Rohinaa hengityksessä?

tiedusteleva

Miedän kissalla, joka on yli kymmenen vuotta vanha ,kuuluu hengityksessä silloin tällöin rohinaa, itse asiassa yleensä samaan aikaan kun se syö ruokaa. Vietiin kissa eläinlääkäriin, ei osannut sanoa, mikä olisi, tehtiin kaikki mahdolliset kokeet. Onko jonkun kissalla ollut vastaavaa ja mitähän se voisi olla..?Ollaan mietitty allergiaa tai astmaa, mutta tuskinpa niitä..kissa itse ei huomaa edes koko rohinaa, tai se ei haittaa sitä..

7

5641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaan.

      Eläinlääkäri voi ottaa astma-testin. Joku pikatesti, joka valmistuu odottaessa. Maksaa 40e. Omalla kissallani on astma, jota hoidetaan kortisonilla. Omalla kissallani hengitys vinkuu surullisen usein. :( Omalla kissallani kuuluu myös kuvailemaasi rohinaa syödessään silloin kun se samalla kehrää. =D

      • Piia

        meidän vanhal kissal kuulu kanssa rohinaa hengityksestä, mun mielestä rohina on vain merkki vanhuudesta. Eikä tuo rohina meidän kissaa haitannut, pikemminkin luulisi olevan haittaa jatkuvasta lääkityksestä... Niistähän eläin voin taas saada kasvaimia ym... :/


      • kissallani
        Piia kirjoitti:

        meidän vanhal kissal kuulu kanssa rohinaa hengityksestä, mun mielestä rohina on vain merkki vanhuudesta. Eikä tuo rohina meidän kissaa haitannut, pikemminkin luulisi olevan haittaa jatkuvasta lääkityksestä... Niistähän eläin voin taas saada kasvaimia ym... :/

        astma on sen verran paha, että kissa tarvitsee kortisonia lääkärin määryksestä, että keuhkon limakalvot eivät turpoa niin että hengitys estyisi. Mitäs vikaa siinä nyt sitten on, jos lääkettä oikeaan vaivaan syö...?


      • ....
        Piia kirjoitti:

        meidän vanhal kissal kuulu kanssa rohinaa hengityksestä, mun mielestä rohina on vain merkki vanhuudesta. Eikä tuo rohina meidän kissaa haitannut, pikemminkin luulisi olevan haittaa jatkuvasta lääkityksestä... Niistähän eläin voin taas saada kasvaimia ym... :/

        Sinäkään et kai syö lainkaan lääkkeitä kasvainten pelossa? Astmaatikonkin parempi vaan kärsiä ja tukehtua?

        Mistä tiedät haittasiko kissaa? Käytittekö edes lääkärissä?


      • Piia
        .... kirjoitti:

        Sinäkään et kai syö lainkaan lääkkeitä kasvainten pelossa? Astmaatikonkin parempi vaan kärsiä ja tukehtua?

        Mistä tiedät haittasiko kissaa? Käytittekö edes lääkärissä?

        Tarkoitin vain sitä, että itse en ainakaan kovinkaan paljoa luota noihin eläimille määrättyihin lääkkeisiin. koska eihän ne eläimet pysty sitä sanomaan, onko se lääke hyvä vai tuntuuko se vain pahemmalle jne... eikä niitä lääkkeitä olla niin hyvin testattu, eikä niiden sivuvaikutuksia tutkittu, kuin esimerkiksi ihmisille tarkoitetuissa lääkkeissä... mutta jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee.


    • Anonyymi

      Samaa meilläkin mutta 7v poitsu. Eläinlääkärissä röntgenissä käytiin ja astma sieltä todettiin.. Rohinaa, vinkunaa ja ikäänkuin kuorsaisi hereillä ollessa.

    • Anonyymi

      Hei. Miten sen sydän voi? Jos vajaatoimintaa,kertyy nestettä rlimistöön mm hairaten hengittämistä.
      Ei rasiteta,suotta ennen kunnollista tutkimista. Ikä tuo eläimillekin ongelmia. Sydänsairaus voi aiheuttaa äkkikuoleman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe