Miksi S-Mersut halpoja?

Jokke_S

Olen katsellut itselleni uutta (käytettyä) autoa. Mersuja toki myös. Olen lähes puulla päähän lyötynä ihmetellyt erityisesti käytettyjen Ässä-Mersujen hintoja. Luulisi, että näillä hinnoilla kaikki haluaisivat "Ässän".

Esimerkkejä:

vm. 2000 C 320, 111 tkm. Hintapyyntö 29900 eur.

vm. 1999 S 320, 202 tkm. Hintapyyntö 29900 eur.

Siis HÄH!?

Miten voi olla, että lähes saman ikäinen (toki enemmän ajettu) S-Mersu voi muka olla saman arvoinen pikkuisen C-Mersun kanssa? Uutena näillä autoilla on tainnut olla "hieman" hintaeroa. C320 on ollut noin 48000 eur ja S320 varmaan liki 100000 eur.

Onko tuossa 1999 esitellyssä S-Mersussa niin paljon kalliita vikoja (vrt. ilmajousitus) tai muita ongelmia, että niitä siitä syystä myydään puoli-ilmaiseksi? Miten/miksi S:n hinta romahtaa tuolla tavalla? Pitäisihän 1999 mallin Ässällä nyt vielä olla kilometrejä edessä...

Ajattelin hankkia käytetyn C-Mersun, mutta jos samalla rahalla saa Ässän, niin kyllähän se vähän mietityttää... Toki Ässän vakuutukset, varaosat, huollot jne. voivat tulla kalliimmiksi, mutta silti. Uskomatonta. Noilla hinnoilla S antaa paljon vastinetta rahalle, vai antaako?

65

13001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Voi tulla "vähän" kalliimmaksi !! Tarkoittaa käytännössä 100 % ylläpitokulut.

      Renkaat - huollot - varaosat ja jne. Polttoaine -vakuutukset.

      Vertaatko W140 vai W220 = yksi selitys ? Vaihtui juuri silloin vuosimalli.

      Ilmajousitus ei ole ongelma. Runsaat sähkölaitteet ja muistaakseni esim. 16 - anturia mittaamassa jotain tyyliin luistonesto ja ajovakauden hallinta suurempi ongelma. W140 vielä perinteisempää tekniikkaa.

      C on ainakin ylihintainen mielestäni selkeästi. Sanonta: Se ei ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.

      Autohan on jotain Ford Mondeo - Toyota Avensis kokoluokkaa.

      • Jokke_S

        Puhut asiaa. Ylläpitokulut ovat varmaan aika kovat. Moottorit lienevät kuitenkin esimerkkitapauksessa identtiset. V6 on V6 ja sen huollot maksavat molempiin autoihin X euroa.

        Hinnat yllättivät minut juuri siksi, että hintaesimerkki on W220 S-Mersusta eli siitä, joka on "tajuttoman hieno". W140 Ässää en ottaisi vaikka saisi ilmaiseksi, on se niin ruma panssarivaunu.

        Vaikuttaisi siltä, että käytetyistä C Mersuista on Suomessa kysyntää, joten hinnat voidaan pitää suhteessa korkealla. Totuus liene, että W220 S-Mersut kiinnostaa kuitenkin vain rajoitettua joukkoa ihmisiä.


      • Ekku76
        Jokke_S kirjoitti:

        Puhut asiaa. Ylläpitokulut ovat varmaan aika kovat. Moottorit lienevät kuitenkin esimerkkitapauksessa identtiset. V6 on V6 ja sen huollot maksavat molempiin autoihin X euroa.

        Hinnat yllättivät minut juuri siksi, että hintaesimerkki on W220 S-Mersusta eli siitä, joka on "tajuttoman hieno". W140 Ässää en ottaisi vaikka saisi ilmaiseksi, on se niin ruma panssarivaunu.

        Vaikuttaisi siltä, että käytetyistä C Mersuista on Suomessa kysyntää, joten hinnat voidaan pitää suhteessa korkealla. Totuus liene, että W220 S-Mersut kiinnostaa kuitenkin vain rajoitettua joukkoa ihmisiä.

        Jos hankki W220-korisen ässän esimerkiksi 320cdi-koneella, niin ei ne ylläpitokulut ole paljoa suuremmat verrattuna esimerkiksi E-sarjalaiseen.

        Ei tosin ole kokemusta kuin 100 tuhannen kilometrin matkalta, että saapa nähdä milloin niitä isoja kuluja sitten tulee.


      • Kymenlaakso
        Jokke_S kirjoitti:

        Puhut asiaa. Ylläpitokulut ovat varmaan aika kovat. Moottorit lienevät kuitenkin esimerkkitapauksessa identtiset. V6 on V6 ja sen huollot maksavat molempiin autoihin X euroa.

        Hinnat yllättivät minut juuri siksi, että hintaesimerkki on W220 S-Mersusta eli siitä, joka on "tajuttoman hieno". W140 Ässää en ottaisi vaikka saisi ilmaiseksi, on se niin ruma panssarivaunu.

        Vaikuttaisi siltä, että käytetyistä C Mersuista on Suomessa kysyntää, joten hinnat voidaan pitää suhteessa korkealla. Totuus liene, että W220 S-Mersut kiinnostaa kuitenkin vain rajoitettua joukkoa ihmisiä.

        Vai on 140 koppanen ruma panssarivaunu, kummasti se vaan silti ihailevia katseita ja kommentteja kerää.
        Kun kaasupoljinta sitten painaa vähän reippaammin, niin kyllä tapahtuu. Ei tarvitse katsella, että "onkos tiiliskivi kaasupolkimen alla, kun ei mitään tapahdu", kuten minulle kävi, kun sain vuokraamosta sijaisautoksi 2-litraisen Fordin.
        Sinun tapauksessasi sanoisin, että syynä lienee se ns. perisuomalainen kateus, jos S-sarjan Mersua haukut panssarivaunuksi.


      • satojaautojaomistanut

        Ei niin huonoa olkaa ku mondeo joka on täys paska.
        Ei muuta kuin ongelmia kun ajat paskan liikeestä pihalle.
        Oli uus tai käytetty.
        Avensis on jo huomattavasti parempi.
        Mut laatu maksaa aina..
        Ja mersu on laadukas aina.


      • polunpää

        Itsellä w220 500sel vm 2003 jo 5 vuotta ajet 270 tkm ei ainakaan mitään vikaa ollut .Polttoainekulutus järkevä mottorin kokoon nähden ja kyyti ihan omaa luokkaa .Kyllä s mersun laatu on hyvä .Ei noi osat mitään kalliita ole . Ennen w 140.sia ässiä ollut 4 kpl ja ne tosi hyvin palvelleita .Ässät tosi edullisia käyttöautoja ja hinnat tosi naurettavia .Mopoauton hinnalla saa valita jo hyvän kulkineen ja jää rahaa yli .


      • käytettyRR

        Juuri näin. Tutkipas Briteistä vanhojen RollsRoycien hintoja. Pikkuauton hinnalla saa kun ei kukaan tahdo huolia. Ne harvat joilla todella olisi varaa korjauskuluihin ostavat kalliin uuden auton.


      • SUpcrade

        Ostin noin vuosi sitten vm 2003 S320 CDI oli ajettu 325 tkm.
        Turbo hajosi 335 tkm kohdalla -olipa erittäin kallis MB liikkeessä.
        Ilmajousituksen kompura oli 550 €.
        Kulutusosat ( jarrut, puslat, yms ) ovat tarvikkeena edullisia.
        Erittäin hyvät kyydit.
        Olen ajanut vuodessa noin 50 tkm.
        MB Mobilo on voimassa --> hinaavat korjaamolle ja vaihtoato tilalle veloituksetta.
        Katselen nyt 4 vetopeliä S320 CDI koneella.
        Eli olen tykännyt.


      • eiliike
        SUpcrade kirjoitti:

        Ostin noin vuosi sitten vm 2003 S320 CDI oli ajettu 325 tkm.
        Turbo hajosi 335 tkm kohdalla -olipa erittäin kallis MB liikkeessä.
        Ilmajousituksen kompura oli 550 €.
        Kulutusosat ( jarrut, puslat, yms ) ovat tarvikkeena edullisia.
        Erittäin hyvät kyydit.
        Olen ajanut vuodessa noin 50 tkm.
        MB Mobilo on voimassa --> hinaavat korjaamolle ja vaihtoato tilalle veloituksetta.
        Katselen nyt 4 vetopeliä S320 CDI koneella.
        Eli olen tykännyt.

        " Turbo hajosi 335 tkm kohdalla -olipa erittäin kallis MB liikkeessä. "

        Omasta mielestä mihinkään autoon ei kanna turboja ostaa / vaihdattaa autoliikkeen korjaamossa! ei ole hinta/laatu kohdallaan.


    • timppanen

      Mistä otit hinnat. Kerro mitä niillä on ajettu, ym´. 177606 mk on paljon rahaa.

      • Jokke_S

        Nämä esimerkit on A1-Autotorin nettisivuilta. Nettiautosta löytyy kuitenkin jopa enemmän W220 S-Mersuja alle 30 tuhannen euron hinnoilla!

        Esimerkissäni oli mainittu kilometrit; C-mersu 100 tkm ja S-mersu 200 tkm. (tkm = tuhatta kilometriä)


    • nipponisti

      Katselin että tollanen 500 CL maksaa kilometreistä riippuen alkaen 50 t€, onko se sitten halpa vai kallis hinta cuopemallin kaunottaresta?

      • Jokke_S

        Hinnoista en osaa sanoa, mutta Mersun CL 500 (W215) on hieno peli. Osta jos on rahaa. Sitä elää kuitenkin vain kerran...


      • On usein halvempi

        Saat parhaimman alennuksen uuteen verrattuna.


      • Jokke_S
        On usein halvempi kirjoitti:

        Saat parhaimman alennuksen uuteen verrattuna.

        No tällaisesta V12-mallista jo ymmärtää, että ylläpitokulut saattavat yllättää.

        Mitähän maksaa jokin määräaikaishuolto, jossa vaikkapa kaikki tulpat vaihdetaan?

        Entä osaako pääkaupunkiseudun Vehojen lisäksi kukaan edes huoltaa tällaista? Eihän näitä varmaan 10 vuotta sitten ole montaa myyty uuden hinnalla Suomessa...

        Mutta hieno peli, sitä ei käy kiistäminen. Tämä on vain tällaista köyhän suunpieksentää :D


      • uuteen verrattuna,
        Jokke_S kirjoitti:

        No tällaisesta V12-mallista jo ymmärtää, että ylläpitokulut saattavat yllättää.

        Mitähän maksaa jokin määräaikaishuolto, jossa vaikkapa kaikki tulpat vaihdetaan?

        Entä osaako pääkaupunkiseudun Vehojen lisäksi kukaan edes huoltaa tällaista? Eihän näitä varmaan 10 vuotta sitten ole montaa myyty uuden hinnalla Suomessa...

        Mutta hieno peli, sitä ei käy kiistäminen. Tämä on vain tällaista köyhän suunpieksentää :D

        jos tai kun mukana kaikki mahdolliset lisävarusteet.

        Bensaakaan ei kulu paljoakaan, sillä auto on suurimman osan aikaa Vehon vikahaarukoinnissa odottamassa seuraavaksi vaihdettavaksi arvotun varaosan saapumista. Osia riittää.


      • 600 v12
        Jokke_S kirjoitti:

        No tällaisesta V12-mallista jo ymmärtää, että ylläpitokulut saattavat yllättää.

        Mitähän maksaa jokin määräaikaishuolto, jossa vaikkapa kaikki tulpat vaihdetaan?

        Entä osaako pääkaupunkiseudun Vehojen lisäksi kukaan edes huoltaa tällaista? Eihän näitä varmaan 10 vuotta sitten ole montaa myyty uuden hinnalla Suomessa...

        Mutta hieno peli, sitä ei käy kiistäminen. Tämä on vain tällaista köyhän suunpieksentää :D

        kuten minä,ostin v12 bensakrematorion halvalla,ja vaidettiin diesel nokalle,nyt kulkee halvalla ja muutenkin homma onnistui.


      • Kymenlaakso
        600 v12 kirjoitti:

        kuten minä,ostin v12 bensakrematorion halvalla,ja vaidettiin diesel nokalle,nyt kulkee halvalla ja muutenkin homma onnistui.

        Todella järjetön temppu. Eihän sinulla ole enää mitään S-mersua, vaan kummallinen sekasikiö, joka ei liiku mihinkään, niin kuin S-sarjalaisen pitää. Minulla ollut S-sarjalainen viimeiset 15-vuotta, ja jos olisin autoa vaihtamassa, niin en edes menisi katsomaan sellaista, johon on diesel vaihdettu pellin alle.


      • Kymenlaakso
        600 v12 kirjoitti:

        kuten minä,ostin v12 bensakrematorion halvalla,ja vaidettiin diesel nokalle,nyt kulkee halvalla ja muutenkin homma onnistui.

        Varmaan vaihdoit vielä niin tehottoman dieselin, eli sellaisen, josta saa "harrikirvesnieminiskan".


      • Kymenlaakso
        Kymenlaakso kirjoitti:

        Varmaan vaihdoit vielä niin tehottoman dieselin, eli sellaisen, josta saa "harrikirvesnieminiskan".

        Olikin melko vanha tuo viesti, mihin vastailin. No, väliäkö hällä. Pitää paikkansa edelleen.


    • oliwer2

      Moi!
      Olisin luopumassa 320 S:tä kohtuuhintaan. Siinä on kaikki pneumaattisia penkkejä, webastoa, nahkoja ja jopa puhelin mikrofonia myöten. Väittävät sen olleen ministerin/suurlähetystön käytössä ja vieläpä panssaroitu. Paksut on ainakin sivulasit. Vuosimalli on 1992, 6 suora, joka korjattu saksassa. Ajettu noin 90 tuh. Lambdahaistin, pyörijät, jarrulevyt ext. uusittu. Akku oikarissa ei vielä leimattu. Jos kiinnostaa skulaa. 5m. 17cm pitkä limo turhan iso mammalle, mulle ja katille.
      Oliwer p. 050 331 2066.

    • pa...nsaa pyytämättä

      Kuka järkevä ihminen noista viitsii edes mitään suolaisia hintoja maksaa?????

      • Eemelillä eteenpäin

        Provon kirjoittelua huomatkaa termi lähes samanikäinen ja hinta-arviot mitä pikkuisen vajaat 15 vuotta vanha auto maksaa. Varmasti kalleimmat tenavatähdet tässä maassa.


    • rauhoitu ensin.....

      Kunhan hikeentymiseltä rauhoitut, Niin kirjoita tuo ylläoleva uudestaan selkokielellä........

      • Eemelillä eteenpäin

        Vähän epäilyttää vuodelta 2000 tenava jolla on ajettu pikkuisen päälle 100 000 km:ä ja älytön hinta. Minä ainakin epäilisin että autoa on seisotettu pitkän aikaa ja se ei paranne sen kuntoa ja tuo hinta. Eihän se hullu ole joka myy vaan ostaa.


      • jeppe2
        Eemelillä eteenpäin kirjoitti:

        Vähän epäilyttää vuodelta 2000 tenava jolla on ajettu pikkuisen päälle 100 000 km:ä ja älytön hinta. Minä ainakin epäilisin että autoa on seisotettu pitkän aikaa ja se ei paranne sen kuntoa ja tuo hinta. Eihän se hullu ole joka myy vaan ostaa.

        Kai huomasit että aloitusviesti on yli 6vuotta vanha...


    • Sestikki

      Stanan kallista mitä ikinä joudutkin ässään vaihtamaan/korjaamaan. Mulla pamahti kattoluukut, ilmajouset, nivelet,,,mitä ikinä...sähkövikoja..ja kyllä:)))) maksaaa vituuuuusti!

      • menetöihin

        Ei S-Sarjan Mersu olekkaan tarkoitettu persaukisille köyhille. Ja kirjoituksestasi huomaa ettet ole S mersua päässyt ikinä edes ajamaan. Polje sitä tunturias vaan.


    • JimJim

      Pamahti kattoluukku, ilmajouset ja nivelet? Kaikki jouset ja kaikki nivelet?

      Itsellä CL215 ja kyllähän siihen on saanut jotain korjauksia tehdä mutta eipä tuossa ole niveliä mennyt sen enempää kuin muissakaan autoissa.. ABC hydrauliikka putki alkoi vuotamaan ja sen vaihto on ollut kallein korjaus (putki maksoi muutaman satasen). Muuten ABC toiminut ok.

      Muut korjaukset ja huollot eivät ole olleet erityisen kalliita. Sähkövikoja ei ollut. Ei itseasiassa yhtään sähkövikaa jos xenon lampun vaihtoa ei lasketa.

    • näin se kävi

      Mullakin mennyt kattoluukku...räjähtänyt moottoritielle kiihdyttäessä niin että tuli lasit sisään. Auto oli 2005 vuoden s320cdi. Olivat vehollakin ihmeissään tosta hommasta:) mutta totta on

    • PasiIK

      Itselläni on S-Mersu mallia 350 ja vuosimallia 2010. Ajettu 92000km. Oikein mukava on ollut ajaa. Huollot ovat olleet ihan kohtuullisen hintaisia, ehkäpä hieman korkeampia voivat olla kuin pienempien autojen. Bensasuutin vuoti ja sen vaihdoin kun alkoi moottori käymään epätasaisesti. Keskimmäinen jarruvalo meni rikki ja maksoi 700.- euroa. Tämä korkea hinta johtui siitä kun oli purettava sähköiset takapenkit ja takaikkunan verho. Sisätilan bensiinilämmitin ei enää lähtenyt käyntiin tänä talvena. Ilmeisesti johtuu sen käyttämättömyydestä. Auto on aina öisin sekä päivisin tallissa, enkä ole sitä tarvinnut. Tuulilasin pyyhkijät maksoi 105.- euroa. Mielestäni auto on hintansa väärtti, vaikka onkin Suomessa luonnollisesti liian kallis.

      • s5oo

        Ostin omaani w220 biltemasta 9.90 kpl eikä laadussa valittamista.


    • Onhan S500.n ajelu toista kuin jonkun C sarjan tai muun pikkuauton. Voimaa ja ajo ominaisuuksia riittää. Talvi aikaa laitella ja kesä nautitaan.

      • näinjep

        Juuri näin. Pitää pystyä itse tekemään korjaukset ja huollot. Sitten loppu onkin kermavaahdon syöntiä. Kiinan varaosa valmistus on painanut osien hinnat riittävän alas. Ei kuitenkaan fiatin tasolle. Mikä on erittäin ymmärrettävää. Ilmajouset on lähinpänä lentävää mattoa mitä rahalla saa.


    • eieieieieiei

      Aloitus on vanha mutta nythän nuo on sitten jo halpoja,ja niitä vaivaa ruoste ja epäkäytännöllisyys ja kulutus bensoilla ja tuplan kalliimmat varaosien hinnat sekä järjetön diesel vero diesel autoilla.

      Siinäpä syyt miksi ei kannata ostaa .

    • MikaOjantaus

      S Mersut, BMW 7-sarjalaiset ja Audin A8:t on halpoja koska ne ei muuten mene kaupaksi, kulutus, epäkäytännöllisyys eikä farmaria mistä soomalaiset tykkää.

    • Loistavatilaisuus

      Ässät ja seiskat halpoja käytettyinä, koska niitä ei uskalleta ostaa korjauskulujen pelossa. A8 taas ihan aiheesta.

      • korillakorilla

        Audi A8 ja seiska bemari munanjatkeet ihan paskaa.


      • Bemaristimyös

        Ainakin kumppanini 7 ollut todella kestävä, ihanan hiljainen ajaa, kohta
        vuosiltaan "täysi-ikäinen. Jos on varaa ostaa BMV 7,on varaa ostaa ainetta siihen


    • Ässämersuv8

      Itselläni on kaksi S500 V8 Mercedes-Benziä. Eli 5 litrasella kasikoneella. W140 korisia. Jos auto on kunnossa niin päihittää todella todella monet ihan uudetki autot tänäpäivänä satanolla. Voimaa on ja kulkee tarvittaessa erittäin rivakasti niinkun jokainen kasilla tai v12 ässällä ajanut sen tietää. Ylläpito, huolto ja polttoainekulut on tietysti omaa luokkaansa mutta laadukas kyyti maksaa! Menee tiellä lipuvasti ja pysyy tiessä kun juna. Eikä kolise tai rämise.

      Härski Hartikaisen sanonta: Luxus autossa on luxus kulut

      • voepoekaa

        Niinkö? Mistä lähtien junat on kulkeneet tiellä?


      • Ostatojotamunaeisojota

        Älä sinä tuu toyota kuski lässyttämään tänne. Mene ajaan Ässä mersulla niin ei tarvi miettiä mistä puhun. Kaikki ketkä ovat lippulaiva S mersulla ajanut tietävät kyllä kuinka asiat on. Ei ne kyllä varmaan tuulipuku kansalle lainaa edes koeajoon s mersua olipa sitten uusi tai vanha auto kyseessä.


      • turhaavanhannostatusta

        "W140 korinen", siis 20-25 vuotias bensajuoppo. Mitään järkee. Rautateilläkin toki vanhoja neuvostovaunuja, ja ihan kunnossa, mutta että maanteilläkin. Tosiasia, autot ovat nykyisin ihan toista kuin viime vuosituhannella. Vaikka Marskin vaunussakin toki laadukas kyyti.


      • Johtotähtionparas

        Höpö höpö. Uudet autot sähköpaskaa täynnä. Mene ajamaan tuollaista autoa niin voit ehkä ymmärtääkkin jotain jos et ole aivokuollut.


      • Köyhätmarisee
        turhaavanhannostatusta kirjoitti:

        "W140 korinen", siis 20-25 vuotias bensajuoppo. Mitään järkee. Rautateilläkin toki vanhoja neuvostovaunuja, ja ihan kunnossa, mutta että maanteilläkin. Tosiasia, autot ovat nykyisin ihan toista kuin viime vuosituhannella. Vaikka Marskin vaunussakin toki laadukas kyyti.

        turhaavanhannostatusta: Teille köyhille kaikki on kallista, polttoainetta saa lisää tankkausasemalta. Köyhien mielestä S500 ei sais viedä edes 2 litraa satasella.


    • Vaatimaton_kesäauto

      Ostin kesäautoksi reilu vuosi sitten puoli miljoonaa ajetun S500L, W220 V8-mersun, kun halvalla sain - tein vileenit. Remonttia on ollut melkoisesti, mutta korjaus ja ylläpito ei ole kallista, jos itse kykenee/viitsii
      tehdä ne. Käytettyjä osia saa saksasta halvalla (palvelu suomen kielellä jopa) ja S-mersuihin osien vaihtaminen on tehty helpoksi ja nopeaksi. Esim. ilmastoinnin kontrolliyksikkö maksoi käytettynä postikuluineen 50 euroa. Vaihtoon meni aikaa varttitunti. Suomesta uusi osa olisi maksanut 550 euroa. Peltitöitä jouduin jonkin verran tekemään helmoihin ja takalokareihin, mutta moottorille en mitään.
      On tuo meno tällä "vaatimattomalla vehkeellä" huljakkaa - toista kuin työautollani, 10 vuotta nuoremmalla 300-sarjan diesel-bemarilla. Bemari on traktori tähän verrattuna. Joten kaikki on suhteellista.

    • visukintttu

      ensinnäkään en mitenkään sisäistä miksi pidät noin 30k hintaa 17vuotiaalle mersulle halpana.sua siis on lyöty puulla päähän?.ja kai tajuat,että mitä kalliimpi auto oli uutena,sen kalliimpaa on sen huolto ja varaosat.eli vaikka ostat minkä liksusvekottimen ikinä ja kuinka halvalla niin joka ikinen osa on hemmetin kallis.

      • E220_CDI

        Vastasit niin vanhaan postiin, että puheena olevan korimallin hinnat alkavat nyt alle neljän tonnin.

        Tänä päivänä sen seuraajan Sauli Niinistön kauden alussa uusitun Tasavallan Presidentin virka-auton korimallin hinnat lähtevät alle kahden kympin.

        Ostajan pitää toki ymmärtää, ettei uutena kalliin auton ylläpito valpene iän myötä.


      • Näion-asiat

        Halpojahan nuo ovat nykyisin ostaa mutta ylläpitokulut ovat kalliita. Vanhassa luxus/edustusautossa on myös tunnetusti myös luxus kulut. Näitä autoja ostelee asiasta ymmärtävät. Tyhjätaskut ajelee hyundailla jossa ei oo muuta "tunnelmaa" kun muovin natina.


      • alkuperäiset_varaosat

        Saksasta saa alkuperäisiä varaosia ostettua internetin kautta muutamassa päivässä edulliseen hintaan joten miksi mennä ostamaan s mersuun alkuperäisiä varaosia Veholta jollei ole isotuloinen.


    • Ässämiäs

      Piti viime syksynä saada joku kulkupeli alle ja hairahduin 17 vuotta vanhaan tosi siistiin ässään, jolla oli silloin ajettu alle 100 tkm. Ensimmäinen mese mulla. Nyt 14 tkm ajettu ja olen aika tyytyväinen. Laturi on vaihdettu, mutta muuta ei ole korjailtu. 13 vuotta nuorempi ja 82 tkm ajettu Volvon xc60 on käyttämättömänä tallissa... katselen uudempaa ässää. Miksi ajan mieluummin ässällä? Ässä on todella hiljainen, vaikka ei tuo Volvokaan kovaääninen ole. Ero on kuitenkin selvä, osin ilmajousituksen ansiosta. Veekasin äänestä tykkään myös kun kaasua painaa. Hyvä kuskin penkki, riittävästi reisitukea isolle miehelle jne.

      • mersuukuski

        Asia puhetta! Ei S mersusta voi olla tykkäämättä jos on sellasen puikkoihin päässyt. Ässä on ässä! Autojen kuningas. Jos noista autoista ei tykkää niin tarvii olla vikaa päässä.


    • sokkos

      veikkaan jotta jos jokin varoitusvalo palaa, ei katsastus-setä usko mitään selityksiä = hylsy.

      • Huihaihyyndai

        Mee sinne hyundai palstalle takas. Hyundaissa on kovasti tunnelmaa kun laatikko luistaa ja muovit natisee. Huihai muovileluja


      • Jokke_S

        No, alkoi olla n uo mersut jutussa vielä halvempia!


    • feikki_AMG

      Yksi selitys halpaan AMG ässään.
      Ostin autoliikkeestä mielestäni edullisen ja vähänajetun, käytettynä maahantuodun W220:n ja päätin liittyä AMG Private Lounge -rekisteriin
      https://www.mercedes-amg.com/en/owner/amg-private-lounge.html
      – Private Lounge vastaa, että auton alustan numero ei ole AMG-mallin
      – sitten huomasin, että autossa ei ole AMG:n jarruja
      – merkkihuollossa todettiin, että moottori ei ole AMG:n moottori
      – kauppakirjassa auto on Mercedes-Benz S55 AMG Lang
      Erinomaisen mukava auto vaikka ei ilmeisesti AMG vaikka siltä näyttää.

    • Ruoste_ässä
    • kunkkuonkunkku

      Jolla on mahdollisuus ajaa, se ajaa, jolla ei se kadehtii ja vinkuu......

    • remonttiässä

      Tarvitseeko tuota ihmetellä miksi vanha, isokoneinen ja osittain monimutkainen edustusauto on halpa?

      Porvarit siirtyy aina uudempaan malliin ja tavisruikuttajat ei uskalla ostaa polttoaine- ja remonttikulujen pelossa mikä sikäli pitää paikkansakin koska remonttia ei osata tehdä ja noissahan sitä laittoa kuitenkin riittää. Eihän vanhaa edustusautoa ole mitään järkeä pitää jos et osaa itse kuin tulppia vaihtaa ja lompsassa ei ole kuin s-etukortti.

      Harrastajille loistavia kamppeita nuo vanhat luksusvehkeet kun netistä löytyy loputtomasti harrastelijoita jakamassa tietoa ja osia saa puoli-ilmaiseksi kun ei käy missään homoveholla nahkahattu päässä kusetettavana ja tekee kaikki rempat itse mitä nyt suinkin pystyy.

      Yleensä paljon mainettaan luotettavampia tekniikan puolesta nuo isot autot, lähinnä se kaikki luksuskrääsä ja osittain normaalista poikkeavat erikoisratkaisut aiheuttavat päänvaivaa mutta varmoja liikkujia pääsääntöisesti.

    • järkee_vaiko_ei

      Järkee vaiko ei ?

      Hankinnassa on ässä W221. Hinnan täytyisi jäädä alle 25t.

      Nykyinen on W211 CDI 200 2009. Kilometrejä on 0,5 milj. Itse ajanut 300t. Mitään isompaa ei ole ollut eli tyytyväinen olen mersuun ollut.

      Toki tuolla hinnalla saa jopa uusiakin kulkuneuvoja, mutta kun kerran täällä ollaan, niin miksei taviskin nautiskelis.

      Mutta bensa vaiko diesel ässään? Entä minkä kokoisella koneella?

      Tarkoitus on pitää autoa kauan eli vaihdan autoa tosi harvakseen. Tälläkin olen ajellut jo 6 vuotta.

      Olisiko se Saksan keikka edessä tai tilaus sieltä ?

    • Anonyymi

      No mitä nyt 8/2020 sanotaan S-Mersusta?
      Itse olisin kyllä epäluuloinen. Pelkäisin isoja remonttikuluja. Ovatko edes huolto-osat halpoja?

      Joku tuossa ajoi peräti 6 vuotta samalla vanhalla Mersulla. Itse olen ajanut perusmallin 940 Volvo farmarilla jo 18,5 vuotta. Auto on 27 vuotta vanha. Sen osat ovat melko halpoja. Eiä mitään kovin ihmeellisiä vikoja ole ollut, kuluvia osia on vaihdettu. Esim. vesipumppu, jäähdytin, lämmityslaitteen kenno ja startti ovat alkuperäisiä. 18 v sitten jouduin vaihdatuttamaan ABS-anturin eteen. Taisi olla niin, että vain toinen vaihdettiin.

      Tiedän kyllä erään opiskelijan, joka osti tuollaisen S-Mersun. Noilla nuorilla ei kyllä välttämättä ole huolen häivää siitä, mitä kalliita murheita tuo auto voi tuoda tullessaan. Ehkä vanhemmat auttavat rahallisesti korjauskuluissa.

      Onko laatu huonontunut 2010-luvun alun ässissä verrattuna 10 vuoden takaisiin?
      Tietääkseni kaikissa automerkeissä on alkanut olla laatuongelmia jo 90-luvun jälkeen. Silloin ei enää välitetty siitä, että laatu huononi kun auto kasattiin heikommista osista.

    • Katselin minäkin kiinnostuksesta autoscout.de:stä pienintä mahdollista, siis S250 CDI-mallia, jossa on siis OM651 2143cm3 moottori ja 150kW.
      Näyttää niitä saavan 15.000,- - 20.000 väliin useitakin ja kohtuullisesti ajettuja D7-automaatteja. Kulutuskaan ei ollut posketon.
      Annetut tekijät ovat sitten dieselissä EURO5 ja aika korkea CO2-luku.
      Suomen autoverotuskin voi sitten olla vähän harvinaisemman tuontiauton kanssa arpapeliä. Jos on tuuri, vero voi olla alhainen, verottaja kun vähän tahtoo ottaa varman päälle.
      En viitsi laskea (siis arvioida) mitä tuollainen tuotuna maksaisi Pohjois-Espalla,
      mutta jos joku nuorempi viitsii.

    • Ei näköjään kukaan nuorempi viitsinyt asiaa tutkia, vaikka niin odotin!
      Huomasin, ettei kukaan puoleentoista vuoteen ollut tuonut yhtään S250 autoa, jota vähän ihmettelen, vaikka niitä Saksassa kyllä on kaupan.
      Veroihin saa helposti vähänkin nuoremman yksilön kyseessä ollen kulumaan 7 - 8.000,- euron verran.
      Joku mainitsi, että hääajoautoksi ÄSSÄN kannattaisi kenties tuoda, mutta ajoja pitäisi sesonkiaikanakin olla aika paljon. Lisäksi ei mikä tahansa kelpaa, koska auton tulisi mielellään olla valkoinen sekä siinä pitäisi olla kattoluukku ja nahkasisustus.
      Ei taida kannattaa ainakaan ainoana työnä pelkästään työn kausiluonteisuuden takia. Harrastuksena tietenkin, mutta se on kallis harrastus.

    • Anonyymi

      W 220 kuten kaikki ässät ovat parempia kunnossa kuin kunnossa kuin mikään uusi kökkänä!!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      60
      6788
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

      että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      132
      4798
    3. Nainen, vaikka kaikki on

      ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      22
      3239
    4. Voi luoja miten haluaisin

      jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      45
      2826
    5. HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä

      Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki
      Ikävä
      9
      2491
    6. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

      Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      154
      2127
    7. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

      Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      39
      1995
    8. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

      Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      108
      1986
    9. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

      kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      93
      1659
    10. Ihan pelästyin kun sut

      näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      117
      1566
    Aihe