Pelasta arvoautoja prässiltä!

Antti Korhonen / CARF

Kävin viikko sitten legendaarisessa Nousiaisten autohajottamossa, jonne on edesmenneen omistajan toimesta kerätty 60-luvulta lähtien toinen toistaan mielenkiintoisempia ajoneuvoja. Tilanne yhdessä maan ensimmäisistä entistämöistä on nyt tämä:

Arviolta ensi viikolla alueen useista sadoista 1930-60 -luvun autoista on saatu valutettua enimmät nesteet talteen ja paikalle saapuu paalausauto. Kaikki siihen mennessä myymättömät tai pelastamatta jääneet autot lähtevät siis sulattoon! Isolla laanilla on usein jopa merkkiriveittäin mm. 50-60 luvun Borgward Isabella (myös TS)-, Saab 93-95(vanhempi)-, Jaguar XJ6- sekä 50-60 -luvun Rover-malleja, lukuisat maapallo-Taunukset ja piikkinokkamosset ovat tämän paikan arkisimpia autoja!

Joukkoon mahtuu myös aito Bombardier tela-auto, todella alkuperäinen (kilvissä!) Plymouth Valiant, n. vm. -51 Gangsteri-Citroën harso, hieno n. -61 Ford Taunus FK1000 pakettiauto, kymmeniä 60-luvun kuorma-autoja, Jalta, Fiat 850 paku ja 60-luvun alun 1100 tai 1300 Familiare, USEITA DKW -kaunottaria, vain joitain mainiten!

Kyseessä ei siis ole mikään tavallinen romuttamo, vaan arvokas yhden miehen elämäntyö, joka tuhoutuu NYT.

Toimi heti. Levitä tätä tietoa mahdollisimman monelle ja pelasta ainakin siten edes yksi näistä arvoautoista, edes osiksi! Nyt ei ole enää aikaa pantata yhtään yksilöä itselleen!

Harrasteterveisin,

Antti Korhonen,
Alfa-harrastaja
-> [email protected]

24

10552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • whiic

      Nousiaisten autohajottamossa kompastuin Trumpaan muutama vuosi sitten.
      Rakkaus oli 100%:nen heti ja kotiin tulin Trumpan omistajana.

      • whiic

        Mikä vittu teitä feikkejä noin risoo? Kateellisia Triumphista? Hankkikaa (oma) elämä, ja antakaa toisten elää omiansa rauhassa!


    • Remppa

      niistä saa tietoa, esim. kuka myy? Ei kai niitä nyt noin vaan saa sieltä hakea ja missä päin nousiaista tää paikka sijaitsee.

      T.Mobilisti

      • ååå

        on nousiainen


      • Antti Korhonen
        ååå kirjoitti:

        on nousiainen

        En tiedä tästä sen enempää. Oma-aloitteisuutta siis tarvitaan! Soittakaa numerotiedusteluun ja kysykää Nousiaisten autohajottamoa, 02-alueelta, paikka kun on Turusta n. 20 km Porin (Mynämäen) suuntaan.


      • Kiinnostaa muakin
        Antti Korhonen kirjoitti:

        En tiedä tästä sen enempää. Oma-aloitteisuutta siis tarvitaan! Soittakaa numerotiedusteluun ja kysykää Nousiaisten autohajottamoa, 02-alueelta, paikka kun on Turusta n. 20 km Porin (Mynämäen) suuntaan.

        Mutta justhan sanoit käynees siellä viikko sitten? Mitä peliä tämmöinen on?


      • jope
        Antti Korhonen kirjoitti:

        En tiedä tästä sen enempää. Oma-aloitteisuutta siis tarvitaan! Soittakaa numerotiedusteluun ja kysykää Nousiaisten autohajottamoa, 02-alueelta, paikka kun on Turusta n. 20 km Porin (Mynämäen) suuntaan.

        mulla olis kans tiedossa jos jotakuta kiinnostaa niin kaks bemaria -50 luvun alusta toisessa on v8 kone ja toisessa pösön diisseli..jos kiinnostaa!


      • whiic

      • Antti
        Kiinnostaa muakin kirjoitti:

        Mutta justhan sanoit käynees siellä viikko sitten? Mitä peliä tämmöinen on?

        tarkoitan, että en ole siellä töissä, joten kiinnostuneiden KANNATTAA SOITTAA LIIKKEESEEN! Tai ajaa paikan päälle! Jo vastaamiani vastauksia: a.) en katsonut onko siellä kuplia, b.) vielä vähemmän oliko 80-luvun romuja, c.) yhteystiedot löytyvät numerotiedustelusta. Nousiaisten Autopurkaamo tms. ja Krouvila on nimi. Niillä on myös joku hinauspalvelu.


      • Antti Korhonen
        jope kirjoitti:

        mulla olis kans tiedossa jos jotakuta kiinnostaa niin kaks bemaria -50 luvun alusta toisessa on v8 kone ja toisessa pösön diisseli..jos kiinnostaa!

        [email protected]


      • Antti Korhonen

      • whiic
        Antti Korhonen kirjoitti:

        tästä paikasta on kyse, muisti pätkii nuorellakin ;) Mutta asiaan! Romut talteen!

        "Nousiaisten Autopurkaamo tms. ja Krouvila on nimi."

        Mutta Overdrive -autofoorumista oli todellakin tuosta puhetta, että kyseessä on hyvin todennäköisesti "Nousiaisten autoHÄVITTÄMÖ". Ainakin Overdriven keskustelijat ovat asioineet siellä, ja tietävät vanhoja autoja löytyvän. Nousiaisissa on ilmeisesti olemassa myös "Nousiaisten autopurkaamo", joten tätä ei tule sekoittaa tämän jutun aarre(?)aittaan, syntyisi vaan suunnaton määrä väärään numeroon tehtyjä puhelintiedusteluita...


      • jukkis
        jope kirjoitti:

        mulla olis kans tiedossa jos jotakuta kiinnostaa niin kaks bemaria -50 luvun alusta toisessa on v8 kone ja toisessa pösön diisseli..jos kiinnostaa!

        mAILAA kans mulle bemareista ja missä ne on???

        mnail: [email protected]


    • Werneri

      Harmittaa vaan hirveästi ettei tällaisesta tule tietoa aikaisemmin,kyllä kai asianharrastajat olisivat valmiita pelastamaan sen minkä kukin resusseiltaan pystyy. Taitaa vain olla niin että monella on oma laani täynnä ja lisätilaa on vaikea löytää,mutta edes kun saataisiin vaikka nimellistä korvausta vastaan hakea katoavia harvinaisuuksia pois niin eiköhän niille aina jostain paikka löytyisi.Ja täältä pohjoisesta on melko vaikea lähteä kun ei tiedä mitä siellä on enään jäljellä,mutta etelän harrastajat yrittäkää pelastaa se minkä voitte.

    • KKS
      • whiic

        Nyt menee hankalaksi. Jos kerran Krouvila on jehu, niin ilmeisesti autoHÄVITTÄMÖ ei olekaan paikka vaan autoPURKAAMO. Autohävittämö vaan olisi ollut looginen paikka, sillä siellä on kuulemma ainakin aiemmin ollut jotakin museoautojen entisöintihommaa. Ei ihmekään, että Overdrivellakin ollaan pää pyörällä.

        Minä en tiedä nyt mitään kummalle romuttamolle kannattaisi kääntyä, jos ne aihiot kiinnostavat.


      • whiic
        whiic kirjoitti:

        Nyt menee hankalaksi. Jos kerran Krouvila on jehu, niin ilmeisesti autoHÄVITTÄMÖ ei olekaan paikka vaan autoPURKAAMO. Autohävittämö vaan olisi ollut looginen paikka, sillä siellä on kuulemma ainakin aiemmin ollut jotakin museoautojen entisöintihommaa. Ei ihmekään, että Overdrivellakin ollaan pää pyörällä.

        Minä en tiedä nyt mitään kummalle romuttamolle kannattaisi kääntyä, jos ne aihiot kiinnostavat.

        Krouvila on molemmissa paikoissa. Kummallinen paikka. Ei taida Nousijaisissa montaa perhetta asua.

        Enköhän minä ottaisi kuitenkin yhteyttä molempiin, JOS minulla olisi varaa ja tilaa uudelle rojektille, ja jos asuisin edes kohtuuetäisyydellä kummasta hyvänsä romuttamosta. Näin ei kuitenkaan ole.


      • KKS
        whiic kirjoitti:

        Nyt menee hankalaksi. Jos kerran Krouvila on jehu, niin ilmeisesti autoHÄVITTÄMÖ ei olekaan paikka vaan autoPURKAAMO. Autohävittämö vaan olisi ollut looginen paikka, sillä siellä on kuulemma ainakin aiemmin ollut jotakin museoautojen entisöintihommaa. Ei ihmekään, että Overdrivellakin ollaan pää pyörällä.

        Minä en tiedä nyt mitään kummalle romuttamolle kannattaisi kääntyä, jos ne aihiot kiinnostavat.

        Kumpikin näyttäisi olevan Mietoistentien varrella.


      • whiic
        whiic kirjoitti:

        Krouvila on molemmissa paikoissa. Kummallinen paikka. Ei taida Nousijaisissa montaa perhetta asua.

        Enköhän minä ottaisi kuitenkin yhteyttä molempiin, JOS minulla olisi varaa ja tilaa uudelle rojektille, ja jos asuisin edes kohtuuetäisyydellä kummasta hyvänsä romuttamosta. Näin ei kuitenkaan ole.

        Miten jaksatte?


      • Veikkaan

        on sukupolvenvaihdoksessa / perikunnan myötä vaihtunut firman nimi tai jotain. Ja kun on sama erikoinen sukunimi pienellä paikkakunnalla, ei voi olla vaikeaa saada puhelimitse kiinni!


    • Raccoon

      JOS jollekkin jäi vielä epäselväksi niin se on tuo Nousiaisten Autohävittämö! Soitin sinne ja paalauskone on tuon tohinassa! ELI sinne katsomaan ja kyselemään. Ei ole auki lauantaina, viikolla 8-17 JA paalaus jatkuu ensiviikolla.

      Kuulemma pelastamisen arvoisia hyviä aihioita löytyy...

      • whiic

        ...ilmoittaa asiasta vaikka V8:ssa, Mobilistissa, tms. ja varmasti olisivat saaneet suurimman osan autonromuista kaupaksi paalaamatta. Nyt, jos paalaaminen on kerran aloitettu niin TOIVON, että se on aloitettu niistä raadoista, jotka on jo tyhjiin purettu ja toivottomaksi kolaroitu/ruostunut. Toivon myös, että paraskuntoiset jätettäisiin täysin romuttamatta, vaikka viikossa ei ostajaa löytyisikään. Minä siis TOIVON jonkinmoista järjenkäyttöä romuttamoiltakin.


    • f64y

      Vieläkö yritys on toiminnassa ?

    • Anonyymi

      On, ja piha täynnä V8 BMW - autoja, ja Cadillacceja, ja Helmi-moottoreita tehdasuusina, vanhaa varastoa. Samoin motskareita, Indian, H-D, Ducati ym. ym. Halvalla menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1512
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1162
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      932
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      710
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe