Kurasyöppö tms.

Emily2

Mitä se kurasyöppö maksaa, esim. pienin malli? Tekeekö kukaan itse saappaiden pesupaikkaa esim. khh-lattialle, normaalin lattiakaivon yhteyteen, jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Onko saatavana hiekkasuodatinta siihen lattiakaivoon, menee varmaan tukkoon ilman?

10

4426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostettiin

keskikokoa oli maksoi 400 euroa. tuntui aika kovalta hinnalta mutta tuli sit laitettua. näin yhdessä talossa itse tehdyn lattialaatoista laatoitetun kaukalon lattiakaivon yhtetyteen.

• PPK

maksaa 340 eur ja alennukset siihen voi saada 240 eur, ja lisäät vielä alvit päälle

• jäppinen

itse tehtiin ja tavallinen kaivo keskellä eikä mennyt tukkoon vaikka kaksospojat oli vuoden ikäisiä silloin (7 vuotta sitten)ja arvaappa miksi,ei sitä ole tarvinut juuri ollenkaan meille ainakin täysin turha laitos.
      iso teräsallas kuraeteisessä on ollut paljon parempi.

• karri

Itse murehdin aivan samojen kysymysten parissa ja päätökseni oli, että aivan turha systeemi. Vesihana, viemäröinti, allas, veden eristykset ja pintamateriaalit maksavat extraa (khh osittain asia erikseen). Vesipostihana oven ulkopuolelle, letku ja harja viereen. Eli saappaat ja kuravaatteet pestään joko ulkona tai ne otetaan pois päältä jo ulkona ja jätetään ulos. Vaihtoehtona kulku autotallin kautta ja pesu siellä ja kuravaatteiden riisuminen siellä ja kuivumaan jättö. Näin omat päätelmäni...

• Jussi

Rakensimme kuusi vuotta sitten ja laitoimme kodinhoitohuoneeseen lattiakaivon ja käsisuihkun lähinnnä koiran pesua varten. Täysin väärä ja hölmö ratkaisu.

Vedet roiskuvat ympäri huonetta ja lattiakin lainehtii vedestä pesun jälkeen (liian pienet kaadot). Seinille ja kalusteille roiskuu aina jotain, koska tilaa ei kuitenkaan ole kovin paljon. Samassa huoneessa on aina puhdasta pyykkiä eikä oikein tunnu hyvältä, kun koira ravistelee itseään ja vesi roiskuu vasta pestyjen vaatteiden päälle.

Järkevintä olisi ollut tehdä tuulikaappiin erillinen pieni suihkutila, jonka lattia on muutaman sentin muuta lattiaa alempana ja seinät kunnolla vesieristetty. Tämä on kuitenkin aika kallis ratkaisu. Yksi hyvä vaihtoehto pesupaikalle voisi olla autotallin nurkka, mutta jälkikäteen tehtynä se ei enää meillä onnistu kovin helposti. Ulko-ovi suoraan pesuhuoneeseen voisi myös olla harkinnanarvoinen vaihtoehto, ainakin, jos pesuhuone on reilun kokoinen.

Meillä koira pestään kesällä ulkona ja muuten mennään kodinhoitohuoneen läpi pesuhuoneeseen.

Lasten kuravaatteet riisutaan ulkona, joten siihen ei kuraeteistä tarvita.

• Kuravex

Hei Emily2,

Meille laitettiin Rautiasta hankittu Kuravex, koko 60x80, hinta oli muistaakseni rakentaja-alennuksen jälkeen 230e. Kuravex tuli lattiakaivon tilalle kodinhoitohuoneeseen joten hintaero lienee n. 200-210e kun ottaa huomioon kannen ja vedeneristysosat. Suihku tulee viereisestä kodinhoitohuoneen yleisaltaasta. Ei mielestäni hirveän halpa mutta toisaalta talohommissa menee euroja sellaista vauhtia paljon olemattomampaankin joten jos tuntuu että kurankäsittelijä olisi paikallaan, laittaisin sen ilman muuta vieläkin. Olemme vasta muuttovaiheessa joten käyttökokemuksia ei ole. Pientä jännitystä asennuksessa toi korkoon laittamisen mietintä valuvaiheessa näin ensirakentajan omin voimin...

• Oletteko hyvät ihmiset miettineet, kun rakennatte itsellenne talon niin....Ei kannatis etsiä halvinta mahdollista, tietääkseni vain vaahdon kurasyöpössä on testattu vesieristys ohjeistus!!! Se kertoo kuitenkin jotain valmistajan vastuusta, muut ovat halpoja kopioita, joien kanssa voi tulla ongelmia. Esim. Stainless Teamin kurasyöpössä, ei ollut moneen vuoteen edes mahdollista tehdä vesieristystä oikein...

• Veijo Vaahto

Stainless Team kuravexissa ei minkään näköistä vesieristys testausta !! Eikä siihen kyllä saakaan, on täysin väärä rakenne.Oletteko selvittänyt kuka korvaa, kun talo homehtuu ja vesieristykset irtoaa. Jos väittävät että on hyväksytty malli, pyytäkää VTT - vesieristetestaus raportti, mille aineille ja millä menetelmällä on testattu. Voin kertoa, että ei löydy. Olkaa oikeasti varovaisia noiden halpojen kopioiden kanssa.

• sähkäri

ostettiin ja asennettiin rakennusaikana kurasyöppö, siinä se on ollut 2v. melkein käyttämättömänä, koko khh:n lattia on märkänä kun vähän kuravaatteita tai koiran käpäliä pesee, parempi olisi ollut laittaa hana ulkopuolelle ja joku allas siihen portaiden viereen valettuna tms.

• Rakentaja

pesupaikan itse tuulikaappiin. Putkimies teki lattiakaivon ja jätimme lattianvalun aikana pienen altaan muotoisen kohdan lattiaan.
      Laitamme siihen laatat ja käsisuihku/harjan.
      meillä se on ainakin tarpeellinen pienten lasten takia. nyt pesen vanhassa paikassa vielä vessassa joka kerta kun tulevat pihalta likaisine saappaineen ja miehen ammatti on myös sellainen että hänelläkin on kengät usein pesun tarpeessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7800
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2923
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe