Terve.
Haluaisin kysyä, onko kellään teistä kokemusta Konica Minolta Z5 kamerasta? Onko hyvä ottamaan lähikuvia ja muutenkin hyviä kuvia?
Onko minkäänlaisia laajennusmahdollisuuksia objektiivien tai salamien kanssa?
Konica Minolta Z5
2
2399
Vastaukset
- Nimim. Erkki
Eipä ole kukaan vastannut joten vastaan itse vaikka en tiedä. Mutta eikös se semmoista netissä keskustellessa ole yleensäkin? ;o)
Minulla on Konica Minolta Dimage Z6, joka on käsittääkseni jokseenkin sama kamera kuin Z5, pixeleitä on vaan vähän enemmän. Z6 on hyvä kamera jossa mm. 12-kertainen zoomi ja supermakro, joka tarkentuu niin lähelle että jos lähempää pitää kuvata niin sitten tulee jo linssiin naarmu.
Huonoa kamerassa on melko voimakas kohina korkeammilla ISO-herkkyyksillä ja ennenkaikkea se, ettei valmistaja enää ole markkinoilla mukana (koko Konica Minoltan kamerabisnes myytiin Sonylle vuosi-pari takaperin).
Z5/Z6 ei ole mikään järjestelmäkamera vaan vaativamman harrastajan kiinteäobjektiivinen. Siihen on saatavilla ainakin laajakulmakonvertteri ja varmaan muutakin tilpehööriä mutta, kuten sanottu, valmistus on loppunut ja aika siinä mielessä ajanut laitteen ohi. Minä olen kuitenkin edelleen omaani tyytyväinen enkä ole sitä pois vaihtamassa.- nixu-
Kiitosta vastauksesta vain, mutta hieman myöhässä jo. Ostin jo Canon EOS 300D käytettynä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."542212Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1992041- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki49872Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746