Minulla on regkeyssä, eli rekisteriavaimessa vakoiluohjelma. Aina kun poistan sen tulee onnistunut ilmoitus joka sanoo että se on poistunut. Kuitenkin tämä kyseinen örkki palaa aina takaisin heti kun muodostan nettiyhteyden ja näkyy taas virustarkistuksessa. Se on ollut koneella jo yli puoli vuotta eikä ainakaan vielä ole mitäänaiheuttanut mutta se olisi kiva saada lopullisesti poitettua. Mutta miten? Olen kokeillut poistaa sen silloin kun järjestelmänpalautus on ollut poissa päältä, mutta se ei auta. Aina sama vakoiluohjelma "luo itsensä uudelleen" kun olen poistanut sen. Mikä neuvoksi?
Kiitoksia niille jotka vastaavat ja erityisesti kiitoksia jos joku tietäisi ratkaisun. :)
Miten saa poistettua?
6
750
Vastaukset
- 9o8i
Vakoiluohjelma vakoilee ja mielellään pysyttelee ihan hissukseen, ettei tulisi havaituksi ja voisi vakoilla enemmän. Jos kyseessä todella on toimiva vakoiluohjelma, on se lähettänyt isännälleen paljon tietoja sinusta ja koneestasi. Se voi myös vakoilla pankkiasiointiasi ja varastaa luottokorttisi numeron. Identiteettikin voidaan varastaa. Oletko kuullut identiteettivarkauksista?
Suoraan sanoen: ihmettelen, miksi olet antanut tilanteen jatkua. Jos ei löydy konsteja koneen puhdistamiseksi, pitää käyttis sitten asentaa uudelleen niin, että kaikki aiemmat tiedot katoavat koneelta. Tai jos ei viitsi tehdä sitä, pitää sopeutua ajatukseen, että joku seuraa, mitä koneellasi teet.
Käy vaikka tuolla HiJack This -palstalla, ellet saa haittaohjelmaa poistetuksi millään hyväksi tiedetyllä ohjelmalla.
Kokeiles vaikka AVG Anti-Spywarea:
http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/ewido_anti-malware.cfm
Oletko kokeillut F-Securen OnlineScanneria?:
http://support.f-secure.fi/fin/home/ols.shtml
Haittaohjelmasi on sen verran vanha, että luulisi sitä vastaan olevan jo tunnisteet monessakin torjuntaohjelmassa. Kai sinulla on toimiva ja automaattisesti päivittyvä virustorjuntaohjelma ja palomuuri käytössä? Mitkä?- Mamma_Piia
Onhan minulla F-Secure ja kyllä se päivittää itsensä automaattisesti. Ja on palomuuri käytössä. Mistä se johtuu että se vakoiluohjelma tulee takaisin eikä poistu lopullisesti vaikka poistan sen?
- Mamma_Piia
Mamma_Piia kirjoitti:
Onhan minulla F-Secure ja kyllä se päivittää itsensä automaattisesti. Ja on palomuuri käytössä. Mistä se johtuu että se vakoiluohjelma tulee takaisin eikä poistu lopullisesti vaikka poistan sen?
Ainiin unohdin sanoa, että se on joku win.trojan.downloader....malware.
- Mamma_Piia
Mamma_Piia kirjoitti:
Nyt latasin tuon AVG-Anti Spywaren ja tein koko koneen tarkistuksen, niin eipä tuo ohjelma löytänyt sitä vakoiluohjelmaa sieltä regkeystä.
Sen jälkeen tein koko koneen tarkistuksen f-securella ja se näkyi taas tarkistuksessa. Mitä pirua? - tuolla samanlainen örkki
Mamma_Piia kirjoitti:
- Mamma_Piia
tuolla samanlainen örkki kirjoitti:
Ei mitään hajua onko se tuollainen. Mutta mistä se voi johtua että toinen virusohjelma löytää sen ja toinen ei...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.465025- 723142
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3071989Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2631808Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151699Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531286Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951249- 701192
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331167Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137