Hyvä kaukoputki lintuharrastuksen aloittelijalle?

hukassa001

Moi!

Antakaa mielipiteitä ja tietoa millainen kaukoputki sopis aloittelijalle. Lähinnä lintuja haluaisin bongata.
Hyviä merkkejä?
Hinta ei sais huimata päätä.

12

6964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on ollut yli 15v KOWA kaukoputki
      kowa on ns hyvistä putkista halvimmasta päästä
      sulle riittäisi esim malli TSN601 ja siihen 30x laajakulma okulaari(zoom okulaaria en suosittele)
      hinta on kai 700-800e
      putken kanssa hyvä!!! jalusta on ehdoton,josta
      kärsii n 200e
      jos tuntuu kalliilta ,muista että jollain 100e putkella ei tee mitään ja hyvä putki,hyvä laatu
      etkä tarvi hommata uutta 20v:teen
      BIRDLIFE FINLAND lehdessä TIIRA on aika kattava luettelo kaikista alan tarvikkeista hintoineen.
      myös minulta saat tarvittaessa lisätietoja

      • Anonyymi

        Minullakin on kova putki.


    • hintatietoja
    • jukurisusi

      semmoinen 100-150ekaukoputki on hyvä aloittelijalle lintuharrastajalle

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Varmasti mikä tahansa kunnollinen kaukoputki sopii aloittelijalle. Me aloitimme Swarovskin järeimmällä 95mm mallilla, mutta hinta ei ollut rajana. Miksi aloittelijan pitäisi ostaa halvinta?

      • Anonyymi

        Ei ehkä halvinta mutta miksi pitäisi ostaa kalleintakaan vaikka olisi varaakin. Aloittelija ei voi olla varma jatkuuko harrastus eli paljonko kannattaa panostaa heti alussa. Ja kaikilla vaan ei ole kovin paljon rahaa eivätkä siihen voi itse vaikuttaa. Moni on ostanut kamerankin ja se on jäänyt alkuinnostuksen jälkeen käyttämättä. Itse panostan yleensä hyvään hinta-laatusuhteeseen.


    • Anonyymi

      Komppaan Kowa'n mallistoa ja Lintuvarustetta Viikissä. Olen asioinut itse siellä ja saanut asiantuntevaa palvelua.

      • Anonyymi

        Tuo Kowan kaukoputki ei ole hyvä, mutta ei myös huonokaan. Arvioin sen keskiverroksi. Tuolla varmasti pääsee alkuun. Yksi vaihtoehto on MeOpta. Se on myös kohtalainen. Swarovski ja Zeiss ovat laadukkaita, mutta sangen hinnakkaita. Lintuvarusteessa noita Kowan ja MeOptan putkia pääsee vertailemaan. Tarvitset myös hyvän jalustan ja siihen videopään.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itse tiirailin semmoista lihavaa tätiä niin oli lintu paljaana?

    • Anonyymi

      Oliko se sellainen Peeniks-lintu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1038
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      696
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe