Rohinaa hengityksessä?

tiedusteleva

Miedän kissalla, joka on yli kymmenen vuotta vanha ,kuuluu hengityksessä silloin tällöin rohinaa, itse asiassa yleensä samaan aikaan kun se syö ruokaa. Vietiin kissa eläinlääkäriin, ei osannut sanoa, mikä olisi, tehtiin kaikki mahdolliset kokeet. Onko jonkun kissalla ollut vastaavaa ja mitähän se voisi olla..?Ollaan mietitty allergiaa tai astmaa, mutta tuskinpa niitä..kissa itse ei huomaa edes koko rohinaa, tai se ei haittaa sitä..

7

6207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaan.

Eläinlääkäri voi ottaa astma-testin. Joku pikatesti, joka valmistuu odottaessa. Maksaa 40e. Omalla kissallani on astma, jota hoidetaan kortisonilla. Omalla kissallani hengitys vinkuu surullisen usein. :( Omalla kissallani kuuluu myös kuvailemaasi rohinaa syödessään silloin kun se samalla kehrää. =D

• Piia

meidän vanhal kissal kuulu kanssa rohinaa hengityksestä, mun mielestä rohina on vain merkki vanhuudesta. Eikä tuo rohina meidän kissaa haitannut, pikemminkin luulisi olevan haittaa jatkuvasta lääkityksestä... Niistähän eläin voin taas saada kasvaimia ym... :/

• kissallani
        Piia kirjoitti:

meidän vanhal kissal kuulu kanssa rohinaa hengityksestä, mun mielestä rohina on vain merkki vanhuudesta. Eikä tuo rohina meidän kissaa haitannut, pikemminkin luulisi olevan haittaa jatkuvasta lääkityksestä... Niistähän eläin voin taas saada kasvaimia ym... :/

astma on sen verran paha, että kissa tarvitsee kortisonia lääkärin määryksestä, että keuhkon limakalvot eivät turpoa niin että hengitys estyisi. Mitäs vikaa siinä nyt sitten on, jos lääkettä oikeaan vaivaan syö...?

• ....
        Piia kirjoitti:

Sinäkään et kai syö lainkaan lääkkeitä kasvainten pelossa? Astmaatikonkin parempi vaan kärsiä ja tukehtua?

Mistä tiedät haittasiko kissaa? Käytittekö edes lääkärissä?

• Piia
        .... kirjoitti:

Sinäkään et kai syö lainkaan lääkkeitä kasvainten pelossa? Astmaatikonkin parempi vaan kärsiä ja tukehtua?

Mistä tiedät haittasiko kissaa? Käytittekö edes lääkärissä?

Tarkoitin vain sitä, että itse en ainakaan kovinkaan paljoa luota noihin eläimille määrättyihin lääkkeisiin. koska eihän ne eläimet pysty sitä sanomaan, onko se lääke hyvä vai tuntuuko se vain pahemmalle jne... eikä niitä lääkkeitä olla niin hyvin testattu, eikä niiden sivuvaikutuksia tutkittu, kuin esimerkiksi ihmisille tarkoitetuissa lääkkeissä... mutta jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee.

• Anonyymi

Samaa meilläkin mutta 7v poitsu. Eläinlääkärissä röntgenissä käytiin ja astma sieltä todettiin.. Rohinaa, vinkunaa ja ikäänkuin kuorsaisi hereillä ollessa.

• Anonyymi

Hei. Miten sen sydän voi? Jos vajaatoimintaa,kertyy nestettä rlimistöön mm hairaten hengittämistä.
      Ei rasiteta,suotta ennen kunnollista tutkimista. Ikä tuo eläimillekin ongelmia. Sydänsairaus voi aiheuttaa äkkikuoleman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1979
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      128
      1510
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1366
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1234
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1141
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1101
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      223
      912
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      859
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      803
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      768
    Aihe