Hei pitkästä aikaa ystävät!
Kutsun teidät kaikki jäsenet perinteiseen syyskarkeloon tulevaksi viikonlopuksi Kartanooni. Mikäli joukossa on uusia, kevään kokouksessa hyväksyttyjä jäseniä, pyydän ottamaan yhteyttä sähköpostiini avaintunnuksen saamiseksi.
Kaikki muut halukkaat, entiset jäsenet, voivat ilmoittautua tänne, ettei sähköpostini tukkiudu kokonaan.
Ohjelmasta vastaa pitkälti sama joukko, kuin edellisinä vuosina, mutta olemme ottaneet esim. Dancing Matildan lisäksi ns. rohkeampaakin tanssia (Pertta-tädin pyynnöstä) mukaan.
Keltaisessa salissa on myös vakavampaa musiikkia, mm. Suomussalmen sekakuoro (joht. Bertel Ekström) sekä Voikkaan Voimisteluseuran naislaulajat (joht. Varma Gudjoi).
Runonlausuntaa kuulemme jälleen tänäkin vuonna, rouva Aina Tauti on luvannut esittää Karjalan murteella teoksen "Oottaks työ nähnt mei Aulista"? Varmasti mieleenpainuvaa.
Muutakin mukavaa on tulossa, mutta jätetään jotain yllätystä itse Kartanoon.
Tervetuloa kaikki entiset ja uudet jäsenet!
King Kale
puheenjohtaja
Arvoisat Kartanon Jäsenet
107
4394
Vastaukset
- marjapensas
Uskon niiden olevan sen verran mahtavat kekkerit, etten jäisi mistään hinnasta pois, jos minun seurani on kelvollinen?
En ole ennen "saanut" kartanossasi vieraillakaan,
jostain käsittämättömästä syystä:O
Voinen kertoa, että olen sisäsiisti, ainakin siihen asti, kun ei mene "överiksi".
Tarkoitan että Pertta täti ei villitse, niinkuin minun päivällisilläni, "hmm" olisikohan ollut joskus tammikuussa?
Ellen väärin muista, niin käväisit siellä sinäkin,
joten et mielestäni voi sulkea minua pois suosiostasi.
Olet kai kuullut sananlaskun, "vuoroin vieraissa"?:))
Jään innolla odottelemaan vastaustasi, vaikka en jäseneksi ole päässytkään? - PuskaPertta
Täten mitä kohteliaimmin tiedustelen
- onko kyseessä virtuaalireissu vaiko ihan oikea livenä tehtävä matka, siis fiktiota vaiko faktaa?
- Saavatko täällä puskassa asustavat ihan kunnon ihmisetkin juhliin saapua?
- Pitääkö ensin käydä sun postilaatikossa kyläilemässä, ilmoittautumassa?
Todella kiinnostava oli tämä viesti - en aiemmin ole juhlista kuullut. Tervetuloa takaisin, missä sitten lienetkin aikaasi viettänyt!
Noinkohan luulet saavasi elämää palstalle, kovin on hiljaista ollut viime aikoina.
En tiedä olenko uusia tai vanhoja jäseniä, mutta kovin mielelläni juhliisi tulisin.
Pertta-tädin juhlatkin ovat vielä kokematta, kun tuli jotain häslinkiä ja se remonttikin kesti siellä aiottua pidempään. Pertta-täti kun taisi järjestää niille komeille Remontti-Reiskoille muutakin puuhastelua.
Onko Rauha ottanut uuden nimen käyttöön, olen vain muistavani, että Rauhahan se Aulista on kaipaillut.
Ai niin, ei kai nämä nyt sitten mitkään nyyttikestit ole?
Kai kartanon herra ruoat ja juomat tarjoaa ja varsinkin juomat?
Muistan vain, että keväällä siitä tuli jotain hämminkiä.
Kiitos kuitenkin kutsusta, toivottavasti saat porukan liikkeelle!- Kingkale
Yritän vastailla kysymksiin, sikäli kun muistan niitä. Tässähän näkyy ainoastaan Tellastiinan viesti.
Ensiksikin kiitän ja kumarran tervetulotoivotuksista, otan ne ilolla vastaan.
Jäsen on tietysti henkilö, joka on aikaisemmin kirjautunut jäseneksi Kartanon listoille. Jäseneksi pääsee (tai valitaan tiukan seulan mukaan) kerran vuodessa pidettävässä meetingissä, jossa on arvovaltainen raati; allekirjoittanut ja vanhimpia jäseniämme sekä tietysti Pertta-täti. Jäseniä on tällä hetkellä 125, luvussa on mukana tänä keväänä liittyneet. Jäseniksi haluavia oli esim. tänä keväänä noin 300, joten ymmärrätte nyt tuon "tiukan seulan".
Joitain poikkeuksia olemme tehneet joka syksy, kun Kartanon juhlat on vietetty. Voimme ottaa muutaman ei-jäsenen mukaan, kuin kuunteluoppilaaksi tulevaa varten. Esimerkiksi Tellastiina ja Marjapensas ovat vanhoja tuttujamme, mutta tuo nimimerkki WP48 (muistaakseni) on aivan uusi tuttavuus. Ehkä joku osaa kertoa hänestä jotain ja suositella häntä?
Olen pahoillani, Tellastiina, muistin Rauhan nimen väärin. Eli Rauha Tauti on tietysti hänen oikea nimensä, sekoitin hänen nyt pitopalveluhenkilöön, anteeksi.
Tulikohan tässä nyt kaikki, mitä mielessä oli? Jos jotakuta jäi vielä askarruttamaan joku asia, kysykää reilusti, vastailen mielelläni, puheenjohtajan ominaisuudessa. Eri asia on, ehdinkö tänään tai huomennakaan, mutta heti kun se on mahdollista.
Mukavaa illanjatkoa jokaiselle, olipa mukava tulla takaisin pitkän ajan jälkeen tuttujen ystävien luo. Missähän mahtaa Olivia olla, kun ei ole vielä tullut palstalle tervehtimään.
King Kale
puheenjohtaja - Kingkale
Kingkale kirjoitti:
Yritän vastailla kysymksiin, sikäli kun muistan niitä. Tässähän näkyy ainoastaan Tellastiinan viesti.
Ensiksikin kiitän ja kumarran tervetulotoivotuksista, otan ne ilolla vastaan.
Jäsen on tietysti henkilö, joka on aikaisemmin kirjautunut jäseneksi Kartanon listoille. Jäseneksi pääsee (tai valitaan tiukan seulan mukaan) kerran vuodessa pidettävässä meetingissä, jossa on arvovaltainen raati; allekirjoittanut ja vanhimpia jäseniämme sekä tietysti Pertta-täti. Jäseniä on tällä hetkellä 125, luvussa on mukana tänä keväänä liittyneet. Jäseniksi haluavia oli esim. tänä keväänä noin 300, joten ymmärrätte nyt tuon "tiukan seulan".
Joitain poikkeuksia olemme tehneet joka syksy, kun Kartanon juhlat on vietetty. Voimme ottaa muutaman ei-jäsenen mukaan, kuin kuunteluoppilaaksi tulevaa varten. Esimerkiksi Tellastiina ja Marjapensas ovat vanhoja tuttujamme, mutta tuo nimimerkki WP48 (muistaakseni) on aivan uusi tuttavuus. Ehkä joku osaa kertoa hänestä jotain ja suositella häntä?
Olen pahoillani, Tellastiina, muistin Rauhan nimen väärin. Eli Rauha Tauti on tietysti hänen oikea nimensä, sekoitin hänen nyt pitopalveluhenkilöön, anteeksi.
Tulikohan tässä nyt kaikki, mitä mielessä oli? Jos jotakuta jäi vielä askarruttamaan joku asia, kysykää reilusti, vastailen mielelläni, puheenjohtajan ominaisuudessa. Eri asia on, ehdinkö tänään tai huomennakaan, mutta heti kun se on mahdollista.
Mukavaa illanjatkoa jokaiselle, olipa mukava tulla takaisin pitkän ajan jälkeen tuttujen ystävien luo. Missähän mahtaa Olivia olla, kun ei ole vielä tullut palstalle tervehtimään.
King Kale
puheenjohtajaKartanon juhlat eivät missään tapauksessa ole nyyttikestit, vaan tervetuloshampanja, illallinen, juomat ja ohjelma kuuluvat luonnollisesti jäsenetuihin.
Jos joku haluaa jotain tuliaisia tuoda, ovat kukkaset oiva lahja Kartanon lukuisiin saleihin ja huoneisiin.
King Kale
puheenjohtaja
- we47
kartano ja kuka tai ketkä voivat olla jäseniä???
- virtuaalia
Täällä mennään hieman dementiaa edelle. Me leikimme vain kuvitteelista/virtuaali elämää.
Tämä on hyvä harjoitus siihen, kun emme enää muista eilistä, mutta nuoruus on muistoissa.
- Wivi
Vihdoinkin jotain juhlia tähän kaamoksen keskelle. Tulen ilomielin ja ilmoittaudun tässä ja nyt. Olen ollut jäsen vuodesta 2005 ja jäsennumeroini on 92/05. Riittääkö tämä?
- sisäpiiriläisten
oma juttu? Tässä taas nähdään miten vedetään yhtä köyttä ja jätetään toiset ulkopuolelle asian. Joka palstallal sama juttu.
että KingKale lupasi ottaa uusia mukaan,
pois kaikki jutut sisäpiireistä, että tänne vaan!
- KristaTee
että olet palannut mistä sitten oletkaan palannut. Mielelläni, kovin mielelläni osallistuisin syyskarkeloihin. Nyt on vain niin hassusti, etten tiedä olenko jäsen vai enkö ole. Siis minne pitäisi ilmoittautua? Sinne, tänne vai tuonne? Vai onko jonkinlaiset sisäänpääsykokeet? Testit?
Voisitko ystävällisesti kertoa, mitä pitää tehdä. Enhän toki voi rynnätä paikalle ja sitten huomata, ettei ovet aukeakaan. Kerrothan?- Kingkale
Sinä, jos kuka olet tietenkin jäsenemme. Katsoin kortistoa ja huomasin, että olet liittynyt 2006 mukaamme, eli vuosi sitten keväällä. Olet siis mitä sydämellisimmin tervetullut Kartanoon.
Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin pukeutua ensi perjantaina iltapukuun ja olla valmiina pihallasi klo 18, Sinut haetaan. Otat vähän seikkailumieltä mukaan ja siinä kaikki.
Jos Sinulle ei ovet avautuisi niin kenelle, Krista-hyvä :) Että on Sinuakin ollut ikävä! - KristaTee
Kingkale kirjoitti:
Sinä, jos kuka olet tietenkin jäsenemme. Katsoin kortistoa ja huomasin, että olet liittynyt 2006 mukaamme, eli vuosi sitten keväällä. Olet siis mitä sydämellisimmin tervetullut Kartanoon.
Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin pukeutua ensi perjantaina iltapukuun ja olla valmiina pihallasi klo 18, Sinut haetaan. Otat vähän seikkailumieltä mukaan ja siinä kaikki.
Jos Sinulle ei ovet avautuisi niin kenelle, Krista-hyvä :) Että on Sinuakin ollut ikävä!nyt tuli itku. Noin kauniita sanoja en ole varmaan koskaan ennen kuullut.
Pukeudun siis kauneimpaan iltapukuuni ja odottelen tuossa pihalla ensi perjantaina klo 18. Tai kävelenkin pihatien päähän ja odottelen postilaatikon luona. Postilaatikko on vihreä, minä olen se pinkki siinä sen vieressä. KristaTee kirjoitti:
nyt tuli itku. Noin kauniita sanoja en ole varmaan koskaan ennen kuullut.
Pukeudun siis kauneimpaan iltapukuuni ja odottelen tuossa pihalla ensi perjantaina klo 18. Tai kävelenkin pihatien päähän ja odottelen postilaatikon luona. Postilaatikko on vihreä, minä olen se pinkki siinä sen vieressä.Voisikohan Liimatainen ystävällisesti koukata meidän kautta Krisseä hakiessaan?
Ei siitä paljon mutkaa tule ja saisimme vähän Krissen kanssa rupatella ihan kahdestaan.- Kingkale ek
Tellastiina kirjoitti:
Voisikohan Liimatainen ystävällisesti koukata meidän kautta Krisseä hakiessaan?
Ei siitä paljon mutkaa tule ja saisimme vähän Krissen kanssa rupatella ihan kahdestaan.Liimatainen tulee mielellään hakemaan Sinut samalla kuin Kristan. Voitte toki jutella tilavassa peräosassa, kuohuviiniä on tarjolla jääkaapissa, ottakaa niin paljon kuin haluatte. Siellä on muutakin pientä purtavaa, kuten ranskalaisia juustoja, pikku-crossantteja ja hedelmiä.
Tervetuloa ja viihtykää jo matkalla! Kingkale ek kirjoitti:
Liimatainen tulee mielellään hakemaan Sinut samalla kuin Kristan. Voitte toki jutella tilavassa peräosassa, kuohuviiniä on tarjolla jääkaapissa, ottakaa niin paljon kuin haluatte. Siellä on muutakin pientä purtavaa, kuten ranskalaisia juustoja, pikku-crossantteja ja hedelmiä.
Tervetuloa ja viihtykää jo matkalla!Arvasin, että se onnistuu!
- Rauha Tauti
Syväme halvaannukse mie melkei sain, ko näin, jot lausumist esittää Aina Tauti! Silmät muljahtiit puolen toist kierrosta. Ensimmäine aatos ol tietyst, jot nyt se Aulis on jo syyllistynt kaksinnaimiseekii kaikkie muihe kolttosiisa lisäks, mut oikesha tuo. Vieläkki käyp syvämes semmone rummutus, jot ei toist tolkkuu.
Minnuuha siin sit loppui lopuks tarkotettiikii, sain akentiltai tiijon myöhää illal, jot semmonen keikka ois tiijos.
Onkelma o vaan siin, jot miul ei oo ko Länkelmäe puku ja siihe kuuluu niiko kokonaisutta silmäl pittäe huopatohvelimet. Ei oo tohvelimmii. Nuorimmainen vahinkos sauna uunis poltti.
Mahtaaks miu valkose vihkikenkät käyvä?
Mie oon toe perrää hyvi tarkka tyyliasjoist, enkä muis olosuhteis ees aattelis panna ihtiäin alttiiks moisel tyylirikol, mut nyt on lompsa tyhjä, eikä uusii varusteit pysty millää ilveel hankkimaa.
Vieläks se essiintymine on kuiteki voimas? - Pertta-täti
Kuulun aktiivisuuteni ansiosta Kartanon juhla- ja saneeraustoimikuntaan.
Työt ovat Kartanossa loppuneet, viimeisiä pihavaloja asennetaan ja viikonloppuna on suuret juhlat.
Selvennyksenä ohjelmistoon kerron vielä, että Keltaisen salin esiintyjät ja esim. Keltaisessa salissa tarjottavat ruuat ja juomat on tarkoitettu alle kuusikymmenvuotiaille.
Ylempi ikäluokka bailaa Vihreässä salissa. Siellä esiintyy mm. tanssiryhmä Scandinavian Hunks, Matti Nykänen ja Spice Gilrls.
Tarjottavaa löytyy sekä omille, että teetetyille hampaille.
Juhlapuvustus on tietysti iltapukuluokkaa. Muuhun emme voi alentua.
Minun pukuni on tällä hetkellä suurinta huutoa muotimaailmassa olevaa läpinäkyvää sellofaania.
Enempää en voi vielä kertoa.
Kaartin soittokunta johdattaa vieraat pihalta sisätiloihin. Soittokuntaa on vahvistettu kahdella torvella ja yhdellä zsymbaalilla.
Tervetuliaismaljana nautitaan Kartanon omaa kuohuviiniä, etelä-Italian vehreillä rinteillä kasvatetuista rypäleistä valmistettua.
Diadeemit ja tiarat naisilla ovat sangen sallittuja, kuten myös muut arvokorut.Tämä nyt menee vähän asian vierestä, mutta olen ymmärtänyt sinun rempanneen omaa kartanoasi.
Tästä annat sen käsityksen, että olet ollut työnjohtajana KingKalen kartanossa!
Sinulla ei siis olekkaan mitään omaa kartanoa - taidat huijata meitä kaikkia ja niin kovasti kun olen minäkin yrittänyt sinua mielistellä, että pääsisin katsomaan kartanoasi.
Olen syvästi pettynyt!- Pertta-täti
Tellastiina kirjoitti:
Tämä nyt menee vähän asian vierestä, mutta olen ymmärtänyt sinun rempanneen omaa kartanoasi.
Tästä annat sen käsityksen, että olet ollut työnjohtajana KingKalen kartanossa!
Sinulla ei siis olekkaan mitään omaa kartanoa - taidat huijata meitä kaikkia ja niin kovasti kun olen minäkin yrittänyt sinua mielistellä, että pääsisin katsomaan kartanoasi.
Olen syvästi pettynyt!Olen syvän surun vallassa, jos tunnet, että olen sinua huijannut.
Luulin sinun ymmärtäneen, että kysymyksessä on sukukartano. Minä sen suvun vanhimpana omistan, mutta KingKale isännöi.
Minun aikani ei millään riitä kaikkia asioita hoitamaan, eikä minulla ole (enää) ihan niin paljon liikemiesvaistoa kuin on nuorella sukulaispojallani.
Hän hoitaa suvun bisnekset, olen niistä vetäytynyt sivuun ja omistaudun lähinnä itselleni ja lukuisille harrastuksilleni.
Toki yritän mahdollisuuksien mukaan ottaa osaa hallitusten ja johtokuntien kokouksiin, mutta ihan totta puhuen, ne eivät minua enää pahemmin kiinnosta.
On niin paljon muuta, mukavampaa puuhaa.
KingKale on myös hoitanut Kartanon vieraslistan ja ilokseni huomaan näkeväni myös sinut viikonloppuna Kartanossa.
Onhan sinulla pukusuunnittelija? Minä voin lainata omaani, jos tarvitset. Pertta-täti kirjoitti:
Olen syvän surun vallassa, jos tunnet, että olen sinua huijannut.
Luulin sinun ymmärtäneen, että kysymyksessä on sukukartano. Minä sen suvun vanhimpana omistan, mutta KingKale isännöi.
Minun aikani ei millään riitä kaikkia asioita hoitamaan, eikä minulla ole (enää) ihan niin paljon liikemiesvaistoa kuin on nuorella sukulaispojallani.
Hän hoitaa suvun bisnekset, olen niistä vetäytynyt sivuun ja omistaudun lähinnä itselleni ja lukuisille harrastuksilleni.
Toki yritän mahdollisuuksien mukaan ottaa osaa hallitusten ja johtokuntien kokouksiin, mutta ihan totta puhuen, ne eivät minua enää pahemmin kiinnosta.
On niin paljon muuta, mukavampaa puuhaa.
KingKale on myös hoitanut Kartanon vieraslistan ja ilokseni huomaan näkeväni myös sinut viikonloppuna Kartanossa.
Onhan sinulla pukusuunnittelija? Minä voin lainata omaani, jos tarvitset.huonosti siihen kartanon sukuhistoriaan, joten anteeksi tämä väärinkäsitys.
Mitä pukuongelmaan tulee, niin olen pyytänyt Rouva Olivia Koota stailaajakseni, hänellä on hyvä tyylitaju.
Pitääkin mennä Pystybaariin tapaamaan häntä, josko hän ehtii avukseni.
Anteeksi vielä kerran epäilyni!
- Jäseneksi haluava
jos joku julkkis suosittelee? Tunnen monia, esim. Martina Aitolehti, Matti Nykänen ja Vesa Keskinen, kaikki kivoja viikonloppukavereita.
Vastatkaa joku jo jäsen, pliiis. Vai pitääkö Kingkalelle olla "kiltti"??????? Mitä muita etuja jäsenyydestä on kun tämä juhla?että kaikki ovat tervetulleita Kartanoon, on ne sen verran suuripiirteisiä.
Voithan sinä vähän yritää "nuoleskella" KingKalea, koittaa auttaako se, itse en pysty siihen sanomaan mitään.- a-woman1
Kuulostaapa hienolta. Toivottavasti teillä kaikilla on siellä hauskaa!
Kateellisena ajattelen teitä lauantaina. En näet ole jäsen enkä muistaakseni edelleenkään edes esitelty Pertta-rouvalle. KingKale-herra taisi kerran nyökätä hyvän päivän. Se ei kuitenkaan tehne minusta jäsentä.
Mukavaa juhlaa kuitenkin teille armoitetuille! - Parish Hilton
Ei taida KingKale perustaa tuonsortin julkkisksista.Hän arvostaa aitoutta ja rehellisyyttä.(toki myös naiskauneutta...)
Itsellänikin meni puolivuotta päästä piireihin.
Rohkeasti lähestyt vain Hra Kalea, hän kyllä joko hylkää tai halajaa mukaan Sinut. - Parjalan Paris
Parish Hilton kirjoitti:
Ei taida KingKale perustaa tuonsortin julkkisksista.Hän arvostaa aitoutta ja rehellisyyttä.(toki myös naiskauneutta...)
Itsellänikin meni puolivuotta päästä piireihin.
Rohkeasti lähestyt vain Hra Kalea, hän kyllä joko hylkää tai halajaa mukaan Sinut.Kingi on hulluna naisiin, kerron nyt vinkin.
Laita minari, korkkarit ja pikkarit ja ota ne sit vähitellen pois. Eiköhän se siitä.
nimim.kokemusesta puhun. - Kutsuttu
a-woman1 kirjoitti:
Kuulostaapa hienolta. Toivottavasti teillä kaikilla on siellä hauskaa!
Kateellisena ajattelen teitä lauantaina. En näet ole jäsen enkä muistaakseni edelleenkään edes esitelty Pertta-rouvalle. KingKale-herra taisi kerran nyökätä hyvän päivän. Se ei kuitenkaan tehne minusta jäsentä.
Mukavaa juhlaa kuitenkin teille armoitetuille!A-luokan woman mahtuu sekaan, tule tule. Ota yhteys Kaleen ja sovi asiasta.
- mukaaaaaaan
Parjalan Paris kirjoitti:
Kingi on hulluna naisiin, kerron nyt vinkin.
Laita minari, korkkarit ja pikkarit ja ota ne sit vähitellen pois. Eiköhän se siitä.
nimim.kokemusesta puhun.Kohteliaasti lähestyn ja uskallan kysyä.Kuinka tiukka seula on. Sen voin luvata et jos päälikkö ymmartää naiskaunetus niin minus löytyy.Miun entinen mies tuo toivo sano et oot sinä lempi lempiväinen nainen.Ei oo toivoo ennää niin oisko miehii palon paikal.VOIN MINÄ VILAUTTAAKIN ON KUNNON PITSILAHKEET HOUSUIS JA NE REIDET JYTYÄ TAVARAA......ET JOS KUTTUTAAN NIIN ILMOTUSTA OOTTELEN...YST.lempi umpireitinen.......ps.näkö vähä huono.
Hermoja raastavan odottelun jälkeen on siis vihdoinkin Kartano -viikonloppu käsillä. Tässä ja nyt ilmoittaudun osallistujaksi tuohon kulttuurilliseen/viihdyttävään/mieltä ylentävään ja hauskaan tapaamiseen.
Kiitos sinulle King Kale myös siitä kauniista postikortista, jonka lähetit lomamatkaltasi Malediiveilta. Kuvasta päätellen olet todellakin ollut Paratiisissa!- pohpoika
sitä sattuu ja tapahtuu tuli tuossa lukiessa vain mieleen yks juttu matkan varrelta.
Häät oli vietetty ja tuore aviopari vetäytyi yläkertaan, kun muu hääväki jäi nauttimaan pöydän antimista. Jonkin ajan kuluttua yläkerrasta kuului kolinaa ja kaikkien ällistykseksi sulhanen ilmestyi yöpaidassaan häävieraiden joukkoon ja etsiytyi uuden anoppinsa luokse.
- Mitä minä nyt teen, kun Maija pyörtyi? sulhanen valitti.
- Mites se on mahdollista, anoppi ihmetteli, - no, kuivaa nyt aluksi silmäsi, niin lähdetään sitten tutkimaan tilannetta.
Hieman rauhoittuneena sulhanen nosti yöpaitansa lievettä pyyhkiäkseen silmänsä - silloin pyörtyi anoppi.
Et kaiken laista tarinaa sitä kuuleekin matkan varrella :)) - pikkumusta ek
pohpoika kirjoitti:
sitä sattuu ja tapahtuu tuli tuossa lukiessa vain mieleen yks juttu matkan varrelta.
Häät oli vietetty ja tuore aviopari vetäytyi yläkertaan, kun muu hääväki jäi nauttimaan pöydän antimista. Jonkin ajan kuluttua yläkerrasta kuului kolinaa ja kaikkien ällistykseksi sulhanen ilmestyi yöpaidassaan häävieraiden joukkoon ja etsiytyi uuden anoppinsa luokse.
- Mitä minä nyt teen, kun Maija pyörtyi? sulhanen valitti.
- Mites se on mahdollista, anoppi ihmetteli, - no, kuivaa nyt aluksi silmäsi, niin lähdetään sitten tutkimaan tilannetta.
Hieman rauhoittuneena sulhanen nosti yöpaitansa lievettä pyyhkiäkseen silmänsä - silloin pyörtyi anoppi.
Et kaiken laista tarinaa sitä kuuleekin matkan varrella :))..osannut yhdistää kommenttiasi tuohon ilmoittautumiseeni Kartano-viikonloppuun!
Apua - onko ymmärryksessäni jotain vikaa??? - Kingkale ek
Terveiset todellakin Malediiveilta, olin Malen saarella kolmisen viikkoa lomailemassa. Tokihan sinnekin piti kannettava mukaan ottaa niin kuin kunnon bisnesmies tekee : / Koskaan ei pääse töistä kokonaan eroon.
Sinulle oikein paljon tervetuloa Kartanoon! Muista laittaa se "pikkumusta" ylle, samoin kuin alle :)
Nähdään perjantaina. Suukoin KK
- Pauli-kummi
Olemme juuri palanneet Helgen kanssa pitkältä Thaimaan-lomaltamme ja tuntuu todella mukavalta aloittaa taas uusi työrupeama Kartanon juhlien jälkeen.
Kylläpä me nautimme Thaimaan suloisesta lämmöstä ja sen monen monista hellistä palveluista.
Helge kävi manikyyrissä useampaankin kertaan ja teetti itselleen kymmenkunta upeaa silkkipukua.
Tuk-tukilla kiertelimme saarta, olimme norsusafarilla meressä vain kelluimme ja annoimme auringon hyväillä.
Pertta-tädin tuliaiset ovat isossa laatikossa tuossa hallin nurkassa. Sai mitä halusi.
Helge on kylvyssä, pesemässä pois matkan rasituksia ja sitten lähdemme yhdessä viettämään teehetkeä Fasun kahvilaan.
Oi, minä niin odotan Kartanon juhlia! Koirani söi kutsukirjeen ennenkuin ehdin lukea sen kunnolla ja sen vuoksi olen nyt vähän hukassa, kun en tiedä miten toimia! Toivottavasti ensimmäinen Kartano-viikonloppuni ei jää myös viimeiseksi - ja pelkäksi ajatukseksi. Pyydän toimintaohjeita vaikka sähköpostiini, kiitos!
Ps. koirani sai kulmanrypistyksen asian johdosta.- Pertta-täti
Ehdotan, että seuraat lähipäivien ajan koirasi suolentoimintaa.
Jos mitään asiaa auttavaa ei tapahdu, otat koirasi mukaan viikonloppuna.
Kyllä kutsukirjeesi löytyy, meillä on pätevä henkilökunta ja varautunut kaikkeen.
Täytyy eräs kömmähdys tässä korjata, kun rakkaan sukulaispoikani nimen (vanhuuttani) kirjoitin väärin. Hän on siis Kingkale, ei KingKale.
Suuremman ja nolomman virheen tein erään toisen nuoren sukulaispoikani kohdalla.
Hänen nimensä, tarina vaatii sen ilmaisemisen, on Orvo Jänis.
Minä laitoin hänelle nimipäiväkortin kymmenisen vuotta sitten ja kiireessä kirjoitin korttiin Orpo Jänis. Pertta-täti kirjoitti:
Ehdotan, että seuraat lähipäivien ajan koirasi suolentoimintaa.
Jos mitään asiaa auttavaa ei tapahdu, otat koirasi mukaan viikonloppuna.
Kyllä kutsukirjeesi löytyy, meillä on pätevä henkilökunta ja varautunut kaikkeen.
Täytyy eräs kömmähdys tässä korjata, kun rakkaan sukulaispoikani nimen (vanhuuttani) kirjoitin väärin. Hän on siis Kingkale, ei KingKale.
Suuremman ja nolomman virheen tein erään toisen nuoren sukulaispoikani kohdalla.
Hänen nimensä, tarina vaatii sen ilmaisemisen, on Orvo Jänis.
Minä laitoin hänelle nimipäiväkortin kymmenisen vuotta sitten ja kiireessä kirjoitin korttiin Orpo Jänis.Minäkin olen tässä täpinöissäni koko ajan kirjoittanut Kingkalen nimen väärin, mutta niin näkyy tehneen moni muukin.
Olen ennenkin sanonut ehkä olevani lukihäiriöinen ja taitaa se niin olla.
Anteeksi nyt kuitenkin!
- Hedwiina
Mie tuun mie tuun! Pitää "pakolliset" kartanopileet kokea, ehottomasti. Mie oonkii ollu nii väskä täs pimees maailmas. Tulis vaik lunta..
Tullaaks miuta hakemaa tänä vuonna? Vai jalanko taas tuun? Jos jalan, ni miu pittää sit huomen lähtee jo laittaa tossuu toise ettee.
Tai sit mie kyselen kyytii, jos joku muukii ois täält päi lähös, sinnepäi, siis. Eli onko?- pikkuhiljaa
kävelemmää ni ehit hyvin perille. Jos näyttää siltä että et ehi, liftaa loppumatka.
Mut jos nätisti pyyvät, voi olla et Kingi antaa siulekkii limusiinikyytiä. Tai jottai muuta kyytii. - Liimatainen, limousinekulje...
Rouva haetaan ulko-ovelta ja toimitetaan ulko-ovelle.
Hän on ihan levollinen vaan. - Hedwiina
pikkuhiljaa kirjoitti:
kävelemmää ni ehit hyvin perille. Jos näyttää siltä että et ehi, liftaa loppumatka.
Mut jos nätisti pyyvät, voi olla et Kingi antaa siulekkii limusiinikyytiä. Tai jottai muuta kyytii.Mie autokyyvvit ymmärrän, mut ehä mie Kingkalelt muuta kyytii taho, sehä olis sit sukurutshahusta!
Vaik komia mies onkii.... - Hedwiina
Liimatainen, limousinekulje... kirjoitti:
Rouva haetaan ulko-ovelta ja toimitetaan ulko-ovelle.
Hän on ihan levollinen vaan.on aina niin hyvä!
Paatha taas jemmaa sitä kuohuvaa(laatikollisen) miulle? Et pääsee tunnelmaan :)
- joiden nimi on
Pirjo, Erja, Sirpa, Marja, Mirja, Pirkko, Mervi, Anne, Soile, Maire, Lahja, Ulpu, Maria, Airi, Terttu, Eija, Orvokki, Elvi, Meri, Laura, Eini, Ulla, Sylvi, Iina, Maarit, Leena, Ilona, Niina, Valma, Maria, Saija, Aira tai Seija, olkaa hyvät ja ottakaa minuun pikaisesti yhteyttä!
Asia koskee tulevaa viikonloppua.- Pertta-täti
Miksi Pertta puutttui?
- lempi umpireitinen
Pertta-täti kirjoitti:
Miksi Pertta puutttui?
taas jäärä kotio .voi voi voi ehkä ens kerralla....
sinä ystävällisesti ilmoittaa keneen pitää ottaa yhteyttä.
Ai, mutta eihän siinä minun nimeäni ollutkaan - parempi ehkä niin onkin, eihän sitä tuntemattomiin mitään yhteyksiä oteta.
Kiitos kutsusta, tulen enemmän kuin mielelläni.
Mielenkiintoinen ohjelma siellä luvassa ;)
Löytyykö yksinäiselle naiselle sieltä kavaljeeria lattialle, kun niin pidän tanssimisesta?
Mukavaa saada tavata tuttuja pitkästä aikaa!- Kingkale ek
Mukavaa kuulla, että tulet! Melkein olisinkin loukkaantunut, jos muuta olisit vastannut.
Tanssittajia löytyy kyllä. Pertta on luvannut hoitaa tanssittelijat, eiköhän sieltä löydy ikähaitarista 18-35 salskeita miehiä, eli juuri ne, jotka Pertta kelpuuttaa.
Muistathan Anna-muruseni varata yhden tanssin minulle
- Aina Karvanen
Ainan HyvänTuulen Pitopalvelu on jälleen valmiina palvelemaan Kartanon korkea-arvoisia vieraita.
Muistattehan, että meiltä saa gourmet-aterioita vaativaan makuun ja roskaruokaa muille.
Olemme herran tähden...ei, vaan viiden tähden pitopalvelu. Maineemme on kiirinyt ympäri Eurooppaa.
Hyvähampaisille maukkaat pippuripihvit tryffelikastikkeella, tuoretta parsaa ja jälkiruuaksi come le aut parfait, vadelmilla tai ilman.
Hampaattomille maukkaat soseet, liukkaat kiisselit ja helposti alas solahtavat, suussasulavat vanukkaat.
Päivystämme sovittuina aikoina.- Kingkale ek
Voisitteko kääntyä Pertta-tädin puoleen tässä asiassa. Hän tai hänen taloudenhoitajansa hoitaa talouspuolen.
King Kale - Pertta-täti
Nyt täytyy sanoa, että vaikka olen ollut tilaisuudessa maistelemaan kaikenlaisia mannermaisia ja kaukomaidenkin herkkuja, en usko, että pitäisin pippuripihvistä suklaakastikkeessa.
Tuskin kukaan muukaan Kartanon vieraista.
Me käytämme omaa palveluskuntaamme, sillä mitä järkeä on pitää viittätoista palvelijaa ja tilata juhliin pitopalvelu.
Olen tuonut kokin, monsieur Jacques-Francoisen, Nizzan kodistani valmistamaan juhliin ruuan.
Myös tuoreet vihannekset ja muut tilbehööberit tulevat sieltä.
Ainoastaan ruisleipä on paikallista.
Joten, kiitos, mutta ei kiitos. - Paroni von Ribbentrop
Pertta-täti kirjoitti:
Nyt täytyy sanoa, että vaikka olen ollut tilaisuudessa maistelemaan kaikenlaisia mannermaisia ja kaukomaidenkin herkkuja, en usko, että pitäisin pippuripihvistä suklaakastikkeessa.
Tuskin kukaan muukaan Kartanon vieraista.
Me käytämme omaa palveluskuntaamme, sillä mitä järkeä on pitää viittätoista palvelijaa ja tilata juhliin pitopalvelu.
Olen tuonut kokin, monsieur Jacques-Francoisen, Nizzan kodistani valmistamaan juhliin ruuan.
Myös tuoreet vihannekset ja muut tilbehööberit tulevat sieltä.
Ainoastaan ruisleipä on paikallista.
Joten, kiitos, mutta ei kiitos.Herkuista tulit Sinä mieleen Perttaseni. Olen yrittänyt tavoittaa sinua meilein, faxein, lähetein, jopa puhelimitse. Oletko suuttunut minulle jostain? Olisin mielummin henk.koht.keskustellut kanssasi, enkä näin julkisesti. Mutta, Sinulta jäi viimekuussa syyshuvilallemme "piip". Luultavasti Sinulla on niitä useampiakin, mutta jos kaipailet. Samoin "piip" "piip" löytyivät "piip":stä.
Nuori Hra paronin huoneesta löytyi myös "piip" (mitä kyllä suuresti ihmettelen...ehkä dobermannini oli ne sinne kuljettaneet)
Ja Perttaseni, tiedän, että pidät suklaakastikkeesta! (ehkä et aivan pippuripihvin kera) kuten myös kermavaahdosta. Niitä minulta löytyy aina kylmähuoneesta, josko sattuisit sulostuttamaan eloani, joku ilta. Odottaen, Sinun "piip" Paroni - Pertta-täti
Paroni von Ribbentrop kirjoitti:
Herkuista tulit Sinä mieleen Perttaseni. Olen yrittänyt tavoittaa sinua meilein, faxein, lähetein, jopa puhelimitse. Oletko suuttunut minulle jostain? Olisin mielummin henk.koht.keskustellut kanssasi, enkä näin julkisesti. Mutta, Sinulta jäi viimekuussa syyshuvilallemme "piip". Luultavasti Sinulla on niitä useampiakin, mutta jos kaipailet. Samoin "piip" "piip" löytyivät "piip":stä.
Nuori Hra paronin huoneesta löytyi myös "piip" (mitä kyllä suuresti ihmettelen...ehkä dobermannini oli ne sinne kuljettaneet)
Ja Perttaseni, tiedän, että pidät suklaakastikkeesta! (ehkä et aivan pippuripihvin kera) kuten myös kermavaahdosta. Niitä minulta löytyy aina kylmähuoneesta, josko sattuisit sulostuttamaan eloani, joku ilta. Odottaen, Sinun "piip" ParoniSinä olet jo kerran ollut käräjillä aatelisvaakunasi väärennöksestä. Haluatko nyt sinne uudelleen, tällä kertaa kunnianloukkauksesta?
Ei sentään, en minä haasta sinua käräjiin, saat siitä vain turhaa julkisuutta. Vihjaanpa Kingkalen gorilloille, että olisi vähän töitä.
Ja jollekin lehdelle, esim. Ilta-Sanomille, voisin vihjaista taipumuksistasi vaikkapa koirasi suhteen.
Ja senhän koko lähipiirisi tietää, että naisista et piittaa vähääkään.
Äläkä sotke minua "nuoren hra paronin" ja sinun väleihin. Siihen väliin ei taida kukaan mahtuakaan. - Paroni von Ribbentroppen
Pertta-täti kirjoitti:
Sinä olet jo kerran ollut käräjillä aatelisvaakunasi väärennöksestä. Haluatko nyt sinne uudelleen, tällä kertaa kunnianloukkauksesta?
Ei sentään, en minä haasta sinua käräjiin, saat siitä vain turhaa julkisuutta. Vihjaanpa Kingkalen gorilloille, että olisi vähän töitä.
Ja jollekin lehdelle, esim. Ilta-Sanomille, voisin vihjaista taipumuksistasi vaikkapa koirasi suhteen.
Äläkä sotke minua "nuoren hra paronin" ja sinun väleihin. Siihen väliin ei taida kukaan mahtuakaan.PerttaPertta ärhäkkä tappurapensaani! Minä niin "piip" sinun etelä-eurooppalaista tempperamenttisuuttasi. (kuten huomaat,sensuroin kaikki sellaiset sanat, josta voisi tulkita, että meillä olisi pikku salasuhde.Luonnollisesti haluan mainettasi kunnioittaa ja vaalia, pikku varpuseni)
Älä kiusaa minua sanallisesti,kun et ole paikalla talitinttiseni. Tiedät, että "piip" siitä suunnattomasti. Nyt haluan sinut "piip" lepäämään. Pääsetkö harrastuksesi jälkeen(mikä se tänään onkaan?) piipahtamaan "piip" pirtissäni? Omasi "Ribsukka" - Paroni von Ribbentroppen
Pertta-täti kirjoitti:
Sinä olet jo kerran ollut käräjillä aatelisvaakunasi väärennöksestä. Haluatko nyt sinne uudelleen, tällä kertaa kunnianloukkauksesta?
Äläkä sotke minua "nuoren hra paronin" ja sinun väleihin. Siihen väliin ei taida kukaan mahtuakaan.Kiitos "piip" yöstä, pieni kolibrini!
Meidän täytynee kyllä hieman olla varovaisempia, rva Paronitar epäilee jotain.
Hän nimittäin aamulla kyseli, miksi Pertta oli sängyssäni ja ilkosen"piip"? Ääni oli senverran kysyvä, että luulen pienen epäilyksen käyneen hänen mielessään. Mutta,hömötiaiseni, emme me tätä sala "piip" lopeteta!
Tulen kartanoon luonnollisesti rouvani kanssa, olkaamme siis siivosti hänen nähtensä. Jos millään pystyt esittämään välinpitämätöntä ja peittämään villit tunteesi, punatulkkuni.
Onhan punainen huone taas "rauhoitettu" yksityiskäyttöösi? (eli meille,puluseni) - Paronitar von Ribbentroppen
Paroni von Ribbentroppen kirjoitti:
Kiitos "piip" yöstä, pieni kolibrini!
Hän nimittäin aamulla kyseli, miksi Pertta oli sängyssäni ja ilkosen"piip"? Ääni oli senverran kysyvä, että luulen pienen epäilyksen käyneen hänen mielessään. Mutta,hömötiaiseni, emme me tätä sala "piip" lopeteta!
Tulen kartanoon luonnollisesti rouvani kanssa, olkaamme siis siivosti hänen nähtensä. Jos millään pystyt esittämään välinpitämätöntä ja peittämään villit tunteesi, punatulkkuni.
Onhan punainen huone taas "rauhoitettu" yksityiskäyttöösi? (eli meille,puluseni)näin tuon. Et sinä, armaani, mihinkään "piip"-huoneisiin mene. Et punaisiin etkä "piip".
- Kreivi Dracula
Paroni von Ribbentrop kirjoitti:
Herkuista tulit Sinä mieleen Perttaseni. Olen yrittänyt tavoittaa sinua meilein, faxein, lähetein, jopa puhelimitse. Oletko suuttunut minulle jostain? Olisin mielummin henk.koht.keskustellut kanssasi, enkä näin julkisesti. Mutta, Sinulta jäi viimekuussa syyshuvilallemme "piip". Luultavasti Sinulla on niitä useampiakin, mutta jos kaipailet. Samoin "piip" "piip" löytyivät "piip":stä.
Ja Perttaseni, tiedän, että pidät suklaakastikkeesta! (ehkä et aivan pippuripihvin kera) kuten myös kermavaahdosta. Niitä minulta löytyy aina kylmähuoneesta, josko sattuisit sulostuttamaan eloani, joku ilta. Odottaen, Sinun "piip" Paronitule minun huoneeseeni, annan ikuisia tulisuudelmia kaulallesi.
- Paronisi
Paronitar von Ribbentroppen kirjoitti:
näin tuon. Et sinä, armaani, mihinkään "piip"-huoneisiin mene. Et punaisiin etkä "piip".
pupuseni. En se ollut minä, miehesi,Paroni von Ribbentroppen, joka on tuollaista kirjoitellut! Joku käyttää nyt aatelisnimeäni väärin. Uskothan minua kaniseni?
- Paronittaresi
Paronisi kirjoitti:
pupuseni. En se ollut minä, miehesi,Paroni von Ribbentroppen, joka on tuollaista kirjoitellut! Joku käyttää nyt aatelisnimeäni väärin. Uskothan minua kaniseni?
en pahkasikani, en ymmärtänyt. Enkä usko, korppikotkani.
- Paroni von Ribbentroppen
Paronittaresi kirjoitti:
en pahkasikani, en ymmärtänyt. Enkä usko, korppikotkani.
Sinähän olet leikkisällä tuulella, villikanini! (siitä onkin jo aikaa, kun "piip" viimeeksi)Tunnen tuon "piip" leikin. Olen jo matkalla kotiin. Levittäisitkö sen kanintaljan valmiiksi takan eteen?
- Paronittaresi
Sinähän olet leikkisällä tuulella, villikanini! (siitä onkin jo aikaa, kun "piip" viimeeksi)Tunnen tuon "piip" leikin. Olen jo matkalla kotiin. Levittäisitkö sen kanintaljan valmiiksi takan eteen?
Johan muuttui ääni kellossa. Odota hetki siinä huvimajan takana. Laitan itseni kuntoon. (Pehtoori menee nyt, takakautta).
- Paroni von..
Paronittaresi kirjoitti:
Johan muuttui ääni kellossa. Odota hetki siinä huvimajan takana. Laitan itseni kuntoon. (Pehtoori menee nyt, takakautta).
Tuliko pehtoori jo?
Lähetin hänet luoksesi jo puoleltapäivin. Jotain pensaiden harvennuksesta oli puhetta. Pusikot rehottavat niin pahasti. Sanoi pehtoori. - Paronittaresi
Paroni von.. kirjoitti:
Tuliko pehtoori jo?
Lähetin hänet luoksesi jo puoleltapäivin. Jotain pensaiden harvennuksesta oli puhetta. Pusikot rehottavat niin pahasti. Sanoi pehtoori.Vaan ei rehota enää.
Rusakko? Onko minulla niin isot korvat? Sihteeri! Heti tilaamaan aika kirurgille! Ja sinä, boakäärmeeni, et tänne tule ennenkuin korvani ovat kunnossa. Hus. Mene Bärttasi luokse. Hänellä on varmaan sievät korvat. Kun saan itseni kuntoon, tulen ja revin ne hänen päästään. Paronittaresi kirjoitti:
Vaan ei rehota enää.
Rusakko? Onko minulla niin isot korvat? Sihteeri! Heti tilaamaan aika kirurgille! Ja sinä, boakäärmeeni, et tänne tule ennenkuin korvani ovat kunnossa. Hus. Mene Bärttasi luokse. Hänellä on varmaan sievät korvat. Kun saan itseni kuntoon, tulen ja revin ne hänen päästään.ylläoleva pätkä jotain näytelmän käsikirjoitusta?
Onko sitä tarkoitus esittää Kartanon juhlissa?
Suonet anteeksi kritiikkini, mutta ei sinusta uutta Shakespearea tarvitse odottaa.- Pertta-täti
Kiitos "piip" yöstä, pieni kolibrini!
Onhan punainen huone taas "rauhoitettu" yksityiskäyttöösi? (eli meille,puluseni)maamme nykyisen surkean terveyden- tai paremminkin sairaudenhuollon tilan. Kalterit auki, pilleripurkki kouraan ja ei muuta kuin ulos, olkoon potilas missä kunnossa tahansa.
Eräs tuttuni luuli olevansa Neitsyt Maria. Pääsi onneksi takaisin hoitoon. - Paroni von Ribbentroppen
Pertta-täti kirjoitti:
maamme nykyisen surkean terveyden- tai paremminkin sairaudenhuollon tilan. Kalterit auki, pilleripurkki kouraan ja ei muuta kuin ulos, olkoon potilas missä kunnossa tahansa.
Eräs tuttuni luuli olevansa Neitsyt Maria. Pääsi onneksi takaisin hoitoon.Silkkiuikkuni, ymmärsin hienotunteisen vihjeesi. Sinullahan on tallella vielä se hoitajan asu? pakkopaita on tallella komerossani. Tule vain "lääkitsemään" minua. Ethän sinä, kuikkani, kuulu vaan niihin joukkoirtisanoutuneisiin??
- Ei saa kiinni
En ymmärrä sanaakaan näistä kirjoituksista enkä kommenteista.Onko ihmiset tosissaan vai leikkimielellä,ainahan leikkiä tarvitaan mutta onko tämä nyt sitä oikeaa muotoa?Voiko joku ystävällisesti vastata.
- ollaan
tosissaan leikkimielellä tai leikkimielellä tosissaan, kuin vaan kukin haluaa! ♥ D))
- paljon..
ollaan kirjoitti:
tosissaan leikkimielellä tai leikkimielellä tosissaan, kuin vaan kukin haluaa! ♥ D))
auttanut mutta kiitos sydämmestä, se oli ainkain kaunis.
- a-woman1
..että tosi juttu tämä on! Kun Pertta-täti ja sukulaisensa Kingkale juhlan järjestävät, on herrasväen etiketti kokonaisuudessaan käytössä.
Kilpailemme siitä oikein, että kuka tulee kutsutuksi. Minäkin varmuuden vuoksi teetin kaksi iltapukua, jospa sattuisi tänä vuonna onni kutsun muodossa minut kohtaamaan. - Fridanna
a-woman1 kirjoitti:
..että tosi juttu tämä on! Kun Pertta-täti ja sukulaisensa Kingkale juhlan järjestävät, on herrasväen etiketti kokonaisuudessaan käytössä.
Kilpailemme siitä oikein, että kuka tulee kutsutuksi. Minäkin varmuuden vuoksi teetin kaksi iltapukua, jospa sattuisi tänä vuonna onni kutsun muodossa minut kohtaamaan.Ihanaa!!! Tiedossa juhlat--toivottavasti minullekin. En tiedä missä kaikissa listoissa mahdan olla mukana. Tuo autlukki kyllä tuo postia jos mistä päin maailmaa, mutta Malediiveiltä ei muistaakseni tullut.
Tulen kuitenkin, olinpa kutsuttu tai en. Kartanot kiehtoo, vai olisikohan ne herrat siellä!
Heti huomenna etsin niin loistavan (:))led) juhlapuvun, että toisten kalpenee rinnalla. Ja avojaloin, haluan tuntea ne hienot parketit jalkapohjissani.
- rva Sievänen
Saanen tiedustella, mitä tämä oikein tarkoittaa.
Te olette ollut kuukausitolkulla kadoksissa, ja minä Teidän sihteerinne olen ollut hyvin huolissani.
Sitten yht´äkkiä ilmestytte paikalle järjestelemään kartanoon kutsuja.
Ettekö te muista, että Teidän sihteerinnehän aina hoitaa kaikki käytännön järjestelyt.
Vai oletteko Te antanut minulle potkut?
Lausun vastalauseeni potkuihin.
Sitä paitsi työsuhdeturva on Suomessa niin hyvä, että joudutte maksamaan vähintäinkin puolen vuoden palkan sanktiona, ja sitäpaitsi voin vielä valittaa EU-tuomioistuimeen asiasta.
Voin vielä leppyä, jos saan tulla puudelini kanssa kartanokutsuille. En millään ehdi enää järjestää hänelle hoitopaikkaa. Aivan varmasti harjaan puudelini ja laitan rusetinkin päähän.Kaikki varmaan ihastelevat häntä.- Kingkale ek
jos rva Sievänen tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Se ei ole todellakaan tarkoitus. Olen yrittänyt antaa ymmärtää, että olette tervetullut jokaiseen Kartanon juhlaan, oli mikä tilaisuus tahansa kyseessä. Siis te ja puudelinne.
Olkaa valmiina klo 17.30, Liimatainen tulee hakemaan Teidät pihaltanne limusiinilla. Voitte itse valita värin, valkoisen pitkän tai mustan vielä pitemmän.
Terveisin ja suukoin KK - Rva Sievänen
Kingkale ek kirjoitti:
jos rva Sievänen tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Se ei ole todellakaan tarkoitus. Olen yrittänyt antaa ymmärtää, että olette tervetullut jokaiseen Kartanon juhlaan, oli mikä tilaisuus tahansa kyseessä. Siis te ja puudelinne.
Olkaa valmiina klo 17.30, Liimatainen tulee hakemaan Teidät pihaltanne limusiinilla. Voitte itse valita värin, valkoisen pitkän tai mustan vielä pitemmän.
Terveisin ja suukoin KKEn välitä limusiinista, tulen ennemmin Ladallani, se on hieno Niva 1.2 litrainen tykki.
Puudelini koluaa siellä yleensä kaikki paikat ja siivoaa siten nurkat puhtaaksi.
Mutta jos mahdollista, hra Kingkale, varasin itselleni paikan vierestänne makuuhuoneessa. Haluan kuulla kiihkeät kuiskaukset korviini juuri hra Kingkalen huulilta. Onhan se mahdollista, onhan? - rva Sievänen
Rva Sievänen kirjoitti:
En välitä limusiinista, tulen ennemmin Ladallani, se on hieno Niva 1.2 litrainen tykki.
Puudelini koluaa siellä yleensä kaikki paikat ja siivoaa siten nurkat puhtaaksi.
Mutta jos mahdollista, hra Kingkale, varasin itselleni paikan vierestänne makuuhuoneessa. Haluan kuulla kiihkeät kuiskaukset korviini juuri hra Kingkalen huulilta. Onhan se mahdollista, onhan?Kuka sitten lienettekin, mutta ette ainakaan minä.
Asia on kyllä nyt niin, että minä en oleile juhlissa kuin juhlasalissa.
Herra KingKalelle sanoisin, että onko herra alkanut liioittelemaan, vai onko muisti tullut huonoksi?
Teillä mitään limusiinia ole, teillähän on se vanha kottero sieltä vuosisadan alusta.Oliko se joku koppa-Fordi?Olettehan toki käyttänyt vuosittain huollossa, puunannut ja kiilloittanut, jos saatte sen vielä käyntiin, niin klo 17.30 on OK minulle
Kiittäen rva Sievänen - Kingkale
rva Sievänen kirjoitti:
Kuka sitten lienettekin, mutta ette ainakaan minä.
Asia on kyllä nyt niin, että minä en oleile juhlissa kuin juhlasalissa.
Herra KingKalelle sanoisin, että onko herra alkanut liioittelemaan, vai onko muisti tullut huonoksi?
Teillä mitään limusiinia ole, teillähän on se vanha kottero sieltä vuosisadan alusta.Oliko se joku koppa-Fordi?Olettehan toki käyttänyt vuosittain huollossa, puunannut ja kiilloittanut, jos saatte sen vielä käyntiin, niin klo 17.30 on OK minulle
Kiittäen rva Sievänenkun rva Sieväsiä vilisee joka puolella. Kumpi teistä nyt on SE OIKEA? Epäilen ensimmäistä, sillä OIKEA rva Sievänen ei koskaan puhuisi minulle noin alentuvasti kuin jälkimmäinen rva Sievänen.
Suoraan sanottuna minä ja Liimatainen olemme niin loukkaantuneita tuosta kirjoituksesta, että peruutan rva Sieväsen limosiinin kokonaan. Hänelle ei myöskään enää ole mitään sijaa Kartanossani, ei saleissa eikä makuuhuoneissa.
Joka täten siis rva Sieväselle ilmoitettakoon.
Porttikielto on voimassa toistaiseksi. - rva Sievänen
Kingkale kirjoitti:
kun rva Sieväsiä vilisee joka puolella. Kumpi teistä nyt on SE OIKEA? Epäilen ensimmäistä, sillä OIKEA rva Sievänen ei koskaan puhuisi minulle noin alentuvasti kuin jälkimmäinen rva Sievänen.
Suoraan sanottuna minä ja Liimatainen olemme niin loukkaantuneita tuosta kirjoituksesta, että peruutan rva Sieväsen limosiinin kokonaan. Hänelle ei myöskään enää ole mitään sijaa Kartanossani, ei saleissa eikä makuuhuoneissa.
Joka täten siis rva Sieväselle ilmoitettakoon.
Porttikielto on voimassa toistaiseksi.Minä en ymmärrä miksi Te olette minulle loukkaantunut. Eihän se minun vikani ole se Teidän koppa-Fordinne.
Mutta kun te olette noin loukkaantunut, niin minä pyydän mitä nöyrimmin anteeksi.
Lohduttaisiko Teitä yhtään se, että hra Sieväselläkin on vain IFA, ja enkä minä noista limusiineista niin välitäkään, eikös ne ole vähän niinkuin näytöskappaleita.
Oikeastaan jos minä saisin valita auton, ottaisin sellaisen vahvatekoisen maasturin.
- En ponjaa
Tulisin minäkin, mutta ei kai siellä mitään hauskaa liene, kun vain naiset näyttävät olevan kiinnostuneita. Missä ovat miehet?
- Kingkale
ilmoittanut tässä viestiketjussa, että miehiä tulee riittävästi ja jokaisen makuun. Olen tilannut kadetteja, poliiseja, kokkeja, lääkäreitä, yleensäkin kaikkien ammattiryhmien edustajia, joilla on virkansa tai työnsä puolesta työasuste. Heistä leidit voivat varata mieleisensä (tanssittajat).
Toivon tietenkin, että myös tämän piirin miessukukunta olisi edustettuina, elikkä Pohpoika, PellePeloton, Sattuma5 jne. Anteeksi niitä, joiden nimet eivät nyt tule mieleen. Mutta kaikki ovat tervetulleita!
Kingkale
puheenjohtaja - Ulpuniina-Einimaria Ek
Kingkale kirjoitti:
ilmoittanut tässä viestiketjussa, että miehiä tulee riittävästi ja jokaisen makuun. Olen tilannut kadetteja, poliiseja, kokkeja, lääkäreitä, yleensäkin kaikkien ammattiryhmien edustajia, joilla on virkansa tai työnsä puolesta työasuste. Heistä leidit voivat varata mieleisensä (tanssittajat).
Toivon tietenkin, että myös tämän piirin miessukukunta olisi edustettuina, elikkä Pohpoika, PellePeloton, Sattuma5 jne. Anteeksi niitä, joiden nimet eivät nyt tule mieleen. Mutta kaikki ovat tervetulleita!
Kingkale
puheenjohtajaSain nelinkertaisen kutsun ottaa yhteyttä.
Mitähän asia koskee? - Kingkale ek
Ulpuniina-Einimaria Ek kirjoitti:
Sain nelinkertaisen kutsun ottaa yhteyttä.
Mitähän asia koskee?että otit yhteyttä Ulpuniina-Einimaria, odotinkin jo Sinua.
Syy on se, että haluaisin Sinun ottavan viikonlopuksi työtarjouksen vastaan Kartanossa. Keittiössä tarvittaisiin lisää henkilökuntaa, nimenomaan tiskikoneiden täytössä ja tasojen puhtaana pitämiseen. Yleensä taloudenhoitajattaremme hoitaa rekrytoinnin, mutta tällä kertaa ajattelin hoitaa asian tätä kautta.
Ilmoittele, mitä mieltä olet. Palkka on tietysti Kartanon palkkatasoa, eli todella reilu. - pohpoika
Kingkale kirjoitti:
Kingkale
puheenjohtajakiitokset kutsusta, tullaan jos suinkin tämä aikataulu myöten antaa ja kun sattui että olen täälläpäin juuri käymässä.
Mikähän se oli tuo menuu tänävuonna juhlissa olikohan se keskiaikainen pidot vai mikä, jäi kyllä se puulusikka ja puukko ottamati mukaan, mutta eiköhän sieltä kartanosta semmoisetkin löydy. Nährään sitten molskis vaan :)) - Ulpuniina-Einimaria Ek
Kingkale ek kirjoitti:
että otit yhteyttä Ulpuniina-Einimaria, odotinkin jo Sinua.
Syy on se, että haluaisin Sinun ottavan viikonlopuksi työtarjouksen vastaan Kartanossa. Keittiössä tarvittaisiin lisää henkilökuntaa, nimenomaan tiskikoneiden täytössä ja tasojen puhtaana pitämiseen. Yleensä taloudenhoitajattaremme hoitaa rekrytoinnin, mutta tällä kertaa ajattelin hoitaa asian tätä kautta.
Ilmoittele, mitä mieltä olet. Palkka on tietysti Kartanon palkkatasoa, eli todella reilu.Mistä sait päähäsi tehdä moisen työtarjouksen?
Isäni oli salavuorineuvos ja eräs Euroopan rikkaimmista miehistä.
Luuletko todella, että MINÄ olisi opetellut keittiöapulaisen töitä!!! - pikkumusta ek
pohpoika kirjoitti:
kiitokset kutsusta, tullaan jos suinkin tämä aikataulu myöten antaa ja kun sattui että olen täälläpäin juuri käymässä.
Mikähän se oli tuo menuu tänävuonna juhlissa olikohan se keskiaikainen pidot vai mikä, jäi kyllä se puulusikka ja puukko ottamati mukaan, mutta eiköhän sieltä kartanosta semmoisetkin löydy. Nährään sitten molskis vaan :))..koko Kartanon moneen kertaan ja vielä piha-alueitakin, kun etsin sinua, mutta turhaan etsin. Kuljimmeko ehkä ristiin huoneissa ja olimme kaukana toisistamme päivällispöydässä? Olin niin odottanut tapaamistasi! Toivottavasti olen onnekkaampi, kun vietämme seuraavaa Kartanoviikonloppua!
- DancingMatilda
Olen juuri saanut sähköpostia Suomesta. Siinä esitetään kutsu tulla esiintymään viikonloppuna Kartanoon.
Olen todella pahoillani, mutta yhteydessä on nyt ollut jokin katkos ja siitä syystä kutsu on vasta tänä päivänä saavuttanut meidät.
Olemme esiintymismatkalla Argentiinassa, emmekä millään ehdi Suomeen viikonlopuksi, ellette hra Kingkale lähetä yksityiskonettanne meitä noutamaan.
Esiinnymme vielä huomenna vastavalitulle Argentiinan uudelle rva presidentille, mutta sen jälkeen on aikataulussamme viikonlopun kestävä tauko.
Tarkoituksenamme oli hieman lomailla täällä ihanien ihmisten aurinkoisessa maassa pitkän työrupeaman päätteeksi, mutta, kuten sanottu, jos jotenkin vain pääsemme Suomeen, on meille suuri kunnia saada esiintyä juhlissanne.
Tänne asti on kuulunut huhuja Kartanonne uudesta, uljaasta upeudesta ja muistaen suurenmoisen vieraanvaraisuutenne ja rakastettavan persoonanne, puhumattakaan muutenkin niin hurmaavista juhlistanne, olemme sangen imarreltuja kutsustanne.
Huomenna, heti puolenpäivän aikaan, paikallista aikaa, olemme valmiit lähtemään. Meitä on kahdeksantoista.
Pyydän Teitä kohteliaimmin varmistamaan vielä, onko koneenne mahdollisesti vapaa hakemaan meidät.
Kunnioittaen
DancingMatilda & Group- Kingkale ek
Olen enemmän kuin mielissäni lupauksesta tulla luoksemme esiintymään viikonloppuna.
Yksityiskoneeni on ikävä kyllä varattu viikonlopuksi, Rita Tainola ja Ilta-Sanomat ovat lähdössä USA:aan tekemään Madonnasta juttua ja lupasin koneen vanhalle ystävättärelleni jo aikaa sitten.
Mutta hätä ei ole tämän näköinen. Minulla on hyviä ystävyyssuhteita SAS:n johtajistoon ja olen aivan varma, että heiltä saa yhden Dash-koneen lainaksi, nehän ovat kuin tehtyjä pitkän matkan lennoille. Joten, jos kunnianarvoiselle groupillenne tämä sopii, hoidan järjestelyt mitä pikimmin. Luonnollisesti paluumamatka Argentiinaan hoidetaan myös (mikäli siihen on enää aihetta).
Teidän
King Kale
- OliviaKoo
Et sitten voisi millään siirtää niitä juhliasi viikolla eteenpäin, minä kun olen lähdössä juuri tänä viikonloppuna ensimmäistä kertaa elämässäni risteilylle.
Ihan totta! Ja ihan merelle.
En tiedä, olenko kateudesta vai pelosta vihreä, mutta kyseinen väri on nyt naamassani vallitseva.
Pelkään merta, pelkään aaltoja, tuulta, myrskyä, keinuntaa, ja pelkään sunnuntaita, jolloin palaan kotiin. Älä kysy, miksi.
Arvaan, että juhlistasi kuullaan vielä pitkään ja hartaasti. - Kingkale ek
Tänään on sitten Kartanoviikonlopun ensimmäinen päivä. Olkaahan kaikki valmiina, tavataan klo 18 jälkeen Kartanon vaaleanpunaisessa salissa. Orkesteri soittaa mukavaa reipasta musiikkia, sisäköt tarjoilevat shamppanjaa ja hovimestarit vastaanottavat ulkovaatteenne ja herrojen kävelykepit.
Toivon, että rentoudutte mukavassa ilmapiirissä, nautitte ohjelmasta ja illallisesta. Kartanon makuuhuoneet ovat kaikki nyt remontteerattuja ja kauniisti sisustettuja. Jokaisella huoneella on oma nimensä, esim. Katariina Suuren kamari, Kuningassviitti jne... Jokainen voi valita omansa siinä järjestyksessä kun saapuvat ja viedä tavaransa sinne.
Erittäin pettynyt olen Olivian poissaoloon. Ehkä risteily olisi ollut helpommin peruttavissa kuin tämä suuri ja laaja järjestely, jonka tämä viikonlopun vietto on vaatinut. Mutta kaikkea ei voi saada, tuleehan Kartanoon kauniita naisia, joissa silmä lepää, esim. Anna, Tellastiina, Krista, Pikkumusta ja kaikki muut ihanuudet.
Vielä kerran kaikille tervetuloa nauttimaan Kartanon antimista!- Ulpuniina-Einimaria Ek
Olkaa kuitenkin varovaisia ja ottakaa jäykkäkouristusrokotus ja mukaan hiilitabletteja.
Keittiön hygieniasta saattaa tulla ongelmia, sillä Kingkale on yrittänyt palkata sinne täysin ammattitaidotonta henkilökuntaa. - Kingkale ek
Ulpuniina-Einimaria Ek kirjoitti:
Olkaa kuitenkin varovaisia ja ottakaa jäykkäkouristusrokotus ja mukaan hiilitabletteja.
Keittiön hygieniasta saattaa tulla ongelmia, sillä Kingkale on yrittänyt palkata sinne täysin ammattitaidotonta henkilökuntaa.Kyllä nyt yritetään mustamaalata kaikin keinoin, kun kutusukirjettä ei ole tipahtanut postiluukusta. Mutta ei haittaa, jokainen tietää, että Kartanossa on viimeisen päälle keittiöt, tulkoon kuka tahansa Gordon ja Jamie katsomaan, en häpeile yhtään näyttää Kartanon tiloja. Ja nyt remontin jälkeen kaikki kodinkoneet on uusittuja ja viimeisimmän elektroniikkamuodin mukaisia.
Kokit ovat Keski-Euroopasta, keittiöpiiat sen sijaan olen yrittänyt haalia kylältä, kuten tätä Ulpuniinaakin, siinähän ei ammatitaitoa tarvitse kun astioita korjailee ja tiskailee.
Tulkaa siis kevyin iloisin mielin. - Hedwiina
Miutako ei lasketa kauniiks? Just laitoin vähä ripparii, nyt on kaikki valunu, tään itkun takia! Mie oon herkkä ihmine ja miuta sattuu nyt tuo. Kaikkeni oon yrittäny, et silmä mius ees vähä leppäis. Ens viikol saan rauvat pois suust, Hiusistutukset laitettii eile(vähä viel punottaa) ja suurin osa luomistakkii on poistettu. Kyttyrä seläst poistettii jo toissavuonna, jos kingkale satut muistammaa? Noh, mie tuun silti ja yritän hymmyillä, läpi kyynelten.
- pohpoika
Hedwiina kirjoitti:
Miutako ei lasketa kauniiks? Just laitoin vähä ripparii, nyt on kaikki valunu, tään itkun takia! Mie oon herkkä ihmine ja miuta sattuu nyt tuo. Kaikkeni oon yrittäny, et silmä mius ees vähä leppäis. Ens viikol saan rauvat pois suust, Hiusistutukset laitettii eile(vähä viel punottaa) ja suurin osa luomistakkii on poistettu. Kyttyrä seläst poistettii jo toissavuonna, jos kingkale satut muistammaa? Noh, mie tuun silti ja yritän hymmyillä, läpi kyynelten.
on asiat huonolla mallilla sitten mut ei välitetä rohkeesti vain kuin pikku Kalle aikoinaan kirkossa
Pikku-Kalle oli kirkossa äitinsä kanssa. Äiti sanoi:
- Muista sitten Kalle, ettei täällä saa puhua.
Kun pappi aloitti saarnan, pikku-Kalle nousi penkistä puiden nyrkkiä ja huutaen:
- Perkeleen pappi! Täällä ei saa puhua!
Että ei kun juhlimaan vaan :))
- Hellä Peräpää, kätilö
Tiedoksi: jos juhlissanne on raskaana olevia naisia ja tarvitsette apua, päivystän tänä viikonloppuna.
Kiitos, ei muuta.
Hauskaa iltaa! Nimittäin tuonne Suomi24:n ylläpitoon?
Täällähän on taas nykyään niin tökkinyt vastaan, että jos sama meininki jatkuu, voipi olla vieraat vähissä illalla. Ei kukaan viitsi kauan ovien takana kolkutella.
Siksi vaan kyselen, kun sinulla tuntuu niitä suhteita olevan vähän sinne sun tänne, jos vaikka saisit jotain parannusta aikaan.
Toivottavasti Liimatainen muistaa kaikki leidit noutaa - me ainakin ollaan hyvissä ajoissa Krissen kanssa valmiina sävy sävyyn pukeutuneena, Krisse pinkissä ja minä kirkkaan punaisessa.
Mustaan olisin varmaan pukeutunut, ellei stylisti Rouva Olivia Koo olisi sanonut mustan hävittävän ääriviivat ja olisi se vähän outoa olla joku epämääräinen möhkäle.
Niinpä päädyttiin siihen punaiseen, saatte uskoa, että tosi tyylikkäitä ollaan.- KristaTee
Olisin nyt valmiina lähtemän. Kipitän tuonne pihatien päähän odottamaan. Liimatainen varmaan hakee rouva Tellastinan ensin.
Ja Liimatainen muistaa sitten, että minä olen se pinkki. Vihreätä ei pidä kyytiin ottaa, se on postilaatikko. Ei niin etteikö rouva Tellastina huomaisi, jos saisi postilaatikon viereensä, mutta muistutan kuitenkin.Voi voi, kun kello rientää ja kaikki on hukassa niin kuin pahimmassa painajaisunessa. Löytyihän se iltalaukku, toivottavasti siellä on kaikki tarvittavat. No niin siellä se Liimatainen odottaa jo, tulenhan minä.
Oi mikä limusiini, herttileijaa sentään, shamppanjat ja kaikki.
Pistä sitten nasta lautaan, ettei Krista-rouva palele hepenissään siellä postilaatikon vieressä.
Huh-huh, kun jännittää!
- Paperityöläinen
Kirjoitit 31.10. kutsuneesi miehiä: kadetteja, poliiseja, lääkäreitä ja kaikkia ammattiryhmiä, joilla on työnsä puolesta työasu.
Mutta kun mun työasuni, paperityöläisen haalarit, on pesussa. Ei ole minulla työasua! Naapurin Eikka älysi pestä kuteensa hyvissä ajoin ja lähti jo reissuun - minä rannalla ruikutan! Kun smokkini ei tietenkään mikään työasu ole.
Niin sääliksi käy tuo vaimoväki siellä juhlissa, miehiä ei ole ainakaan palstalla liiemmin näkynyt.
Sinäkö heidän kanssaan lähes yksin uskot pärjääväsi?Nolo juttu! Komiasti kehuu juhlat pitävänsä ja tässä nyt sitten kuistilla odotetaan eikä Kartanon isäntää näy mailla halmeilla.
Niin että voit sinäkin tulla missä asussa tahansa tänne norkoilemaan, parempi vaikka verkkareissa kuin hienossa kostyymissä aivan turhaan.
Sitä vaan ihmettelen, että pahustako sen Liimataisen laittoi meitä hakemaan ja sitten käy näin. En tiedä mihin koko kuski hävisi, saisi viedä meidät kotiin.
Sääliä meitä saa, mutta hiukan toisesta syystä kuin sinä tarkoitit.- Fridanna
Tellastiina kirjoitti:
Nolo juttu! Komiasti kehuu juhlat pitävänsä ja tässä nyt sitten kuistilla odotetaan eikä Kartanon isäntää näy mailla halmeilla.
Niin että voit sinäkin tulla missä asussa tahansa tänne norkoilemaan, parempi vaikka verkkareissa kuin hienossa kostyymissä aivan turhaan.
Sitä vaan ihmettelen, että pahustako sen Liimataisen laittoi meitä hakemaan ja sitten käy näin. En tiedä mihin koko kuski hävisi, saisi viedä meidät kotiin.
Sääliä meitä saa, mutta hiukan toisesta syystä kuin sinä tarkoitit.Hei, hei kaikki siellä kuistilla odottajat! Nyt tarvitaan juhlamieltä tosi paljon, kun hepeneissä ollaan ja lunta viskelee hieman. Mutta ei hätää minulla ole, varustauduin soopeliturkkiin! On muuten lämmin, vain nuo paljaat sääret!
Taidan mennä katselemaan tuota ihanaa puutarhaa, valoja välkehtii pensaiden katveessa ja puiden oksilla ja musiikki soi hiljalleen siellä missä kulloinkin kävelen.
Tästä se juhla alkaa! - rva Sievänen
Tellastiina kirjoitti:
Nolo juttu! Komiasti kehuu juhlat pitävänsä ja tässä nyt sitten kuistilla odotetaan eikä Kartanon isäntää näy mailla halmeilla.
Sääliä meitä saa, mutta hiukan toisesta syystä kuin sinä tarkoitit.eihän siitä mihinkään pääse.Näin se on kautta maailman ajan ollut.Ei heihin kannata todellakaan luottaa.
Kuvitelkaa, hra KingKale on asetanut minulle porttikiellon juhliin!
Voisitteko rva Stellastiina ystävällisesti salakuljettaa minut juhliin.
Minä voisin pukeutua valepukuun. Olisin se pah ja puh rva Sievänen, joka ilmoitti haluavansa heti hra KingKalen kanssa makuukamamariin suukottelemaan juhlissa.
Sellaistahan minä itse en koskaan tekisi, että pyrkisin miehen suosioon makuukammarin kautta!
Niin, että näin ollen hra King Kale luulisi, että minä olen tuo pah ja puh rva Sievänen, jolloin hän tietenkin aivan innoissaan päästäisi minut juhliin.
Niin, näinollen minäkin pääsisin juhliin, ja hra KingKale ei tiedä mitään, että se olenkin minä!
- KristaTee
ihanista (luulisin?) juhlista. En tosin muista yhtään mitään, niin oli pyörryttävä kokemus. Tellastinasta eksyin jo autossa. Häneltä on turha mitään kysyä, istuu Pystiksessä ja vetää Cuba Librejä Pedron ja Donnan kanssa.
Kotiin olen kuitenkin päässyt ja päällisin puolin olen kunnossa. Kyllä nyt on kylän väellä taas ihmettelemistä. Akat huitovat yökaudet jossakin. Kateuden piikkiin moiset jutut laitan.
Kiitos vielä kerran. :)- Lyyli T
näytti ja kuului olevan oikein hauskaa. Päätin tehdä vähän jekkua. Olin kyllä Kartanon tienoil-la. Kurkin ikkunoista, otin kuvia jne…En tiedä mistä pukunne löysitte mutta hienoja olivat. Nauru kuului kauas. Loppuillasta oli melkoista vongerrusta. Siis puhe puuroutui mutta nauru kirkastui.
Nyt voin jo kertoa vähän salaisuuksiakin. Näin nimittäin yhden Herran ja Rouvan (ei ollut herran rouva) menevän heinälatoon. Nimiä en viitsi mainita ettei tule turhaa toraa. Sieltä ladosta kuului melkoinen kahina. Jaa, että mitä siellä tehtiin. En tiedä kun en pimeessä mitään nähnyt. Vastaavanlaisia tapauksia oli monta. Jopa Kartanon sisällä. Ikkunoiden edessä valo takana näin hyvin mitä siinä tehtiin. Hienotunteisuudestani johtuen en kerro yksityiskohtia.
Tämä nyt on vain vähän esimakua siitä mitä tuleman pitää. Annoin nimittäin ajoissa vinkin ”keltaiselle lehdistölle” vai olisikohan olleet iltapäivälehtiä. Joka tapauksessa jatkon saatte lukea lehdistä. Omat kuvat ja kirjoitukset pidän omana tietonani. Jos lehdissä on loukkaavia kirjoituksia niin ne ei ole minulta lähtöisin.
Oli se koko ilta melkoista näytelmää. Kiitos mielenkiintoisen illan tapahtumista. Tavataan taas joskus. Taisi ne ovet sitten lopulta aueta, minä kun tunnetusti olen äkkipikainen, otin ensimmäisen vapaan taksin viemään itseni pois, en viitsinyt jäädä roikkumaan ja odottamaan, koska sisälle päästäisiin
Eipä sitä herraa ja hidalgoa itseään kuitenkaan ole koko iltana näkynyt, kummat juhlat.
Ei harmita vaikka lähdinkin.
Niin ja kyllä Krisse tuli samassa taksissa kotiin, oli siitä limusiinissä ottamastaan shamppanjasta jo tarpeeksi sekaisin eikä näköjään muista mitään. Kotiin tahtoi jäädä, ihan sisälle asti vietiin, ettei mitään heitteille jätetty.
Minä sitten yksin tosiaan menin vielä Pystikseen ja sielläkään ei ollut kuin sammuneet Pedro ja Donna.
Ei ole paljon jälkipolville kerrottavaa niistä pippaloista.
Sen pituinen se!- kiltti hoitaja
Tellastiina kirjoitti:
Taisi ne ovet sitten lopulta aueta, minä kun tunnetusti olen äkkipikainen, otin ensimmäisen vapaan taksin viemään itseni pois, en viitsinyt jäädä roikkumaan ja odottamaan, koska sisälle päästäisiin
Eipä sitä herraa ja hidalgoa itseään kuitenkaan ole koko iltana näkynyt, kummat juhlat.
Ei harmita vaikka lähdinkin.
Niin ja kyllä Krisse tuli samassa taksissa kotiin, oli siitä limusiinissä ottamastaan shamppanjasta jo tarpeeksi sekaisin eikä näköjään muista mitään. Kotiin tahtoi jäädä, ihan sisälle asti vietiin, ettei mitään heitteille jätetty.
Minä sitten yksin tosiaan menin vielä Pystikseen ja sielläkään ei ollut kuin sammuneet Pedro ja Donna.
Ei ole paljon jälkipolville kerrottavaa niistä pippaloista.
Sen pituinen se!Nyt sammuu valot!
Kaikki saavat iltalääkkensä, noin olkaa hyvä!Kingkalelle vielä pistoksena, että varmasti rauhoittuu. Samoin Pertalle.Älkääpäs pyristelkö vastaan. Noin, hyvä tuli.
Joudumme laittamaan teidät nukkumaan jo näin varhain säästösyistä.
Kauniita unia kaikille.
Vaipat on vaihdettu, seuraavan kerran vasta huomen aamuna, koittakaa kestää.
Kivaa päästä kahville vihdoinkin
Nukkukkaatten hyvin ! - kun kaikki hoitajat
kiltti hoitaja kirjoitti:
Nyt sammuu valot!
Kaikki saavat iltalääkkensä, noin olkaa hyvä!Kingkalelle vielä pistoksena, että varmasti rauhoittuu. Samoin Pertalle.Älkääpäs pyristelkö vastaan. Noin, hyvä tuli.
Joudumme laittamaan teidät nukkumaan jo näin varhain säästösyistä.
Kauniita unia kaikille.
Vaipat on vaihdettu, seuraavan kerran vasta huomen aamuna, koittakaa kestää.
Kivaa päästä kahville vihdoinkin
Nukkukkaatten hyvin !ovat irtisanoutuneet parin viikon kuluttua?
Kukahan meidät sitte hoitelee ja lääkitsee?
Joudutaanko heitteille? - aureliina
kun kaikki hoitajat kirjoitti:
ovat irtisanoutuneet parin viikon kuluttua?
Kukahan meidät sitte hoitelee ja lääkitsee?
Joudutaanko heitteille?aloitus tänä aamuna.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1763408
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5012735Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!381524Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1011379Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221231- 451159
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3171084Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti491062Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1201028Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.36946