Korvatulehdus

knight92

Moro! Mulla alkoi flunssa tossa viime tiistaina kovalla kuumeella, nuhalla ja kurkkukivulla näin edespäin. No sitten keskiviikko-torstai välisenä yönä alkoi kumpiakin korvia vihlomaan, ja tiesin että nyt on korvatulehdukset. (Yleensä aina flunssan yhteydessä korvatulehdusta tai kipua korvissa). Olen pienenä sairastanut varmaan yli 10 korvatulehdusta. No sitten torstai illaksi sain ajan lääkärille ja hän totesi välikorvatulehdukset kummassakin korvassa ja anto Amorion kuurin. No sitten tossa perjantai iltana mietin että ei oo vielä wörkkiny lääkkeet ja sit alko semmonen ininä, vinkuna tai mikä lie tos vasemmas korvas. Sen kuuli kun oli hiljasta ja niin edes päin. Sitten kun meni nukkumaan se oli niinkun päällä oikein. Korvat oli muutenkin kuin lentokoneessa lukossa ja tukkoset. No tää ininä on nyt maanantainakin vielä ja korvat ei sen paremmat. Joten aattelin mennä tänään lääkärille jos antas uutta lääkettä. Ties tää on virusperästä tulehdusta kun ei nää antibiootit auttanut. Osaisko joku sanoa et kuuluuko tällänen ininä tähän korvatulehdukseen tai onko jollain ihan samoja kokemuksia korvatulehduksesta?

3

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut

Olen itse lekuri ja voin sanoa että ilmeisesti kuurisi ei ole tehonnut, esim jos on välikorvan tulehdus ei korvan niin sanottu ilmastointi toimi riippuen korvakäytävän koosta ja vinkuna voi hyvin tulla kuvaan . Kuurin pitäisi tehota jo toisena päivänä joten ota yhteys lääkäriisi.

• knight92

Juu, kävin tänään lääkärillä. Totesi, että korvatulehdukseni on virusperäisiä. Tulehdusmärkää ei enään ollut joten antibioottia uutta ei tullut. Duactia olisi määrännyt, mutta omasta takaa on vielä 100 tbl paketti jäljellä joten niitä popsin vielä viikon. Antoi vielä 4 tablettia lisää Amorionia varmuuden vuoksi. Sanoi että pitäisi korvien punotuksen ja yleensäkin tämän pienen flunssan parantumisen jälkeen lähteä ininä ja korvalukot ja muut. Hyvä juttu että meni näin. :)

• --Gala--

Hei. Mulla ihan vastaava tilanne nyt päällä. Sain 3 päivän Azithromycin kuuri ja se loppui ti iltana. Tänään mulla on olleet korvat lukossa ja niitä on särkenyt aivan hirveästi. Pitäskö mennä lääkärille uudestaan vai kuuluuko paranemiseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5970
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5555
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3255
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1821
    Aihe