Mä omistan venäjänkääpiöhamsteri talvikon. Se on yhen kuukauden. Ku sain sen se oli ihan ystävällinen mulle, mut sit ku oli kulunu pari päivää mä kokeilin ottaa sen kädelle. Se ei purru mua vaan tuli ihan kiltisti kädelle. Mut seuraavana päivänä se rupes arkailemaa ja puri mua kaks kertaa... ): Miks? Kiitti niille jotka vastaa!
Miks mun hamsu puree?
8
393
Vastaukset
- dsfdgd
olisko ollu ruuan hajua sormissa/kädessä.
- GaneshaX.....
Puriko se? Vai näykki? Vai maisteli? Eli menikö iho rikki? Jos sun sormet sattu tuoksumaan mielenkiintoselta?
Jos jyrsijä puree niin se oikeesti sattuu.
(ja veri lentää)- -Minä-
Onko järkevää huolestua KAHDESTA puremasta??! Annoitko olla sen ensimmäisen illan rauhassa omasaa häkissään koskematta siihen? Jos et, on ihan ymmärrettävää, että se puree! Tai ehkä sormesi vaan tuoksuivat mielenkiintoisilta..
Mistä olet hamsterin ostanut? Kukaan vastuullinen kasvattaja ei luovuta alle vieroitusikäisiä poikasia uusille omistajille. Kuukauden ikäisen poikasen pitäisi olla vielä emon ja sisarusten kanssa (tai ainakin sisarusten). Mutta hamsterisi on nyt jo kaksi kuukautta, joten sen iästä on turha puhua tämän enempää.
Poikaset ovat tavallisesti melko herkkiä puremaan ja näykkimään. Ne eivät ole vielä tottuneita käsittelyyn eivätkä välttämättä vielä täysin luota ihmiseen, siksi purevat. Jos hamsterisi puree yhä, muista aina käsitellä sitä rauhallisesti. Älä säikyttele sitä tai tee äkkinäisiä liikkeitä. Älä myöskään ahdistele sitä sen ollessa häkissään, koska silloin se voi saada sinuun kammon eikä päästä sinua enää reviirilleen. Anna hamsterin tulla häkistä ulos ihan omia aikojaan, turhaan hoputtamatta.- SaRa @ Hamsu
Miten saan hamsterin kesytettyä? Se puree kun yritän houkutella sitä käteeni, mutta se silti näyttää haluavan käteen?! No pitäisikö vain antaa sen tulla käteeni puremaan? kiitti vastauksesta :)
SaRa @ Hamsu kirjoitti:
Miten saan hamsterin kesytettyä? Se puree kun yritän houkutella sitä käteeni, mutta se silti näyttää haluavan käteen?! No pitäisikö vain antaa sen tulla käteeni puremaan? kiitti vastauksesta :)
Jos se puree vain silloin, kun otat sitä ulos häkistä, kannattaa käyttää rullaa tai pikkulaatikkoa. Annat hamsun mennä rullaan tai laatikkoon ja sitten nostat sen sen sisällä ulos häkistä. Joillakin kääpiöhamstereilla voi olla aika voimakas reviirinpuolustusvaisto ja siksi ne purevat, kun omistajan käsi tunkeutuu niiden reviirille. Ongelma "poistuu" kun käytetään rullaa apuna.
- lllllllllllllllllllllllllll...
riippuu monta hasterii sulla on jos vastaat mun nimimerkkiin sen vastauksen monta hamsuu sulla on ni sit voin sanoo kun mulla on kultahamsteri nimimerkkini ja otsikkoni on lllllllllllllllllllllllllllllll ei välttämättä ihan saman verran mutta l-kirjainta koko ajan.
- YKSI HAMSTERI
...on mulla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514