vetonivel

ford-poika

juu elikäs sellanen ongelma et pääs viime talvella käymään penkassa niin veto nivel otti samalla nokkiinsa.. elikäs uusi vetonivel lähti noin 15km päästä paikaltaan ja siitti meni boorit sileäks se joka menee vaihdelaatikkoon, et onko siittä ottanut jotain kun kävi penkas vai oliko osa vääränlainen? ainakin uus ja vanha näytti ihan samankokoiselta.. kiitoksia jo etukäteen jos tiedätte. niin ja nyt se ei ollenkaan pysy siel se uus vetari

2

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diplinssi

Täytyihän sen olla oikeanlainen, kun se oli saatu paikalleen sekä akseliin että vaihdelaatikkoon. Erikoioiset ja eri boorimäärät ei olis menneet lekallakaan. Miten se voi tulla ulos penkkaan ajettaessa? Eihän se voi tulla ulos, ellei pyörän ripustuksen tankoja irroiteta tai ripustukset petä. Voi se tulla jonkun matkaa ulos ilman kolariakin, jos lukitusrenkaat ei ole kunnolla paikoillaan. Oliko ne vaihdettu uusiin? Vetonivelen vaihteistoon menevässä akselissa on ura ja siinä oleva lukitusrengas on kovasta pyöreästä teräslangasta tehty. Se on uusittava vetonivelen vaihdossa eikä tavallinen pehmeä rautalanka käy.

• diplinssi

Jos ripustukset pettää, niin tietenkin vetonivel tulee ulos. Tuleehan se vaihdettaessakin esim. meisselillä tai sorkkaraudalla vääntämällä.
        Jos boorit on menneet akselista, niin varmaan myös vaihdelaatikon reiästä. Mutta ei ne oo menneet koko matkalta, joten katso, kuinka pitkältä matkalta. Vaihdelaatikko on kallis, joten jos boorit on menneet vain vaikka neljäsosamatkalta, kannattaa yrittää, jos uuden vetonivelen saa menemään sisään ja perille asti lukitusrenkaan napsahtamaan, se varmaan kestää.
        Ensin korjaat pyöränripustukset, tarkistat aurauskulmat, jotta renkaan ei kulu. Sitten uus vetonivel akselille lukituksi. Sitten työnnät sitä vaihteiston sisään, jos menee perille ja vaihdelaatikon tiiviste on ehjä, kaikki OK.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      801
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe