Olin maatilalla emäntänä muutamia vuosia, emme kuitenkaan naimisissa. Mitään palkkaa en koko aikana saanut työstäni. Toukokuussa muutin sieltä ja nyt odottaa mätkyjä 3000 euron verran niitä tuloista, joita en ole edes nähnyt. Mies ei suostu niitä maksamaan. Olen työttömyyskorvauksen varassa, 400 e kuussa saan, joten ei mitään mahdollisuuksia maksaakaan...onko joku ollut samassa tilanteessa ja miten ootte selvittäneet asian???
Osaako kukaan neuvoa
37
2406
Vastaukset
- kaipa se
verottaja olettaa että ilman "rahaa" olisit kuollut nälkään.
laskee jonkunlaisen ansion jolla olet tuolla ollessasi saanut "elannon".
Eipä kai sillä sun palkallasi olis ollu väliä tulla tilillesi jos kaikki kuitenkin meni elämiseen. - Huoh
Sinullahan on ollut hyvät tulot (siis tila on tuottanut mukavasti), kun mätkyjäkin tuli noin runsaasti. Verotodistuksesta (sama paperi, missä mätkytkin) näet mitä olet tienannut.
Jos et ole tulojasi saanut käyttöösi, olisi mielestäni korkea aika ottaa yhteyttä oikeusavustajaan. Saanet oikeusavun jopa ilmaiseksi, kun olet varaton. Sitten asianajajan kanssa ryhdytte perimään entiseltä avopuolisoltasi sinulle kuuluneita palkkoja koko emännöimisajaltasi.
Mutta täytyy sanoa, että tyhmä olet ollut, kun olet ilmaiseksi tehnyt työtä monta vuotta... - ymmärrä mistä olet
mätkysi saanut. Miehesi tuloja ne ovat? Ei emännälle palkkaa makseta (verottaja ei hyväksy).
- Huoh
Selvästi on emännällekin tuloja merkitty, eihän niitä mätkyjä muuten tulisi. Siksi emännän pitääkin nyt lähteä omia rahojaan vaatimaan isännältä, joka ei ole niitä hänelle antanut.
Hyvinpä on oma isäntäsi sinut aivopessyt luulemaan ettei verottaja "salli" emännälle palkkaa. "Palkka" voi olla myös osa tilan taloudellisesta tuloksesta. On väärin, jos isäntä pitää koko tuloksen omissa taskuissaan, eikä anna emännälle hänelle kuuluvaa. - hyvinkin ymmärrän
Huoh kirjoitti:
Selvästi on emännällekin tuloja merkitty, eihän niitä mätkyjä muuten tulisi. Siksi emännän pitääkin nyt lähteä omia rahojaan vaatimaan isännältä, joka ei ole niitä hänelle antanut.
Hyvinpä on oma isäntäsi sinut aivopessyt luulemaan ettei verottaja "salli" emännälle palkkaa. "Palkka" voi olla myös osa tilan taloudellisesta tuloksesta. On väärin, jos isäntä pitää koko tuloksen omissa taskuissaan, eikä anna emännälle hänelle kuuluvaa.olen naimisissa ja omistan puolet tilasta. Yhdessä teemme työtä ja jaamme ansiot (ja verot). Ihmettelin vain, jos ei olla naimisissa ja omistuksesta ym ei puhuttu mitään. Mistä hän saa noin kovat mätkyt?
- eronnut ja karannut
hyvinkin ymmärrän kirjoitti:
olen naimisissa ja omistan puolet tilasta. Yhdessä teemme työtä ja jaamme ansiot (ja verot). Ihmettelin vain, jos ei olla naimisissa ja omistuksesta ym ei puhuttu mitään. Mistä hän saa noin kovat mätkyt?
Naimisissa tai ei, sillä ei mitään väliä. Samalla lailla niitä mätkyjä tulee, jos on tullakseen. Yleensähän ne tulot puolitetaan, ollaan sitten naimisissa tai ei. Niin minullekin tuli yllätysmätkyt eron jälkeen, mutta laitoin ne ukolle maksettavaksi. Hänen tilansahan se oli ja hänen tulojaan, jotka oli minulle kirjattu. Milläpä minä rahaton ne olisin maksanut, kun en saanut sentin senttiä eron jälkeen, vaikka olimme naimisissa...
- kysyn vaan
eronnut ja karannut kirjoitti:
Naimisissa tai ei, sillä ei mitään väliä. Samalla lailla niitä mätkyjä tulee, jos on tullakseen. Yleensähän ne tulot puolitetaan, ollaan sitten naimisissa tai ei. Niin minullekin tuli yllätysmätkyt eron jälkeen, mutta laitoin ne ukolle maksettavaksi. Hänen tilansahan se oli ja hänen tulojaan, jotka oli minulle kirjattu. Milläpä minä rahaton ne olisin maksanut, kun en saanut sentin senttiä eron jälkeen, vaikka olimme naimisissa...
taas samaa. En mä omasta tilan ulkopuoleisesta työstä luopunut ennen kuin oltiin naimisissa. En mä mikään tuulitukka oo. Mikset muka saanut erossa mitään?
- eronnut ja karannut
kysyn vaan kirjoitti:
taas samaa. En mä omasta tilan ulkopuoleisesta työstä luopunut ennen kuin oltiin naimisissa. En mä mikään tuulitukka oo. Mikset muka saanut erossa mitään?
En saanu erossa mitään, sillä meillä oli avioehto. Olimme naimisissa vain 5 vuotta. Omasta mielestäni olisin ollut saapa edes pikkuisen palkkatuloja, mutta mitään ei herunut, enkä jaksanut ruveta vaatimaan mitään.
Mies teki veroilmoituksensa ilman minua ja laittoi minun muka saaneen hirmuisia rahasummia jopa siltä vuodelta, kun olin sairaslomalla (koko vuoden). Samoin hän laittoi minun ja omien lapsiensa saaneen tuloja häneltä, vaikkei kukaan mitään saanut eikä työtä hänen tilallaan tehnyt. Kuulema kaikki maatilalliset näin toimii. Joten minähän en mätkyjä maksanut eikä ne minulle kuuluneet, koska en koko vuonna edes töitä tehnyt... - ruoka, asuminen, vaatteet
En saanu erossa mitään, sillä meillä oli avioehto. Olimme naimisissa vain 5 vuotta. Omasta mielestäni olisin ollut saapa edes pikkuisen palkkatuloja, mutta mitään ei herunut, enkä jaksanut ruveta vaatimaan mitään.
Mies teki veroilmoituksensa ilman minua ja laittoi minun muka saaneen hirmuisia rahasummia jopa siltä vuodelta, kun olin sairaslomalla (koko vuoden). Samoin hän laittoi minun ja omien lapsiensa saaneen tuloja häneltä, vaikkei kukaan mitään saanut eikä työtä hänen tilallaan tehnyt. Kuulema kaikki maatilalliset näin toimii. Joten minähän en mätkyjä maksanut eikä ne minulle kuuluneet, koska en koko vuonna edes töitä tehnyt...kuka ne maksoi. Emännälle eikä alle 14 vuotiaille lapsille ei voi täyttää palkkatuloja. Isommille voi. Työn jako prosenttina on meillä.
Hankkii ne tulot sen verran pienet olla, että jokapäiväiseen elämään ne rahat menee. Lapsienkin tavarat maksavat nykyään maltaita. Autoa tarvitsee aina liikkumiseen, kun linja-autovuoroja ei ole. - on tuttu kaava.
Mies teki veroilmoituksensa ilman minua ja laittoi minun muka saaneen hirmuisia rahasummia jopa siltä vuodelta, kun olin sairaslomalla (koko vuoden). Samoin hän laittoi minun ja omien lapsiensa saaneen tuloja häneltä, vaikkei kukaan mitään saanut eikä työtä hänen tilallaan tehnyt. Kuulema kaikki maatilalliset näin toimii. Joten minähän en mätkyjä maksanut eikä ne minulle kuuluneet, koska en koko vuonna edes töitä tehnyt...Minä vaan en ole eronnut,enkä toivottavasti joudukaan,mutta samaa kuuntelen aina,joka ikinen kerta, kun veroilmoituksia tehdään:puolet pitäisi laittaa mulle,että hänen verotuksensa kevenisi.En ole antanut periksi,koska oma verotukseni nousisi pilviin kun olen muualla työssä,en minäkään saa penniäkään vaikka menen töistä suoraan navetalle,jne.Että taitaa tosiaan olla tapa (johon kaupunkivaimo ei suostu)!
- oli tuo
on tuttu kaava. kirjoitti:
Minä vaan en ole eronnut,enkä toivottavasti joudukaan,mutta samaa kuuntelen aina,joka ikinen kerta, kun veroilmoituksia tehdään:puolet pitäisi laittaa mulle,että hänen verotuksensa kevenisi.En ole antanut periksi,koska oma verotukseni nousisi pilviin kun olen muualla työssä,en minäkään saa penniäkään vaikka menen töistä suoraan navetalle,jne.Että taitaa tosiaan olla tapa (johon kaupunkivaimo ei suostu)!
käytäntö silloin vanhan suomen aikaan kun kasvitilalla syntyi verotettavaa tuloa.
Emännän nimiin laitoin puolet tuloista.
Hän käy tilan ulkopuolella töisssä.Molemmilla omat tilit.Hän hoitaa ruokakauppamenot ja omat henkilökohtaiset kulunsa .Minä maksan sitten kaikki loput menot yksityistalouteen,maatalouteen.,....niin ja silloin ne emännän tosisuuret jälkiverot ...mutta se kannatti sittenkin.
Auto, jolla hän käy töissä,hän ostaa bensat, remontit maksan minä tai teen itse.
Sen kummemmin rahasta ei ole keskusteltu ..systeemi hioutunut itsestää tuollaiseksi
Nykyisin ei jää kasvitilalla jaettavaa...kun ei jaettavaa tuloa siitä sekin etu, että maataloustulo ei sotke hänen työttömyyskorvauksia ja vuorotteluvapaa korvausta. - edullisinta,
on tuttu kaava. kirjoitti:
Minä vaan en ole eronnut,enkä toivottavasti joudukaan,mutta samaa kuuntelen aina,joka ikinen kerta, kun veroilmoituksia tehdään:puolet pitäisi laittaa mulle,että hänen verotuksensa kevenisi.En ole antanut periksi,koska oma verotukseni nousisi pilviin kun olen muualla työssä,en minäkään saa penniäkään vaikka menen töistä suoraan navetalle,jne.Että taitaa tosiaan olla tapa (johon kaupunkivaimo ei suostu)!
että molemmille puolisoille tulee lopputulokseksi suunnilleen yhtä paljon verotettavaa tuloa. Koska sinulla on tuloa tilan ulkopuolelta, ei sinulle tietystikään kannata jakaa tilan tulosta kuin korkeintaan pieni murto-osa (riippuen tietysti, mitä omat tulosi ovat ja toisaalta tilan tulot).
- pitäisi laskea verotuksen
edullisinta, kirjoitti:
että molemmille puolisoille tulee lopputulokseksi suunnilleen yhtä paljon verotettavaa tuloa. Koska sinulla on tuloa tilan ulkopuolelta, ei sinulle tietystikään kannata jakaa tilan tulosta kuin korkeintaan pieni murto-osa (riippuen tietysti, mitä omat tulosi ovat ja toisaalta tilan tulot).
vaikutus. Olin töissä ulkopuolella ja työ prosentti oli pienempi. Nyt on puolet, kun olen täyspäiväisesti työssä maatilalla. Ajattelen kylläkin ilmeisesti erilailla kuin jotkut muut täällä. Ajattelen tilaa yhteisenä yrityksenä. Jos alunpitäen pitää miestään jonakin rosvona miksi mennä sellaisen kanssa naimisiin?????? Pitää pystyä puhumaan asioista. Ja ennenkaikkea YMMÄRTÄÄ mistä puhuu. Asuminen, ruoka, vaatteet, harrastuksiin käyttämäni rahat, lasten tavarat ... on palkkaani samoin kuin mieheni palkkaa. Säästöön jäävä raha on myös palkkaamme (jos jää säästöön). Meille vaan jää käteen niin paljon vähemmän kuin esim. palkansaajilla, joilla ei ole suuria kuluja työstään.
- verotoimistoon
ja tee siellä muutos/korjaushakemus verotukseesi ja kerro tosiasiat miten ne on.
Sen jälkeen joko sosiaal tai oikeusapu toimistoon tai vastaavaan kysymään neuvoa , miten eteenpäin,
toivottavasti saat sieltä neuvoa ja apua asioiden hoitoon.- joka aloitti keskustelun
...neuvoista. Näin teen..
- vaatinut
joka aloitti keskustelun kirjoitti:
...neuvoista. Näin teen..
maatalouden yritystulojen jakamista tasan puolisoiden kesken rastittamalla verolomakkeessa 2 kohdan 412. Sinulla on mahdollista hakea asiaan oikaisua verotoimistosta, jolloin kaikki tulot tulevat miehellesi verotetuksi ja hänen vero-% nousee huomattavasti (eli hänen kannaltaan hänen olisi viisasta maksaa kiltisti mätkysi pois). Luulisin, että avopuolisona sinun olisi hyvin helppoa kiistää, että olet miehellesi lain tarkoittama yrittäjäpuoliso. Tuon voit jopa tehdä viisi vuotta taaksekin päin, jos miehesi on vaatinut tuota tulonjakoa aikaisempinakin vuosina. Saisit silloin maksamasi verot palautuksina ja miehesi joutuisi maksamaan ne jälkiveroina verokorotusten kera.
- hakeminen jälkikäteen
vaatinut kirjoitti:
maatalouden yritystulojen jakamista tasan puolisoiden kesken rastittamalla verolomakkeessa 2 kohdan 412. Sinulla on mahdollista hakea asiaan oikaisua verotoimistosta, jolloin kaikki tulot tulevat miehellesi verotetuksi ja hänen vero-% nousee huomattavasti (eli hänen kannaltaan hänen olisi viisasta maksaa kiltisti mätkysi pois). Luulisin, että avopuolisona sinun olisi hyvin helppoa kiistää, että olet miehellesi lain tarkoittama yrittäjäpuoliso. Tuon voit jopa tehdä viisi vuotta taaksekin päin, jos miehesi on vaatinut tuota tulonjakoa aikaisempinakin vuosina. Saisit silloin maksamasi verot palautuksina ja miehesi joutuisi maksamaan ne jälkiveroina verokorotusten kera.
ei muuten taida onnistua!!! Se onnistuu varmuudella vain rikosoikeudellista polkua, siten, että pystyt näyttämään toteen että sinua on huijattu, tai että et ole ymmärtänyt mitä ko asia merkitsee.
- palvelutaso
hakeminen jälkikäteen kirjoitti:
ei muuten taida onnistua!!! Se onnistuu varmuudella vain rikosoikeudellista polkua, siten, että pystyt näyttämään toteen että sinua on huijattu, tai että et ole ymmärtänyt mitä ko asia merkitsee.
nykyään aivan toista luokkaa kuin esim. tukitarkastuksissa. Kyllä väärin merkityn rastin saa sielllä helpostikin oikaistua. Lisäksi tuo veroilmoitus on vain isännän allekirjoituksella vahvistettu, tokihan myös puolisoa on kuultava, jos hänelle yritetään sälyttää velvollisuuksia, joita hän ei halua.
- ymmärsin oikein,
olet työskennellyt avovaimona tilalla muutaman vuoden ilman palkkaa. Eli: sulla ei ole ollut tuloja lainkaan???
Eli: verottajan koneella näkyy seuraavasti: elänyt jotenkin muutaman vuoden, ei ansioita eikä muita tuloja!!!! Kyllä siinä sisäisessä tarkastuksessa katsotaan että jotain tuloja on ollut, jotta on pysynyt hengissä ----> käyttöönotetaan arvioon perustuva verotus ja laitetaan verot jälkiperintään korkoineen!
Toinen vaihtoehto: olet ollut osallisena tilan toiminnassa yrittäjänä. Silloin sinulle on kohdistunut osa tilan tuotosta ja siitä myös verotetaan.... Joku jättänyt verot maksamatta, tai ollut tarkastus, jossa havaittu vilppiä/virheitä, joista seurannut lisäveroa jota nyt peritään (osakkuuksien suhteessa molemmilta) ja sun osaksesi on nyt langennut se 3teur. Ja koska et ole enää isännänkaa sillai, ja verottaja on sen mätkyn sulle lähettänyt se myös sinun maksettavaksesi jää.
Ja joku ihmetteli 3teur jälkiveroja. Itse maksoin yli 5000 euroa viimevuodelta ennakontäydennystä, ennakkojakin tuli maksettua 20000 euroa. Tuo täydennys olisi yllättänyt minut jälkiverona "housut nilkoissa" nyt syyskuulla jos olisin kusipää enkä ymmärtäisi verotuksesta tai yrittämisestä yhtään mitään. Älä siis turhaan vingu, vaan maksa verosi!!! Se on eri asia, jos verottaja on tehnyt virheen. Niinkin voi käydä (ja käy aika monasti). Sen voi aina oikaista kun tekee valituksen, johon laittaa mukaan näytön miten asia oikeasti on!!- Tuohon ei voi
lisätä kuin että kohdassa 2 mainittu tapaus niin maatalousverotus on henkilöverotus joten sulle tulleet mätkyt eivät mitenkään kuulu isännän maksettaviksi vaan ne ovat sun verojas. Älkää nyt vaan isännät menkö exienne henkilökohtaisia veroja makselee!!!!
- Huoh
Tuohon ei voi kirjoitti:
lisätä kuin että kohdassa 2 mainittu tapaus niin maatalousverotus on henkilöverotus joten sulle tulleet mätkyt eivät mitenkään kuulu isännän maksettaviksi vaan ne ovat sun verojas. Älkää nyt vaan isännät menkö exienne henkilökohtaisia veroja makselee!!!!
Vai ei isännän tarvitse maksaa entisen emännän mätkyjä, vaikka itse istuu emännälle kuuluvan tulon päällä, eikä anna sitä hänen käyttöönsä!
Maksakoot isäntä ensin emännälleen hänelle kuuluvat takautuvasti kaikilta vuosilta, sitten emäntä voi itse maksaa veronsa. - se ex-avopuoliso
Tuohon ei voi kirjoitti:
..että se saakelin kusipää ukko ne joutas maksamaan. Vaikka siitä ruumiillisesta ja henkisestä väkivallasta korvauksena mitä harrasti minua ja kolmea lastamme kohtaan. Turvakodin kautta tässä nyt hengissä taaperretaan. Ilman tuotta paikkaa en hengissä olisi.
Mitenkä 3000 e veromätkyt ylipäätään on mahdollista maksaa, kun ei tuloja ole???
hyviäkin vinkkejä on tässä tullut ja olen kiitollinen... - ko rahat on
Huoh kirjoitti:
Vai ei isännän tarvitse maksaa entisen emännän mätkyjä, vaikka itse istuu emännälle kuuluvan tulon päällä, eikä anna sitä hänen käyttöönsä!
Maksakoot isäntä ensin emännälleen hänelle kuuluvat takautuvasti kaikilta vuosilta, sitten emäntä voi itse maksaa veronsa.yritystoiminnassa jaettu. Siis vaikka jaettu maataloustulo on X, se ei tarkoita sitä, että ko raha jäis emännän ja isännän käteen. Sillä esim. lyhennellään elinkeinolähteen velkoja. Siis, voihan olla niin (ja monasti onkin) että jos yritystoiminta jaetaan (te-keskusten papereissa on pykälä monasti että tilaa ei saa jakaa osiin) jaetaan silloin myös nettovelka. Eli kas kas, emännälle voi selvityksen jälkeen jäädä käteen rahatukun sijaan velkaa, joka on maksettava niiden mätkyjen lisäksi. On muuten ihan tyypillinen tapaus yrityselämässä!!!
Ihmetten vaan, että jos olette olleet avoliitossa, miten olet osallisena tilassa? Oletteko esim ostaneet yhteistä peltoa ym? Avopuoliso ei omista osaa tilasta. Silloin voidaan yritystulo jakaa, jos on yhteisiä lapsia. Silloin taas jaetaan yritystulo, ei omaisuusjako muutu mitenkään. Se on juridisesti lähinnä verotuksellinen menettely.
Silloinhan sulle ei jää käytännössä erotilanteessa kuin lisäverot ja paljas perse.
Noita asioita kannattaisi miettiä ENNEN kuin ryhtyy toimeen, ei sitten kun paska on jo housuissa. Jälkimmäinen vaihtoehto vaan on ihme kullä yleisin.
Kun aikoinani perustin ensimmäisen yritykseni (nyk 3 kpl) ensimmäiseksi selvitin miten pääsen siitä tarvittaessa eroon, ja mitä siitä seuraa (juridisesti ja verotuksellisesti). Sitten vasta käynnistämiseen liittyvät asiat. Nyt osaan sitten tarvittaessa luopua/myydä yrityksen hallitusti sekä ajaa tarvittaessa konkurssiin. Omaisuus on lisäksi turvattu erilaisin järjestelyin, joten en putoa tyhjän päälle, vaikka (esim sairauden takia) joutuisin luopumaan kaikista yrityksistäni.
Se on viisautta, ei pessimismiä tai turhaa völimerkkiin sekaantumista!!!! Samaa suosittelen kaikille muillekin. - on eri asia
se ex-avopuoliso kirjoitti:
..että se saakelin kusipää ukko ne joutas maksamaan. Vaikka siitä ruumiillisesta ja henkisestä väkivallasta korvauksena mitä harrasti minua ja kolmea lastamme kohtaan. Turvakodin kautta tässä nyt hengissä taaperretaan. Ilman tuotta paikkaa en hengissä olisi.
Mitenkä 3000 e veromätkyt ylipäätään on mahdollista maksaa, kun ei tuloja ole???
hyviäkin vinkkejä on tässä tullut ja olen kiitollinen...kuin verotus, ja ne ratkaistaan eri toimielimissä. Helpottaa huomattavasti kun oppii ymmärtämään että pitää asiat erillään toisistaan.
Ei se sen kummempaa ole kuin että sulle vahvistetaan verovelka, joka laitetaan ulosmittaukseen. Se kasvaa vuosittain korkoa, ja paisuu kuin pullataikina. Sitä sitten ulosmitataan sun etuuksistas, esim päivärahat ym. ja joka vuoden lopussa määrä on suurempi kuin ennen. Ainoa tie ulos tuosta kierteestä on sopia pankin kanssa rahoitusjärjestelystä ja meet heti töihin johonkin tienaamaan. Ei työtätekevä ihminen kauaa 3000 euroa takaisin maksa!!!! Jos päästät se ulosottoon, et saa pankista lainaa millä sen maksat, ja jos jäät sosssunvaraan et pääse ikinä tuosta eroon!!!
Joten: tekemään tekemään, heti maanantaina!! - filosofi!
on eri asia kirjoitti:
kuin verotus, ja ne ratkaistaan eri toimielimissä. Helpottaa huomattavasti kun oppii ymmärtämään että pitää asiat erillään toisistaan.
Ei se sen kummempaa ole kuin että sulle vahvistetaan verovelka, joka laitetaan ulosmittaukseen. Se kasvaa vuosittain korkoa, ja paisuu kuin pullataikina. Sitä sitten ulosmitataan sun etuuksistas, esim päivärahat ym. ja joka vuoden lopussa määrä on suurempi kuin ennen. Ainoa tie ulos tuosta kierteestä on sopia pankin kanssa rahoitusjärjestelystä ja meet heti töihin johonkin tienaamaan. Ei työtätekevä ihminen kauaa 3000 euroa takaisin maksa!!!! Jos päästät se ulosottoon, et saa pankista lainaa millä sen maksat, ja jos jäät sosssunvaraan et pääse ikinä tuosta eroon!!!
Joten: tekemään tekemään, heti maanantaina!!Sääliksi käy tuota naista.Jos työelämästä on ollut jo 5 vuotta pois tilalla,on ensin mentävä uudelleenkoulutukseen,ei työelämästä noin kauaa voi olla nykyään poissa! Lisäksi,näitä viestejä lukiessa tulee siihen tulokseen,ettei naisilla ole vissiin edes ihmisarvoa tiloilla.Ja totuuskin on,ettei esim. meidän kylällä puolisoista saa,omien puheidensa mukaan,kuin 2 hlöä ihan oikesti käyttörahaa tilan tuloista,muilla se jää paperille,ja joka kauppareisulle on joko pyydettävä isäntä tai rahaa mukaan.Ollaan muuten sentään 2000-luvulla,mikä tuntuu monelta unohtuneen.
Millä se tuokin naisparka pankista lainaa hakee sen 3 tonnia,siihen tarvitaan takuut tai takaaja,eikä nykyään ketään uskalla mennä takamaan kun työtkin on määräaikaisia tai kiven alla.Kyllä on joillakin tuo totuus kaukana omasta elämästä,tai sitten on tosiaan kultalusikka suussa syntynyt. - töitä on niinpaljon
filosofi! kirjoitti:
Sääliksi käy tuota naista.Jos työelämästä on ollut jo 5 vuotta pois tilalla,on ensin mentävä uudelleenkoulutukseen,ei työelämästä noin kauaa voi olla nykyään poissa! Lisäksi,näitä viestejä lukiessa tulee siihen tulokseen,ettei naisilla ole vissiin edes ihmisarvoa tiloilla.Ja totuuskin on,ettei esim. meidän kylällä puolisoista saa,omien puheidensa mukaan,kuin 2 hlöä ihan oikesti käyttörahaa tilan tuloista,muilla se jää paperille,ja joka kauppareisulle on joko pyydettävä isäntä tai rahaa mukaan.Ollaan muuten sentään 2000-luvulla,mikä tuntuu monelta unohtuneen.
Millä se tuokin naisparka pankista lainaa hakee sen 3 tonnia,siihen tarvitaan takuut tai takaaja,eikä nykyään ketään uskalla mennä takamaan kun työtkin on määräaikaisia tai kiven alla.Kyllä on joillakin tuo totuus kaukana omasta elämästä,tai sitten on tosiaan kultalusikka suussa syntynyt.kun haluaa/ ehtii tehdä. Tekijöitä vaan ei ole. On vaan enimmäkseen vittu mua ei kiinnosta ja vittu en mää viitsi tyyppejä.
- se ex-avopuoliso
töitä on niinpaljon kirjoitti:
kun haluaa/ ehtii tehdä. Tekijöitä vaan ei ole. On vaan enimmäkseen vittu mua ei kiinnosta ja vittu en mää viitsi tyyppejä.
Minua kyllä kiinnostaa työnteko, mutta kun pienellä paikkakunnalla ei ole juuri töitä tarjolla. Yksi sijaisuus on kyllä jo tiedossa. Aika monta sijaisuuspätkää saan kyllä tehdä ennen kuin 3000 e on maksettu. Ja vielä kun joudun maksamaan mätkyjä, jotka ei minun mielestäni minun maksettavaksi kuulu, niin sehän vituttaa!!!!
- 25 000 veroa
perke lerkele ton verra duunari saa palkkaa eli palkka tilalla on ollu 150 000 ainakin heh heh kuinka pärjäsit ????
- perkele sentään
25 000 veroa kirjoitti:
perke lerkele ton verra duunari saa palkkaa eli palkka tilalla on ollu 150 000 ainakin heh heh kuinka pärjäsit ????
Milläs laskutoimituksella sinä tuon laskit???Taidat olla selvännäkijä...
- että se on tullut
25 000 veroa kirjoitti:
mulle maataloudesta???? Häh. Se on tullut 5 eri lähteestä, 2 yrityksestä, maatilasta, sijoituksista ja palkkatulosta. Eli ei silloin 25 000 euron verokertymä ole mitenkään ihmeellisen suuri.
Kun aamulla lähtee ja yöllä palaa, niin kyllä siinä aina jotain jää taskunpohjallekin.
- vai jäännösverot?
Jos ootte pimittäneet jotain tuloja, niin silloin on tullut mätkyjä.
Olettaisin, että on teille on tullut jäännösveroja.
Käy selvittämässä verotoimistossasi, miten tuo maksettava verosi on muodostunut. Jäännösverot suosittelen maksamaan vaikka pankkilainalla, sama koskee tietty niitä mätkyjäkin. Mätkyistä kannattaa tehdä muistutus taikka valitus, neuvovat kyllä verotoimistossa, jos et ole todellakaan hankkinut niitä tuloja, joista nyt verotetaan. Saat rahasi aikanaan takaisin, jos verotuksessasi on tapahtunut vääryys.
Älä jätä niitä kuitenkaan maksamatta, koska vaikeutat asemaasi entisestään. - köyhä ex
..löytyä, joka ois ollu vastaavassa tilanteessa. Sellaisen neuvoja olisin kaivannut myös...
- sinä köyhä ex
meneppä ensi tilassa verotoimistoon, selvitä tilanne uskon että asia järjestyy. Elä jää odottamaan ihmettä, uskon että sinua ymmärretään ja verot peritään sieltä, mistä muka olet palkan saanut.
- katsos
nuo 2.11. ja 3.11. kirjoitetut,verotusta koskevat viestit.
Meillä tehtiin verottajalle oikaisupyyntö,tosin eri asiasta (emmekä ole eronneet),mutta mielestämme verottajan väärinteon johdosta koskevaan asiaan.Asiaa haudottiin siellä kyllä useampi kk,mutta lopulta meille molemmille tuli vaan takautuvasti uudet veropäätökset.
Oikaisupyynnön tein meidänkin tapauksessa vain minä (kun en minäkään tietenkään ollut allekirjoittanut hänen veropapereitaan),silti mieheni kantaa ei koko prosessin aikana kysytty,päätökset vain tipahtivat postista.
Kuten tuossa mainitsemassani 2.-3.11. keskusteluketjussa joku kirjoitti,ratkaisevaa taitaa olla se,kenen allekirjoitus papereissa on.
Tosi inhottava tilanne Sinulla,toivotan jaksamista! - köyhä ex
sinä köyhä ex kirjoitti:
meneppä ensi tilassa verotoimistoon, selvitä tilanne uskon että asia järjestyy. Elä jää odottamaan ihmettä, uskon että sinua ymmärretään ja verot peritään sieltä, mistä muka olet palkan saanut.
Joo, soitin verotoimistoon. Ei armoa, vaan joudun maksamaan koko paskan ja sain maksuaikaa kahdeksi vuodeksi.
- Kokeile sitäkin
köyhä ex kirjoitti:
Joo, soitin verotoimistoon. Ei armoa, vaan joudun maksamaan koko paskan ja sain maksuaikaa kahdeksi vuodeksi.
Yrittäisit vielä keskustella oikeusavustajan kanssa, että olisiko mahdollista saada perittyä niitä sinun tuloja mieheltä. Takautuvasti ja kaikilta vuosilta, jotka teit työtä miehen tilalla.
- isännänkutale
Tiedän samanlaisen tapauksen ja emäntä joutui ihan yhtälailla maksumieheksi. Väitetään että töitä tehtiin kovasti ja kukaan mitään hälle maksanu mutta verotoimistoon kerrottiin ettei töihin osallistuttu niin ei ole ollut rahoihin osuutta.
Näin sen pitää mennäkkin. Missään nimessä kukaan voi jälkikäteen vaatia palkkaa tehdystä "työstä". Eipä olisi montaakaan maatilaa suomessa pystyssä jos jälkikäteen oltais rahaa vailla.
Jos ei muu auta niin verotoimisto käy läpi vaikka tiliotteetkin, tässä eräässä tapauksessa koitui emännän kohtaloksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478