Miedän kissalla, joka on yli kymmenen vuotta vanha ,kuuluu hengityksessä silloin tällöin rohinaa, itse asiassa yleensä samaan aikaan kun se syö ruokaa. Vietiin kissa eläinlääkäriin, ei osannut sanoa, mikä olisi, tehtiin kaikki mahdolliset kokeet. Onko jonkun kissalla ollut vastaavaa ja mitähän se voisi olla..?Ollaan mietitty allergiaa tai astmaa, mutta tuskinpa niitä..kissa itse ei huomaa edes koko rohinaa, tai se ei haittaa sitä..
Rohinaa hengityksessä?
7
6352
Vastaukset
- astmaan.
Eläinlääkäri voi ottaa astma-testin. Joku pikatesti, joka valmistuu odottaessa. Maksaa 40e. Omalla kissallani on astma, jota hoidetaan kortisonilla. Omalla kissallani hengitys vinkuu surullisen usein. :( Omalla kissallani kuuluu myös kuvailemaasi rohinaa syödessään silloin kun se samalla kehrää. =D
- Piia
meidän vanhal kissal kuulu kanssa rohinaa hengityksestä, mun mielestä rohina on vain merkki vanhuudesta. Eikä tuo rohina meidän kissaa haitannut, pikemminkin luulisi olevan haittaa jatkuvasta lääkityksestä... Niistähän eläin voin taas saada kasvaimia ym... :/
- kissallani
Piia kirjoitti:
meidän vanhal kissal kuulu kanssa rohinaa hengityksestä, mun mielestä rohina on vain merkki vanhuudesta. Eikä tuo rohina meidän kissaa haitannut, pikemminkin luulisi olevan haittaa jatkuvasta lääkityksestä... Niistähän eläin voin taas saada kasvaimia ym... :/
astma on sen verran paha, että kissa tarvitsee kortisonia lääkärin määryksestä, että keuhkon limakalvot eivät turpoa niin että hengitys estyisi. Mitäs vikaa siinä nyt sitten on, jos lääkettä oikeaan vaivaan syö...?
- ....
Piia kirjoitti:
Sinäkään et kai syö lainkaan lääkkeitä kasvainten pelossa? Astmaatikonkin parempi vaan kärsiä ja tukehtua?
Mistä tiedät haittasiko kissaa? Käytittekö edes lääkärissä? - Piia
.... kirjoitti:
Sinäkään et kai syö lainkaan lääkkeitä kasvainten pelossa? Astmaatikonkin parempi vaan kärsiä ja tukehtua?
Mistä tiedät haittasiko kissaa? Käytittekö edes lääkärissä?Tarkoitin vain sitä, että itse en ainakaan kovinkaan paljoa luota noihin eläimille määrättyihin lääkkeisiin. koska eihän ne eläimet pysty sitä sanomaan, onko se lääke hyvä vai tuntuuko se vain pahemmalle jne... eikä niitä lääkkeitä olla niin hyvin testattu, eikä niiden sivuvaikutuksia tutkittu, kuin esimerkiksi ihmisille tarkoitetuissa lääkkeissä... mutta jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee.
- Anonyymi
Samaa meilläkin mutta 7v poitsu. Eläinlääkärissä röntgenissä käytiin ja astma sieltä todettiin.. Rohinaa, vinkunaa ja ikäänkuin kuorsaisi hereillä ollessa.
- Anonyymi
Hei. Miten sen sydän voi? Jos vajaatoimintaa,kertyy nestettä rlimistöön mm hairaten hengittämistä.
Ei rasiteta,suotta ennen kunnollista tutkimista. Ikä tuo eläimillekin ongelmia. Sydänsairaus voi aiheuttaa äkkikuoleman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude15113467Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729761Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h969148Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k208106Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk406773Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1496186Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri243375Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy331674En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3971265Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71194