Oon vähän innostunu tästä uudesta HD-hommelista ja kiinnostaisikin tietää mitä HD-materiaalin katsominen vaatii näytönohjaimelta. Mulla on kone jolla 720p HD toimii täysin moitteetta (AMD64 X2 5200 , 2GB RAM, GF8800GTS), mutta tuossa vieressä on toinen kone jossa vaan integroitu näyttis eikä 720p kuva pyöri niin millään... siinä on Sempron 2200 (1.5 GHz) prossu, 512MB DDR400-muistia (jota emolev käyttää @333MHz kun ei parempaan pysty). Ja näyttis tosiaan integroitu SiS 941GX jolla pyörittää korkeintaan työpöytää.
Pystyykö tuota prossutehon puutetta millään AGP-näyttiksellä kompensoimaan? Varmaan jollain saisi MPEG2 -pakatun HD:n pyörimään, mutta löytyykö laitteistopohjaista tukea esim. WMV HD:lle, DivX HD:lle tai H.264:lle? Vai onko windows niin kätevä että osaa käyttää näyttiksen tehoja CPU:n sijaan jos näyttiksestä tehoja löytyy?
Jos vastaus johonkin edellisistä on kyllä, niin mikä olisi sellainen kohtuu edullinen näyttis AGP-väylään?
720p HD:n vaatimukset...
5
525
Vastaukset
Nykykoneissa rajoittaa jo melkoisesti yhtään minkäännäköisen raskaamman ohjelman pyörittämistä.Aikoinaan oli F-Secure käytössä niin se vei jo yli 400Mb yhdistettynä muihin pakollisiin .Nyt noin 300MB kun tuo f-secure on poissa ja siirryin kevyempään.
Vähintään se 1Gb keskusmuistia ja muita vastauksia ehkä tuolta.
http://www.nvidia.com/object/7_series_techspecs.html- mää vaan
kiitos asiallisesta vastauksesta. F-Secure oli itelläkin joskus mutta ihan mahdoton muistisyöppö. Katsotaan josko tuota muistia toisen 512 saisi, tai jopa puoleentoista gigaan nostaisi :)
Näytönohjaimia olen tutkinut aika vähän, mutta näyttäisi että jo alle satasella saa näyttiksen (ATI) joka ainakin mainostaa että "watch HD content with ease..."
- saakoskok
pystyykö XP:llä katsomaan HD videoita?
pjotr.suomi24 kirjoitti:
ooommggg! ainakin itellä skulaa ja täysillä?
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/hdvideo/contentshowcase.aspx
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18629Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 95552
- 52519
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437