Kissani silmät rähmivät aika runsaasti. Mistähän se voisi johtua?
Se on ollut tähän asti täysin terve, nuori ja vilkas maatiaiskissa, eikä sitä kyllä näytä rähmivät silmätkään häiritsevän.
Tietääkö kukaan voisiko silmät olla tulehtuneet?
Pitäisikö viedä eläinlääkärille?
Ei ne tosiaan näytä vakavilta, yhtä kirkkaat kuin ennenkin, rähmää vaan tulee kummasti..
Vastatkaa nopeasti.
Silmätulehdus?
6
10185
Vastaukset
- memmu
hei. onko kissallasi vihertävää rähmää vai mustan ruskeaa?jos on vihertävää silloin on kyseessä yleensä silmätulehus,et silloin eläinlääkäriin.
ja jos kisullasi on mustan ruskeaa rähmää niin se on vain tavallista rähmää.ei syytä huoleen.
kissoilla vaikka olisikin illut puhtaat ,rähmimättömät silmät niin ne saattavat silti ruveta rähmimään esim.viimasta tai eri vuoden ajoista. - kisumisu
Mun kissalla on ollut sama ongelma pienestä asti. Mutta se on aivan kirkasta eikä näytä vaivaavan kissaa, joten en ole puuttunut asiaan. Eikä eläinlääkärikään sanonut siitä mitään kun kävin leikkauttamassa äskettäin.
- Julia
Meidän kissan silmät rähmivät myös talvella, eläinlääkäri tutki ne ja totesi että silmät ovat terveet ja sanoi kissan silmien rähmimisen voivan johtua kuivasta huoneilmasta. Käytimme talven ajan ilman kostuttajaa ja ongelma hävisi.
- Nöpö
Kun kävimme rokotuttamassa ("vuosirokotus") kissamme, mainitsimme jo pitkään rähmineistä silmistä. Lääkäri totesi, että kun on kyseessä sisäkissa, ei tarvitse välttämättä antaa klamydiarokotusta muun rokotussuojan yhteydessä, sillä klamydiarokotus saattaa antaa sivuoireena tuollaista rähmimistä. Klamydiarokotus jätettiin sitten pois, ja saatiin silmätipat. Kuurin jälkeen silmät ovat OK.
- Eya
Jos kissasi silmien rähmä on normaalia ruskehtavaa, voit kokeilla vähentää sitä apteekista reseptivapaasti saatavilla eläinten silmätipoilla.
Jos taas rähmä on vihertävää ja paksua, silmän reunat punertavat ja vilkkuluomi vilahtelee silmän sivusta, kissallasi on silmätulehdus ja kannattaa hakea kunnon tipat eläinlääkäriltä. Pidentynyt tulehdus voi vaikuttaa yleiskuntoon ja näkökykyyn.
Minun kissallani on ollut silmätulehdus pariin otteeseen ja toisella kerralla sain tipat ilman lääkärinkäyntiä, resepti vain soitettiin suoraan apteekkiin. Kannattaa kysyä, jos tämä järjestely onnistuisi.- moi
jos kissalla silmässä klamydia-tartunta turpoo se aika pahasti. meillä 14-vuotiaalla on ollut klamydia jo kolme kertaa. ekalla kerralla silmä turposi kokonaan kiinni mutta nyt kun tiedetään, että vaiva helposti uusiutuva, viety nopeasti lääkärille ja saatu silmätippoja (6 viikkoa) ja antibioottikuuri. voit katsoa varovasti silmään, että onko sidekalvot silmissä punaiset ja turvonneet, joka merkki tulehduksesta. muuten silmävaivojen ennaltaehkäisyyn ja puhdistamiseen voi ruokakaupasta ostaa silmävettä jolla pyyhkii rähmää pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214