Pitäisi oikaista vinoa yläpohjaa muutaman metrin matkalta. Ajattelin lyödä seinään kiinni uusien kattovasojen korkeudelle vaakaan kakkosnelosen, johon sitten uusien kattovasojen päät naulattaisiin kiinni. Vasojen toinen pää tulisi sitten katon keskelle, josta vino osuus alkaa. Nämä kattovasat kannakoidaan sitten sopivin välein vinon osan koolauksiin. Kattovasojen alapintaan kiinnitetään sitten uuudet koolaukset oikaistavalle osuudelle.
Mieltä askarruttaa lähinnä painumavaran huomioon ottaminen. Eli seinän ja kattoristikoiden välissä on parin sentin painumavara. Jos nyt kiinnitän ne vasojen päät seinään ja toiset päät on ripustettu kattoon, voiko mahdollisen painumisen kanssa tulla ongelmia ?
Miten nämä yleensä tehdään ?
Alaslaskun teko
2
1633
Vastaukset
- alaslasku vain
kattoon niin ongelmia ei ole eikä tule.
Tarkista oikea korko ensin esim. laserilla.
Tämän jälkeen kiinnitä reunalista(esim. koolinki, Metallinen U-lista).
Tämän jälkeen kiinnitä muutama välipala 400mm jaolla, jonka päälle nosta ns. kannatinkiskon joka voi olla esim rimaa tai metallista gk-rankaa. Kannatinkiskon roikotat katosta esim metallisilla tähän tarkoitukseen kehitetyillä roikoilla. Sitten voit laittaa välipalat loppuun asti 400mm jaolla ja nämä välipalat kiinnitetään sekä reunalistaa että kannatinkiskoon.
Ja ei muuta kuin levyt kiinni.
Janne Sinisalo
http://www.vuokramies.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774642- 1801937
- 1241620
- 1321176
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161101- 351046
- 78943
- 52916
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848