Rohinaa hengityksessä?

tiedusteleva

Miedän kissalla, joka on yli kymmenen vuotta vanha ,kuuluu hengityksessä silloin tällöin rohinaa, itse asiassa yleensä samaan aikaan kun se syö ruokaa. Vietiin kissa eläinlääkäriin, ei osannut sanoa, mikä olisi, tehtiin kaikki mahdolliset kokeet. Onko jonkun kissalla ollut vastaavaa ja mitähän se voisi olla..?Ollaan mietitty allergiaa tai astmaa, mutta tuskinpa niitä..kissa itse ei huomaa edes koko rohinaa, tai se ei haittaa sitä..

7

6500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaan.

Eläinlääkäri voi ottaa astma-testin. Joku pikatesti, joka valmistuu odottaessa. Maksaa 40e. Omalla kissallani on astma, jota hoidetaan kortisonilla. Omalla kissallani hengitys vinkuu surullisen usein. :( Omalla kissallani kuuluu myös kuvailemaasi rohinaa syödessään silloin kun se samalla kehrää. =D

• Piia

meidän vanhal kissal kuulu kanssa rohinaa hengityksestä, mun mielestä rohina on vain merkki vanhuudesta. Eikä tuo rohina meidän kissaa haitannut, pikemminkin luulisi olevan haittaa jatkuvasta lääkityksestä... Niistähän eläin voin taas saada kasvaimia ym... :/

• kissallani
        Piia kirjoitti:

meidän vanhal kissal kuulu kanssa rohinaa hengityksestä, mun mielestä rohina on vain merkki vanhuudesta. Eikä tuo rohina meidän kissaa haitannut, pikemminkin luulisi olevan haittaa jatkuvasta lääkityksestä... Niistähän eläin voin taas saada kasvaimia ym... :/

astma on sen verran paha, että kissa tarvitsee kortisonia lääkärin määryksestä, että keuhkon limakalvot eivät turpoa niin että hengitys estyisi. Mitäs vikaa siinä nyt sitten on, jos lääkettä oikeaan vaivaan syö...?

• ....
        Piia kirjoitti:

Sinäkään et kai syö lainkaan lääkkeitä kasvainten pelossa? Astmaatikonkin parempi vaan kärsiä ja tukehtua?

Mistä tiedät haittasiko kissaa? Käytittekö edes lääkärissä?

• Piia
        .... kirjoitti:

Sinäkään et kai syö lainkaan lääkkeitä kasvainten pelossa? Astmaatikonkin parempi vaan kärsiä ja tukehtua?

Mistä tiedät haittasiko kissaa? Käytittekö edes lääkärissä?

Tarkoitin vain sitä, että itse en ainakaan kovinkaan paljoa luota noihin eläimille määrättyihin lääkkeisiin. koska eihän ne eläimet pysty sitä sanomaan, onko se lääke hyvä vai tuntuuko se vain pahemmalle jne... eikä niitä lääkkeitä olla niin hyvin testattu, eikä niiden sivuvaikutuksia tutkittu, kuin esimerkiksi ihmisille tarkoitetuissa lääkkeissä... mutta jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee.

• Anonyymi

Samaa meilläkin mutta 7v poitsu. Eläinlääkärissä röntgenissä käytiin ja astma sieltä todettiin.. Rohinaa, vinkunaa ja ikäänkuin kuorsaisi hereillä ollessa.

• Anonyymi

Hei. Miten sen sydän voi? Jos vajaatoimintaa,kertyy nestettä rlimistöön mm hairaten hengittämistä.
      Ei rasiteta,suotta ennen kunnollista tutkimista. Ikä tuo eläimillekin ongelmia. Sydänsairaus voi aiheuttaa äkkikuoleman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      324
      8968
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      83
      5528
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      322
      5005
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      70
      3470
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      2922
    6. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      53
      2305
    7. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      4
      2282
    8. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2198
    9. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      113
      2166
    10. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      2073
    Aihe