BBX-585

tietoa vailla...

Omistan BBX-585 kajarit, nyt pullahti toisesta bassoelementti riekaleiksi, kannattaako noihin laatikoihin hommata uudet elementit vai onko ne jo aikansa eläneet...siis teknisesti??

23

8044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - wakeup -

      - Jollei muuta havaittavaa vikaa ole niin kuntoon vain. Loistavat kaiuttimet...erottelevat, tasapainoiset ja alhaalta toistavat.

      • ...sama

        kiitos,olin itsekin sitä mieltä, vielä kun annat vinkin et mistä ja millaiset elementit kannattais laittaa.?


      • Anonyymi
        ...sama kirjoitti:

        kiitos,olin itsekin sitä mieltä, vielä kun annat vinkin et mistä ja millaiset elementit kannattais laittaa.?

        Terve jos haluat laittaa bbx 585 br. Alkuperäiset bassoelementti niin nämä löytyy hifi talosta 89e pari peerless subwoofer itselläni myös bbx 585 br kaiuttimet aivan loistava ääniset hyvä dynamiikka(hyvä vahvari ja hyvät kajarit) nykyajan kaiuttimet ei näihin soundeihin pysty millään itsekin kun ostin nämä kokonaan (kummatkin kajarit olivat paksun lika kerroksen peittämät. Jakosuodin kärähtänyt. Piuhat kärähtänyt. Ja elementit riekaleina ympärän muotoisesti revenneet kyllä bbx 585 br. T kannattaa kunnostaa. Bbx 585.br 1987) t v cartsa miekii ostin nää hajonneena!


    • ....................

      mikä bassoelementti siinä on(lukee magneetissa) ja ota selvää elementin parametrit. Esim. Peerlessiltä voi löytyä ominaisuuksiltaan vastaavat.

      • Anonyymi

        Alkuperäiset elementit ovat seas speakers bassot ja keskiääni tweeter kaikki samaa merkkiä alunperin, bbx kaiuttimissa on aivan oudot jakosuotimet elementit tökätty pahvin läpi ja rautalangat kieritetty sormin yhteen pahvin taakse nämä voivat aiheuttaa oikosulun tai tulipalon jopa eivät ole ainakaan alkuperäisiä jakosuotimia näitä on tullut vastaan jo kahdessa eri bbx, ssä 585,ja 485,ssä,yleensä jakosuotimen pohja kuuluisi olla kolvattu kokonaan, 🤔😮varovaisuus mukaan


      • Anonyymi

        Näissä bbx kajareis on alkuperäis elementit seas


    • Virittelijä

      Elektrolyyttikondensaattorit kannattaa päästää eläkkeelle, koska noin 10 vuotta on niiden käyttöikä. Ne kuivuvat ja niiden toiminta huononee. Tilalle vaikkapa Intertechnikin polyesterit, ainakin diskanteille (esim. Hifitalo). Polypropyleenit ovat vielä ainakin kertaluokkaa paremmat disuille, mutta haittapuolena on kalliimpi hinta. Mutta ne elkot kannattaa vaihtaa edes vastaaviin uusiin, jos ei muuta. Ja seuraavaksi tärkeintä on vaihtaa diskantin sarjakondensaattori muovimalliin, ellei se jo ole sellainen.

      • Vilf

        BBX-kaiuttimia ei enää myydä missään, mutta jos kirpputoreilla jne tulee vastaan, niin ostakaa.


    • zantti

      Moro!

      Kyllä kannattaa korjata minulla on samanlaiset kaiuttimet tilasin hifitalosta
      uudet bassot molempiin ja nyt soi vielä paremmin.

      • ddx-fani

        BBX-1000 Kaiuttimistani on bassoelementit lopussa. mahtaisiko niihin käydä noi peerlessin 12 tuumaset?
        Ja suotimillekin varmaan kannattaisi jotain tehdä.
        Jos jollain on neuvoa kyseisten pönttöjen elvytykseen niin kiitoksia etukäteen.


    • drizzit

      Hei, onko sinulla miten rikki noi BBX-1000 bassot?

      Bassoelementtien sovituksen kanssa pitää tehdä vähän laskelmia,
      riippuen bassoelementin parametreista että pitääkö valita toinen elementti joka sopii jakosuotimelle ja kotelolle vai pitääkö tehdä jakosuodin uusiksi.

      itselläni on BBX-1000, joille olen etsinyt toista paria,
      joista toteuttaa kotiteatterin keskikaiutin.
      Eli olisin kyllä kiinnostunut ostamaankin noi, jollei ole korjauskelvolliset.

      • Moi!
        Joo näis bbx-1000 on ripustukset uusittu mutta toinen basso rahisee välillä, teipillä vähän nostaa nii toimii taas, kait sen puhekelan lakka kulunu,
        Nii voisin ehkä näistä jostain summasta luopuakin kun kävi mielessä siirtyä jalustakaiuttimiin tilanpuutteen vuoksi.


    • northstar_32

      Olis muuten BBX 585:t tarjolla. Olen vaihtanut SEAS bassoelementit ja keskiäänien joustot ovat korjatut Accu soundissa. Mukaan tulee orkkikset ja korjatut Peerles bassot. Kajarit ovat uuden veroisessa kunnossa, mustat kuoret siis virheettömät.

      • Olkku66

        Moi!

        Mulla myös BBX 585, joista bassoelementit sökönä. Osaatko tarkemmin näin amatöörille kuvata mitkä SEAS -bassoelementit Hifitalosta hankit?

        Mats


    • jjjjjjjjjjjhm,

      Nuo BBX-1000 jos pelkät ripustukset rikki niin niihin voi ostaa uudet, jotka vaan liimataan kiinni. Ripustukset = elementin reunukset. Saa muutamalla kympillä ja taas pärjää kymmisen vuotta jos elementit muuten ehjät.

      • ilmastoija

        Jep, mäkin liimasin kalvon takas jeesus-teipillä ja ihan hyvin ovat kestäneet. Itse asiassa alabassoihin tuli vihdoin viimein ryhtiä tämän päivittämisen jälkeen.


      • Totto, juuri näin on
        ilmastoija kirjoitti:

        Jep, mäkin liimasin kalvon takas jeesus-teipillä ja ihan hyvin ovat kestäneet. Itse asiassa alabassoihin tuli vihdoin viimein ryhtiä tämän päivittämisen jälkeen.

        R-kioskin täti neuvoo: Saip-teippi on eduskasta ja juuri sopivan herkkää tuollaisen korjaamiselle. Turha käyttää kallista ilmastointiteippiä tuollaisten kottaraispönttöjen tukevoittamiseen. Hmm. koteloa tosin voi tukea ko teipillä.


    • "Itse asiassa alabassoihin tuli vihdoin viimein ryhtiä tämän päivittämisen jälkeen."

      Tuo ei itseasiassa ole edes kovin uusikaan keksintö tuo kartion massan lisääminen jälkikäteen. Kaverini koitti moista jo 80-luvulla, kun toimenpiteestä luki eräässä nimeltämainitsemattomassa av-alan kotimaisessa lehdessä...

      Se kylläkin tehdään pelkästään tuota tarkoitusta (ei siis korjausta) varten elementin etupuolelle, liimaamalla pölykuppiin jonkinlainen hyvin kevyt lisäpaino, eli esim. kaiutinjohtoa kupin kokoiseksi renkaaksi pölykupin ulkosyrjälle. En lähtisi silti ihan heti liimailemaan tuollaisia esim. kolmen tonnin Gradientteihin, mutta... :)

    • 4xkymppituumasia

      Jospa nyt joku tämän vieläkin lukee ninn nyt mulla on toinen pari BBX-585 kajareita ja niihinkin aion reunat uusia elementteihin,muuten kyllä soi!
      JA jos siellä joku vertaa lootia kottaraispönttöihin niin saa olla TOSI iso kottarainen telkälle sopis paremmin.
      Ei taida tuo kirjoittaja koskaa olla nähnytkään kyseisiä kajareita?? jaksaako edes kantaa semmosta? heh

    • steel69

      terve kyllä kannattaa aivan mahtava sointuset kajarit ite juuri rakensin bbx-585 kajarit kuntoon ostin uudet elementit ja vaihdoin jakosuotimen ja nyt toimii kajarit vaatii melkein 1000w vahvarin alle jos on järeät elementit näissä kajareissa oli elementit hajalla alkuperäis piuhat kärähtäny ja alkuperäinen jakosuodin bbx (videokasetin kokoinen piirilevy kärähtäny kokonaan ja on muuten ainakin huuatettu jokainen elementti riekaleina ympyränmuotoisesti kaikkialta! kysy uusia elementtejä autostudiolta vaikka

    • Anonyymi

      Alkuperäiset kaiutin elementit näihin ovat seas, peerless it ovat korvaus elementtejä, ei alkuperäsii, subwoofer, basso esim, itellä käytössä bbx, 585.br, t

      • Anonyymi

        Itsellä bbx 585 myös ollut käytössä yli 10 vuotta. Osaisikohan joku kunnostaa nämä ajantasalle Jyväskylän seudulla, suosituksia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      459
      4950
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1762
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1377
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1258
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1030
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe