Kävin usein Kangasniemellä tätiäni ja hänen miestään tervehtimässä. Väinö oli hauska mies jutuissaan. Häntä käytettiin mm. meklarina huutokaupoissa. Usein hän aloitti kannanottonsa sanomalla "Niinhän asia on, että..." Kerran hän kääntyi minuun päin ja totesi: "Tiijjäkö sinä, miten minä suarnoesin, jos minä pappi olisin?" En muista, mitä hänelle vastasin, mutta muistan hyvin sen, mitä hän minulle kertoi. Väinö kertoi siitä, mitä hän pappina saarnaisi. "Minä suarnoesin, että kiäntykkee, kiäntykkee hyvät ihmiset jo kesäkelin aekana, ennen kuin tiet tukkeentuuvat ja sitten on niin vaekeeta ja kiäntyvähä teijjhän tekköö miel' kuitenki". No niin, se oli Väinön puhetta Osafolle.
"Jos oesin pappi"
Osafo
0
408
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3211240- 568963
- 1375435
- 1443734
- 693638
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353594- 403328
- 592665
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak712377- 331913