maidontuloko vähentynyt?

imettäväinen

Mistä tietää saako vauvani (puoli vuotta) sen 600ml mitä pitäis saada päivässä maitoa kun imetän? tuntuu että maitoa tulee vähemmän ja imetyskerrat ovat vähentyneet nyt kiinteiden aloituksen myötä. yks päivä vauva riuhtaisi aina tissin vain vihaisesti suusta pois kun oli hetken imenyt ja kun annoin korviketta niin purkillinen meni, aina vain märisi lisää kun pikkusen annoin aina kerralla. kannattaako nyt siis rueta antamaan lisäksi korviketta vai pitääkö vain luottaa että vauva saa tarpeeksi rinnasta? imetystä en kyllä vielä haluaisi lopettaa. noin purkillinen menee päivässä korviketta puurojen jne seassa eli kai se 500ml riittäs rinnasta mut epäilempä et nuin paljoa sais... imee kyllä yölläkin ainakin sen kerran niinku kauemmin.

7

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukan äiti

vielä pääasiallisen ravinnon tulisi olla äidinmaito (tai korvike, jos äiti ei voi imettää).

Joten kannattaa varmaan ainakin joillakin aterioilla tarjota sitä rintaa ensin, ennen sosetta.
      Meillä taisi joskus tuossa iässä imetys siirtyä kokonaan sinne makuukammariin pötköttelyasennon puolelle,
      koska tyttö ei enää malttanut sylissä imeä.

Olethan katsonut tuolta jo:

http://www.imetystukilista.net/faq/lisamaid.php

http://www.imetystukilista.net/faq/faq.php

http://www.hernekeppi.fi/kantsu/tietoa.html

• jkoå

itselläni maito loppui (!!!) kiinteiden aloituksen myötä vaikka täysimetin soseiden kera. yx pv poika vaan lopetti omemisen ja rupesin antamaan pullosta niin hupsan heijaa- rinnat eivät pakottaneet kertaakaan vaikka imetys loppui kuin seinään!! eli maito voi loppua. esikoistani imetin 9kk ja maito riitti hyvin eli siitäkään ei löydy selitystä...

• imettäväinen

kuinka usein ylipäätään imetätte kiinteiden lisäksi?

• jkÄä

minä imetin joka ruuan yhteydessä., aamull aheti ja illall aviimeseks ja joka välissä jolloin vaan nitis ym. mut loppu mikä loppu.. enkä tiedä mistä johtu

• Kukan äiti

kuin neiti vaan halusi.
        Vähintään 6 krt/päivä ja 2-3 krt/yö.
        Yöimetyshän lisää maidontuotantoa, joten jos vaan jaksat,
        älä anna iltapulloa vaan imettele pitkin yötä.

Mutta lue nuo linkit, jotka laitoin :-)

• imettäväinen
        Kukan äiti kirjoitti:

kuin neiti vaan halusi.
        Vähintään 6 krt/päivä ja 2-3 krt/yö.
        Yöimetyshän lisää maidontuotantoa, joten jos vaan jaksat,
        älä anna iltapulloa vaan imettele pitkin yötä.

Mutta lue nuo linkit, jotka laitoin :-)

luin, olivat hyviä ja niistäpä tulikin kaikki oleellinen kannustamaan ja "vahvistamaan uskoa", kiitos :)

• poikien äiti

vauva juo rinnasta tarpeeksi jos pissa vaippoja tulee päivässä ainakin viisi. vauvat pissaavat ainakin 2-3 tunnin välein.
      pissan pitäisi olla suht hajutonta ja kirkasta hieman kellertävää.
      vauva voi juoda korviketta vaikka rinnasta tulisikin maitoa.

jos haluat imetyksen jatkuvan niin jätä korvike pikkuhiljaa pois ja imetä aina kun vauva haluaa. äidinmaidon määrä alkaakin vähetä kun korvaat sen äidinmaidonkorvikkeella.
      seuraamalla vauvan pissan määrää ja janoisuutta huomaat paljonko vauva saa nestettä.

6kk ikäinen vauva voi nopeastikkin imeä rinnasta tarvittavan maidon. imetyskertoja ei tarvitse olla kuin n. 4-5 päivässä jos se vauvalle riittää.
      jos tuntuu, että kiinteä ruoka vieroittaa vauvaa rinalta niin voithan sitäkin vähentää tai ei ainakaan kannata lisätä soseiden antamista.

kun maitoa on sinulta aikasemminkin tullut niin ei sen tuleminen lopu itsestään. imetyskerrat vähenee automaattisesti kun niitä korvataan soseilla tai sitten äidinmaidonkorvikkeella.

jos haluat imettää edelleen niin imetyksestä kannattaisi tehdä se houkuttelevampi vaihtoehto vauvalle. vauva huomaa helposti, että sieltä pullosta maito virtaa helposti suuhun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59