KOIRARODUT

midara

kertokaas mulle kaikki koiraihmiset et mitkä on teidän lempirotuja ja et miksi juuri kyseiset rodut...jne...meille meinaan tulee jossain vaiheessa uusi hauvavauva (nyt on shelttipentu) ja sen rotua ei oo vielä päätetty... :)

14

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cairnterrieri

      Hei vaan! Minulle ostettiin juuri cairnterrieri. Se rotu on suosikkini. Se on kiltti ja oikea ilopilleri. Jos haluat enemmän tietoa, mene osoitteeseen: koirat.com . Sieltä menet koirarotuihin ja etsit cairnterrierin. Minä suosittelen cairnterrieri rotua. Minulla on cairnterrieri uros jonka nimi on Eetu. Sillä on syntymävika ja sitä ei voi valitettavasti viedä näyttelyihin, koska sen häntä on koukussa. Heissan!

    • voih

      Oot varmaan jo huomannu kantani... :)
      Mietis nyt ihan tarkkaan että tarvitsetko toista koiraa?

      • midara

        miten sä voit sanoa et tarvitsenko mä toista koiraa ?? itekin oot toista shelttiä ottamassa..... :) hmm...mä vaan etukäteen tykkään suunnitella asioita ja toista koiraahan ei "sais" ottaa ennen ku edellinen on täysikasvuinen ja ei oo sen koulutus enää kesken jne...hmm...tää veitikka on koht 6 kuukautta eli joskus yli vuoden päästä ajattelin vasta... :)


      • apua
        midara kirjoitti:

        miten sä voit sanoa et tarvitsenko mä toista koiraa ?? itekin oot toista shelttiä ottamassa..... :) hmm...mä vaan etukäteen tykkään suunnitella asioita ja toista koiraahan ei "sais" ottaa ennen ku edellinen on täysikasvuinen ja ei oo sen koulutus enää kesken jne...hmm...tää veitikka on koht 6 kuukautta eli joskus yli vuoden päästä ajattelin vasta... :)

        Sä meinaat että yks vuotias koira on täysikänen ja sen koulutus ei ole enää kesken
        -itku
        ei millään pahalla, mutta mieti toiseen kertaan.
        täät täysikäsen suositus tarkottaa yli 3 vuoden ikäeroa koirilla... sillä voidaan välttää valtataisteluita... ja koiran voidaan sanoa olevan peruskoulutettu ehkä just kolmen vuoden iässä, jos alotat 4 kuisena ja käyt treenaamassa muutaman kerran viikossa aktiivisesti... (ja oppia koko ikä)
        niin että tarkastahan vielä kantaasi.

        tosta saa vaan käsityksen et pentu on oltava... ei kovin vastuuntuntosta... koira on 10%elämästään vauva, tämänkö takia otit koiran.

        ps mulla on myös toinen koira, eikä mulla oo sinänsä toista koiraa vastaan mitään...


      • midara
        apua kirjoitti:

        Sä meinaat että yks vuotias koira on täysikänen ja sen koulutus ei ole enää kesken
        -itku
        ei millään pahalla, mutta mieti toiseen kertaan.
        täät täysikäsen suositus tarkottaa yli 3 vuoden ikäeroa koirilla... sillä voidaan välttää valtataisteluita... ja koiran voidaan sanoa olevan peruskoulutettu ehkä just kolmen vuoden iässä, jos alotat 4 kuisena ja käyt treenaamassa muutaman kerran viikossa aktiivisesti... (ja oppia koko ikä)
        niin että tarkastahan vielä kantaasi.

        tosta saa vaan käsityksen et pentu on oltava... ei kovin vastuuntuntosta... koira on 10%elämästään vauva, tämänkö takia otit koiran.

        ps mulla on myös toinen koira, eikä mulla oo sinänsä toista koiraa vastaan mitään...

        siis mä luin jostain et jos edellinen koira on yli vuoden ni sit ois hyvä ottaa toinen koira, ettei tuu liikaa ikäeroa...tai jotain...mä vähän ihmettelinkii...siis just niitä valtataisteluita sun muuta........ siis...voi kettu...mä en enää ikinä lue koirakirjoja...........mä tarkotin et peruskoulutus ei ois enää kesken mut joo...kiitos kun sanoit ton meinaan mä oikeesti luulin....siis KIITOS...ääh...eli kolmen vuoden ikäero ois sopiva ??


      • minä taas
        midara kirjoitti:

        siis mä luin jostain et jos edellinen koira on yli vuoden ni sit ois hyvä ottaa toinen koira, ettei tuu liikaa ikäeroa...tai jotain...mä vähän ihmettelinkii...siis just niitä valtataisteluita sun muuta........ siis...voi kettu...mä en enää ikinä lue koirakirjoja...........mä tarkotin et peruskoulutus ei ois enää kesken mut joo...kiitos kun sanoit ton meinaan mä oikeesti luulin....siis KIITOS...ääh...eli kolmen vuoden ikäero ois sopiva ??

        Hyvä että ymmärsit... odota vielä pari vuotta ja ota sit kaveriks eri sukupuolta oleva, ni sopeutuvat vielä paremmin, edellyttäen että raskit leikata jomman kumman... Eihän se kolmen vuoden ikäero oo mikään ehdoton, mutta ainakin kaks vuotta pitäs olla... ite kuitenkin ottasin omieni kanssa varman päälle, on ikävää jos joutuu pitämään koiria eri huoneissa tai pahimmassa tapauksessa luopumaan toisesta.

        muutenkin kiva että vanhemman koulutus on mallillaan, sillä vaikka kuinka kuvittelis että on aikaa opettaa molempia, totuus on että väkisinkin toisen opetus repsahtaa.

        Siis nauti elämästä ensin yhden koiran kanssa, ei oo kiirettä

        onnea teille, koirallasi on tervepäinen ja ymmärtävä omistaja


      • midara
        minä taas kirjoitti:

        Hyvä että ymmärsit... odota vielä pari vuotta ja ota sit kaveriks eri sukupuolta oleva, ni sopeutuvat vielä paremmin, edellyttäen että raskit leikata jomman kumman... Eihän se kolmen vuoden ikäero oo mikään ehdoton, mutta ainakin kaks vuotta pitäs olla... ite kuitenkin ottasin omieni kanssa varman päälle, on ikävää jos joutuu pitämään koiria eri huoneissa tai pahimmassa tapauksessa luopumaan toisesta.

        muutenkin kiva että vanhemman koulutus on mallillaan, sillä vaikka kuinka kuvittelis että on aikaa opettaa molempia, totuus on että väkisinkin toisen opetus repsahtaa.

        Siis nauti elämästä ensin yhden koiran kanssa, ei oo kiirettä

        onnea teille, koirallasi on tervepäinen ja ymmärtävä omistaja

        kiitos... :) mä kyl jaxan odotella viel pari vuotta...ja kyl ton yhen kanssa tekemistä riittää...


    • nöffifani

      mun lempirotu on newfoundlandinkoira samoin mun äitin koska se kasvattaa niitä ja mun on yks 2 vuotias narttu koira milla. se on todella perheystävällinen ja seurallinen koira tosin ne tarvitsevat paljoon tilaa kokonsa takia!!!!

    • Jekku

      niin että meillä on kotona kolme iloista bokseria, se on suosikkini. Riippuu tietenkin minkälaista koiraa haluat siis että haluatko alkaa kouluttamaan sitä onko aikaa pitkille lenkeille yms. Bokserit ovat lapsiystävällisiä, rakastavat katsoa lasten leikkejä. Ne eivät myöskään yleensä hauku tai vingu. Bokserit ovat todella seurallisia ja energisiä ja vaativat omistajaltaan aikaa. Ne saattaa olla vaikeasti koulutettavia. Jääräpäisiä ihania suloisia veitikoita :)

    • Hanna

      ei tosin sovi ensimmäiseksi koiraksi mutta tästä koirasta saat koiran isolla K:LLA!!=)vaatii koulutusta ja määrätietoisuutta paljon mutta kaikki on vaivan arvoista. meidän 1-vuotias pojumme on valoittanut koko tuttavapiirin ihmisrakkaudellaan ja ystävällisellä luonteellaan.=) tulee toimeen kaikkien rotujen sekä urosten että narttujen kanssa, rakastaa lapsia ja nuoleekin kaikki rapsuttamaan tulevat ihmiset läpimäräksi.on tosi ovela olevinaan...joten itse pitää olla ovelampi!=) ei hauku sisällä ilman oikeaa syytä, on miellyttämishaluinen tiettyyn pisteeseen asti ja varmasti lahjottavissa herkuilla...=) heh....vahtii omistajaa mutta ei liikaa,tositilanteessa puolustaa henkesäkin uhalla. ainakaan meillä ei ole ollut ongelmia agressiivisuuden kanssa vieraita kohtaan, paitsi kerran kun yömyöhään ulkona huppupäinen kundi lähti seuraamaan ja jäi sitten seisoskelemaan yhteen tienristeykseen jossa jökötti vielä takaisintullessamme. silloin koirani kyllä sanoi mielipiteensä asiasta ja kundiin tuli vauhtia.=)

    • lakoon

      TANSKANDOGGI!!!!

    • vuff*

      mun lempparit on kultainennoutaja,jackrussellinterrieri,vehnäterrieri ja mäyräkoira...ym. =)
      ittelläni on kylläkin tällä hetkellä sekarotuinen tyttö koira...=)

    • Petra

      Se ei ole sellainen kuin jossain lööpeissä lukee. Se on mukava ja rauhallinen. Olen itse ottamassa koiranmeille viidenneksi sakemanniksi... Ihanaaaaa

    • Anonyymi

      Ehdottomasti tiibetinspanieli on maailman paras koirarotu, sitä söpömpiä ja parempia koirarotuja ei ole!!!<3 Tykkään niistä koska ne ovat:
      -pieniä seurakoiria
      -ihanan pehmeitä
      -söpöjä
      -hieman omapäisiä
      -ystävällisiä
      -niillä on söpöt ilmeet
      -helppohoitoinen turkki
      -aika terverotu
      -uskollisia
      -luonne on ihana<3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe