Onko musiikin harrastajia.

haitari.

Kun itse koetan haitaria näpelöidä niin olisi mi9elenkiintoista keskustella sellaisen kanssa jolla samanlaiset harrastukset.

12

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kaunista kuultavaa. Minä vaan laulan.

    • ibiza*

      harjoittelu on vaikeaa... Tulee paljon "riitasointuja" ja "eikun" nimisiä kappaleita....

      • soittimilla

        opettelu on alussa vaikeaa, eihän se heti kenelläkään onnistu.
        Sille "eiku"tahtoo moni nauraa mutta ottaapa itse soittimen ja kokeilee niin mitä sitten kuuluu.


    • Heikunkeikku

      ..on minulle sekä harrastus, että työ. Opetan pianonsoittoa (ikäjakauma tänä lukuvuonna 6-n.30v)
      Inspiraation mukaan soittelen kotona, mutta aika vähiin se jää, koska töissä tulee soitettua n. 4 tuntia päivässä.

    • Edellyttäen

      Että musiikin kuunteleminen ja konserteissa käynti on sitä harrastamista.
      No hätätilassa ukkonnoa irtoaa pianolla ja kitaralla muiden murheeksi

      • Heikunkeikku

        ..että onko musiikin kuunteleminen ja konserteissa käynti musiikin harrastamista.
        Mielestäni se ehdottomasti on. Musiikkia voi kuunnella monella "ajatuksella". Analysoida itse musiikkia tai tulkitsijaa. Tai saada musiikista erilaisia visioita. Voihan ihminen olla mahtavan musikaalinen, mutta ei ole ollut mahdollisuuksia musiikin opiskeluun. Tosin vaikka ei olisi yhtään musikaalinen, niin toisten soittajien/laulajien esitykset antavat todella paljon kuuntelijalle.
        Toinen kysymys on sitten tuo "musikaalittomuus". Jos esim. joku ei osaa yhtään laulaa, niin hän voi silti olla mahtavan musikaalinen. Laulu muodostetaan äänihuulissa ja oikean äänen laulaminen saattaa olla mahdotonta koska ei osaa käyttää äänihuulia oikein. Rytmitajussa sama juttu. Mutta nämä asiat sivuavat aloittajan kysymystä, että ei siitä sen enempää.


      • on ,
        Heikunkeikku kirjoitti:

        ..että onko musiikin kuunteleminen ja konserteissa käynti musiikin harrastamista.
        Mielestäni se ehdottomasti on. Musiikkia voi kuunnella monella "ajatuksella". Analysoida itse musiikkia tai tulkitsijaa. Tai saada musiikista erilaisia visioita. Voihan ihminen olla mahtavan musikaalinen, mutta ei ole ollut mahdollisuuksia musiikin opiskeluun. Tosin vaikka ei olisi yhtään musikaalinen, niin toisten soittajien/laulajien esitykset antavat todella paljon kuuntelijalle.
        Toinen kysymys on sitten tuo "musikaalittomuus". Jos esim. joku ei osaa yhtään laulaa, niin hän voi silti olla mahtavan musikaalinen. Laulu muodostetaan äänihuulissa ja oikean äänen laulaminen saattaa olla mahdotonta koska ei osaa käyttää äänihuulia oikein. Rytmitajussa sama juttu. Mutta nämä asiat sivuavat aloittajan kysymystä, että ei siitä sen enempää.

        ihan in, noin kuuntelu/nautinta puolella.
        Itse hiukan kitaraa ja ystäviä rääääkkään huonoilla
        musiikki valinnoilla.


      • Heikunkeikku
        on , kirjoitti:

        ihan in, noin kuuntelu/nautinta puolella.
        Itse hiukan kitaraa ja ystäviä rääääkkään huonoilla
        musiikki valinnoilla.

        ..en niin tiiä, mutta virveli on ihan in, noin kuuntelu/ruokanautinnon puolella. Minä en itse tuota kitaraa hallitse, ketarat kuitenkin sukkelaan musiikin tahdissa viipeltää.
        Älä sä RÄÄÄÄÄKKKÄÄÄÄKKKÄÄÄ ystäviäs. Edes on joko musiikin vaihto tai ystävien vaihto :)
        Ja nyt meikäläinen lähtee töihin opettamaan (en rääkkäämään) piano-oppilaitani.


      • haitarini
        Heikunkeikku kirjoitti:

        ..en niin tiiä, mutta virveli on ihan in, noin kuuntelu/ruokanautinnon puolella. Minä en itse tuota kitaraa hallitse, ketarat kuitenkin sukkelaan musiikin tahdissa viipeltää.
        Älä sä RÄÄÄÄÄKKKÄÄÄÄKKKÄÄÄ ystäviäs. Edes on joko musiikin vaihto tai ystävien vaihto :)
        Ja nyt meikäläinen lähtee töihin opettamaan (en rääkkäämään) piano-oppilaitani.

        on mennyt rikki lasteni suureksi iloksi. Minä kun korvakuulolta olen soitellut muutamia kappaleita niin olen joskus oikein itsekkin tykännyt että kuulostaa hyvältä. Lapseni sanoivat aina kun he vielä asuivat kotona että " äiti lopeta nyt etkö kuule kuinka kauhealta se kuulostaa" sitten opin soittelemaan vaan silloin kun olin yksin kotona. Kerran nauhoitin kasetille että saisin itse kuunnella miltä se kuulostaa. Huomasin heti etten ole mikään soittaja en edes sinne päin. Kasetti lensi roskikseen ja haitari on rikki mutta joskus tekis vielä mieli kokeilla vaan ei ole millä kokeilee.


      • vähän..
        haitarini kirjoitti:

        on mennyt rikki lasteni suureksi iloksi. Minä kun korvakuulolta olen soitellut muutamia kappaleita niin olen joskus oikein itsekkin tykännyt että kuulostaa hyvältä. Lapseni sanoivat aina kun he vielä asuivat kotona että " äiti lopeta nyt etkö kuule kuinka kauhealta se kuulostaa" sitten opin soittelemaan vaan silloin kun olin yksin kotona. Kerran nauhoitin kasetille että saisin itse kuunnella miltä se kuulostaa. Huomasin heti etten ole mikään soittaja en edes sinne päin. Kasetti lensi roskikseen ja haitari on rikki mutta joskus tekis vielä mieli kokeilla vaan ei ole millä kokeilee.

        samanlaista se minullakin on, soittelen sillon kun yksin olen kotona, omaksi iloksi ja naapureitten harmiksi.
        Kyllä sitten mökillä soittelen kun ja jos tulee vieraita niin tarjoan juotavaa heille,että kestävät paremmin kun joku pyytää soittamaan.
        Aikoinaan Juice Leskinen sanoi,että ne tarvii nuotit jotka ei osaa soittaa ja ne jotka osaa, ei nuotteja tarvi.


      • haitarini kirjoitti:

        on mennyt rikki lasteni suureksi iloksi. Minä kun korvakuulolta olen soitellut muutamia kappaleita niin olen joskus oikein itsekkin tykännyt että kuulostaa hyvältä. Lapseni sanoivat aina kun he vielä asuivat kotona että " äiti lopeta nyt etkö kuule kuinka kauhealta se kuulostaa" sitten opin soittelemaan vaan silloin kun olin yksin kotona. Kerran nauhoitin kasetille että saisin itse kuunnella miltä se kuulostaa. Huomasin heti etten ole mikään soittaja en edes sinne päin. Kasetti lensi roskikseen ja haitari on rikki mutta joskus tekis vielä mieli kokeilla vaan ei ole millä kokeilee.

        ja soittotaito.
        Isä osasi soittaa ja soitti päivittäin maniskaa.
        Vanhin veli myös osasi niin, ettei tehnyt mieli toppuutella.
        Kitaraa 'soitin' omassa kämpässä ja vain itselleni näppäilin. Ei se soittamista ollut.Ehkä itselle terapiaa, kun oli elämässä 'mollisointuja' ennen nukkumaanmenoa.

        Nyt isänä, olen saanut kuunnella sekä kitaraa, pianoa, rumpusettiä, sekä sähköukrkuja lasten ja heidän kavereiden esittämänä.

        "Bändi" soittaa kuulosuojat korvilla ja minä kahden oven takaa voin ja saan tuntea 'skybällä' musiikin tenhon.

        Eräs mittari soittotaidon toteamiseen on yrittää soittaa play-backkina soivan cd:n. mukana.
        Ei ole kovin helppo harppaus tällaiselle 'viipyilevälle' näppäilijälle pysyä temmossa mukana.
        Minusta ei siihen olisi, vaikka ryhtyisin kaiket päivät treenaamaan.

        Kuuntelen paljon musiikkia ja siitä suuren osan kuulokkeiden kautta.


    • soitto-ja laulu

      Olen melko paljon kitaransoittoa ja laulua harrastanut 60 vuotias mieshenkilö säestäen- ja laulaen, myöskin aiemmin nuorempana orkesteritoimintaa.
      Kaipaisin muutamaa suurinpiirtein saman taustan omaavaa hyvää tyyppiä, esim. kosketinsoittaja basisti, ( muutkin instrumentit käy ), soittokaveriksi.
      Harjoittelupaikkana esim. meidän autotalli Järvenpään Nummenkylässä.
      Pyydän asiallisia yhteydenottoja aluksi vaikka tälle palstalle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe