Hankin canaldigitalin viihde-paketin, siis satelliitti. mutta nyt tarttisin apua asennukseen.
Asun Savitaipaleella ja enkä tiedä, mihin suuntaan lautanen pitää suunnata, pitääkö se suunnata etelää?
Onkohan mitään mahdollisuutta saada lautanen asennettua ulko-varastoon, missä on pysty-ikkuna jossa leveyttä joku 30cm. pystyykö singaalin saamaan ikkunan läpi? tai siis siinä nurkassa on kaksi ikkunaa molemmilla seinillä ja molemmissa leyttä tuo n. 30 - 40cm.
ja korkeutta joku päälle metrin.
Näin saisin lautasen piiloon eikä naapuritkaan pääsisi valittamaan että lautanen on esteenä.
Jos joku osaisi neuvoa.
asun rivitalossa ja talo on melkein itä - länsi suunnassa. ulko-varastosta joka sijaitsee etupihalla olisi suora näkyvyys etelään, siis ikkunan läpi.
Onkohan mitään mahdollisuutta saada lautanen asennettua varastoon vai estääkö ikkunan lasi näkyvyyden?
Tuo ikkuna ei mikään hirveen levee ole, mutta ajattelin että jos sais kanavat näkymään sen läpi.
jos joku osaa auttaa, niin kiva olisi!
Canal digitalin asennus Kaakkois-suomessa
12
570
Vastaukset
- -guru-
Suuntaile lautanen jokseenkin lounaaseen. Lainaa jostain suuntamittari, ilman mittaria voi olla aika konstikas suunnattava. Satelliitti johon sinun tulee se suunnata on Thor, kiertoratasijainti 1 West. Samassa suunnassa on sitten useita eri satelliitteja, mutta mittarin perusteella suunnattaessa Thor on neljästä voimakkaasta kaikista oikeimman puoleisin.
- asentaa..
Varsinkin jos ikkuna on noinkin pieni kuin 30 cm. Ei sillä saa mitään signaalia, se lautanen pitää heittää ulos.
On kyllä jotkut saaneet ikkunankin läpi signaalia MUTTA: edellyttää kunnollisen kokoista ikkunaa eli lautasta isompaa ja mitään esteitä ei saa olla välissä, ei puita ei pensaita ei mitään. Ja ne ikkunat ei sais olla triplaikkunat. Mitä enemmän on vaimentavia materiaaleja välissä, sitä heikommalla menestyksellä saa.
Mutta koska aloittajalla on ikkunaa vain 30 cm niin ei tule onnistumaan ollenkaan eli ulos se pitäis laittaa. - -guru-
asentaa.. kirjoitti:
Varsinkin jos ikkuna on noinkin pieni kuin 30 cm. Ei sillä saa mitään signaalia, se lautanen pitää heittää ulos.
On kyllä jotkut saaneet ikkunankin läpi signaalia MUTTA: edellyttää kunnollisen kokoista ikkunaa eli lautasta isompaa ja mitään esteitä ei saa olla välissä, ei puita ei pensaita ei mitään. Ja ne ikkunat ei sais olla triplaikkunat. Mitä enemmän on vaimentavia materiaaleja välissä, sitä heikommalla menestyksellä saa.
Mutta koska aloittajalla on ikkunaa vain 30 cm niin ei tule onnistumaan ollenkaan eli ulos se pitäis laittaa.Ei se oikein pelitä edes isonkaan ikkunan takana, olen joskus sitä peräti kokeillut lähinnä huumorimielessä. En saanut mitään signaalia. Se oli tosin vielä analogista aikaa silloin.
- asennus
Saat mittarin apua supanahosta.
- Lasse81
Siis keneltä saan mittarin ja apua?
Siis Täältä Savitaipaleen supanahosta?
Minkälainen mittari on kyseessä? - Savitaipaleen supanahosta
Lasse81 kirjoitti:
Siis keneltä saan mittarin ja apua?
Siis Täältä Savitaipaleen supanahosta?
Minkälainen mittari on kyseessä?Olen juuri lähdössä töihin.Palaan asiaan illalla tai huomenna.
- Lasse81
Savitaipaleen supanahosta kirjoitti:
Olen juuri lähdössä töihin.Palaan asiaan illalla tai huomenna.
Olen kyllä ihan aloittelija tän asennuksen suhteen ja miettinyt, että pyydänkö asentajan käymään.
Kun en noista aste/kulma luvuista yms. oikein tajua mitään ja saisin varmuuden, että saan kanavat näkymään.
Mutta pitää miettiä vielä pyydänkö asentajan käymään vai saanko sulta kuka nyt oletkin mittarin lainaan? - -guru-
Lasse81 kirjoitti:
Olen kyllä ihan aloittelija tän asennuksen suhteen ja miettinyt, että pyydänkö asentajan käymään.
Kun en noista aste/kulma luvuista yms. oikein tajua mitään ja saisin varmuuden, että saan kanavat näkymään.
Mutta pitää miettiä vielä pyydänkö asentajan käymään vai saanko sulta kuka nyt oletkin mittarin lainaan?Jos et ole ikinä ennen suunnannut lautasta niin saattaa olla helpompaa kutsua asentaja. Homma vaatii hieman "sormituntumaa" jotta osaa etsiä sen oikean satelliitin taivaalta pelkän viisarimittarin osoittamien lukemien perusteella. Ensinnäkin lautanen täytyy kasata oikein ja arvioida silmämääräisesti sopiva korkeus. Jos lähiympäristössä on puita, ei lautasta kannata kiinnittää mihinkään pysyvästi ennen kuin on kokeiltu, toimiiko se edes ko. kohdassa. Tämä kokeilu kannattaa tehdä seisomalla lautanen sylissä aiotun kiinnityspaikan alapuolella ja kokeilemalla siitä, saako kanavat näkyviin vai ei (tai että saako selkeät lukemat mittarilla). Tässä auttaa myös jos on kaveri mukana hommassa.
- Asennukseen
- Lasse81
Mulle tulee varmuuden vuoksi asentaja asentamaan lautasen, niin saan varmasti kanavat näkymään.
Kun en itse ole koskaan lautasta suunnannut ja päädyin nyt hankkimaan asentajan käymään - Lasse81
Lasse81 kirjoitti:
Mulle tulee varmuuden vuoksi asentaja asentamaan lautasen, niin saan varmasti kanavat näkymään.
Kun en itse ole koskaan lautasta suunnannut ja päädyin nyt hankkimaan asentajan käymäänKuinka iso lautanen pitää olla täällä kaakkois-suomessa, kun canal digital lähetti minulle sen 88cm leveän lautasen, mutta näkyykö kanavat pienemmällä lautasella?
kun asun rivitalossa, niin ajattelin että jos vain näkyisi pienemmällä, niin ei veisi niin paljon tilaa.
Onko jollain tietoa, että saanko kanavat näkymään pienemmällä lautasella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803