Onko kokemuksia World Visionin, Interpedian, Planin jne. toiminnasta? Haluaisin ottaa kummilapsen ulkomailta, mutta en osaa päättää minkä järjestön kautta. Haluaisin tukea yhtä lasta, siis saada "oman kummilapsen", vaikka raha tietysti menee koko projektiin.
Kaikenlaiset kokemukset ja mielipiteet ovat tervetulleita!
Kummijärjestöistä!
17
2446
Vastaukset
- kummilapsen ottanut
Itselläni on jo vuosia ollut kaksi kummilasta fida internationalin kautta.
Kokemuksena kummius on rikas, kuukausimaksuun vaan pitää sitoutua jopa vuosiksi eteenpäin.
Omat k-lapseni ovat thaimaasta ja olen heidän luonaan vieraillutkin kerran.
voit kysyä multa kummiudesta lisää jos haluat..- alkup.
oli itseasiassa tuon Interpedian kautta kummilapsi muutaman vuoden, mutta kohde lopetettiin, joten kummiuteni loppui. Muista järjestöistä en tiedä ollenkaan, mutta myös Interpediasta otetaan muiden kokemuksia vastaan.
Tällä hetkellä itseänikin kiinnostaa tuo Thaimaa, kun siellä tulee tulevaisuudessa ehkä reissattua.
Kirjoittaako lapsi sulle itse kirjeitä englanniksi? Minkä ikäinen muksu on? Tyttö vai poika?
Itseäni epäilyttää tuo Thaimaa sen takia, kun siellä asiat ovat kehitymaihin nähden aika hyvin. Intiassa ja muualla apua kaivataan ehkä enemmän. Vai olenko väärässä? - alkup.
muuten otit Thaimaasta? Thaimaassahan on kehitysmaihin nähden paras tilanne.
- kummilapsen ottanut
Mulla oli aiemmin kummilapsi bangladeshistä mutta postit ei oikein tahtoneet mennä lapselle asti.
Thaimaassa on paljon rikkaita mutta myös paljon köyhiä, omat lapseni ovat köyhältä maaseudulta jossa vanhemmilla ei ole varaa laittaa lasta kouluun, yksi pointti miksi otin tuolta thaimaasta kummilapsen oli myös tuo postin luotettavuus ja se että kun muutenkin reissataan sielläpäin niin samalla voin vierailla hänen luonaan.
Kummilapsiksi valitaan köyhistä oloista tulevat ja tukea tarvitsevat lapset ja olen nähnyt miten nämä lapset siellä elelee ja tosiaankin rikkaus on kaukana niistä asumuksista.
Mulla on kummilapsia kaksi, poika 13 v ja tyttö 12 v. - alkup.
kummilapsen ottanut kirjoitti:
Mulla oli aiemmin kummilapsi bangladeshistä mutta postit ei oikein tahtoneet mennä lapselle asti.
Thaimaassa on paljon rikkaita mutta myös paljon köyhiä, omat lapseni ovat köyhältä maaseudulta jossa vanhemmilla ei ole varaa laittaa lasta kouluun, yksi pointti miksi otin tuolta thaimaasta kummilapsen oli myös tuo postin luotettavuus ja se että kun muutenkin reissataan sielläpäin niin samalla voin vierailla hänen luonaan.
Kummilapsiksi valitaan köyhistä oloista tulevat ja tukea tarvitsevat lapset ja olen nähnyt miten nämä lapset siellä elelee ja tosiaankin rikkaus on kaukana niistä asumuksista.
Mulla on kummilapsia kaksi, poika 13 v ja tyttö 12 v.Tutullani oli Bangladeshista kummilapsi ja posti ei myöskään oikein kulkenut perille asti.
Nyt seuraa tyhmä kysymys: Tiedätkö kuinka todennäköistä on, että tukemani tyttölapsi päätyy jossain vaiheessa kuitenkin esim. prostituoiduksi? Tämä kun tuntuun olevan niin yleistä Thaimaassa. Tuntuisi kamalalta ajatella, että olisin ollut rahallisena kummina lapselle, joka myöhemmin ajautuisi moiseen puuhaan. Silloin tuntuisi, että oma panos on mennyt hukkaan. - kummilapsen ottanut
alkup. kirjoitti:
Tutullani oli Bangladeshista kummilapsi ja posti ei myöskään oikein kulkenut perille asti.
Nyt seuraa tyhmä kysymys: Tiedätkö kuinka todennäköistä on, että tukemani tyttölapsi päätyy jossain vaiheessa kuitenkin esim. prostituoiduksi? Tämä kun tuntuun olevan niin yleistä Thaimaassa. Tuntuisi kamalalta ajatella, että olisin ollut rahallisena kummina lapselle, joka myöhemmin ajautuisi moiseen puuhaan. Silloin tuntuisi, että oma panos on mennyt hukkaan.Tuohon en osaa tarkkaan sanoa, mutta uskoisin että kun nämä lapset ja nuoret saa käytyä peruskoulun, jatkavat mahdollisesti opintoja ja saavat ihan kunnon ammatin, toiset haluaa opettajiksi, poliiseiksi, sairaanhoitajiksi jne jne ...mahdollisuudet työpaikkaan on olemassa sitten kun tutkinto on suoritettu, samalla kun heidän oma elintasonsa nousee, auttavat he myös aikuisena muuta sukuaan.
Itse olen ajatellut tuon miettimäsi asian näin: Se mitä minä pystyn kummina tukemaan jotakin lasta koulutuksessa ja elämässä eteenpäin ja jos tilanne menisi siihen että tytöstä tulisi "ilotyttö", (kellekkään kyseinen ammatti ei varmasti siellä ole kutsumusammatti)..niin, ajattelisin että minä olen pystynyt tälle nuorelle antamaan lukutaidon, tukenut että hän saa ammatin , ne ovat varmasti jo suuri lahja tälle nuorelle.
Itse en muuten ole kertaakaan edes miettinyt sitä että kummityttöni ajautuisi niille "markkinoille", Ja kyllä ne kummituen avulla opiskelevat lapset ja nuoret ymmärtää sen miten iso asia se on että joku täysin tuntematon tukee pyytettömästi heidän opintojaan, he ovat siitä tuesta kiitollisia.
Samalla kun vierailin heidän kylässään ja tapasin heidän perheensä, tuli tunne että on hienoa olla tälläisessä asiassa mukana. - alkup.
kummilapsen ottanut kirjoitti:
Tuohon en osaa tarkkaan sanoa, mutta uskoisin että kun nämä lapset ja nuoret saa käytyä peruskoulun, jatkavat mahdollisesti opintoja ja saavat ihan kunnon ammatin, toiset haluaa opettajiksi, poliiseiksi, sairaanhoitajiksi jne jne ...mahdollisuudet työpaikkaan on olemassa sitten kun tutkinto on suoritettu, samalla kun heidän oma elintasonsa nousee, auttavat he myös aikuisena muuta sukuaan.
Itse olen ajatellut tuon miettimäsi asian näin: Se mitä minä pystyn kummina tukemaan jotakin lasta koulutuksessa ja elämässä eteenpäin ja jos tilanne menisi siihen että tytöstä tulisi "ilotyttö", (kellekkään kyseinen ammatti ei varmasti siellä ole kutsumusammatti)..niin, ajattelisin että minä olen pystynyt tälle nuorelle antamaan lukutaidon, tukenut että hän saa ammatin , ne ovat varmasti jo suuri lahja tälle nuorelle.
Itse en muuten ole kertaakaan edes miettinyt sitä että kummityttöni ajautuisi niille "markkinoille", Ja kyllä ne kummituen avulla opiskelevat lapset ja nuoret ymmärtää sen miten iso asia se on että joku täysin tuntematon tukee pyytettömästi heidän opintojaan, he ovat siitä tuesta kiitollisia.
Samalla kun vierailin heidän kylässään ja tapasin heidän perheensä, tuli tunne että on hienoa olla tälläisessä asiassa mukana.Osaavatko kummilapsesi kirjoittaa englanniksi?
- kummilapsen ottanut
alkup. kirjoitti:
Osaavatko kummilapsesi kirjoittaa englanniksi?
Kummilapseni kirjoittaa kirjeensä Thaimaan kielellä ja täällä suomessa sen kääntää kummisihteeri, he kyllä puhuvat jonkin verran englantia mutta ovat hyvin varovaisia puhumaan koska kielitaito ei ole vielä kovin vahva.
Minulla on onneksi täällä suomessa tuttu thaimaalainen joka tarvittaessa kääntää minulle valmiiksi lapselle menevät kirjeet Thai-koukerolle:)
Toisaalta, kun itse kirjoittaa kirjeet englanniksi niin siinä samalla oppii itsekkin unohtuneita enkun sanoja ja taas lapsi oppii kirjeiden kautta ainakin vähän englantia.
Viikeksi kun vierailin lasten luona vein heille tuliaisiksi Thai-englanti sanakirjoja ja kuvakirjoja, ne on thaimaassa tosi edullisia. - alkup.
Kuinka moneksi vuodeksi pitää sitoutua? Mietin vain, että JOS sattuisi käymään niin, ettei vaikka olisikaan enää taloudellisesti mahdollisuutta pitää kummilasta? Siis JOS kävisi niin, ihan vain periaatteessa.
Olen päättänyt ottaa kummilapsen Thaimaasta ja nyt mietin enää Interpedian ja tuon Fida Internationalin väliltä. Paljonko se kummimaksu olikaan? Asuvatko lapsesi missä päin Thaimaata ja asuvatko kotonaan vai lastenkodeissa ja ovatko sukua toisilleen?
Kauheasti kysymyksiä. Kiva jos jaksat vastailla! :) - kummilapsen ottanut..
alkup. kirjoitti:
Kuinka moneksi vuodeksi pitää sitoutua? Mietin vain, että JOS sattuisi käymään niin, ettei vaikka olisikaan enää taloudellisesti mahdollisuutta pitää kummilasta? Siis JOS kävisi niin, ihan vain periaatteessa.
Olen päättänyt ottaa kummilapsen Thaimaasta ja nyt mietin enää Interpedian ja tuon Fida Internationalin väliltä. Paljonko se kummimaksu olikaan? Asuvatko lapsesi missä päin Thaimaata ja asuvatko kotonaan vai lastenkodeissa ja ovatko sukua toisilleen?
Kauheasti kysymyksiä. Kiva jos jaksat vastailla! :)en ole aikoihin käynyt sivuilla joten vastaaminen nyt myöhästyi.
Kummi sitoutuu maksamaan lapsesta sen kohteen mukaisen kummimaksun, se voi siis vaihdella kohteesta riippuen mutta itselläni se on 20 euroa/kk.
Jos kummille tulee vaikeuksia maksaa kummikannatusta niin voi luopua kummiudesta ja maksuista, siinä tapauksessa järjestö etsii lapselle uuden kummin.
Lapset eivät ole sukua toisilleen eivätkä asu edes samassa kylässä.
Kummilapseni ovat keski-Thaimaasta, noin 300 km Bangokista pohjoiseen. - aabbc
alkup. kirjoitti:
Tutullani oli Bangladeshista kummilapsi ja posti ei myöskään oikein kulkenut perille asti.
Nyt seuraa tyhmä kysymys: Tiedätkö kuinka todennäköistä on, että tukemani tyttölapsi päätyy jossain vaiheessa kuitenkin esim. prostituoiduksi? Tämä kun tuntuun olevan niin yleistä Thaimaassa. Tuntuisi kamalalta ajatella, että olisin ollut rahallisena kummina lapselle, joka myöhemmin ajautuisi moiseen puuhaan. Silloin tuntuisi, että oma panos on mennyt hukkaan.aika raskasta tekstiä... hyi
- Lähi-Venäjä
Me tuemme erästä Venäjän SOS-lapsikylää. Pidämme yhteyttä muidenkin kylän suomalaisten kummien kanssa, joten saamme erittäin paljon tietoa kylän tilanteesta. Tietenkin myös järjestö välittää meille tietoa. Kylässä on vierailtu monesti ja ollaan viety sinne mennessä esim. urheiluvälineitä, lasten vaatteita, kodintarvikkeita itsenäistyville nuorille, askarteluvälineitä, hygieniatuotteita, herkkuja, polkupyöriä jne. Me mietittiin kaukomaata, mutta tuo Venäjä tuli jotenkin vähän vahingossa kohteeksi. Se on ollut loistava juttu, sillä se on lähellä, mutta silti alueittain niin kovin köyhä ja kärsivä maa. Siellä ollaan helposti ja halvasti pystytty matkustamaan, mikä on herättänyt kiinnostuksen myös maan kieleen ja kulttuuriin. Vanhempi lapsemme otti venäjän kielen koulussa vapaaehtoiseksi ja ensikesäksi on menossa ensimmäistä kertaa kesätöihin nimenomaan ko. kielen osaamisen ansiosta. Suomen SOS-lapsikylä järjestö välittää siis myös kummeja eri puolilla maailmaa sijaitseville lapsille, kylille ja projekteille.
- Kummi2
SOS-Lapsikylän kautta meillä myös kummilapsi Kolumbiasta. Paikan, josta haluaa kummilapsen, voi pyytää. Nettisivuilta löytyy paikat, joissa kyliä on.
Joka vuosi on tästä kohteesta tullut tähän mennessä kaksi kirjettä, jossa kerrotaan kylästä itsestään, mitä heille kuuluu ja lapsesta tulee toinen kirje, missä kerrotaan, mitä hänelle kuuluu ja kuva. Muistaakseni ovat tulleet noin helmikuussa ja toinen syksyllä.
Aivan ihana systeemi.
Maksamme kuukausimaksun kerralla vuodeksi(voi maksaa tietenkin myös kuukausittain) ja olemassa on myös toinen lahjatili, jolla voi laittaa lisäksi lapselle talteen rahaa. - on luotettava
Kummi2 kirjoitti:
SOS-Lapsikylän kautta meillä myös kummilapsi Kolumbiasta. Paikan, josta haluaa kummilapsen, voi pyytää. Nettisivuilta löytyy paikat, joissa kyliä on.
Joka vuosi on tästä kohteesta tullut tähän mennessä kaksi kirjettä, jossa kerrotaan kylästä itsestään, mitä heille kuuluu ja lapsesta tulee toinen kirje, missä kerrotaan, mitä hänelle kuuluu ja kuva. Muistaakseni ovat tulleet noin helmikuussa ja toinen syksyllä.
Aivan ihana systeemi.
Maksamme kuukausimaksun kerralla vuodeksi(voi maksaa tietenkin myös kuukausittain) ja olemassa on myös toinen lahjatili, jolla voi laittaa lisäksi lapselle talteen rahaa.Hei.
Itselläni on kummilapsi Planin kautta Filippiineiltä, ollut jo useamman vuoden. Postit tuntuu menevän perille ja tulevan myös (koska kirjeet käännetään vapaaehtoisvoimin, ei niitä tarvitse hirveän usein tullakkaan, vaikka se mukavaa olisikin) säännöllisesti tänne päin (n.1-2/vuosi). Hommaan pitää sitoutua vuosiksi, mutta jos elämä heittelee ja ei voi jatkaa kummina, niin Plan pitää huolen lopusta osuudesta, eli tuki ei lopu kesken. Olen pitänyt tosi mielekkäänä ja hyvänä järjestönä. Lähettävän vuosittain raportin sekä lapsesta valokuvineen, että Planin projekteiden edistymisestä ko. alueella. - alkup.
on luotettava kirjoitti:
Hei.
Itselläni on kummilapsi Planin kautta Filippiineiltä, ollut jo useamman vuoden. Postit tuntuu menevän perille ja tulevan myös (koska kirjeet käännetään vapaaehtoisvoimin, ei niitä tarvitse hirveän usein tullakkaan, vaikka se mukavaa olisikin) säännöllisesti tänne päin (n.1-2/vuosi). Hommaan pitää sitoutua vuosiksi, mutta jos elämä heittelee ja ei voi jatkaa kummina, niin Plan pitää huolen lopusta osuudesta, eli tuki ei lopu kesken. Olen pitänyt tosi mielekkäänä ja hyvänä järjestönä. Lähettävän vuosittain raportin sekä lapsesta valokuvineen, että Planin projekteiden edistymisestä ko. alueella.olisi muuten hyvä, mutta heidän projektinsa Thaimaassa on lopuillaan, joten täytyy etsiä toinen järjestö, koska haluan kummilapsen Thaimaasta. Nyt mietin Interpedian ja edellä mainitun Fida Internationalin väliltä.
- mjrm
Hei, Olen Haver Lastenlähetystön, Äiti, Mummu (ja presidentti). Järjestömme on pieni, autamme ennenkaikkia niinkutsuttuja sosiaalisia orpoja. Ne ovat sellaisia lapsia joilla on ehkä isä tai äiti, mutta jotka eivät pysty lapsistaan huolehtimaan. Joillakin lapsilla ei ole edes syntymätodistuksia. Toisin sanoen nämä voisivat olla "mahdollisia" katulapsia, jos he eivät saisi apua.
Meillä on lastenkoti nimeltään Kaverikoti. Kaverikodissa asuu 20 lasta. Autamme myös katulapsia Ukrainan pääkaupungissa Kiovassa.
Kaverikodista on mahdollista ottaa oma kummilapsi. Emme oleta että kummi sitoutuu joksikin tieytyksi ajaksi. Rittää kun kummi ilmoittaa siitä ettei voi- tai halua jatkaa kummiuttaan. Kokemuksemme mukaan kuitenkin suurin osa kummeista on halunnut jatkaa kummiuttaan ja ovat tyytyväisiä siihen tietomäärään jota he ovat meiltä saaneet.
Ota yhteyttä minuun, jos haluat lisätietoja.
Mirjam - löysin
..netistä pienen Thaimaassa toimivan järjestön, jonka kautta sain sponsorilapsen. Tein taustatyötä, jonka perusteella vakuutuin riittävästi järjestön laillisuudesta ja vilpittömyydestä. Sponsorilapseni asuu Thaimaassa pienessä lastenkodissa ja hän on orpo -ja myös pakolainen ilman Thaimaan kansalaisuutta. Osallistun hänen ylläpitokustannuksiinsa lastenkodissa. Lastenkoti on köyhä, mutta siellä asuu viitisenkymmentä lasta, jotkut yksinhuoltajaäitiensä kanssa, jotkut sisarustensa kanssa ja jotkut lapset ovat yksin.
Ensi vuonna käytän lomani tekemällä vapaaehtoistyötä tässä lastenkodissa ja toivon silloin myös tutustuvani poikaan paremmin. Odotan innolla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764