Julkisivu muuraus

Omankodin rakentaja

Terve olisi kysyttävää julkisivu muurauksen hinnoista, modulitiili 285X85X60, eli onko neliöhinta kova kun muurari lupasi tehdä omakotitalon 32€/m2 ??? Vastatkaa??

21

6306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeejee

hinta.....

• Omankodin rakentaja

Elikä hinta on siis edullinen vai?? En uskalla edes ajatella mitä muurarit ottavat pääkaupunki seudulla :)

• ?????????

Vai firmanhinta.Mitä töitä tarjous sisältää.???

• Omankodin rakentaja

Toiminimellä tulee tekeemään, niin ja siis alv tulee
        siihen lisäksi

• Omankodin rakentaja

Työhön kuuluu ramlojen kiinnitys, mittaus, linjaus, muuraus, saumaus, itse toimin apupoikana

• ???????
        Omankodin rakentaja kirjoitti:

Toiminimellä tulee tekeemään, niin ja siis alv tulee
        siihen lisäksi

lman APUTÖITÄ.!!!!!Entä jos et kerkeä yksin tekemään aputöitä.Onko ootoista sovittu.Eli venttatunneista kun muurari odottaa.?Joudut palkkaamaan lisäapua arvaan.!Mitä se maksaa.?

• sdfasdf

Työhön kuuluu ramlojen kiinnitys, mittaus, linjaus, muuraus, saumaus, itse toimin apupoikana

Ihan halpa hintahan tuo on. Mutta sulla voi tulla kiire tekemään aputöitä, jos muurari meinaa haluaa tuloille.

• muuruu-kurssilaine

normaalistikin muurarin hommiin, juu kiirettä
        sulle tulee. kaveri latoo 6-800 tiiltä
        päivässä. ja koko ajan tiilet pitää
        olla käden ulottuvilla, samoten kura.
        telineetkin pitää tehdä. varautua
        vesisateeseen, heittää pressua suojaksi.
        jos löytyy kaveria niin kannattaa kysyä.
        montako tiiltä tulee taloon?

• Omankodin rakentaja
        muuruu-kurssilaine kirjoitti:

normaalistikin muurarin hommiin, juu kiirettä
        sulle tulee. kaveri latoo 6-800 tiiltä
        päivässä. ja koko ajan tiilet pitää
        olla käden ulottuvilla, samoten kura.
        telineetkin pitää tehdä. varautua
        vesisateeseen, heittää pressua suojaksi.
        jos löytyy kaveria niin kannattaa kysyä.
        montako tiiltä tulee taloon?

Tiiliä menee 5500-6000 kpl

• ??????

Verokirja hinta ja maksa kulut ja sossut itse.Oliko kivenkoko 285 85 85 on moduli.?

• Oman kodinrakentaja

Joo se oli se koko, ai se tulee edullisemmaksi maksaa nuo itse, kuin ottaa esim. tmi kaveri??

• ????????
        Oman kodinrakentaja kirjoitti:

Joo se oli se koko, ai se tulee edullisemmaksi maksaa nuo itse, kuin ottaa esim. tmi kaveri??

Säästät alvin 22% Välittömaästi.!!!!!

• muuraus

mutta ei myös ole verokirjamies vastuussa tekemisistään.............sekä joudut maksamaan matkat,työkalukorv.,eläkemaksut,sos.maksut,lomakorv.,työajan lyhennysrahan....elikkä tahdon vain sanoa että sen minkä verokirjalla tekevä antaa hinnaksi ,niin ed. mainitut siihen päälle......

• Nöff Nöff
        muuraus kirjoitti:

mutta ei myös ole verokirjamies vastuussa tekemisistään.............sekä joudut maksamaan matkat,työkalukorv.,eläkemaksut,sos.maksut,lomakorv.,työajan lyhennysrahan....elikkä tahdon vain sanoa että sen minkä verokirjalla tekevä antaa hinnaksi ,niin ed. mainitut siihen päälle......

TMI muurari on parempi kuin verokirja muurari.?? Totta kai tessit on verokirja miehestä maksettava.!22% Alvia ei kuitenkaan!!

• nuuttipukki

On se mahdollisesti edullisempaa mutta sen jälkeen sulla on kaikki vastuu työnjohdosta alkaen ja olet myös siis itse vastuussa sen jälkeen työn laadusta koska valvot sitä samoin kuin mahdolliset virheet. Hyviä puolia etsittäessä myös yrityksellä on vastuuvakuutus tekemiensä pahojen töiden varalle.

• Nöff.Nöff
        nuuttipukki kirjoitti:

On se mahdollisesti edullisempaa mutta sen jälkeen sulla on kaikki vastuu työnjohdosta alkaen ja olet myös siis itse vastuussa sen jälkeen työn laadusta koska valvot sitä samoin kuin mahdolliset virheet. Hyviä puolia etsittäessä myös yrityksellä on vastuuvakuutus tekemiensä pahojen töiden varalle.

Rakennus valvojan tehtävä työmaalla.??? Ei isännän kuulu eli tilaajan toimia valvojana.!!!Työn laadusta on vastuussa työn suorittaja.Muurari tässätapausessa.Hyvä muurari vastaa OMASTA JÄLJESTÄ.Isäntä voi toimia työnjohtaja muuraustyön ajan.Yrityksellä on myös verokirjamiehet tekijöinä.?!!!

• nuuttipukki
        Nöff.Nöff kirjoitti:

Rakennus valvojan tehtävä työmaalla.??? Ei isännän kuulu eli tilaajan toimia valvojana.!!!Työn laadusta on vastuussa työn suorittaja.Muurari tässätapausessa.Hyvä muurari vastaa OMASTA JÄLJESTÄ.Isäntä voi toimia työnjohtaja muuraustyön ajan.Yrityksellä on myös verokirjamiehet tekijöinä.?!!!

mutta työmaalla jossa ei ole valvojaa on työn teettäjä vastuussa, jos ottaa verokirjalla työntekijän, kaikesta. Palkka on maksettava teki hyvää, paskaa tai ei mitään. Valvoja valvoo teettäjän etua mutta ei ole vastuussa sen enempää verokirjatekijöistä. Voi purattaa ala-arvoisen työn mutta siitäkin on palkka maksettava.

• Nöff.Nöff.
        nuuttipukki kirjoitti:

mutta työmaalla jossa ei ole valvojaa on työn teettäjä vastuussa, jos ottaa verokirjalla työntekijän, kaikesta. Palkka on maksettava teki hyvää, paskaa tai ei mitään. Valvoja valvoo teettäjän etua mutta ei ole vastuussa sen enempää verokirjatekijöistä. Voi purattaa ala-arvoisen työn mutta siitäkin on palkka maksettava.

Ei saa rakennuslupaa.!!!Kyllä Ammattikirjan omistavat muurarit hommansa osaa.EI TARVI PURKAA.!!Firmoilla on siis talkoomiehet töissä.Oppisomuslaisia ainaki ja nene on mestareita tekemään.Tulee hyvää ja halvalla vai.!!Eikä maksa paljon.EHE.EHE..!

• Mietiskeliä

Onko nykypäivänä enää järkevää ottaa muuraria tuntitöinä töihin?? Olen kuullut juttua, että jos urakalla tekee niin jälki on sellaista kuin kerkeää tekemään.
      Toisin taas tuntitöinä jälki on varmasti hyvää??

Niin ja tietysti missä hintaryhmissä tunti liksa liikkuu?? Esim. Lappi-(Keski-Suomi)-Uusimaa??

• muuraus yrittäjänä

Niin ei työn jälki voi muuttua tehdään sitten tuntityönä tai urakalla......Joskus ja aika useinkin on sellaisia "mestoja" joissa ei pysty tekemään kuin tuntityönä (erikoismuuraukset)...
        Tuntihinnoissa suurpiirtein verokirjalla tekevä n.18-22e/h, yrityksillä tuntiveloitus n 35-45e/h,
        tietysti urakalla tehdessä pitäisi päästä aina väh. tähän tuntiansioon

• pk-seudulla

reilu vuosi sitten n. 40 EUR/m2 aputöineen. Halvin oli, jälki hyvää mutta muuten ihan rumppanista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2945
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1560
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1412
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      969
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      892
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      773
    Aihe