneen omaa puhelinverkkoyhteyttä? miksi?
        mobilepartneria ei tarvitse turhaa pyörittää taustalla. (verkkoyhteys toimii pelkän modeemin ajurin kanssa) muistaa vaan laittaa yhdistettäväksi numeroksi *99#.

        sitten kmysys GURUILLE, miksi oi miks tuo http verkko tukkiutuu perkele mitä pidempään esim lataukset tai selain ollut päällä. Eli hidastuu ja hidastuu ja hidastuu kunnes virtaus ei paljon yli 20 kts ylity..

        Jos selaimessa on vaikka 50Mt:n välimuisti, niin se on äkkiä täynnä. Netti-TV:itä katsoessa välimuistin paras koko liikkuu sadoissa megoissa.


      • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        Selaimen välimuisti kirjoitti:

        Jos selaimessa on vaikka 50Mt:n välimuisti, niin se on äkkiä täynnä. Netti-TV:itä katsoessa välimuistin paras koko liikkuu sadoissa megoissa.

        empä sit hokannu tota.. kiits...


      • adsfghbnmjhgtfre
        tacions kirjoitti:

        Juu itse hankin juuri saunalahden prepaid "mokkulan" ja yllättävän nopea 6.7 € viikkohintaan. itse modeemi (mokkula) ja 1kk maksiminopeus käyttö 3g verkossa maksoi 39€ eikä mitään muita kuluja tai 24kk sopimuksia.

        Virtaus ollut n. 2.2mpbs [URL=http://www.speedtest.net][IMG]http://www.speedtest.net/result/673140797.png[/IMG][/URL].

        Pientä kikkailua tietty vaati jotta 3g modeemin saa toimimaan pätkimättä, esimerkiksi nuo verkkoasetukset tulee muuttaa ettei modeemi hae jatkuvasti parasta singnaalia vaan pysyy esim. kotiverkossa. ja toinen on MOBILE PARTNER. uskomaton muistisyöppö joka tukee pc koneen omaa puhelinverkkoyhteyttä? miksi?
        mobilepartneria ei tarvitse turhaa pyörittää taustalla. (verkkoyhteys toimii pelkän modeemin ajurin kanssa) muistaa vaan laittaa yhdistettäväksi numeroksi *99#.

        sitten kmysys GURUILLE, miksi oi miks tuo http verkko tukkiutuu perkele mitä pidempään esim lataukset tai selain ollut päällä. Eli hidastuu ja hidastuu ja hidastuu kunnes virtaus ei paljon yli 20 kts ylity..

        mulla vaan on se ongelma etten saa vaihdettua verkkoasetuksia, voikohan olla sit mokkulassa vika vai mitä? eikä mulla toimi myöskään verkko ilman tuota mobile partneria, hmmm


      • vittuuntunut
        adsfghbnmjhgtfre kirjoitti:

        mulla vaan on se ongelma etten saa vaihdettua verkkoasetuksia, voikohan olla sit mokkulassa vika vai mitä? eikä mulla toimi myöskään verkko ilman tuota mobile partneria, hmmm

        minun mokkula on ollut aina 3g alueella kolmessa eri kämpässä paras yhteys tähän asti noin 2 vuoden aikana on 180kb/s yleensä 0-40kb/s ei meinaa toimia mikään maailman netti sivusto ja yritäppä laskut maksaa siinä menee yleensä yli4 tuntia ja laskuja ei hyvin paljoa ole toisella netillä maksoin kymmeneen minuuttiin kiitos dna ja kahden vuoden sopimus ja 0.01 megan mokkula


      • peter-77
        vittuuntunut kirjoitti:

        minun mokkula on ollut aina 3g alueella kolmessa eri kämpässä paras yhteys tähän asti noin 2 vuoden aikana on 180kb/s yleensä 0-40kb/s ei meinaa toimia mikään maailman netti sivusto ja yritäppä laskut maksaa siinä menee yleensä yli4 tuntia ja laskuja ei hyvin paljoa ole toisella netillä maksoin kymmeneen minuuttiin kiitos dna ja kahden vuoden sopimus ja 0.01 megan mokkula

        Olen pitänyt nyrkkisääntönä, että jos kaveri on hankkimassa Dna:n mokkulaa, häntä kannattaa pahoinpidellä niin kauan kunnes hän suostuu luopumaan ajatuksesta. Tällä tavoin kaveri tulee kärsimään lopulta vähemmän.


      • ehatrer
        peter-77 kirjoitti:

        Olen pitänyt nyrkkisääntönä, että jos kaveri on hankkimassa Dna:n mokkulaa, häntä kannattaa pahoinpidellä niin kauan kunnes hän suostuu luopumaan ajatuksesta. Tällä tavoin kaveri tulee kärsimään lopulta vähemmän.

        Onneksi mulla ei ole kavereita. Sain hankkia rauhassa DNA:n liittymällä varustetun DNA-brändätyn Huawei mokkulan, johon olen ollut tyytyväinen.


    • kokemusta on!

      Älkää tehkö sitä virhettä että otatte dna:n mokkulan. Kolme kertaa jääny jo eri mokkulasta toi usb liitin tietokoneeseen kiinni ja mokkula käteen vaikka ihan normaalisti vetänyt pois. nyt vaihtu koko mokkulan toimittaja ja hyvin on toiminut pitkän aikaan. dna toimii miten haluaa jos sillonkaa...
      En suosittele kenellekkään, älkää tehkö sitä virhettä sillä kadutte varmasti sen otettuanne!

    • Junan Wessa

      Huawei 367, mastoon matkaa 3 kilsaa, nopeus reilut 10 megaa,ihan tyytyväinen Saunalahteen. Pelas jopa lumimyräkällä.
      Rinnalle tuli reilu10 Meganen piuha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2302
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2065
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1609
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1016
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1013
    Aihe