Ampumaradalle mielii hän

miira.

Osaisko joku neuvoa. Tahtoisin kokeilla ampua aseella, ampumaradalla. Helsingissä lienee minua lähin, mutta voiko sinne vaan mennä ja sanoa että tahtoo kokea miltä tuntuu laukaista ase. Miten siellä suhtaudutaan naisiin?
Kiitos vastauksista.

12

2121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ampujiin

Ota yhteyttä ampumaradan tai sillä toimivan seuran nokkahenkilöihin. Sähköpostilla tai puhelimitse. Pääset varmasti kuvioon mukaan. Netistä löytyy yhteystietoja.

• kokeilu

Ei Ei Ei!

Älä mene tuntemattomien kanssa sekoilemaan aseiden kanssa. Jos halusi on vain kokeilla, niin varmasti tuttavapiiristäsi löytyy joku jolla on aseita ja voit niillä kokeilla ampumista.

Ampumaradoilla suhtaudutaan erittäin kummeksuen johonkin outoon naiseen, joka haluaa kokeilla ampumista. Yleensä sellaiset kahelit ajetaan pois sieltä.

• Miehetär

Naisen ei ole hyvä mennä ampumaradalle ilman miespuolista seuralaista. Hsc:in tapahtumien jälkeen
        (naisen aiheuttamat) naisiin suhtaudutaan radoilla epäillen.

• miira.
        Miehetär kirjoitti:

Naisen ei ole hyvä mennä ampumaradalle ilman miespuolista seuralaista. Hsc:in tapahtumien jälkeen

Tarkoituksena on mennä miespuolisen ihmisen kanssa sinne, mutta itse olen enempi innoissani aiheesta. Jännitän, että miten siellä tosiaan mahdetaan suhtautua ihmiseen, joka tahtoo vain kokea aseella ampumisen eikä tahdo varsinaista harrastusta siitä.

• Kertaaja
        miira. kirjoitti:

Tarkoituksena on mennä miespuolisen ihmisen kanssa sinne, mutta itse olen enempi innoissani aiheesta. Jännitän, että miten siellä tosiaan mahdetaan suhtautua ihmiseen, joka tahtoo vain kokea aseella ampumisen eikä tahdo varsinaista harrastusta siitä.

edelliset kirjoitukset niissä ei pidä mikään paikkaansa.

Tässä on linkki HSC:n sivuille http://www.hsc.fi/

Varaat vain ajan etukäteen ja ilmestyt paikalle sovittuun aikaan. Ohjeet saat kyllä puhelimessa ja mainitset että olet ensikertalainen. Hinta ensimmäisellä kerralla on 40€ ja ennen ampumista saat/saatte koulutukset turvalliseen aseenkäsittelyyn ja radalla toimimiseen. Ensimmäisen ratakäynnin aikana on myös kouluttaja kokoajan mukana.

HSC:llä ei pidetä mitenkään erikoisena jos joku vain haluaa kokeilla ampumista, se on nykyään ihan normaalia. Ja myöskään naisiin ei suhtauduta mitenkään epäluuluisesti, HSC:n asiakasmäärästä suuri osa on naisia, tarkkaa prosenttia en enää muista.

Eli rohkeasti kokeilemaan vaan.

• Sillanpää asema
        Kertaaja kirjoitti:

edelliset kirjoitukset niissä ei pidä mikään paikkaansa.

Tässä on linkki HSC:n sivuille http://www.hsc.fi/

Varaat vain ajan etukäteen ja ilmestyt paikalle sovittuun aikaan. Ohjeet saat kyllä puhelimessa ja mainitset että olet ensikertalainen. Hinta ensimmäisellä kerralla on 40€ ja ennen ampumista saat/saatte koulutukset turvalliseen aseenkäsittelyyn ja radalla toimimiseen. Ensimmäisen ratakäynnin aikana on myös kouluttaja kokoajan mukana.

HSC:llä ei pidetä mitenkään erikoisena jos joku vain haluaa kokeilla ampumista, se on nykyään ihan normaalia. Ja myöskään naisiin ei suhtauduta mitenkään epäluuluisesti, HSC:n asiakasmäärästä suuri osa on naisia, tarkkaa prosenttia en enää muista.

Eli rohkeasti kokeilemaan vaan.

Joo kannattaa katsoa radalla ympärilleen mitä muut tekevät aseillaan.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sanna_Sillanpää

• kokeilu
        Sillanpää asema kirjoitti:

On ampumaratoja ja sitten on myös kaupallisia ampumaratoja, joissa voi vuokrata aseen ja ampua, vaikka ei omaisi mitään aselupaa tai koulutusta ammuntaan. Näillä kaupallisilla radoilla on ns opastus ja rahastus.

• Kertaaja
        Sillanpää asema kirjoitti:

liittyy asiaan miten?

Jos viittaat, että rata on sama niin ota huomioon, että sen jälkeen on vaihtunut omistaja ja toimintavat. Eli nykyisellä HSC:llä ei ole oikeastaan mitään muuta tekemistä tuon kanssa kuin sijainti ja tilat.

• Hyvässä ja pahassa
        Kertaaja kirjoitti:

liittyy asiaan miten?

Jos viittaat, että rata on sama niin ota huomioon, että sen jälkeen on vaihtunut omistaja ja toimintavat. Eli nykyisellä HSC:llä ei ole oikeastaan mitään muuta tekemistä tuon kanssa kuin sijainti ja tilat.

Melkoinen juttumagneetti tuo hsc ja sen kuuluisat asiakkaat.

• Cat64
        Miehetär kirjoitti:

Höpö höpö. Mistä moinen antiikkinen ajatus? Tottakai voi ampumaradalle mennä kuka vain, sukupuolesta ja iästä riippumatta, jos on asiallisella mielellä liikkeellä

• Cat64

Itse aloitin rata-ammunnan Helsinki Shooting Clubilla muutama viikko sitten ja olen erittäin tyytyväinen ja innostunut. Ohjaajat radalla ovat asiantuntevia, on turvallinen olo. Naisia on ollut mukana itseni lisäksi joka kerta kun olen ollut ampumassa eikä radalla ole mielestäni mitään ärsyttävää macho-meininkiä. Huolimatta Jokelan tapauksesta ja siihen liittyneestä ampumaharrastajien syyllstämisestä olen jatkanut uutta harrastustani enkä aio lopettaa yhden hullun takia. HSC on helpoin paikka aloittaa. Toinen ns. kaupallinen rata Helsingissä on West Shooters mutta se on paljon kalliimpi.

• patrike

Joko kävit ampumassa ja millaisella aseella ? Olisi kiva kuulla mitä mieltä olit....

mailaa [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      89
      3738
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1969
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1783
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1652
    5. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1483
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1478
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      98
      1463
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1412
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1334
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1287
    Aihe