Miten saa poistettua?

Mamma_Piia

Minulla on regkeyssä, eli rekisteriavaimessa vakoiluohjelma. Aina kun poistan sen tulee onnistunut ilmoitus joka sanoo että se on poistunut. Kuitenkin tämä kyseinen örkki palaa aina takaisin heti kun muodostan nettiyhteyden ja näkyy taas virustarkistuksessa. Se on ollut koneella jo yli puoli vuotta eikä ainakaan vielä ole mitäänaiheuttanut mutta se olisi kiva saada lopullisesti poitettua. Mutta miten? Olen kokeillut poistaa sen silloin kun järjestelmänpalautus on ollut poissa päältä, mutta se ei auta. Aina sama vakoiluohjelma "luo itsensä uudelleen" kun olen poistanut sen. Mikä neuvoksi?

Kiitoksia niille jotka vastaavat ja erityisesti kiitoksia jos joku tietäisi ratkaisun. :)

6

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9o8i

      Vakoiluohjelma vakoilee ja mielellään pysyttelee ihan hissukseen, ettei tulisi havaituksi ja voisi vakoilla enemmän. Jos kyseessä todella on toimiva vakoiluohjelma, on se lähettänyt isännälleen paljon tietoja sinusta ja koneestasi. Se voi myös vakoilla pankkiasiointiasi ja varastaa luottokorttisi numeron. Identiteettikin voidaan varastaa. Oletko kuullut identiteettivarkauksista?

      Suoraan sanoen: ihmettelen, miksi olet antanut tilanteen jatkua. Jos ei löydy konsteja koneen puhdistamiseksi, pitää käyttis sitten asentaa uudelleen niin, että kaikki aiemmat tiedot katoavat koneelta. Tai jos ei viitsi tehdä sitä, pitää sopeutua ajatukseen, että joku seuraa, mitä koneellasi teet.

      Käy vaikka tuolla HiJack This -palstalla, ellet saa haittaohjelmaa poistetuksi millään hyväksi tiedetyllä ohjelmalla.

      Kokeiles vaikka AVG Anti-Spywarea:
      http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/ewido_anti-malware.cfm

      Oletko kokeillut F-Securen OnlineScanneria?:
      http://support.f-secure.fi/fin/home/ols.shtml

      Haittaohjelmasi on sen verran vanha, että luulisi sitä vastaan olevan jo tunnisteet monessakin torjuntaohjelmassa. Kai sinulla on toimiva ja automaattisesti päivittyvä virustorjuntaohjelma ja palomuuri käytössä? Mitkä?

      • Mamma_Piia

        Onhan minulla F-Secure ja kyllä se päivittää itsensä automaattisesti. Ja on palomuuri käytössä. Mistä se johtuu että se vakoiluohjelma tulee takaisin eikä poistu lopullisesti vaikka poistan sen?


      • Mamma_Piia
        Mamma_Piia kirjoitti:

        Onhan minulla F-Secure ja kyllä se päivittää itsensä automaattisesti. Ja on palomuuri käytössä. Mistä se johtuu että se vakoiluohjelma tulee takaisin eikä poistu lopullisesti vaikka poistan sen?

        Ainiin unohdin sanoa, että se on joku win.trojan.downloader....malware.


      • Mamma_Piia
        Mamma_Piia kirjoitti:

        Ainiin unohdin sanoa, että se on joku win.trojan.downloader....malware.

        Nyt latasin tuon AVG-Anti Spywaren ja tein koko koneen tarkistuksen, niin eipä tuo ohjelma löytänyt sitä vakoiluohjelmaa sieltä regkeystä.

        Sen jälkeen tein koko koneen tarkistuksen f-securella ja se näkyi taas tarkistuksessa. Mitä pirua?


      • tuolla samanlainen örkki

      • Mamma_Piia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe