rekisteröinti työkoneeksi

Niilo 7

mitä vaaditaan kuorma-autolta että sen vois rekisteröidä työkoneeksi? mulla N7 jossa nosturi takana tuppisovitteilla, ajot vähissä, nostohommia kyllä olis silloin tällöin. välttäisin sen ihan liian kalliin käytömaksun/dieselveron ja sais pyörittää polttoöljyllä. onko kellään kokemusta muutoskatsastuksesta, voiko sen tehdä yksityisillä asemilla

10

8226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain.

      Lava pois ja todennäköisesti nosturi kiinteäksi

    • tankkiin,

      kun vieraalle tehdään ja tiellä ajetaan

      • voi käyttää

        Tien ulkopuolella nosturi käytössä voi tietenkin käyttää löpöä.
        Tuota mainittua työkoneen siirto työmaalle polttoaine vaatimusta en tunne.
        Lisäksi on olemassa myös joku Päivämaksu käytäntö, jolla esim. traktori jota pääosin käytetään työkoneena, mutta joskus rahdin ajoon maantiellä voi pitää koko ajan löpöä tankissa ja maksaa sen mukaisen veron päivä kerrallaan maantie ajosta.


      • moottorityökoneeksi
        voi käyttää kirjoitti:

        Tien ulkopuolella nosturi käytössä voi tietenkin käyttää löpöä.
        Tuota mainittua työkoneen siirto työmaalle polttoaine vaatimusta en tunne.
        Lisäksi on olemassa myös joku Päivämaksu käytäntö, jolla esim. traktori jota pääosin käytetään työkoneena, mutta joskus rahdin ajoon maantiellä voi pitää koko ajan löpöä tankissa ja maksaa sen mukaisen veron päivä kerrallaan maantie ajosta.

        ...saa ihan laillisesti ajaa tielläkin punaisella. Kun autossa ei ole mitään kuormatilaa, vaan pelkkä kiinteästi asennettu nosturi, voi auton rekisteröidä moottorityökoneeksi. Myös esim. kuorma-auton alustalle rakennetut lakaisukoneet ovat moottorityökoneita ja saavat ajaa löpöllä.

        Itse olen välillä miettinyt, että jos rakentaisi kuorma-auton rungolle jonkun 80-100 tonnimetrin nosturin ja laittaisi aurapuskurin ja auraushydrauliikat. Samaan puskuriin saa harjakoneenkin kiinni. Saisi ajaa punaisella, olisi halvemmat vakuutukset, ei tarvitsisi mitään liikennelupaa.

        Noilla varusteilla saisi kuitenkin hankittua autolle töitä ympäri vuoden. Jos nosturi vielä olisi kiilatapeilla kiinni (sehän katsotaan kai kiinteäksi asennukseksi), voisi tilalle laittaa talvella suolaimen. Tästä tosin on epäselvyyttä, että katsotaanko suolaimen suolasiilo ja liuossäiliöt sellaiseksi kuormatilaksi, että ei käy moottorityökoneeksi. Vanhasta säiliöautosta ainakin pystyy rakentamaan pesuauton moottorityökoneena, että miksei sitten suolainta voisi olla. Enpä kuitenkaan ole vielä ainakaan seonnut niin paljoa päästäni, että olisin alkanut yrittäjäksi ja rakentamaan tuollaista härveliä.


      • unohtui
        moottorityökoneeksi kirjoitti:

        ...saa ihan laillisesti ajaa tielläkin punaisella. Kun autossa ei ole mitään kuormatilaa, vaan pelkkä kiinteästi asennettu nosturi, voi auton rekisteröidä moottorityökoneeksi. Myös esim. kuorma-auton alustalle rakennetut lakaisukoneet ovat moottorityökoneita ja saavat ajaa löpöllä.

        Itse olen välillä miettinyt, että jos rakentaisi kuorma-auton rungolle jonkun 80-100 tonnimetrin nosturin ja laittaisi aurapuskurin ja auraushydrauliikat. Samaan puskuriin saa harjakoneenkin kiinni. Saisi ajaa punaisella, olisi halvemmat vakuutukset, ei tarvitsisi mitään liikennelupaa.

        Noilla varusteilla saisi kuitenkin hankittua autolle töitä ympäri vuoden. Jos nosturi vielä olisi kiilatapeilla kiinni (sehän katsotaan kai kiinteäksi asennukseksi), voisi tilalle laittaa talvella suolaimen. Tästä tosin on epäselvyyttä, että katsotaanko suolaimen suolasiilo ja liuossäiliöt sellaiseksi kuormatilaksi, että ei käy moottorityökoneeksi. Vanhasta säiliöautosta ainakin pystyy rakentamaan pesuauton moottorityökoneena, että miksei sitten suolainta voisi olla. Enpä kuitenkaan ole vielä ainakaan seonnut niin paljoa päästäni, että olisin alkanut yrittäjäksi ja rakentamaan tuollaista härveliä.

        ...tuosta, vaikka sen kyllä aloittaja jo mainitsikin, että ei olisi käyttömaksuakaan (johon siis diesel-verokin nykyään sisältyy).


      • hyväää
        moottorityökoneeksi kirjoitti:

        ...saa ihan laillisesti ajaa tielläkin punaisella. Kun autossa ei ole mitään kuormatilaa, vaan pelkkä kiinteästi asennettu nosturi, voi auton rekisteröidä moottorityökoneeksi. Myös esim. kuorma-auton alustalle rakennetut lakaisukoneet ovat moottorityökoneita ja saavat ajaa löpöllä.

        Itse olen välillä miettinyt, että jos rakentaisi kuorma-auton rungolle jonkun 80-100 tonnimetrin nosturin ja laittaisi aurapuskurin ja auraushydrauliikat. Samaan puskuriin saa harjakoneenkin kiinni. Saisi ajaa punaisella, olisi halvemmat vakuutukset, ei tarvitsisi mitään liikennelupaa.

        Noilla varusteilla saisi kuitenkin hankittua autolle töitä ympäri vuoden. Jos nosturi vielä olisi kiilatapeilla kiinni (sehän katsotaan kai kiinteäksi asennukseksi), voisi tilalle laittaa talvella suolaimen. Tästä tosin on epäselvyyttä, että katsotaanko suolaimen suolasiilo ja liuossäiliöt sellaiseksi kuormatilaksi, että ei käy moottorityökoneeksi. Vanhasta säiliöautosta ainakin pystyy rakentamaan pesuauton moottorityökoneena, että miksei sitten suolainta voisi olla. Enpä kuitenkaan ole vielä ainakaan seonnut niin paljoa päästäni, että olisin alkanut yrittäjäksi ja rakentamaan tuollaista härveliä.

        aurata talvella sipsukelillä jollain 4 -aks autolla jossa kumpanenkin etuakseli rautajousisia elikkäs ei nousevia ja vielä teliveto->eli ei minkään maailman pitoa kun laskis simmakin maahan, todella vittumaisia lähdöt risteyksistä ylämäkiin auran kanssa, ja vastaanlainen alustahan sulla pitäs olla jos semmosen nosturin meinaisit heittää selkään, joten älä ainaskaan tuolla idealla aloita yrittäjän uraasi.


      • pitäisi olla
        hyväää kirjoitti:

        aurata talvella sipsukelillä jollain 4 -aks autolla jossa kumpanenkin etuakseli rautajousisia elikkäs ei nousevia ja vielä teliveto->eli ei minkään maailman pitoa kun laskis simmakin maahan, todella vittumaisia lähdöt risteyksistä ylämäkiin auran kanssa, ja vastaanlainen alustahan sulla pitäs olla jos semmosen nosturin meinaisit heittää selkään, joten älä ainaskaan tuolla idealla aloita yrittäjän uraasi.

        Kyllähän noita 80 tonnimetrisiä on ihan 8x2 alustallakin, jossa siis takana on nouseva teli. Vielä jää n. kymppitonni kantavuuttakin nupille.

        Jos tuolla tavalla työkoneena tekisi, voisi nosturin yhtä hyvin laittaa 6x2 alustallekin. 4x2 alustakin saattaisi jopa juuri riittää. Kun sitä kuormatilaa ei olisi, voisi nosturi yhtä hyvin olla keskellä runkoa eikä heti hytin takana.


      • töitä löytyy,
        pitäisi olla kirjoitti:

        Kyllähän noita 80 tonnimetrisiä on ihan 8x2 alustallakin, jossa siis takana on nouseva teli. Vielä jää n. kymppitonni kantavuuttakin nupille.

        Jos tuolla tavalla työkoneena tekisi, voisi nosturin yhtä hyvin laittaa 6x2 alustallekin. 4x2 alustakin saattaisi jopa juuri riittää. Kun sitä kuormatilaa ei olisi, voisi nosturi yhtä hyvin olla keskellä runkoa eikä heti hytin takana.

        Betoninpumppu,nostokori,iso kompessori,agrikaatti,hiekkapuhalluslaitteisto,
        höyläkone.ym.Tien päällä pitää olola tarkkana,
        ettei sitten ole sitä kuormaa.(on max 200kg?,en tarkkaan muista),muuten tulee kalliiksi.


      • 8'2 autolla
        pitäisi olla kirjoitti:

        Kyllähän noita 80 tonnimetrisiä on ihan 8x2 alustallakin, jossa siis takana on nouseva teli. Vielä jää n. kymppitonni kantavuuttakin nupille.

        Jos tuolla tavalla työkoneena tekisi, voisi nosturin yhtä hyvin laittaa 6x2 alustallekin. 4x2 alustakin saattaisi jopa juuri riittää. Kun sitä kuormatilaa ei olisi, voisi nosturi yhtä hyvin olla keskellä runkoa eikä heti hytin takana.

        ei sitten tyhjänä yhtikäs mihinkään ettäs tieoksi


      • zx<xx
        moottorityökoneeksi kirjoitti:

        ...saa ihan laillisesti ajaa tielläkin punaisella. Kun autossa ei ole mitään kuormatilaa, vaan pelkkä kiinteästi asennettu nosturi, voi auton rekisteröidä moottorityökoneeksi. Myös esim. kuorma-auton alustalle rakennetut lakaisukoneet ovat moottorityökoneita ja saavat ajaa löpöllä.

        Itse olen välillä miettinyt, että jos rakentaisi kuorma-auton rungolle jonkun 80-100 tonnimetrin nosturin ja laittaisi aurapuskurin ja auraushydrauliikat. Samaan puskuriin saa harjakoneenkin kiinni. Saisi ajaa punaisella, olisi halvemmat vakuutukset, ei tarvitsisi mitään liikennelupaa.

        Noilla varusteilla saisi kuitenkin hankittua autolle töitä ympäri vuoden. Jos nosturi vielä olisi kiilatapeilla kiinni (sehän katsotaan kai kiinteäksi asennukseksi), voisi tilalle laittaa talvella suolaimen. Tästä tosin on epäselvyyttä, että katsotaanko suolaimen suolasiilo ja liuossäiliöt sellaiseksi kuormatilaksi, että ei käy moottorityökoneeksi. Vanhasta säiliöautosta ainakin pystyy rakentamaan pesuauton moottorityökoneena, että miksei sitten suolainta voisi olla. Enpä kuitenkaan ole vielä ainakaan seonnut niin paljoa päästäni, että olisin alkanut yrittäjäksi ja rakentamaan tuollaista härveliä.

        mitä suolaimeen tulee, saa kuormatila ollan max 2mottia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      172
      3375
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2161
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2097
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1988
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      394
      1091
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      115
      1015
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      46
      889
    Aihe