vaihdettiin tehdasuusi kone ford 4610 traktoriin.
kasatessa laitettiin pumpun ajoitusmerkit samoille kohdille miten ne oli vanhassakin.
olisikohan ne pitänyt jotenkin muullatavalla ajoittaa?
Kone lähti käyntiin ihan hyvin eikä savuta.
Se tosin sammui muutaman kilometrin ajon jälkeen, mutta lähti käyntiin sen jälkeen liekö löpön puutetta vai nappasiko se kiinni??
Koneen käyntiääni on jotenkin kovempi ja terävämpi kuin siinä edellisessä koneessa.
syöttöpumpun ajoitus
8
6963
Vastaukset
- luulisin
ja todennäköisesti on päässyt likaa polttoaine puolelle jasit se meinaa hirttää suutinta ja siitä se terävämpi ääni luultavasti tulee tai suihkun runko on kiristetty vinoon eikä suutin toimi täysin en tiiä oonko oikeessa mutta luulisin kokeile korjata
- Dieselasentaja
Millä laajuudella tuli uusi kone ja mistä?
Mitä vanhalle tapahtui?
Teittekö suuttimille mitään.
Rivi vai jakajapumppu?
Onko polttoainesuodattimet vaihdettu?
Pumpun tyyppinumero kilvestä? Onko pumppu alkuperäinen uudesta asti vai onko joskus vaihdettu.
Traktorin vuosimalli? Moottorin tyyppi?
Näin laajassa remontissa on ruiskutuksen alkuhetki aina tarkistettava ja tarvittaessa säädettävä.
Arvoja ja menestyksellistä suoritusta varten tarvii yllämainitut tiedot.- hahkapalikka
-Fordin alkup.3 syl 3.3 puolimoottori NH:n maahantuojalta
-Vanhalle tapahtui se mitä niille yleensä tapahtuu:
halkeama 1. sylinterissä -> paineet vesikanavaan, nesteet pellolle.
-suuttimet tsekattu, avaus paine 187 bar
-CAV alkup. 2 mäntäinen jakajapumppu
ser 07606XZ mod D84E650/7/2360
DPA 3233F980 DSA 538
-suodattimet vaihdettu
-Ford 4610 1982 valm.ajankohta 08/82(muistaakseni)
-konehan on se Fordin 3 pyttynen kone
koneen lisäksi vaihdettu myös kytkinasetelma, levy ja silmälaakeri
öljypumppu uusittu
kannen pultit uusittu
kansi kunnostettu ja koeponnistettu
traktorilla ajettu 4437 h
Nyt nurkissa pyörisi ylimääräinen lohko, voisin myydä sen eniten tarjoavalle, niistä on pula suomenmaassa! - noita rasva
hahkapalikka kirjoitti:
DPA 3233F980 DSA 538
-suodattimet vaihdettu
öljypumppu uusittu
kannen pultit uusittu
Nyt nurkissa pyörisi ylimääräinen lohko, voisin myydä sen eniten tarjoavalle, niistä on pula suomenmaassa!hommia ajoitetiin moottori sadasosamillin tarkuudella, samoin pumppu. Ei onnistunut jakajapumppun ajoitus noilla viivasysteemeillä Tosin kyse ei ollut Fordeista.
Voi olla, että ajoitus on vähän aikaisella
Diesel tohtori - Dieselasentaja
hahkapalikka kirjoitti:
DPA 3233F980 DSA 538
-suodattimet vaihdettu
öljypumppu uusittu
kannen pultit uusittu
Nyt nurkissa pyörisi ylimääräinen lohko, voisin myydä sen eniten tarjoavalle, niistä on pula suomenmaassa!Vieläkö tilanne on päällä. En ole valitettavasti ehtinyt nyt tähän.
Tiedot kyllä löytyy pumpun säätökortista ja moot manuaalista jos vielä akuutti. Etsitäänkö? - hahkapalikka
Dieselasentaja kirjoitti:
Vieläkö tilanne on päällä. En ole valitettavasti ehtinyt nyt tähän.
Tiedot kyllä löytyy pumpun säätökortista ja moot manuaalista jos vielä akuutti. Etsitäänkö?Tilannehan on ennallaan edelleen.
Eli olen sillä ajellut varovaisesti näin rempan jälkeen. Muutenhan se toimii niinkuin pitääkin ainoastaan se käyntiääni on jotenkin terävän kuuloinen. - Dieselasentaja
hahkapalikka kirjoitti:
Tilannehan on ennallaan edelleen.
Eli olen sillä ajellut varovaisesti näin rempan jälkeen. Muutenhan se toimii niinkuin pitääkin ainoastaan se käyntiääni on jotenkin terävän kuuloinen.Vastaan ajoitustiedot kun ehdin. Ollut vähän kiireitä.
Laitoitteko Pumpun ajoituksen ulkoisen viivan mukaan
vai miten.
- Äänet
Kunnossa olevan dieselin ääni on paljon kovempi kuin väljän louskun ....kovemmat puristukset ja on ätäkämpi isku ja sitä myöten ääni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760