Siniasuinen tyttoni

PellervoHollo

Hei taas kaikille taalta thaimaan lammosta. Nyt minulla on kuuma, todella kuuma, suorastaan tukahduttavan kuuma! En tieda johtuuko se tasta thaimaan ilmastosta vai siita etta nykyaan aherran tyokseni ananasten viljelysalueella.
Olen kaivanut ananasta pellosta SiSu-pastilli suussa tyyliin Suo, Kuokka ja Jussi. Kuokin ja kuokin mutta mitään en ole loytanyt. Ehka se on ollut vain huonoa tuuria.
Taalla pellolla kasvaa semmoisia metrin korkuisia kasveja joissa roikkuu valtavan kokoisia kapyja. Ne haittaavat ananasten loytymista joita kuokkani avulla yritan mullan alta kaivaa.
Tassa tyoyhteisossamme on lisaksemme, siis minun ja Buddha-patsaan, paljon naisia. Meidat kaikki kuljetetaan tanne tyopaikallemme yhteiskuljetuksella. Se on sellainen suuri lava-auto jota kuorma-autoksikin kutsutaan.
Ananasten poimijat ovat pukeutuneet kuten me, valjiin hyvinhengittaviin asusteisiin ja kookkaaseen paata auringolta suojaavaan paahineeseen. Olen tassa pellolla pyoriessani iskenyt silmani jo muutamaan kauniskasvoiseen maalaistyttoon. He ovat hieman ujonpuoleisia niinkuin thaimaalaiset yleensakin. Yleensa aloitan keskustelun ronskeilla alapaa aiheisilla vitseilla. Ne tuntuvat nolostuttavan heita. Illaksi olenkin sopinut jo treffiseuraa eraan sinertavasavyisessa tyoasussa tyoskentelevan tyton kanssa.
Tyot loppuvat auringon laskiessa ja aamulla olemme taas pellolla kello 5. Kylla siina hyvin ehtii karaokea laulaa ja hauskaa pitaa, ei tama nyt niin raskasta tyota ole.
Nyt minulla onkin nalka. Onneksi olen ottanut evaskorini mukaan. Siella on tuotteita kahden henkilon tarpeisiin, minulle ja Buddha-patsaalle. Evaskorissa meilla on mukana peltitolkki jonka ystavani lahetti minulle suomesta. Se sisaltaa herkullista ananasta. Tasta kylla riittaa tuoretta ananasta meille molemmille varsinkin kun tuo kumppanini on niin pieniruokainen. Ongelma on kuinka saan avattua tuon tiiviin purkin. Ehkapa se onnistuu kuokalla. Lisaksi meilla on ananaksen makuista mehujuomaa, se kylla maistuu taalla ananaspellolla, nam!
Taalla pellolla nakee outoja asioita. Olen esimerkiksi nahnyt kuinka puukepit liikkuvat. Olisivatko ne sittenkin kaarmeita? En usko silla hetki sitten Buddha-patsaan ymparilla ja paalla luikerteli useita keppeja. Ystavani ei reagoinut asiaan mitenkaan. Jos ne olisivat olleet kaarmeita niin uskoisin etta han olisi hatyytellyt niita pois luotaan. En halunnut nayttaa pelokkaalta tai huonommalta kuin tuo patsasteleva ystavani. Istahdin patsaani vierelle samanlaiseen polviasentoon. Olin liikkumatta ja hiiren hiljaa. Kepit todellakin liikkuivat. Ne luikertelivat paitani ja jopa housujeni alle. Kepit nayttivat hampaitaan, oikeasti ne olivat haarautuvia pienia oksia jotka nipistelivat. Ne jattivat iholle sellaiset kaksi pistosjalkea jotka sattuivat suunnattomasti.
Ai mutta mita minä nyt naenkaan. Sinertavapukuinen tyttoni tulee vierelleni. Han tarjoaa minulle palan ananasta jonka oli loytanyt pellolta. Se maistuu paljon tuoreemmalta kuin minun sailykepurkista syomani vaikka viimeinen myyntipaiva purkin mukaan on syyskuussa 2009.
Nyt on aika taas menna sorvin aaren ja etsimaan ananaksia.
Olen opettanut thaimaalaisille poimijakolleegoilleni mukavan laulun jota rallattelemme taalla pellolla paivien iloksi. "Ala pure mun ananasta" -laulu raikaa naapuripelloille asti.
Nyt minun taytyy kylla lopettaa kirjoittaminen silla tyot kutsuvat. Ehka loydan sen ensimmaisen ananaksen tanaan. Yksikin onnistuminen saattaisi niinsanotusti pudottaa apinan selasta ja se luultavasti poikisi uusia onnistumisia.
Hyvaa paivanjatkoa kaikille taalta ananaspellolta. Terveisin Pellervo ja B-patsas

3

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pellolle!

      Se on Peltsi hyvä, että tutustut paikalliseen maatalouteen. Tiedä vaikka niitä ananaksia voisi viljellä pian Suomessakin.

      Terkkuja Buddhalle!

    • sinnikkyyttä

      mutta likellä on ettei PellervoHollo kuittaa kaikkia talvisodan sankareitakin jaksaessaan viikosta toiseen kuukaudesta vuosiksi venyvällä sitkeydellä harrastaa mielihommaansa, ananasten metsästystä! Pakko olisi antaa tunnustuspalkinto, jos minulle olisi suotu sellainen jalo tehtävä, kuin Suomalaisen sisun maailmalle tunnetuksi tekemisen palkitseminen. Olen kuitenkin vähäpätöinen ja -sanainen perusjuntti SUOMALAINEN, joka on myös kateellinen tuosta ehtymättömästä sanatulvasta Thaimaan viidakossa, anteeksi pelloilla. Ja koska olen juntti, en en voi kuin ihailla ja haukkua samaan hengenvetoon että miten sepittämisen voi kokea noin IHANAKSI asiaksi että saa koko kansan huomion kirjailemalla harva se päivä rajuja matkailukokemuksia kaikkien persaukisten iloksi ja ärsytykseksi. Hauskaa asiassa olisi, jos saisi tehtyä gallupin kuinka moni elää mukana ja sitten vielä uskoo Hollolalaisen olevan Tervakosken Puuhamaata pidemmällä. Terveisiä vaan Ilomantsin Räväkkävaarasta Hukkajoen Salopirtin savusaunan tuoksuvista syysyön usvalöylyistä!

    • ss aatu

      Kanzis lopettaa toi sienten syönti,jos siit tulee noin pahat tripit et ihan ananas pellolla oot sisu-pastilli suussa ja B patsas mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe