mitä vaaditaan kuorma-autolta että sen vois rekisteröidä työkoneeksi? mulla N7 jossa nosturi takana tuppisovitteilla, ajot vähissä, nostohommia kyllä olis silloin tällöin. välttäisin sen ihan liian kalliin käytömaksun/dieselveron ja sais pyörittää polttoöljyllä. onko kellään kokemusta muutoskatsastuksesta, voiko sen tehdä yksityisillä asemilla
rekisteröinti työkoneeksi
10
8169
Vastaukset
- jotain.
Lava pois ja todennäköisesti nosturi kiinteäksi
- tankkiin,
kun vieraalle tehdään ja tiellä ajetaan
- voi käyttää
Tien ulkopuolella nosturi käytössä voi tietenkin käyttää löpöä.
Tuota mainittua työkoneen siirto työmaalle polttoaine vaatimusta en tunne.
Lisäksi on olemassa myös joku Päivämaksu käytäntö, jolla esim. traktori jota pääosin käytetään työkoneena, mutta joskus rahdin ajoon maantiellä voi pitää koko ajan löpöä tankissa ja maksaa sen mukaisen veron päivä kerrallaan maantie ajosta. - moottorityökoneeksi
voi käyttää kirjoitti:
Tien ulkopuolella nosturi käytössä voi tietenkin käyttää löpöä.
Tuota mainittua työkoneen siirto työmaalle polttoaine vaatimusta en tunne.
Lisäksi on olemassa myös joku Päivämaksu käytäntö, jolla esim. traktori jota pääosin käytetään työkoneena, mutta joskus rahdin ajoon maantiellä voi pitää koko ajan löpöä tankissa ja maksaa sen mukaisen veron päivä kerrallaan maantie ajosta....saa ihan laillisesti ajaa tielläkin punaisella. Kun autossa ei ole mitään kuormatilaa, vaan pelkkä kiinteästi asennettu nosturi, voi auton rekisteröidä moottorityökoneeksi. Myös esim. kuorma-auton alustalle rakennetut lakaisukoneet ovat moottorityökoneita ja saavat ajaa löpöllä.
Itse olen välillä miettinyt, että jos rakentaisi kuorma-auton rungolle jonkun 80-100 tonnimetrin nosturin ja laittaisi aurapuskurin ja auraushydrauliikat. Samaan puskuriin saa harjakoneenkin kiinni. Saisi ajaa punaisella, olisi halvemmat vakuutukset, ei tarvitsisi mitään liikennelupaa.
Noilla varusteilla saisi kuitenkin hankittua autolle töitä ympäri vuoden. Jos nosturi vielä olisi kiilatapeilla kiinni (sehän katsotaan kai kiinteäksi asennukseksi), voisi tilalle laittaa talvella suolaimen. Tästä tosin on epäselvyyttä, että katsotaanko suolaimen suolasiilo ja liuossäiliöt sellaiseksi kuormatilaksi, että ei käy moottorityökoneeksi. Vanhasta säiliöautosta ainakin pystyy rakentamaan pesuauton moottorityökoneena, että miksei sitten suolainta voisi olla. Enpä kuitenkaan ole vielä ainakaan seonnut niin paljoa päästäni, että olisin alkanut yrittäjäksi ja rakentamaan tuollaista härveliä. - unohtui
moottorityökoneeksi kirjoitti:
...saa ihan laillisesti ajaa tielläkin punaisella. Kun autossa ei ole mitään kuormatilaa, vaan pelkkä kiinteästi asennettu nosturi, voi auton rekisteröidä moottorityökoneeksi. Myös esim. kuorma-auton alustalle rakennetut lakaisukoneet ovat moottorityökoneita ja saavat ajaa löpöllä.
Itse olen välillä miettinyt, että jos rakentaisi kuorma-auton rungolle jonkun 80-100 tonnimetrin nosturin ja laittaisi aurapuskurin ja auraushydrauliikat. Samaan puskuriin saa harjakoneenkin kiinni. Saisi ajaa punaisella, olisi halvemmat vakuutukset, ei tarvitsisi mitään liikennelupaa.
Noilla varusteilla saisi kuitenkin hankittua autolle töitä ympäri vuoden. Jos nosturi vielä olisi kiilatapeilla kiinni (sehän katsotaan kai kiinteäksi asennukseksi), voisi tilalle laittaa talvella suolaimen. Tästä tosin on epäselvyyttä, että katsotaanko suolaimen suolasiilo ja liuossäiliöt sellaiseksi kuormatilaksi, että ei käy moottorityökoneeksi. Vanhasta säiliöautosta ainakin pystyy rakentamaan pesuauton moottorityökoneena, että miksei sitten suolainta voisi olla. Enpä kuitenkaan ole vielä ainakaan seonnut niin paljoa päästäni, että olisin alkanut yrittäjäksi ja rakentamaan tuollaista härveliä....tuosta, vaikka sen kyllä aloittaja jo mainitsikin, että ei olisi käyttömaksuakaan (johon siis diesel-verokin nykyään sisältyy).
- hyväää
moottorityökoneeksi kirjoitti:
...saa ihan laillisesti ajaa tielläkin punaisella. Kun autossa ei ole mitään kuormatilaa, vaan pelkkä kiinteästi asennettu nosturi, voi auton rekisteröidä moottorityökoneeksi. Myös esim. kuorma-auton alustalle rakennetut lakaisukoneet ovat moottorityökoneita ja saavat ajaa löpöllä.
Itse olen välillä miettinyt, että jos rakentaisi kuorma-auton rungolle jonkun 80-100 tonnimetrin nosturin ja laittaisi aurapuskurin ja auraushydrauliikat. Samaan puskuriin saa harjakoneenkin kiinni. Saisi ajaa punaisella, olisi halvemmat vakuutukset, ei tarvitsisi mitään liikennelupaa.
Noilla varusteilla saisi kuitenkin hankittua autolle töitä ympäri vuoden. Jos nosturi vielä olisi kiilatapeilla kiinni (sehän katsotaan kai kiinteäksi asennukseksi), voisi tilalle laittaa talvella suolaimen. Tästä tosin on epäselvyyttä, että katsotaanko suolaimen suolasiilo ja liuossäiliöt sellaiseksi kuormatilaksi, että ei käy moottorityökoneeksi. Vanhasta säiliöautosta ainakin pystyy rakentamaan pesuauton moottorityökoneena, että miksei sitten suolainta voisi olla. Enpä kuitenkaan ole vielä ainakaan seonnut niin paljoa päästäni, että olisin alkanut yrittäjäksi ja rakentamaan tuollaista härveliä.aurata talvella sipsukelillä jollain 4 -aks autolla jossa kumpanenkin etuakseli rautajousisia elikkäs ei nousevia ja vielä teliveto->eli ei minkään maailman pitoa kun laskis simmakin maahan, todella vittumaisia lähdöt risteyksistä ylämäkiin auran kanssa, ja vastaanlainen alustahan sulla pitäs olla jos semmosen nosturin meinaisit heittää selkään, joten älä ainaskaan tuolla idealla aloita yrittäjän uraasi.
- pitäisi olla
hyväää kirjoitti:
aurata talvella sipsukelillä jollain 4 -aks autolla jossa kumpanenkin etuakseli rautajousisia elikkäs ei nousevia ja vielä teliveto->eli ei minkään maailman pitoa kun laskis simmakin maahan, todella vittumaisia lähdöt risteyksistä ylämäkiin auran kanssa, ja vastaanlainen alustahan sulla pitäs olla jos semmosen nosturin meinaisit heittää selkään, joten älä ainaskaan tuolla idealla aloita yrittäjän uraasi.
Kyllähän noita 80 tonnimetrisiä on ihan 8x2 alustallakin, jossa siis takana on nouseva teli. Vielä jää n. kymppitonni kantavuuttakin nupille.
Jos tuolla tavalla työkoneena tekisi, voisi nosturin yhtä hyvin laittaa 6x2 alustallekin. 4x2 alustakin saattaisi jopa juuri riittää. Kun sitä kuormatilaa ei olisi, voisi nosturi yhtä hyvin olla keskellä runkoa eikä heti hytin takana. - töitä löytyy,
pitäisi olla kirjoitti:
Kyllähän noita 80 tonnimetrisiä on ihan 8x2 alustallakin, jossa siis takana on nouseva teli. Vielä jää n. kymppitonni kantavuuttakin nupille.
Jos tuolla tavalla työkoneena tekisi, voisi nosturin yhtä hyvin laittaa 6x2 alustallekin. 4x2 alustakin saattaisi jopa juuri riittää. Kun sitä kuormatilaa ei olisi, voisi nosturi yhtä hyvin olla keskellä runkoa eikä heti hytin takana.Betoninpumppu,nostokori,iso kompessori,agrikaatti,hiekkapuhalluslaitteisto,
höyläkone.ym.Tien päällä pitää olola tarkkana,
ettei sitten ole sitä kuormaa.(on max 200kg?,en tarkkaan muista),muuten tulee kalliiksi. - 8'2 autolla
pitäisi olla kirjoitti:
Kyllähän noita 80 tonnimetrisiä on ihan 8x2 alustallakin, jossa siis takana on nouseva teli. Vielä jää n. kymppitonni kantavuuttakin nupille.
Jos tuolla tavalla työkoneena tekisi, voisi nosturin yhtä hyvin laittaa 6x2 alustallekin. 4x2 alustakin saattaisi jopa juuri riittää. Kun sitä kuormatilaa ei olisi, voisi nosturi yhtä hyvin olla keskellä runkoa eikä heti hytin takana.ei sitten tyhjänä yhtikäs mihinkään ettäs tieoksi
- zx<xx
moottorityökoneeksi kirjoitti:
...saa ihan laillisesti ajaa tielläkin punaisella. Kun autossa ei ole mitään kuormatilaa, vaan pelkkä kiinteästi asennettu nosturi, voi auton rekisteröidä moottorityökoneeksi. Myös esim. kuorma-auton alustalle rakennetut lakaisukoneet ovat moottorityökoneita ja saavat ajaa löpöllä.
Itse olen välillä miettinyt, että jos rakentaisi kuorma-auton rungolle jonkun 80-100 tonnimetrin nosturin ja laittaisi aurapuskurin ja auraushydrauliikat. Samaan puskuriin saa harjakoneenkin kiinni. Saisi ajaa punaisella, olisi halvemmat vakuutukset, ei tarvitsisi mitään liikennelupaa.
Noilla varusteilla saisi kuitenkin hankittua autolle töitä ympäri vuoden. Jos nosturi vielä olisi kiilatapeilla kiinni (sehän katsotaan kai kiinteäksi asennukseksi), voisi tilalle laittaa talvella suolaimen. Tästä tosin on epäselvyyttä, että katsotaanko suolaimen suolasiilo ja liuossäiliöt sellaiseksi kuormatilaksi, että ei käy moottorityökoneeksi. Vanhasta säiliöautosta ainakin pystyy rakentamaan pesuauton moottorityökoneena, että miksei sitten suolainta voisi olla. Enpä kuitenkaan ole vielä ainakaan seonnut niin paljoa päästäni, että olisin alkanut yrittäjäksi ja rakentamaan tuollaista härveliä.mitä suolaimeen tulee, saa kuormatila ollan max 2mottia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693