luonnetestistä

bird

Onko näin ettei seropit pääse luonnetestiin? Itse sääntöpykälissä ei tätä kielletä, mutta joissain linkeissä on tuosta mainintaa...
Haluisin kauheesti viedä omaa kahen rodun sekamelskanarttuani testiin, vaikuttaa hirmu jäekevältä...

12

2931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SpeedyGame

      ...on yleensä aikamoinen tunku.
      Paikat on melkeinpä täynnä jo siinä kohtaa, kun ilmottautuminen alkaa.
      Joku viisas mulle ainakin on sanonu, ettei sekarotusilla testiin pääse.
      Rodulliset kun on etusijalla.
      Mutta, voin olla väärässä, mut käsittääkseni x-rekisteriin rekisteröity seropi pääsee mukaan.

      Kennelliitto sanoo näin: http://www.kennelliitto.fi/FI/jalostusjakasvatus/rekisterointi/rekisterointi.htm
      (ihan siellä sivun viimisimpänä)

      Sori linkkihirviö, en jaksa lyhennellä...

      Kysäse ihmeessä kennelliitolta, niin saat luotettavaa tietoa.
      Tää oli omaa mututuntumaa vaan, mitä mä tässä laskettelin ;)

      • rompelo

        Ei valitettavasti pääse.Olin yhden koirani kanssa jokin aika sitten testissä ja lysyin asiaa tuomareilta.Harmittaa,ku itsellänikin olisi yksi potentiaalinen tapaus,jonka kanssa olisin halunnut mennä.Sitten oli "pakko" mennä meidän puhdasrotuisen kanssa,että näki millanen juttu se on.
        Olen lukenut,että sekarotuistenkoirien yhdistys,jossain?Olisi joskus järjestänyt epävirallisen testauksen helsingissä.Asiaa olen tutkinut ja hutkinut,mutta enpä ole mitään löytänyt.
        Harmillista,koska on tosi paljon ihmisiä jotka haluaisivat testauttaa koiransa.Sekarotuiset saavat osallistua bh-kokeeseen,siinä testataan koiran yhteiskuntakelpoisuus.Erihän se silti on kuin luonnetestaus.


      • bird
        rompelo kirjoitti:

        Ei valitettavasti pääse.Olin yhden koirani kanssa jokin aika sitten testissä ja lysyin asiaa tuomareilta.Harmittaa,ku itsellänikin olisi yksi potentiaalinen tapaus,jonka kanssa olisin halunnut mennä.Sitten oli "pakko" mennä meidän puhdasrotuisen kanssa,että näki millanen juttu se on.
        Olen lukenut,että sekarotuistenkoirien yhdistys,jossain?Olisi joskus järjestänyt epävirallisen testauksen helsingissä.Asiaa olen tutkinut ja hutkinut,mutta enpä ole mitään löytänyt.
        Harmillista,koska on tosi paljon ihmisiä jotka haluaisivat testauttaa koiransa.Sekarotuiset saavat osallistua bh-kokeeseen,siinä testataan koiran yhteiskuntakelpoisuus.Erihän se silti on kuin luonnetestaus.

        no voi kökkö...pitäskö sit ite kouluttautua tuomariks ja testata oma koira? =) ei kenenkään tutun tuttu ois tuomarina joka suostuis testaamaan?


      • yksiselitteinen
        bird kirjoitti:

        no voi kökkö...pitäskö sit ite kouluttautua tuomariks ja testata oma koira? =) ei kenenkään tutun tuttu ois tuomarina joka suostuis testaamaan?

        koulutetut luonnetestituomarit eivät saa pitää epävirallisia luonnetestejä, eivätkä myöskään pidä.


      • bh testiin
        yksiselitteinen kirjoitti:

        koulutetut luonnetestituomarit eivät saa pitää epävirallisia luonnetestejä, eivätkä myöskään pidä.

        BH testiin siis saa osallistua rekisteröimätönkin koira, mutta sen pitää olla tunnistusmerkitty = tatuointi tai siru


      • lfldld

        Miksi muuten pitää olla tunnistusmerkitty?


      • vaikkapas

        Koska kokeessa testataan yhteiskuntakelpoisuutta. Tunnistusmerkintä on yksi osa vastuullista koiranpitoa..


    • xxx-rotu

      On se kumma kun ensin hommataan x-rotuinen ja sitten sen kanssa pitäis pystyä tekemään samat asiat kuin rotukoirien kanssa. Ei mitenkään väheksymättä x-rotuisia, mutta eikös se siinä vaiheessa pitäisi olla tiedossa ettei niillä ole asiaa esim luonnetestiin jne?

      • TyhmätOmistajat

        Kyllä ainakin mulla on ihan samat temput oppinut sekarotuinen koira kuin aiemmat sakemanni ja rotikka...ei mitään ongelmaa ollut? Pitäisikö olla? Ei se rotumääritelmä tee läheskään aina koirasta"viisasta"......viisas ihminen ei edes väitä moista.Välillä tuntuu että koiraa ei oteta perheenjäseneksi vaan statukseksi että voidaan sanoa että on koira? Aikas monesti näyttää touhu siltä....Jaksetaan katsoa koiraa 2-3 kk:tta ja sitten pistetään kiertoon kun ei lapsia enää kiinnosta....Tässä vaiheessa kehotan todellakin vanhempia menemään itse luonnetesteihin koiran sijasta...


    • harrasteliia

      Tunnistusmerkintä pitää olla siksi, että se testissä oleva koira voidaan yksilöidä, että on juuri se tietty koira, eikä joku toinen väärillä papereilla.

      Näitä luonnetestejä ovat järjestämässä rotukoirayhdistykset ja rotukoiraihmiset, joten onhan se aika selvää että testiin otetaan rotukoiria ja usein myös ensisijaisesti sen järjestävän rodun koiria.

      Sekarotuisten omistajat voisivat itse tehdä yhdistyksen, kouluttautua testaamiseen ja kouluttaa omia testaajiaan ja toimihenkilöitä, kuten rotukoirayhdistyksetkin, olisi tasa-arvoista että myös itse tehdään jotain asian eteen eikä vain vaadittaisi että pitää päästä hyödyntämään muiden tuottamia palveluja.

    • taiteiliiia
    • NaurettavatTestit

      Luulenpa että ihmisten pitäisi nykyään mennä noihin testeihin eikä koirien...Se vika on yleensä aina siellä hihnan yläpäässä...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7185
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4202
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2105
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2029
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1649
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe