Lada ei petä eikä jätä

tulipuna

On totuuden aika. Miksi täällä suoranaisesti valehdellaan ja vääristellään totuutta. Koulupojat ei saisi kirjoitella tänne, koska heillä ei ole autoista kokemusta. Tyypillisiä kapitalistien penskoja, jotka on aivopesty kotona. Varmaan jostain Lapualta. Lada on siis vähävikainen auto. Se takaa edulliset kilometrit vaivattomalla tavalla. Minulla on kokemusta autoalalta ja olen ollut tyytyväinen Ladailija jo kolmekymmentä vuotta. Nyt ajan satakymppi Ladalla ja 6 litraa viepi sadalla bensaa. Halvat vakuutukset. Lämmin ja tukevaa auto.
Katsastin juuri punaisen Ladani ja ei moitteen sijaa autosta löytynyt. Katsastusmieskin totesi Ladan olevan vähävikainen ajopeli. Siinä on puolueeton tae Ladan laadusta. Se totuus ei pala tulessakaan.

18

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0111

      Kysyt, miksi palstalla suoranaisesti valehdellaan ja vääristellään totuutta. Kun itse sitä teet, niin sinä kaiketi osaat parhaiten vastata miksi niin tehdään.

      Tämä on sikäli mielenkiintoinen palsta, että harvoin kirjoitetaan mitään asiallista. Kun joku niin tekee, ei taatusti saa vastausta. Kun joku kysyy jotakin asiallista ja siihen vastaa saa harvoin palautetta. Silloin harvoin kun saa, se on silmitöntä solvaamista.

      Niin, miksi sinä valehtelet?

      • solvaavat ja

        toiset puolustavat reviiriään. Voisin todeta, että Toyota palstalta on aikanaan poistettu vastaava kirjoitus heti mikä ladapalstalla on jäänyt poistamatta.


    • Ukko siis otti itselleen uuden nimimerkin, niinkun varmaan monet jo arvasikin.

      Kohta se kyllä kirjoittaa sillä vanhalla vielä ja sanoo ettei tämä tulipuna muka ole hänen.

      • Tehtaankadun tarkkailija

        Lupasit Reiskan palaavan..
        Vai etkö olekaan sama henkilö, kun ei ReiskaS nimimerkki ilmesty ruutuun?


    • Katsastusaseman värvätty

      "Katsastin juuri punaisen Ladani ja ei moitteen sijaa autosta löytynyt. Katsastusmieskin totesi Ladan olevan vähävikainen ajopeli. Siinä on puolueeton tae Ladan laadusta."

      Kyllä. Itsekin olen sen todennut usein tyytyväisille asiakkaille, nimenomaan tyytyväisille Ladailijoille. Itselläni on Niva. Ei tarvitse pelätä ongelmia.

      • ei tarvitse

        pelätä koska ne ovat vanhoja kavereita


    • metsätalousinsinööri

      Opiskelin aikoinani oppilaitoksessa, jonka ajoneuvokalustoon kuului Transportterien, Jeeppien ja Transittien lisäksi myös yksi Lada merkkinen romu. Autoilla (Lada oli pelkkä kulkuneuvo) menimme maastoon harjoitustöihin ja niitä käytettiin myös erilaisilla ekskursioilla. Sanomattakin on selvää, että jos kulkuvälineeksi huonon tuurin vuoksi joskus sattui oppilaitoksen Ladan romu, niin silloin tiedossa oli pakollinen kävelylenkki viimeistään koululle palatessa. Ladan raato käytiin myöhemmin hakemassa hinaamalla pois.

      Muistan meitä suunnattomasti harmittaneen sen seikan, ettei kyseistä paskaa koskaan hinattu suoraan kaatopaikalle. Sinne se nimittäin olisi kuulunut, vaikka ikää sillä ei ollut kuin kolme vuotta.

    • avulias mies

      Ladan laatu on ihan ok.

      Olen tuttuni 110 ladaa hieman ehostellut vain pieniä vikoja on ollut, joten listaan jotain mitä muistan. Kulkuneuvo omistettu uudesta asti ja noin viisi vuotta vierähti omaa ja tutun aikaa tutkien ladan mielenkiintoisia ominaisuuksia. Valitettavasti auto on jo seuraavalla omistajalla…

      Vuosi meni hyvin siihen asti kun eka vika tuli eli takalasin nostimet meni rikki no siinä ne meni aurinkoisella kelillä korjatessa, muutama ruuvi irti ja uudet osat paikalleen. Seuraava vika jonka muistan hyvin oli että jarrut hävisi oli etujarrun putki hankautunut puhki asennus virhe tehtaalla varmaan.

      Seuraava vika ilmeni noin vuoden päästä söi jarrunestettä vika löytyi pääsylinteristä, vaihdettu motonetin muistaakseni Ate (saksalaista laatua kai) merkkinen ettei vika uusiutuisi.

      Aamulla soitto tien päältä klo noin klo6 että oli jostain syystä sammunut auto tienposkeen, ajettu noin 45tkm. Syy selvisi hinauksen jälkeen delta huollossa, että oli jakohihna mennyt poikki?

      Noin 50tkm ja 2-3v vanha iskarit vuosi öljyt pihalle monroet alle ja taas pääsee… puhaltimen moottori poksahti samoja aikoja.

      Aika ajoin palanut keltainen moottorin häiriö valo johtunut pakokaasujen kierrätys venttiilistä vaihdettu jo muutaman kerran ja vika toistui sen jälkeenkin. Korjaus akun kenkä irti ja taas jatkuu matka, vika muisti tyhjeni kai.

      Vesiletku meni siitä T-haarasta joka on sen rintapellin äänieristeen kohdalla noin 60tkm lasissa, korjaus muuten onnistuu T-haaralla. Painesäiliön korkki renannut joskus muoviosat sisältä hävinnet? Uusi tilalle.

      Kytkin sanoi työsopimuksen irti noin 70tkm oli seuraavan omistajan murhe tai onni.

      Että tällainen stoori ladan lujasta laadusta… Valitettavasti en muista enempää mitä olisi tullut vastaan, mutta ainakin lämmin kyyti oli siinä ja vain vähän remonttia alle 80tkm:riin.

      Tuli lada tutuksi ja olen tyytyväinen siihen että se on tehty purettavaksi ja kasattavaksi.

      Itse en omista ladaa jostain syystä.

      Onko muilla erilaisia kokemuksia lada 110 8v mallista?

      • ollut

        110 8v 4vuotta. Ajettu 30000km. Vaihdettu oikeanetuoven lukkomoottori ja vilkkurele. Huollot olen tehnyt suurimmalta osiltaan itse. 30000km:n huolto teetätetty Deltta-autossa. (maalaamattomanpuunkoputus) Tähänasti tosiaankin harmiton kulkupeli.


      • kuussa sanottiin

        Tämä on lyhyt vikalista ladalle, mutta pitkä noin uudelle ja vähänajetulle autolle.


      • ikäiseen
        kuussa sanottiin kirjoitti:

        Tämä on lyhyt vikalista ladalle, mutta pitkä noin uudelle ja vähänajetulle autolle.

        samanverran ajettuun Ooppeliin vaihdettu kytkin automatiikka, ventt.nostin vaihdettu, parikertaa kutsuttu joihinkin korjauksiin, lukoissa toimintahäiriöitä. Auto hinnaltaa 2,5 kertainen. Eikä kukaan sano huonoksi autoksi.


      • Sana on vapaa
        ikäiseen kirjoitti:

        samanverran ajettuun Ooppeliin vaihdettu kytkin automatiikka, ventt.nostin vaihdettu, parikertaa kutsuttu joihinkin korjauksiin, lukoissa toimintahäiriöitä. Auto hinnaltaa 2,5 kertainen. Eikä kukaan sano huonoksi autoksi.

        No senkun sanot vaan jos siltä tuntuu.


      • se olla
        Sana on vapaa kirjoitti:

        No senkun sanot vaan jos siltä tuntuu.

        minkäänlainen vika. Jospa se onkin elämän mukanaan tuomaa kokemusta, viisautta ja sivistystä. Jota kyllä sinullekin kertyy kunhan jaksat muutaman vuosikymmenen odotella.


      • Kysyn vaa

        ”Ladan laatu on ihan ok. ”
        Ihanks tosi?

        ”Vuosi … takalasin nostimet meni rikki… ” ei siis yksi vaan molemmat ”…etujarrun putki hankautunut puhki” Pikkujuttuhan tämä on että melkein uudesta autosta jarruputki katkeaa.

        ”noin vuoden päästä söi jarrunestettä vika löytyi pääsylinteristä” Vähäistä tämäkin että kahden vuoden ajon jälkeen jarrut renaa taas. Kuka niitä muuten tarvitsee, nehän on vauhdin surma?

        ”ajettu noin 45tkm ... jakohihna mennyt poikki? ”
        Sehän se onkin jakohihnan normaali käyttöikä

        ” 50tkm ja 2-3v vanha iskarit vuosi öljyt pihalle… puhaltimen moottori poksahti”
        Eihän nyt iskarien yhtään pidempään tarvitse kestääkään

        ”Aika ajoin … pakokaasujen kierrätys venttiilistä vaihdettu jo muutaman kerran”
        Useampia vaihtoja. Ymmärsinkö oikein?

        ”Vesiletku … noin 60tkm lasissa”
        Ehkä siedettävää jos vain yksi nestevuoto

        ”Kytkin .. noin 70tkm”
        Pitkään on kestänyt, peräti 70tkm

        ”… lämmin kyyti … ja vain vähän remonttia alle 80tkm:riin. ”
        Kovasti vähän minunkin mielestäni.

        Paljonko näiden korjaaminen tuli maksamaan osien puolesta? Ja paljonko jos olisi täytynyt korjauttaa Deltassa että takuu ei katkea?


      • avulias mies
        Kysyn vaa kirjoitti:

        ”Ladan laatu on ihan ok. ”
        Ihanks tosi?

        ”Vuosi … takalasin nostimet meni rikki… ” ei siis yksi vaan molemmat ”…etujarrun putki hankautunut puhki” Pikkujuttuhan tämä on että melkein uudesta autosta jarruputki katkeaa.

        ”noin vuoden päästä söi jarrunestettä vika löytyi pääsylinteristä” Vähäistä tämäkin että kahden vuoden ajon jälkeen jarrut renaa taas. Kuka niitä muuten tarvitsee, nehän on vauhdin surma?

        ”ajettu noin 45tkm ... jakohihna mennyt poikki? ”
        Sehän se onkin jakohihnan normaali käyttöikä

        ” 50tkm ja 2-3v vanha iskarit vuosi öljyt pihalle… puhaltimen moottori poksahti”
        Eihän nyt iskarien yhtään pidempään tarvitse kestääkään

        ”Aika ajoin … pakokaasujen kierrätys venttiilistä vaihdettu jo muutaman kerran”
        Useampia vaihtoja. Ymmärsinkö oikein?

        ”Vesiletku … noin 60tkm lasissa”
        Ehkä siedettävää jos vain yksi nestevuoto

        ”Kytkin .. noin 70tkm”
        Pitkään on kestänyt, peräti 70tkm

        ”… lämmin kyyti … ja vain vähän remonttia alle 80tkm:riin. ”
        Kovasti vähän minunkin mielestäni.

        Paljonko näiden korjaaminen tuli maksamaan osien puolesta? Ja paljonko jos olisi täytynyt korjauttaa Deltassa että takuu ei katkea?

        Laatu on varmaan ihan ok hintaan nähden.

        Eli takalasinnostimet oli noin 100euroo kpl. jarruputki 20euroo, pääsylinteri 35euroa, jakohihna remppa delta-autossa muistaakseni 250-350euroa, iskarit noin 60euroa kpl, jarrulevyt bremo(50e kpl) alkuperäiset täristivät pirusti kovissa jarrutuksissa. On suhteita varaosaliikkeisiin.

        Puhallin tais olla 40e, kier.venttiili rempat yht. noin 400e 2kertaa deltassa, vesiletkun t-haara 30e nesteet, jota söi vähän aikaa ennen kuin vika löytyi...

        Kytkimeen ei tarvinnut koskea muuten kuin vähän säätöä, mutta sekin loppui siinä 80tkm kohdalla. Enkä varmaan olisi viitsinyt tehdä sitä itse...

        Deltassa varmaan paljon enemmän. Ei noista nyt kauheita kertynyt viidelle vuodelle ja hinnat on noin hintoja. Tietysti omaa aikaa meni paljon ladan parissa.

        Auto oli kuitenkin joka päivä ajossa, joten sellainen lada tuttavuus...

        Takuu taisi olla 2001 vuosimallissa vain vuoden vai kaksi en muista ja voin olla väärässä, mutta ei menneet takuuseen.

        On se kumma harrastus tämäkin autojen rassaaminen, on muutamia erikoisuuksiakin tullut tutuiksi.

        Olen ihan yllättynyt, että asisaan otetaan kantaa näköjään muitakin kiinnostaa lada asiat.

        Ja edellen omistan eurooppaalaisen auton, jos jotain häiritsee että tutustuin ladaan niin eipä haittaa.


      • VW4P
        avulias mies kirjoitti:

        Laatu on varmaan ihan ok hintaan nähden.

        Eli takalasinnostimet oli noin 100euroo kpl. jarruputki 20euroo, pääsylinteri 35euroa, jakohihna remppa delta-autossa muistaakseni 250-350euroa, iskarit noin 60euroa kpl, jarrulevyt bremo(50e kpl) alkuperäiset täristivät pirusti kovissa jarrutuksissa. On suhteita varaosaliikkeisiin.

        Puhallin tais olla 40e, kier.venttiili rempat yht. noin 400e 2kertaa deltassa, vesiletkun t-haara 30e nesteet, jota söi vähän aikaa ennen kuin vika löytyi...

        Kytkimeen ei tarvinnut koskea muuten kuin vähän säätöä, mutta sekin loppui siinä 80tkm kohdalla. Enkä varmaan olisi viitsinyt tehdä sitä itse...

        Deltassa varmaan paljon enemmän. Ei noista nyt kauheita kertynyt viidelle vuodelle ja hinnat on noin hintoja. Tietysti omaa aikaa meni paljon ladan parissa.

        Auto oli kuitenkin joka päivä ajossa, joten sellainen lada tuttavuus...

        Takuu taisi olla 2001 vuosimallissa vain vuoden vai kaksi en muista ja voin olla väärässä, mutta ei menneet takuuseen.

        On se kumma harrastus tämäkin autojen rassaaminen, on muutamia erikoisuuksiakin tullut tutuiksi.

        Olen ihan yllättynyt, että asisaan otetaan kantaa näköjään muitakin kiinnostaa lada asiat.

        Ja edellen omistan eurooppaalaisen auton, jos jotain häiritsee että tutustuin ladaan niin eipä haittaa.

        Pelkät korjaukset 1200e/80tkm. Päälle normaalit huollot itsetehtynä ehkä 40e/kerta ja Deltassa ainakin 150e/kpl.
        Suoraan sanottuna kallista jo pelkästään osien mukaan laskettuna. Tuolla ajomäärällä autossa ei saisi olla tuota määrää vikoja. Jarrut saattavat kulua kaupunkiajossa loppuun ja letkut vuotaa, mutta kytkinvika ja jakohihna ovat kyllä liikaa.

        Passatin 1.9TDi vm 2002 korjauskulut 4v ja 170tkm yhteensä 150 30tkm huollot 4*150 1*500 (jakohihnan vaihto) yhteensä 1250 teetettynä merkkiliikkeessä.
        Uskallan väittää että Passat on tullut minulle käytössä halvemmaksi.


      • Suhteellisuutta!!
        VW4P kirjoitti:

        Pelkät korjaukset 1200e/80tkm. Päälle normaalit huollot itsetehtynä ehkä 40e/kerta ja Deltassa ainakin 150e/kpl.
        Suoraan sanottuna kallista jo pelkästään osien mukaan laskettuna. Tuolla ajomäärällä autossa ei saisi olla tuota määrää vikoja. Jarrut saattavat kulua kaupunkiajossa loppuun ja letkut vuotaa, mutta kytkinvika ja jakohihna ovat kyllä liikaa.

        Passatin 1.9TDi vm 2002 korjauskulut 4v ja 170tkm yhteensä 150 30tkm huollot 4*150 1*500 (jakohihnan vaihto) yhteensä 1250 teetettynä merkkiliikkeessä.
        Uskallan väittää että Passat on tullut minulle käytössä halvemmaksi.

        Lada 2111 maksoi tuohon aikaan varusteista riippuen keskimäärin n. 12 000 euroa. Millaisen uuden Passatin olisit silloin saanut tuohon hintaan???


      • VW4P
        Suhteellisuutta!! kirjoitti:

        Lada 2111 maksoi tuohon aikaan varusteista riippuen keskimäärin n. 12 000 euroa. Millaisen uuden Passatin olisit silloin saanut tuohon hintaan???

        Se oli vaan vertailu huoltohinnoista, eikä mikään kattava käyttökululaskelma, jos et sattunut huomaamaan.

        Mutta kuitenkin totuus on, että minun ajomäärälläni diesel-koneinen uusi Passat tulee käytössä jopa ladaa edullisemmaksi kun kaikki kulut otetaan huomioon. Tuli se aikanaan laskettua hyvin huolellisesti. Ero ei ole iso, mutta kuitenkin.

        Paljonko olisi korjauskulut lisääntynyt jos ladalla olisi tuossa ajassa ajettu vielä 90tkm lisää? Olisivatko tuplautuneet? Kytkimenhän jätit vielä korjaamatta vaikka se oli jo loppu, paljonko se olisi maksanut?
        Paljonko ladan vaihtoarvo olisi pudonnut samassa ajassa jos mittarissa olisi ollut 175tkm? Tuskin olisi arvoa yhtään jäljellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      52
      2541
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2066
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      54
      1908
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      132
      1716
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1424
    6. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      131
      1358
    7. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1184
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      450
      1133
    9. Olet tosi lapsellinen...

      Ja kiva harrastus tämä palstailu sulla. Lisää uskottavuutta ja luotettavuutta paljon. 🙄 Eipä sillä onneksi enää ole väl
      Ikävä
      44
      985
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      979
    Aihe