MIKÄ ON ACCES?

enosaa

Eli mun piteis tehä access juttu kouluun enkä todellakaan tiiä mikä se on ? Miten se tehdään? eli ilmeisesti joistakin firmoista kait pitäis tehdä? Voiko joku kertoa sivun jossa tuommoista voi opetella tekemään tai voisiko joku kertoa sen minulle selvästi täällä näin... Kiitän kovasti jo näin etukäteen!

11

7497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika outoa, jos sinun on koulussa käsketty tekemään "Access-juttu", eikä edes selitetty, mitä tietokannat ovat, miten ja millä niitä tehdään ja käsitellään? Mitä sinä sillä "jutulla" tekisit? Tiedätkö, mikä on tietokanta?

      Hae googlella access tutorial tai accessia suomeksi tai jotain sinnepäin tai vaihda koulua. Ehdotan jälkimmäistä. ;)

    • JOPAS JOTAIN

      No kylläpä on urakkaa sulla jos et tiedä koko accesista mitään....no se on relaatiotietokanta ohjelma

      Neuvoisin hakemaan kirjastosta ko. ohjelman oppikirjan...ja vitusti aikaa ja kärsivällsyytä.

      Koko ohjelma on täysin turha, koska tietokantaohjelmat ovat yleensä yrityksissä alakohtaisia....ja aikaisemmin esim. atk-kortin tietokantaohjelman sai suorittaa Excelillä....ei voi vaatia tuollaista ilman opetusta.

      Nimimerkki M-tukihenkilö

      • turha??

        Accessiin on tehty paljon alakohtaisia sovelluksia sekä accessin kantaa käytetään monissa selaimella käytettävissä tietokantasovelluksissa sekä myös erillisissä ko. kantaa käyttävissä sovelluksissa. Jos taas tarkoitat, että Access itsessään sovelluskehittimenä on turha, niin ehkä niin, mutta se tarjoaa helpon ja edullisen tavan lähestyä tietokantaohjelmointia. Sen takia lähes kaikissa kouluissa opetetaan accessia ja sitten accessin kantaa käyttäviä ratkaisuja. Toki on myös muita tietokanta-alustoja ja niitäkin opetetaan.


      • accessia opetettu
        turha?? kirjoitti:

        Accessiin on tehty paljon alakohtaisia sovelluksia sekä accessin kantaa käytetään monissa selaimella käytettävissä tietokantasovelluksissa sekä myös erillisissä ko. kantaa käyttävissä sovelluksissa. Jos taas tarkoitat, että Access itsessään sovelluskehittimenä on turha, niin ehkä niin, mutta se tarjoaa helpon ja edullisen tavan lähestyä tietokantaohjelmointia. Sen takia lähes kaikissa kouluissa opetetaan accessia ja sitten accessin kantaa käyttäviä ratkaisuja. Toki on myös muita tietokanta-alustoja ja niitäkin opetetaan.

        Liikkeelle lähdettiin relaatio- ja oliotietokantojen teoriasta. Harkkatyö tehtiin PostgreSQL kantaan.

        Alkuperäinen opetuksen tasosta päätellen opiskelee tradenomiksi tai datanomiksi.


      • cresco
        accessia opetettu kirjoitti:

        Liikkeelle lähdettiin relaatio- ja oliotietokantojen teoriasta. Harkkatyö tehtiin PostgreSQL kantaan.

        Alkuperäinen opetuksen tasosta päätellen opiskelee tradenomiksi tai datanomiksi.

        Mä opiskelen Kansainvälistä IT:tä eikä meillekkään kyllä mitään accessia tyrkytetä vaikka paljon muuta Microsoftin roskaa kyllä tulee...


      • johtuu
        cresco kirjoitti:

        Mä opiskelen Kansainvälistä IT:tä eikä meillekkään kyllä mitään accessia tyrkytetä vaikka paljon muuta Microsoftin roskaa kyllä tulee...

        että täälläkin accessista koko ajan kysellään, kun kukaan ei ole semmoista ikinä eteensä saanut.


      • atk-kortin

        Noh, jos atk-kortin tietokantaohjelman sai suorittaa Excelillä, niis sitten varmaan myös kuorma-auton ajokortin sai suorittaa 3-pyöräisellä polkupyörällä...

        Mutta Access on kyllä turhuuden ylin ilmentymä, eikä siihen klannata tuhlata aikaansa...


    • Lontoon murre
    • Mikrotukihenkilö

      Access kuuluu samaan Microsoftin Office perheeseen kuin Word, Excel, Poverpoint ohjelmakin.
      Ihmettelen sitä tosiaan että sellaisen kanssa pyydetään jotain tekemään, josta oppilalla ei ole edes hajua, mikä se ohjelma on.

      No itse olen aina ollut sitä mieltä että koulut on tyhmiä.
      Itse oppimalla saa ne oleelliset ja tarvittavat asiat perille ja juuri omalla tavallaan

    • ei nörtti

      Acces, yhdellä s:llä löytyy vanhoista papinkirjoista, ajalta jolloin meistä ei ollut hajuakaan,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe