Autoverosta vapautus

Valikoiva kuulo :)

Kuinka haetaan autoveron maksusta vapautusta?
Oletteko saaneet kuurouden perusteella vapautuksen? Lähiomaisessa kuuro hlö joka miettii tätä asiaa.
Kiitos vastauksista.

4

848

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapautusta

      Mulla on oma ajokortti ja auto,mutta en saa yhtään mitään vapautusta autoverosta, vaikka olenkin kuuro. Enkä usko,että se kovin helposti heruisi, vaikka kuulo puuttuisi kokonaan. Toisaalta olen sitä mieltä,että itse kuurona tai kukaan muu ei hyödy siitä autoveron vapautuksesta yhtään mitään. Siinähän vaan käyttää omaa vammaansa hyväkseen härskillä tavalla. Anteeksi vaan tämä suorasanaisuuteni.

      Olen paljon kuullut, että AKE eli jokin autokatsastushallitus vai mikä se onkaan, on tiukentanut sitä lakia kovin ottein. Enää kuulovamma ei riitä perusteeksi. Ja siihen hakurumbaan sisältyy niin paljon byrokratiaa, joten onnea vaan siihen anomiseen.

      Vaan on oltava erittäin pätevä syy siihen autoveron vapautukseen - esimerkiksi vaikea liikuntavamma tai vaikea-asteinen astma tai hengityselinsairaus, jolloin on lähes mahdotonta käyttää julkista liikennettä.Sen sijaan fyysisesti terve kuuro pystyy käyttämään julkista liikennettä - siitä ollaan nykyään niin hyvin tietoisia,että vapautus ei heru helpolla.

    • Mulla on P-kortti ja sitä ...

      Hei,
      tarkoitatkohan vuosittain maksettavaa ajoneuvoveroa? Jos lääkärin määrittämä haitta-aste on 11 tai enemmän, on haettava vammaisen P-korttia, ja sitä voi hakea poliisilta.http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/37BC5B01825F85BBC2256BCA0036ACA3?opendocument Jos sen saa, pitää anoa myös vuosittaisen ajoneuvoverosta vapautusta. Ja tietenkin nyk vuoden ajoneuvoverosta palautusta.
      Tämä käynnistyy lääkärintodistuksella ja poliisi-asemalla käynnillä. (2 valokuvaa ja rahaa 18 e)
      **

      Autoveron palautusta ei yleensä saa, ellei ole liikunnallisia pulmia. Mutta toisaalta, jos käy työssä tai opiskelee ammattiin, on mahdollisuus saada uudesta/maahantuodusta autosta verosta alennusta, jotain vaille 4000 euroa.

      Tämänhetkistä tietoa ei ole, miten tuo eilinen autovero-asia vaikuttaa ajoneuvoveroon.
      Tämä prosessi käynnistetään ake.fi:n sivujen ohjeiden mukaan, haetaan Hangon tullista.

      Mulla liikenneonnettomuus, josta tuli kaikenlaista vaivaa, mutta ei liikunnallista ongelmaa. Myöskään en ole töissä, joten ei autoverosta vapautusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe